Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
StalNollie schreef:Heb zeker goed gelezen, maar het zegt me niet zoveel dat aanvallen.
Er zijn zoveel personen en paarden op de wereld. Als dit paard niet van jou was was het bij een nder ook heus goed gekomen,.
Nee ik geloof er niet in.
P_Fashion schreef:Als mijn omschrijving goed had gelezen dan lees je dat ze mensen aanvalt. Er zijn dus wel degelijk mensen geweest die het geprobeerd hebben. Een ervan is in het ziekenhuis beland. Je mag het van mij komen proberen hoor. Maar tot nu toe laat ze mij als enige toe.
Sizzle schreef:Bij jouw zit de opvoeding wel goed denk ik Urielle, maar ik zie zo veel onzinnig gesus bij dierenartsen waarvan ik denk: geef dat beest gewoon even duidelijkheid ipv dat gemiep. Vind het niet raar dat veel paarden bang zijn van de dierenarts, de meeste eigenaren zijn eigenlijk gewoon van te voren al gestressed en staan als een kip zonder kop met plukjes hooi hun paard 'af te leiden' iov het dier duidelijk te maken dat het evn te luisteren heeft.
P_Fashion schreef:Mijn paard heeft een erg trauma in haar verleden opgelopen. Maar ik ga er toch niet zomaar iedereen op zetten en mee laten poetsen enzo. Dan kun je zeggen daar wordt hij beter van. Maar geloof me die van mij wordt daar niet beter van. Ze valt vreemde mensen aan. Ze schopt ze bijt ze slaat. Het is gewoon een gevaarlijk paard voor andere. Dan ga ik het risico niet lopen dat er iemand straks in de stal ligt te koekeloeren. Ik zou willen dat ik haar door andere kon laten vertroetelen, maar dat wordt echt je dood.
UhNee schreef:Als ik dat vaak al zie staan in een topic denk ik mhhIk heb het idee dat mensen het vaak 'stoer' vinden om dat te zeggen, net zoals 'mijn paard is mishandeld/getraumatiseerd'. Terwijl ik het juist stoerder vind als iemand een paard heeft waar beginner en gevorderde zo mee weg kunnen rijden!
_Forgetten schreef:Maar alleen ik kan op mijn zwarte arabier hengst rijden, ik heb hem getemd en mij doet ie niks. Elke dag rijden we tuigloos over het strand, want hij zal toch niks doen. Stel we rijden toch, dan is alles roze! Alleen IK kan op hem rijden, hij is vroeger zwaar mishandeld geweest dus een ander gaat er niet op![]()
Kalender7 schreef:Meeste zullen het ook zeggen omdat zij dan een goede ruiter worden gevonden? Ik geloof wel dat paarden met de een, een betere klik hebben dan met de ander maar dat komt dan door karakter denk ik.
Urielle schreef:Verosjaak schreef:Jup en foto's bewijzen dan ook geen ruiterhoogstandjesEens met de stelling dus dat het onzin is.
Dat staat er los van want ik heb dus alleen ruiters op niveau erop proberen te krijgen.
Als ze erop kunnen komen en na 45 minuten bokken en steigeren zijn ze zover dat hij met zijn kop bij god op schoot en de rug weggedrukt wat stuurloos ronddraaft alsof het een driejarige net van het land is noem ik dat geen rijden. Dat kan ik dan zelf nog beter.
En dan heb ik het nog niet over de mensen die er niet eens op kwamen.
Een paard kiest zelf zijn mensen en dat blijkt los te staan van netjes rijden.
Degene die als enige met een lange teugel kon stappen reed geloof ik L.
beatyhorse schreef:_Forgetten schreef:Maar alleen ik kan op mijn zwarte arabier hengst rijden, ik heb hem getemd en mij doet ie niks. Elke dag rijden we tuigloos over het strand, want hij zal toch niks doen. Stel we rijden toch, dan is alles roze! Alleen IK kan op hem rijden, hij is vroeger zwaar mishandeld geweest dus een ander gaat er niet op![]()
als ik het goed begrijp zeg je dat JIJ er niemand anders oplaat dus dan vind ik het ook niet zo gek hoor dat er niemand anders op kan. Daar bij lijkt mij het sterk dat je zonder tuig helemaal naar het strand rijd. En je kan nooit zeker weten dat je paard niks doet dus pas maar op .
_Forgetten schreef:Het was inderdaad een grapjeToen ik 8 was droomde ik er wel over, maar ik besef wel dat het voor 99% van de paardenmensen geen realiteit is
Iris82 schreef:Als je me dit toch van te voren verteld had dan weet ik niet of dat alsnog zo soepeltjes gegaan was.
marleen_usar schreef:Als je er van overtuigd ben dat het niet kan lukt het ook niet. Ik heb ook een mishandeld veulen opgevoed ik was er zeker van dat er niemand anders op kon. Tot ik een tijd niet kon rijden, en toen bleken er toch anderen op te kunnen.