Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Cupid14 schreef:Wat leuk dat je weer bent gaan rijden! En nee, je bent er volgens mij nooit te oud voor.
Ik ben nu 48 en 2 jaar geleden weer begonnen. Had ook ruim 30 jaar niet meer op een paard gezeten. Het is de beste beslissing geweest in jaren hahahaha. Ben inmiddels behoorlijk fanatiek. Afgelopen januari gestart met FNRS proeven en niet onverdienstelijk moet ik zeggen. Na 7 proeven ben ik 5 bekers rijker![]()
Afgelopen zomer zelfs meegedaan met de FNRS zitcompetitie. Hoe ouder hoe gekker inderdaad. Ik geniet me suf en wil gewoon kijken hoe ver ik kan komen. Ik neem ook af en toe eens een privéles, zitles of een lesje elders en lees alles wat los en vast zit. Zou best in de toekomst een verzorgpaardje willen.
Ook dit begon allemaal met een privéles van een half uurtje!
Ik wens je heel veel plezier met alles rondom de paardjes!
Greetje63 schreef:Blacktown veel 70 plussers zullen er inderdaad niet zijn.
Ik ben wat vallen betreft nog niet eens zo bang voor botbreuken maar ben wel extra bang te vallen vanwege de pacemaker die ik heb. Door weinig onderhuids vet op de plek waar die zit ligt de pacemaker en de aanhechting van de draden net onder de huid. Van buitenaf gewoon zichtbaar. Ik ben dus bang voor een draadbreuk. Mountainbiken durf ik om die reden niet meer. Maar paardrijden wordt ook al een risico volle sport voor mij aangegeven.
Greetje63 schreef:He wat leuk om te lezen dat er toch wel meer mensen zijn die op latere leeftijd het paardrijden weer opgepakt hebben. Ik had zelf 25 jaar niet meer gereden. En heb ook nooit anders gereden dan op een manege. Dus wat dat betreft ook niet echt ervaren zeg maar.
Ben wel benieuwd hoe lang de meeste die na jaren de draad weer opgepakt hebben nodig hebben gehad om er weer een beetje in te komen. En dan ook vooral diegene die het gewoon moeten hebben van een manege.
Greetje63 schreef:Ben wel benieuwd hoe lang de meeste die na jaren de draad weer opgepakt hebben nodig hebben gehad om er weer een beetje in te komen. En dan ook vooral diegene die het gewoon moeten hebben van een manege.
Rex_Rolfo schreef:Haha, heerlijkGaat het richting de 50 en dan vlinders in de buik als een tiener van 15
![]()
Ik zou bijna zeggen "veel sherry, héél veel sherry", maar in de praktijk lijkt me dat geen optimaal adviesHeb vertrouwen in je eigen kunnen en gewoon doen