Talent? Nee, het draait allemaal om geld...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Re: Talent? Nee, het draait allemaal om geld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:05

Oehh het valt mij ook zo op, ik kom sinds kort pas soms naar kampioenschappen, zoals laatst de Utrechtse,
die meisjes die daar liepen met die leren laarsjes van minimaal 400 euro, met spoortjes eraan met kroontjes of iets anders schattigs, mooie jasjes en ik hoorde er eentje zeuren dat ze dan weeeer moest opzadelen.

En die ponytjes zelf, een a pony bijna de maat van een shet maar gangen van een totilas en prachtige bouw, dat ik echt denk van wat zou dat beest gekost hebben! :oo

Maar ik erger me er niet aan, pas als het vervelende verwende types zijn.

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:13

Wat we ook niet moeten vergeten is dat er ontzettend veel mensen met talent rondlopen, maar dat er niet altijd support is.
Ik denk dat er bij pony-ruiters in dure spullen vaak te veel gepusht wordt door de ouders en/of instructeurs maar dat er bij heel veel andere ruiters de kansen zich niet voordoen omdat ouders geen affiniteit met paarden hebben. (Ja, ik spreek uit ervaring).
Als ik had gewild was ik allang M geweest maar mn ouders houden me tegen
Die dure ponyruiters verkopen stuk voor stuk hun pony weer als ze een jaar of 15 zijn, uit willen en vriendjes krijgen.

jvd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:17

Lekker jezelf blijven, je interne uitstraling bepaalt uiteindelijk je voorkomen.....
Kleine kinderen worden vaak ook gestuurd vanuit de wens (verwachtingen) van ouders.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:25

_Hyperion_ schreef:
En ik herken het ook wel... Ik heb het aardig goed voor elkaar: paarden bij huis, eigen bak met sproei installatie, trekker om de bak te slepen, geweldig bos en hei voor de deur.... grote auto en een mooie trailer om op pad te gaan...
Maar daar heb ik keihard voor gewerkt!!!! En het geluk gehad dat we ons eerste huis in een goede tijd kochten en verkochten, dus overwaarde...
En ik werk er nog kei- en kei-hard voor!...

Als jij psychologe bent dan ben je al genoeg gevallen tegengekomen die misschien nog veel harder werken dan jij en die dat allemaal niet hebben en ook nooit zullen hebben. Gewoon omdat ze in het verkeerde wiegje geboren zijn en bijvoorbeeld in hun vroege jeugd al te maken hebben gehad met enorme tegenslagen, mishandeling of verwaarlozing.

Ik wilde juist aangeven dat het niet automatisch zo is dat wanneer je kei-hard werkt je ook succesvol zult zijn. Van al die mensen die kei-hard werken zijn er maar een paar die het geluk hebben hun dromen te verwezelijken, de rest moet leren accepteren. Andersom is het wel zo, om succesvol te zijn moet je kei-hard werken. Jij mag jezelf onder andere gelukkig prijzen dat je geboren bent met de mogelijkheid om een academische opleiding af te ronden. En iedereen hier mag zich gelukkig prijzen dat hij/zij is geboren in dit kikkerlandje :))

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:51

Abacab schreef:
Als jij psychologe bent dan ben je al genoeg gevallen tegengekomen die misschien nog veel harder werken dan jij en die dat allemaal niet hebben en ook nooit zullen hebben. Gewoon omdat ze in het verkeerde wiegje geboren zijn en bijvoorbeeld in hun vroege jeugd al te maken hebben gehad met enorme tegenslagen, mishandeling of verwaarlozing.

Enorme tegenslagen in je jeugd zijn geen excuus om niet je best te doen om er wel wat van te maken. Waar een wil is, is een weg, niets komt aanwaaien. De enigste reden die ik zou kunnen bedenken waarom je niet zou kunnen studeren aan hs of universtiteit is als de ouders niet hebben gespaard. Of het niveau is te hoog maar dat is een ander verhaal.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:53

@Abacab
+:)+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:28

Op ponywedstrijden kan ik helemaal genieten van die kindjes met dure kleding en de ouders in dure jasjes die aan de kant droog staan mee te springen. En dan buiten een enorme vrachtwagen waar een B-pony uitkomt. Hilarisch vind ik dat.

Hoewel ik best jaloers ben op zo'n moment, denk ik ook dat sommigen van die kinderen niet helemaal voor het geluk geboren zijn. Bijvoorbeeld als ik dan ook een vader loopt te schreeuwen langs de rand van "WENDEN, WENDEN, WENDEN VERDOMME.". Ik weet niet of het voor zo'n kind zo leuk is om zo'n fanatieke vader te hebben, wie weet is hij thuis nog wel erger.

Maargoed, wat betreft talent en geld.. Op de Gelderse Kampioenschappen dit jaar zag ik ook zo'n grote vrachtwagen op de ponydag waar 4 namen op stonden. 2 van die namen stonden aan het eind van de dag bovenaan in het Z2. Dan heb ik toch het idee dat dát niet geheel toevallig is. Maar dan denk ik wel dat het een combinatie is van talent, goede pony's én goede + zeer regelmatige begeleiding.

Ik vind dat ik met mijn 2 lessen in de week ook wel goede begeleiding krijg, maar ik weet niet waar ik zou zijn als ik de duurste/beste instructeurs zou hebben. Of ik zelf talent heb, weet ik niet, zou ik niet van mezelf kunnen zeggen. Wel denk ik dat je ook zonder talent een heel eind kunt komen met een bult doorzettingsvermogen en de wil. En ik denk dat dan geld wel kan helpen.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:14

Danique_G schreef:
Enorme tegenslagen in je jeugd zijn geen excuus om niet je best te doen om er wel wat van te maken. .

Dat schrijf ik ook nergens, met achteroverleunen en met je vingertje naar een ander wijzen kom je er zeker niet.

Danique_G schreef:
Waar een wil is, is een weg, niets komt aanwaaien..

Ik zag in je profiel dat je nog maar 16 bent en te oordelen aan je eigen paard en je favourite duitser ben je in een gouden wiegje geboren. Geweldig voor jou natuurlijk. Realiseer je dat jij in een bijzonder bevoorrechte positie verkeert! Er zijn ook kinderen van jouw leeftijd die een bijbaantje moeten nemen om thuis fin. bij te dragen aan het huishoudpotje.

Danique_G schreef:
De enigste reden die ik zou kunnen bedenken waarom je niet zou kunnen studeren aan hs of universtiteit is als de ouders niet hebben gespaard. Of het niveau is te hoog maar dat is een ander verhaal.

je kunt altijd lenen dus dat mag geen reden zijn.....
maar het blijkt nu eenmaal dat niet alleen intelligentie overerfbaar is, maar dat de sociale klasse waarin je geboren bent ook overerfbaar is. Bijv.wanneer 1 van je ouders een uitkering geniet, is de kans dat jij een academische opleiding zal voltooien veel kleiner dan wanneer je pappa 2 maal modaal verdiend. Dat staat los van je intelligentie of doorzettingsvermogen.

Ik ben het met je eens dat iedereen kei hard moet werken voor zijn eigen geluk. Maar ik lees in jouw verhaal een veroordeling. En dat laatste schiet mij in het verkeerde keelgat. Net als dat het geen zin heeft om jalours te zijn op iemand die meer heeft, heeft het ook geen zin om veroordelend te zijn naar iemand die het minder heeft. Een stukje begrip en compassie van degenie die het wel allemaal goed voor elkaar heeft is dat meer op zijn plaats, een veroordeling is uit den boze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:24

Hoe kan je nu jaloers zijn op kinderen :\ ik ben blij voor rijke mensen, ik gun het succes & geluk anderen van harte!

Mensen met geld in de paardensport horen er nu eenmaal bij en ik vind dat ze de sport ook maken wat ze is. Persoonlijk kijk ik zelf graag naar dure combinaties... het heeft gewoon iets vind ik.

Ik zou zelf zó graag op wedstrijd gaan, maar mijn paard kan niet meer. Mijn hart bloeedt elke keer als er bij ons op stal een startlijst hangt, en ik niet kan meedoen. En toch heb ik niet 1 keer een afgunstig gevoel gehad naar mensen die wél op wedstrijd kunnen.

Wees gewoon blij dat je überhaupt bij die gelukkigen hoort die een eigen paard hebben! Voor de rest is alles hier al gezegd: talent is zeker een pluspunt, maar geld in deze sport helpt je zeker een heel eind verder.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-23 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:31

Toch extra leuk als je dan wint met je huis-tuin en keukenknollie van deze mensen die al hun spaargeld in de ring gooien!
Ik denk dat ook vaak, dan zie ik mensen rondrijden met paarden die echt fantastisch lopen, goed geleerd zijn (door iemand anders) en hebben deze combinaties communicatiefouten in de makkelijkste oefeningen waardoor het er SUPERdik opligt dat iemand anders het paard traint!
Soms denk ik, zou dat niet veel makkelijker zijn? Maar nee want het is véééle leuker als je dan wint van deze mensen die enkel op zondag hun paard zelf rijden. Ik weet dan IK heb gewonnen en niemand kan zeggen van: Jamaar die lesgeefster rijdt haar paard ofzoiets. Dan heb je het echt verdiend!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 19:37

Precies fija, zo kijk ik er ook tegenaan. En als ik de boel verknal hoef alleen tegen mijn paard verantwoording af te leggen en zeurt er verder niemand aan mijn kop.

Gelukkig is mijn paard erg vergevingsgezind :+:

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:42

Ik ken een meisje, dat heeft 3 topponys thuis in paleisjes van stallen staan. Met daarnaast een eb en vloed buitenbak met bloemen eromheen. Ze krijgt de beste begeleiding en heeft een eigen vrachtwagen. Meisje is 12 volgens mij als ze niet 11 is. En zal ik je eens zeggen? Je wilt niet weten hoe aardig dat meisje is, inclusief ouders. Ze rijd ze alledrie, elke dag in weer en wind. en mest ze ook allemaal zelf uit. Meisje werd er hard voor én heeft de middelen om er te komen :)

Ik heb ook een hele mooie pony onder mijn kont, met bovengemiddelde potentie. Maar moet ik wel zelf opleiden, kom ik ook elke dag naartoe gefietst uit school 17 km heen en terug. Ik rijd in een weiland, leren laarzen heb ik zelf betaald en ik rij mijn wedstrijden in een bodywarmertje van de club. Mijn startgeld betaal ik zelf. Mijn ambities zijn hoog. Maar in maart wordt ik alweer 16 dus zijn mijn kansen bij de ponys zowat alweer vervlogen. Als het goed gaat op wedstrijd wordt ik ook weleens scheef aangekeken, mensen denken allemaal maar dat het makkelijk gaat als je een goede pony rijd. Zij hebben niet gezien hoe hard ik daar voor gewerkt heb! Uren trainen in alle weersomstandigheden, met bloed zweet en tranen ben ik nu L2. En dan ben je nog nergens haha :P
Mijn ouders verdienen bovengemiddeld, maar dat zegt nog niks verder....

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:52

Robin_S schreef:
Hoe kan je nu jaloers zijn op kinderen :\

Nou, ik wil ook wel met zo'n vrachtwagen op concours :Y)
Dus nee, ik ben niet jaloers op de kinderen, maar meer op waar ze mee komen :')

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:43

Abacab schreef:
_Hyperion_ schreef:
En ik herken het ook wel... Ik heb het aardig goed voor elkaar: paarden bij huis, eigen bak met sproei installatie, trekker om de bak te slepen, geweldig bos en hei voor de deur.... grote auto en een mooie trailer om op pad te gaan...
Maar daar heb ik keihard voor gewerkt!!!! En het geluk gehad dat we ons eerste huis in een goede tijd kochten en verkochten, dus overwaarde...
En ik werk er nog kei- en kei-hard voor!...

Ik wilde juist aangeven dat het niet automatisch zo is dat wanneer je kei-hard werkt je ook succesvol zult zijn. Van al die mensen die kei-hard werken zijn er maar een paar die het geluk hebben hun dromen te verwezelijken, de rest moet leren accepteren. Andersom is het wel zo, om succesvol te zijn moet je kei-hard werken. Jij mag jezelf onder andere gelukkig prijzen dat je geboren bent met de mogelijkheid om een academische opleiding af te ronden. En iedereen hier mag zich gelukkig prijzen dat hij/zij is geboren in dit kikkerlandje :))

Mee eens, deels... Ik schrijf ook dat ik het geluk heb gehad het juiste huis in de juiste tijd gekocht te hebben en daar overwaarde op gecreëerd te hebben.
Maar nu wel even wat anders, wat me een beetje tegen de borst stoot in jouw reactie. Jij weet niet hoe mijn jeugd was... Ik ben namelijk het typische voorbeeld van hoe je van een dubbeltje wel een kwartje kunt worden... En dat heb ik voor 90% te danken aan mijn eigen doorzettingsvermogen en het jarenlang tegen de stroom inzwemmen, maar niet opgeven. En 10% toeval en geluk.
Voorbeeld van dat huis: dat was toen een hele stap om te kopen voor mij, want in onze familie heeft niemand een koophuis en ik wist niets van hoe die dingen gaan. En het werd me ook van alle kanten afgeraden, want een eigen huis was niet voor "ons" (vanuit mijn familie zeg maar) Dus me daarin verdiept, rekenen, rekenen en nog eens rekenen. Doen.....en daardoor 10 jaar later mijn droom kunnen verwezenlijken. En precies dat had ik in gedachte toen ik het huis kocht. Dat ik die stap nam, om later de "echte" stap te doen die ik wilde. Vooruit zien. Het geluk is voor mij dan geweest dat ik de tijd mee had, want nu met de woningmarkt liggen de kaarten dan weer anders. Maar ook daarom gekozen voor een nieuwbouwwoning, want daar maak je de meeste winst op (nog steeds).

En natuurlijk kom ik mensen in mijn praktijk tegen die ook hard werken, maar waarbij het niet lukt, of die andere problemen hebben. En toch blijf ik erbij dat jouw eigen copingsstrategie van invloed blijft om uit die problemen te kunnen stappen of niet. (en dan bedoel ik niet de schrijnende uitzonderingsgevallen). (uit wetenschappelijk onderzoek blijkt ook dat het wel of niet succesvol zijn grotendeels afhangt van hoe je omgaat met tegenslagen)
Mijn vader was ook een voorbeeld van hoe je ondanks allerlei tegenslagen toch je doelen kunt bereiken. Mijn vader kon niet lopen, maar begon wel mooi zijn eigen bedrijfje. Omdat hij niet zijn hand op wilde houden voor de WAO. En hij deed ook vrijwilligerswerk, speelde in verschillende bands... Hij had ook kunnen gaan kniezen en mokken en ach en wee roepen dat hij niet kon lopen. Maar dat deed hij niet. Hij keek naar wat hij wel kon. Muziek maken en zingen en gebruikte dat om zijn boterham mee te verdienen. En dat was een droge boterham....dat wel...want breed hadden wij het zeker niet...maar hij verdiende het wel mooi zelf.

En de paarden? Nou...die hadden we zelf natuurlijk niet. En op een manege rijden zat er voor mij ook niet in. Dat konden wij vroeger zeker niet betalen, we konden bijv. ook niet op vakantie. Geen geld voor. Maar al vanaf mijn kleutertijd ging ik naar de buren die pony's hadden en een grote fokkerij en handelsstal met KWPN-ers. Elke dag was ik daar en zo kom ik aan mijn paardenervaring en passie.

Maar waar ik soms doodziek van word is dat er tegen mensen die het wel goed voor elkaar hebben aangekeken wordt alsof het allemaal zo maar aan komt waaien.... Soms is dat zo...maar in veel gevallen wordt er gewoon hard gewerkt om van de dingen die je hebt te kunnen genieten.

En dat is nu precies dat calvinistische gedrag van Nederlanders waar ik zo'n sik van krijg. Dat je je bijna moet schamen als je het goed hebt, ipv dat je trots mag zijn wat je door hard werken bereikt hebt.

HIPPIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:02

Het wat te gemakkelijk om de handdoek in de ring te gooien op het moment dat je denkt (!!) te zien dat anderen een beter paard hebben.. Dat geldt in ieder geval voor mij. Ik probeer niet te veel naar anderen te kijken, want dat zegt helemaal NIETS over mij.

Ik irriteer me gauw aan ouders die een geweldig paard voor hun iets minder getalenteerde kind kopen. Natuurlijk, maar als je ziet hoe ongelukkig die kinderen worden op het moment dat het niet lukt.. dat vind ik dan eigenlijk alleen maar jammer. Het spijt me dan voor die kinderen en hun ouders, omdat paardrijden (zoals alle hobbys) draait om 'fun'. Het moet in eerste instantie leuk zijn om te rijden. Met de goede accesoires en het 'goede' paard kom je er niet automatisch. Er komen zoveel meer dingen kijken bij de winnende combinatie.

Kijk nu naar Totilas... Eerst bewonderde ik Matthias dat hij Totilas ging rijden, maar nu heb ik medelijden met hem. Ik zou me niet lenen voor die rol! Je doet het nooit goed en kijk: iedereens negatieve voorspelling is uitgekomen. Hij is een van die kinderen van ouders die maar denken dat geld het beter maakt. Sorry, maar zo werkt het niet.

Asjeblieft ga gewoon lekker door met trainen, wordt beter en doe waarvan jij denkt dat het goed is! Kijk maar niet naar die anderen met of zonder geld, want daar gaat het niet om. Of je rijk bent of arm, wees trots op wat je hebt :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:33

avanoort schreef:
Toevallig met een voorbeeldje gevonden, paard van 4, met een ernstige peesblessure, alles uit de kast getrokken om er maar weer op te gaan, heel bizar: [RIJ-ITP] Ricciano's Crusador (4j) 1e x na revalidatie!

Wat is daar bizar aan? Behalve dat hij het beste voor heeft met zijn paard? Wat moet je dan, een paard in laten slapen terwijl deze na revalidatie weer vrolijk en pijnvrij kan rondlopen?

Ik word daar niet jaloers van, ik vind het super dat iemand veel geld over heeft om zijn paard weer goed te krijgen.

Ik ben van mening dat IEDER die een eigen paard heeft bevoorrecht is. Het is een luxe 'artikel' en sport. En dat de ene betere spullen heeft dan een ander, dat heb je in iedere sport.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:07

Zelf heb ik het ondertussen ook goed voor elkaar met de paarden aan huis.
Ook door hard werken en zuinig aan doen.
Maar ik blijf vallen over de argumenten geluk kun je afdwingen of als je hard werkt lukt het altijd wel.
Dat is niet zo.
Sommige mensen lijken altijd pech te hebben.
Kunnen de inzet van 10 andere samen hebben toch krijgen ze niet wat ze verdienen.
En dat wordt naar mijn idee hier teveel onderschat.
Als je je best doet betaald wel iemand je wedstrijdsport als kind.
Ja het gebeurt maar maak dat geen norm.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:17

Abacab schreef:
Danique_G schreef:
Enorme tegenslagen in je jeugd zijn geen excuus om niet je best te doen om er wel wat van te maken. .

Dat schrijf ik ook nergens, met achteroverleunen en met je vingertje naar een ander wijzen kom je er zeker niet.

Danique_G schreef:
Waar een wil is, is een weg, niets komt aanwaaien..

Ik zag in je profiel dat je nog maar 16 bent en te oordelen aan je eigen paard en je favourite duitser ben je in een gouden wiegje geboren. Geweldig voor jou natuurlijk. Realiseer je dat jij in een bijzonder bevoorrechte positie verkeert! Er zijn ook kinderen van jouw leeftijd die een bijbaantje moeten nemen om thuis fin. bij te dragen aan het huishoudpotje.

Danique_G schreef:
De enigste reden die ik zou kunnen bedenken waarom je niet zou kunnen studeren aan hs of universtiteit is als de ouders niet hebben gespaard. Of het niveau is te hoog maar dat is een ander verhaal.

je kunt altijd lenen dus dat mag geen reden zijn.....
maar het blijkt nu eenmaal dat niet alleen intelligentie overerfbaar is, maar dat de sociale klasse waarin je geboren bent ook overerfbaar is. Bijv.wanneer 1 van je ouders een uitkering geniet, is de kans dat jij een academische opleiding zal voltooien veel kleiner dan wanneer je pappa 2 maal modaal verdiend. Dat staat los van je intelligentie of doorzettingsvermogen.

Ik ben het met je eens dat iedereen kei hard moet werken voor zijn eigen geluk. Maar ik lees in jouw verhaal een veroordeling. En dat laatste schiet mij in het verkeerde keelgat. Net als dat het geen zin heeft om jalours te zijn op iemand die meer heeft, heeft het ook geen zin om veroordelend te zijn naar iemand die het minder heeft. Een stukje begrip en compassie van degenie die het wel allemaal goed voor elkaar heeft is dat meer op zijn plaats, een veroordeling is uit den boze!

Gouden wieg? Die audi was een leen auto van het schadebedrijf omdat wij daar al heel lang vaste klant zijn in werkelijkheid hebben wij een toyata yaris. Eigen paard kunnen wij betalen omdat ik een baan heb. Ja ik ben in een gouden wieg geboren want door alles wat ik heb meegemaakt weet ik heel goed wat ik wil nu. En als u het werkelijk wilt weten, ik zou willen dat ik in een heel ander gezin was geboren door alle dingen die er zijn gebeurd. Ik veroordeel helemaal niemand ik ben in werkelijkheid totaal niet slim maar door keihard te werken ga ik waarschijnlijk over twee jaar naar de universiteit ondanks alle tegenslagen. En dat komt omdat ik niet ga miepen dat mijn leven zo ontzettend naar is maar omdat ik denk: 'ik heb wel wat beters te doen en dit is mijn kans om het recht te zetten'. En als u het niet heel erg vind ik ga nu slapen want ik moet morgen om 7 uur weer op mijn werk zijn geld komt immers niet aanwaaien.

xSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:34

Tja, ik wilde héél in de sportklas van de manege, twee keer per week rijden, meer doen. Met school zou het allemaal wel kunnen, maar genoeg geld, dat was het probleem. Ik kan niet in de sportklas omdat we er geen geld voor hebben, tja, jammer dan hea? ;(

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:44

Citaat:
Met een gewoon gemiddeld paard kom je er niet. Op zijn minst half zo goed lopen als Totilas.

Jep dit kom ik heel erg tegen met ons paard. Super knol, doet haar oefeningen braaf maar is totaal niet spectaculair. Nou zie dan maar je punten bij elkaar te rijden in het Z1 . Gewoon omdat de concurent een soort Totilas is.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:16

dat vind ik dan wel weer onzin :D Lopen kan je er dus een heel eind inrijden en daarnaast als je alles technisch super in orde hebt en secuur rijdt dan kom je al een heel eind in de richting :j . Als hij met z'n kop richting het grondwater is gebouwd wordt het een lastiger pakket.

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:32

Het gaat nu ook wel beter hoor moet ik zeggen. Maar het is wel een tijd opboksen geweest tegen paarden die al super gangen van zichzelf hebben. Wat ik net zei was ook wel weer een beetje overdreven ;) . Maar het gaat allemaal wel wat lastiger :P

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:30

NeverGiveUp schreef:
Oehh het valt mij ook zo op, ik kom sinds kort pas soms naar kampioenschappen, zoals laatst de Utrechtse,
die meisjes die daar liepen met die leren laarsjes van minimaal 400 euro, met spoortjes eraan met kroontjes of iets anders schattigs, mooie jasjes en ik hoorde er eentje zeuren dat ze dan weeeer moest opzadelen.

En die ponytjes zelf, een a pony bijna de maat van een shet maar gangen van een totilas en prachtige bouw, dat ik echt denk van wat zou dat beest gekost hebben! :oo

Maar ik erger me er niet aan, pas als het vervelende verwende types zijn.

Je dénkt dat alles een hoop gekost heeft, dat hoeft hélemaal niet zo te zijn :n .
Er zijn ook meisjes met 2e hands laarzen, eigenlijk net te groot :(:) , maar gekregen van iemand die ze niet meer paste...een geweldige a pony die ooit jong voor een appel en een ei gekocht is en toch een verrekte leuk ding blijkt...zelf geld gespaard van verjaardagen voor wat snuisterijen erbij en voilá...

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:00

_Hyperion_ schreef:
En natuurlijk kom ik mensen in mijn praktijk tegen die ook hard werken, maar waarbij het niet lukt, of die andere problemen hebben. En toch blijf ik erbij dat jouw eigen copingsstrategie van invloed blijft om uit die problemen te kunnen stappen of niet. (en dan bedoel ik niet de schrijnende uitzonderingsgevallen). (uit wetenschappelijk onderzoek blijkt ook dat het wel of niet succesvol zijn grotendeels afhangt van hoe je omgaat met tegenslagen)

Een groot deel van iemands persoonlijkheid is terug te vinden in de hersenen een ander deel wordt gevormd door de omstandigheden in de jeugd. Verwaarlozing geeft aantoonbare andere patronen in hersenactiviteit. In hoeverre iemand om gaat met tegenslag is mn afhankelijk van iemand's intelligentie. Allemaal dingen waar je zelf geen invloed op hebt.
Dus dat jij stelt dat je je succes maar voor 10% aan geluk hebt te danken en voor 90% aan hard werken is onjuist. Een verhouding van 50-50 komt eerder in de buurt.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:06

Danique_G schreef:
Ik veroordeel helemaal niemand ......

Zijn we het daar iig over eens.
Het is zo makkelijk gezegd: waar een wil is is een weg. Dat impliceert een beetje dat mensen hun eigen lot in handen hebben. Dat is niet helemaal waar.
Net zo goed als dat het kortzichting is om te stellen dat iemand die succes heeft dat te danken heeft aan 100% geluk is het ook kortzichtig op te denken dat ieman die geen succes heeft dat allemaal aan zichzelf te danken heeft.

Geluk en hard werken staat garant voor succes
Pech en nalatig blijven staat garant voor ellende
Maar die regels zijn niet waterdicht.