Zielige fotos van Meike :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 18:48

ik moest hem vandaag de rest van de mdedicijne brengen die thuis lagen, hij was thuis en ik had op een briefje gezet hoeveel ze van alles moest, ik had verwacht dat hij weer ging zeuren maar hij deed wel normaal nu.... las het aandachtig, en zei toen dat hij de dierenarts had gebeld, die spuit om rustig te worde vond hij onzin want ze is altijd rustig, okee heeft hij een beetje gelijk in... de rest geloof ik wel dat ie het gaat geven.. teminste de zakjes poeder dan (pijnstillers) en quadrisol...

vandaag liep ze wel vlot met me mee toenik dr wilde poetsen, maar nog wel zo mank omdat ze op dat ene been nog niet zoveel steunt... achter loopt ze ook niet helemaal goed Scheve mond

het nieuwe fotos gemaakt zet ze zometeen hier wel neer Lachen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 19:16

Afbeelding

Afbeelding

je ziet ook duidelijk dat ze van het rechtervoorbeen flink last heeft.. maar als ik het aanraak dan is ze er niet meteen gevoelig zoals eerst.. Lachen

Afbeelding

dan nog wat super lieve fototjes van dr Lachen Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:21

Ze ziet er alweer een stuk beter uit, ik hoop echt dat het goed gaat. Raar dat alles wat je zegt verkeerd is, wat bereikt hij daar nu mee Verward
Al met al toch wel eind goed al goed en jaaa we willen graag weten hoe het gaat met die kleine scheetjes *LOL*

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:31

Meiske , zalig dat nu alles een beetje op lijn komt, verwen dat Meike maar goed. Zelf heb een negen shetten lopen en ze zijn me allemaal even lief en ik weet ook dat ze allemaal hun eigen knuffel willen.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:34

Ze staat er in ieder geval een stuk ontspannener bij dan zondag.Laat de smid maar lekker komen.Die kan in ieder geval misschien aan de eigenaar uitleggen wat er aan de hand is (als hij het nog niet snapt)en haar misschien zo kan bekappen dat ze er het minste last van heeft!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 20:36

tjah hij heb altijd een beetje scrale hoefsmid... doet het nooit netjes enzo.. maar kijk op 3 benen staat ze gewoon echt niet dat laat ze zich vallen dus hij komt er vanzelf achter dat het niet gaat...

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:38

Welke smid komt er bij jullie als ik vragen mag?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 20:39

uhmm geen idee maar hij heeft het laatst wel gezegd misschien als ik hem tegen kom kan ik het ff vragen.....

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:56

Hoe is het nu met haar... (Mijn vraagteken doet het even niet), Maar ik ben inmiddels ook gegrepen door dit topic. Ik hoop dat hij de medicijnen geeft en blijft geven en dat ze er voorlopig weer bovenop komt. Het is trouwens zo, dat in augustus normaal gesproken het gras een nieuwe groeispurt krijgt, waardoor je voor pony´s en paarden die al hoefbevangen zijn geweest heel erg moet oppassen. Dit jaar zal het misschien iets later zijn door alle droogte, maar met dit mooie en af en toe natte weer, zie je het gras gewoonweg groeien. Dat kan dus de reden zijn dat ze nu ineens weer heel veel last heeft. Voorjaarsgras is algemeen bekend, maar najaarsgras is net zo gevaarlijk. Veel succes in elk geval, jij doet alles wat je kan voor je lieve verzorgpony!! Complimenten!!!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 12:54

het gaat nog steeds niet echt goed.
op 1 been staat ze nog steeds niet goed, en 1 achterbeen ook niet helemaal.

ik weet niet zeker of die eigenaar nou alle medicijnen geeft, ik hoop het echt wel!!!

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:51

pfff ze staat gelukkig weer wat rechter op haar benen!!!
Echt naar dat dit haar allemaal is overkomen Knipoog
Maar zo te zien is die eigenaar een beetje bijgedraaid!
Echt geweldig wat de bokkers allemaal er vor over hebben als het niet zo goed gaat met een paardje!!!!
En anne goed dat je haar zo goed verzorgd!!!!

denhaag203

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 16:45

als die hoefsmid het niet goed doet kan ik vragen of Edwin of Opa het wil doen, die bekapt dreik soms ook...
hopelijk wordt ze snel beter...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:13

Ik hoop maar voor je dat je snel alle benen goed kan optillen, zodat de hoefsmid langs kan komen. Misschien heeft ze toch weer wat minder last als hij haar goed en vaak bekapt! Let echt nog even goed op het gras, het viel me bij ons vandaag ook ineens op dat het nu duus echt hard groeit. De paarden bij ons hebben nu ook echte groen, slappige mest en krijgen nu alleen droog hooi bijgevoerd op stal en even geen kuil ( en die zijn niet hoefbevangen). Nou zal jouw verzorgshet geen kuilgras krijgen, maar even om goed aan te geven hoe vet het gras momenteel is.

svdveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:13

Hoe is het nu met Meike?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 14:30

mhh het gaat...

als ik dr uit de wei haal loopt ze heel snel en vrolijk mee!! dat heeft ze nog nooit gedaan als ze hoefbevangen is... dus ik denk dat dat bijna over is, alleen op 1 voorbeen steunt ze amper, dus ze loopt onwijs mank!! echt zielig maar de pijn is in ieder geval stukken beter, nu maar hopen dat dit ook minder word....

ik kon gister wel al 3 hoeven helemaal uitkrabben Haha! alleen dus niet het ene voorbeen, omdat ze dan op de ander moet leunen..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:07

gabyfedde schreef:
Dat ziet er echt slecht uit.
Als dit zo doorgaat kantelt het hoefbeen (als dat al niet gebeurd is) en dan moet ze afgemaakt worden.

geen goed vooruitzicht

Heel veel sterkte

xxx
Cindy

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:08

sorry had verder niet gelezen dat werpt z'n vruchten af nu moet alleen nog dat voorbeentjje genezen gaat vast lukken (met uiteraard goede verzorging van jou)

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:36

pfff, lees dit allemaal nu pas!!! Wat goed dat iedereen zich zo inzet. Ik hoop dat ze heel snel de oude wordt en dat het in het in het vervolg voorkomen zal worden.

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:13

annuh schreef:
pff... ik weet niet echt of ik het wel weer moet neerzetten... maar wil het toch even kwijt eigelijk Scheve mond

Meike heb alweer een tijd veels te lange hoeven, hoefsmid zou wel kome maar god mag wete wanneer..
en ze is alweer tijdje hoefbevangen, teminste, ik gok dat het weer hoefbevangenheid is... en kan amper lopen

vandaag kwam ik daar, en zag dat er nu ook al scheuren in dr hoeven kwamen.... dus ik meteen maar weer naar die vent toe om te zegge dat het nu wel echt haast heeft (had het al maar goed..) maar hij was er weereens niet Scheve mond

toen heb ik dr maar gepoetst en terug gezet, en gereden met de andere shetters, en toen k weer terug kwam zag ik dr liggen... wat ze eigelijk in de afgelopen jaren (2 jaar) nooit heeft gedaan als wij erbij waren...
toen ben ik een tijdje bij dr gaan zitten, ze ademde heel hard en onregelmatig, en bij het uitademen deed ze eerst een stukje uitademen en dan verder zeg maar een diepe zucht en dan weer inademen....

ze ging ook de hele tijd eerst gewoon liggen, en dan liet ze zich weer op dr zij vallen en dan wer overeind en zo een tijdje door....
ze zweete verder gelukkig niet...

na een tijdje stond ze wel weer op en ging ze de hele tijd van dr ene been op dr andere been wiegen, en af en toen 1 beentje optillen.... en na een tijdje maar weer liggen

toen heb ik nog een hele tijd bij dr gezeten en uiteindelijk stond ze weer op en liep heel voorzichtig strompelend de wei weer in en ging eten....

ze zag er zo zielig uit Huilen en dit is al de zoveelste keer dat het zo erg is.... morgen is in ieder geval zeker die eigenaar er.... dan zal hij heel heel misschien een dierenarts halen, maar das een vriend van hem, en vorige keer keek hij amper wat er was loopt alleen maar grapjes te maken echt een sukkel en volgens mij helemaal niet goed.... maar aangezien het een vriend van hem is zal hij die toch wel weer halen.....
net zoals de hoefsmid, altijd de goedkoopste van de goedkoopste.....

ik ga morgen in ieder geval proberen of ik een hoefsmid mag regelen en dat hij betaalt..... dan komt er teminste een keer een goede, en of ze op een klein landje mag zodat ze niet zoveel eet... hopen dat het dan beter gaat ik weet het verder ook niet meer

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:15

Heb ff dat verhaal erbij gezet.
Echt erg die hoeven zeg!!
Ik hoop dat het snel weer beter gaat.
Zo te horen wel. Sterkte!!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:29

gaat al gelukkig wat beter... Lachen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 21:54

ik heb niet het idee dat ze nog hoefbevangen is maar ze heeft nog steeds erg veel last van 1 been.... Scheve mond ben best wel bang dat het toch veel erger is Verdrietig

k ga wel aan die eigenaar vragen of hij weer de dierenarts wil halen, probleem is dat hij dan zijn "vriend" haalt... die is niet echt goed Scheve mond

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 12:39

Gister ging het ineens beetje beter ze steunde weer een beetje op dat ene beentje, ze liep een beetje en wel onwijs stijf!! maar niet heel erg mank zoals de hele week Lachen
ik kon nog niet dr andere been optille zodat al dr gewicht op da ene been kwam maar ze liep alweer redelijk Lachen Lachen

denken jullie dat het goed voor dr is als ik elke dag een klein stukje met dr loop? dat ze dan weer wat soepeler word of eerst nog laten rusten.....? hoefsmid is nog steeds niet geweest.. gelukkig maar.. Lachen

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:44

Fijn dat het al wat beter gaat. Lees het hele verhaal net pas. Wat een geweldige verzorgster ben jij! En fantastisch hoe iedereen zijn best doet voor Meike! Hou je ons op de hoogte?

Irishcoffee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:07

Jeetje wat erg allemaal zeg
Ik wens je heel veel succes en toppie wat al die bokkers
en jij hebben gedaan!