Vooraleerst heb je een leuk paardje en de oefeningen worden allemaal correct uitgevoerd.
Er is al zoveel gezegd, dus ga ik enkel proberen wat extra tips te geven. Sorry indien deze reeds gegeven zijn.
Kan je niet eens vragen aan je instructrice dat ze jou even aan de longe neemt, met bijzetteugels. Zij drijft het paard, zodat jij je kan concentreren op je eigen houding. Je doet alsof je je teugels vast hebt, zodat je ook een stille hand kan oefenen. Voor een stille hand kan je ook oefenen door met een volle beker de trap op en af te rennen. Er mag geen druppel uit! Zo leer je je handen onafhankelijk van de rest van je lichaam te bewegen, of juist niet.
Wat ik een tijdje heb moeten doen, maar enkel kan als je echt je paard vertrouwd, zijn met twee stukjes koord de beugels op hun plaats binden aan de singel (niet tegen de singel, maar beperkt in hun beweging). Hierdoor ben je beperkter in je beweging met je voet en wordt je ook bewuster van hoe ver je weg komt met je been.
Wat ook help maar is zeker niet aan te raden
, is je enkels verstuiken
Ik ben nog maar net uit de gips en de eerste ritten te paard waren behoorlijk pijnlijk. Maar mijn voet heeft nog nooit zo stil tegen het paard gehangen.
grapje, hèSucces!!!

zo erg heb ik het nog nooit bij iemand gezien. Ik zou hier echt iets aan doen voordat ik verder ging met wedstrijden. Succes en sterkte ermee.