Ffortuna schreef:Weet je al waarom hij precies kreupel is? In je openingspost geef je aan dat het óf een hoefzweer is, óf iets andersdus ik wil graag weten wat het is. Als het een hoefzweer is, zal het namelijk niet door het rijden komen maar omdat hij bijv. ergens op is gestapt.
Als het overbelasting van de pezen is, lijkt het me vrij duidelijk en kan je DA je ook vertellen dat je (te)veel rijdt. Zelf kan ik daar geen oordeel over vellen van achter de PC.
Wel heb ik even naar je foto's en topics gekeken. Je zadel ligt véél te ver naar voren, vaak op de schouder. Dit is niet goed: de schouder moet vrij blijven, anders heeft je paard geen bewegingsvrijheid voor en zal hij het lastiger vinden om te bewegen. Wellicht is dit ook een reden waarom hij 'lastig' doet?
Heb je hulp van een volwassene bij wat je doet? Want je zegt dat hij je meesleurt. Dit heb je er zo uit, mits je goede begeleiding krijgt die hem op z'n plek kan zetten en dit dan aan jou kan aanleren hoe je dit doet.
Ik wens je er veel succes bij! Het lijkt me een ontzettend leuk paard, ik vind dat er in je profiel leuke foto's staan waarop te zien is dat jullie echt wel een leuk team zijn (bijv. de foto's dat jullie aan het zwemmen zijn). Maar volgens mij heb jij gewoon weinig ervaring -logisch, gezien je leeftijd- en krijg je niet veel hulp zo te lezen. Als je deze hulp kunt krijgen, durf ik te wedden dat het binnen de kortste keren hartstikke goed gaat met jullie.
Hij heeft heel hard hoeven, dus kon hij niks weg snijden, maandag komt de hoefsmid en die kijkt of er een hoefzweer zit.
Doordat hij harde voeten heeft, en hij door kiezels moet lopen gaat dat drukken en zorgt voor kneuzingen,
Advies van da was koelen met soda 1a2 maal daags, en ijzers nemen wat we ook gaan doen
dus ik wil graag weten wat het is. Als het een hoefzweer is, zal het namelijk niet door het rijden komen maar omdat hij bijv. ergens op is gestapt.
Een hoefzweer wordt uitgesneden, evt. na max. een week en dan nog max. een week rust. Maar meestal is het met een paar daagjes wel afgedaan.
Dat je deze keer iig wèl wat met de adviezen wilt gaan doen.