Handige ruiters/amazone's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:57

pharagirlke schreef:
Ja, dus als jij het probleem hebt opgelost met veel moeite, zodat aerdenhout het dier kan gebruiken voor anderen, dan moet degene die het probleem opgelost heeft ineens betalen voor haar eigen werk dat ze geleverd heeft? :) Vind je dat eerlijk? Je mag gratis een dier rijden met een probleem, ishet probleem weg en heb je dus een betrouwbaar fijn rijdier, dan mag je gaan dokken... Terwijl jij er alle tijd en moeite in gestoken hebt om dat dier goed te krijgen.

En zo gaat het idd. Jij mag veel energie en moeite erin steken en als het paard eenmaal op de rit is wordt het in de les gebruikt voor andere ruiters. :?
Over de accomodatie heb je gelijk hoor je hoeft er echt niet geweest te zijn om te zien dat er alleen een buitenbaan is ( die nagenoeg nooit te rijden valt maar dat is weer wat anders) Ik snap volkomen jou argumenten wat betreft het opknappen en dan betalen ;)

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:49

Pharagirlke, zoals ik al eerder zei, we gaan het volgens mij niet eens worden, gewoon een andere manier van tegen de zaak aankijken. No hard feelings verder hoor, maar ook de moeite niet waard (voor ons beiden niet) om door te discussieren denk ik ;)

De baan is overigens de meeste tijd wel te bereiden sinds ik daar rij, heb slechtere ervaringen met buitenbanen in de regio.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:20

vorame schreef:
Maar in het westen, waar je hoge pensionprijzen betaald ligt dat toch anders.
Daar kun je het niet mee eens zijn, maar dan bedenk maar dat je blij bent dat je daar niet woont.

Gelul, ik woon in Antwerpen en de stallingsprijzen zijn hier hetzelfde als die in Rotterdam.
Ik heb mijn paarden dan ook drie kwartier over de snelweg verderop gestald staan. En toch word ik gewoon betaald voor mijn diensten hier in de nabije omgeving.
Iedereen doet alsof Belgie niks dan platteland is, maar ook hier heb je een dure 'Randstad'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:08

vorame schreef:
Pharagirlke
jij zei eerder mijn berichten kortzichtig te vinden en je zei ook het volgende:
Maar ik probeer het iets ruimer te kijken gezien de discussie ook wat ruimer geworden is.

Hou je daar dan ook aan :D
Ik vind jou nu nog korter dan de korste bocht hoor.

In het zuiden van het land en ik denk ook belgie wordt er niet betaald voor een bijrijder.
Dat is zo.

Daar kun je het niet mee eens zijn, maar dan bedenk maar dat je blij bent dat je daar niet woont.

Bij mij hoeft een bijrijder niet te betalen omdat ik al lang blij ben dat ik iemand kan vinden die past bij het paard. En het hier ook niet gewoonlijk is.
Hoefsmid betaal ik, dus regel ik ook.
Instructie een ander geen moeite mee, maar wel in overleg.
Dat lijkt me niet erg vreemd.
Ik ben bijvoorbeeld geen voorstander van de Anky manier.
Als dan een bijrijder ineens daarmee aan gaat komen ga ik niet zomaar akkoord.
Dat wil helemaal niet zeggen dat iemand niets mag, maar het is dan toch wel mijn paard.
Dekjes, setjes, desnoods hoofdstel maakt me allemaal niets uit, maar een ander bit of zadel daar integen dan bijvoorbeeld weer wel.
Is dat zo raar dat zoiets in overleg zou gaan?

Gek; heb als bijrijder vijftig euro gekregen vorige week :') En ipv mij haar paard te ontnemen heb ik haar andere paard er nog bij gekregen :D
Dat het in overleg gaat is normaal, maar dat het geheel moet gelijk jij het wil? :D Dan moet je het zelf doen.

Alabaster: en dat zou ik dus niet willen. :) Ze zou potverdorie bij moeten zijn dat er mensen zijn die haar willen helpen om van die probleemdieren bruikbare manegedieren te maken. Dieren die geld op brengen voor haar.... Als ze dan niet wil betalen voor het probleem op te lossen vind ik het wel zo fair dat je het dier dan, als het goed is, ook gewoon gratis mag blijven rijden als compensatie. Stallingsprijzen zijn hier even duur. Dus da's onzin. De ruiter waar ik nu voor rijd betaald stallingsgeld en het geld voor de rijbaan (het is nog niet zeker of ze dat moet betalen. Ik sta daar niet op stal dus in principe moet ik betalen op de rijbaan te gebruiken maar de eigenaresse is mijn lesgeefster dus de kans is groot dat ik gratis mag), daar moet ik me allemaal niet druk om maken. Heb een 20*40 binnenbaan, een 20*60 buitenbaan en een overdekte (met een tent) 30*70 buitenbaan tot mijn beschikking. :) Buitenbaan is zelfs met de ergste regenval berijdbaar, binnenbak is soms bezet de tent is niet altijd even berijdbaar maar gezien ik nu vakantie heb kan ik het gewoon plannen dat ik altijd de binnenbak heb. Warm water voor af te spuiten enz... En die ruiter betaald me zelfs om te rijden... Dus neen, ik vind het niet kunnen dat ze verwacht dat je gaat betalen voor het paard dat jíj berijdbaar hebt gekregen. :n

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 16:22

Alabaster schreef:
pharagirlke schreef:
Ja, dus als jij het probleem hebt opgelost met veel moeite, zodat aerdenhout het dier kan gebruiken voor anderen, dan moet degene die het probleem opgelost heeft ineens betalen voor haar eigen werk dat ze geleverd heeft? :) Vind je dat eerlijk? Je mag gratis een dier rijden met een probleem, ishet probleem weg en heb je dus een betrouwbaar fijn rijdier, dan mag je gaan dokken... Terwijl jij er alle tijd en moeite in gestoken hebt om dat dier goed te krijgen.

En zo gaat het idd. Jij mag veel energie en moeite erin steken en als het paard eenmaal op de rit is wordt het in de les gebruikt voor andere ruiters. :?
Over de accomodatie heb je gelijk hoor je hoeft er echt niet geweest te zijn om te zien dat er alleen een buitenbaan is ( die nagenoeg nooit te rijden valt maar dat is weer wat anders) Ik snap volkomen jou argumenten wat betreft het opknappen en dan betalen ;)

Beste alabaster....welke andere ruiters?? Er is in de hele week 1 lesuurtje omdat ik geen manege meer ben maar pensionstal en vandaar dat ik die bijrijders zoek voor de oude manege paarden en pony's!.
De buitenbaan is na jullie vertrek helemaal opgeknapt en was/is eigenlijk altijd wel te rijden, anders gaan we naar marieen weide of lekker naar buiten.
Nogmaals, ik weet dat je elk argument aangrijpt om me aan te vallen, maar uiteindelijk hebben jullie hier toch 10 jaar gestaan!
Wat betreft de "probleem" paarden...als de bijrijder...en nogmaals MET veel hulp... het paard goed aan het lopen heeft, dan heb je zowat een eigen paard staan en mag je veel bij mij...heel veel en ook wedstrijden rijden!!
Dat sommige bokkers 110 euro veel vinden...tja dat is ieder zijn eigen mening.
IK vind het in verhouding met b.v 4 keer les op een manege niet zo heel erg duur.
Dan nog even vermeld dat de meeste "makkelijke" paarden al in 1/2 pension staan, dus zo wanhopig ben ik niet op zoek hoor!!
Het was gewoon een discusie en niet bedoeld om via deze weg mensen voor mijn paarden te krijgen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 16:39

Mels schreef:
Alabaster schreef:
Aerdenhout zou het probleem van mensen vinden niet aan je zelf liggen?
Er zijn de afgelopen jaren toch heel wat mensen ook bokkers bij je geweest en stuk voor stuk waren ze niet goed genoeg in jou ogen ;)
Als er een meisje kwam en ze vertelde dat ze L/M had gereden dan werd ze eerst even uitgetest en als het niet ging zoals jij verwachte werd ze publiekelijk te kakken gezet door je. En zo ging dat ook met meiden die zeiden te konden longeren maar het niet volgens jou verwachtingen deden,maar het wel heeeel erg graag wilden leren. Dan heb je het over kritiek geven maar dat was uitjouwen en voor schut zetten en daar leert niemand van ;) Ik vondt het echt niet vreemd hoor dat ze niet meer kwamen en dat je nu niemand meer kan vinden.

Helemaal mee eens,ik heb haar ook mogen ontmoeten.. heb een paardje gedaan bij haar.
En geloof me,je moet wel een erg dikke huid hebben wil je het bij haar uithouden.

JOH...heb ik jou Kyrana niet aangeboden die je GRATIS mocht hebben na je periode van longeren omdat ik dacht dat je zo gek op haar was en ik dacht dat ze het bij jou goed zou krijgen?? Toen alles was besproken en het contract er was, moest jij toen op het allerlaatste moment toch niet een ander paard en wilde die ook het liefst bij mij op stal neer zetten??
Raar toch dat ik toen niet zo'n zin meer in je had he??? Sorrie mels, maar maakt je nu een beetje belachelijk!

Anoeska

Re: Handige ruiters/amazone's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:41

Of het nou wel of geen mooi aanbod is van Aerdenhout, maar van de reacties in dit topic krijg ik nou niet bepaald een gezellig gevoel. Van beide kanten hoor! Ik denk dat het de naam/reputatie/imago van je stal goed zou doen, wanneer je niet hier op internet heen en weer gaat zitten 'harrewarren'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:46

Moet zeggen dat ik het met Anoeska eens ben.... Waar rook is, is meestal ook vuur :o

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:56

Jeetje zeg, het wordt hier wel erg persoonlijk. Beide kanten op.

Dit soort dingen moeten toch echt via PB gaan en niet open in een discussie topic!

@ Aerdenhout: Wat ik mij afvraag: die probleempaarden worden die nu gereden of staan die stil?

Als ze nu stil staan, heb je er dus kosten aan zonder dat er iets mee gedaan wordt.

Als er dan een talentvolle amazone (hoe oud moeten ze eigenlijk zijn voor die probleempaarden?) zich aanbiedt maar er niet voor wilt betalen dan is het toch eigenlijk super dat die paarden gereden worden, gecorrigeerd worden en dat ze aandacht krijgen? Je hebt er dan net zoveel kosten aan.

Bijrijder moet wel zelf de lessen betalen (als ze die nodig heeft) en als ze spullen nodig heeft betaald ze dat ook uit eigen zak.

Waarom is de constructie zo dat de ruiter eerst niet hoeft te betalen en als het dier dan door diegene gecorrigeerd is, dat diegene wel moet gaan betalen om hetzelfde paard te mogen rijden?

Wat is daar de gedachte achter?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:24

laetitia schreef:
Waarom is de constructie zo dat de ruiter eerst niet hoeft te betalen en als het dier dan door diegene gecorrigeerd is, dat diegene wel moet gaan betalen om hetzelfde paard te mogen rijden?

Ik zie wat aerdenhout aanbiedt niet zozeer meer als bijrijden van een paard, maar als leasen. En dan snap ik dat wanneer het 'product' (paard dus in dit geval) het geld nog niet waard is, je er niet voor hoeft te betalen. Overal betaal je voor leasen, dat is nergens gratis (ik moet de eerste stal in elk geval nog tegenkomen). Ik denk dat het voor aerdenhout een hoop gezeur scheelt wanneer ze de paarden echt nadrukkelijk als leasepaarden aanbiedt, en niet als bijrijdpaarden. Want dat vind ik het niet meer wanneer je vijf dagen per week een paard tot je beschikking hebt die niet tot zelden voor een les gebruikt wordt.

Overigens is me al meerdere malen opgevallen dat Alabaster waar ze de kans maar krijgt aerdenhout de grond in wil stampen en dat vind ik niet fair. Gun andere mensen een eerlijke kans om aerdenhout te leren kennen.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:30

Dat gun ik iedereen hoor. Het heeft niks met in de grond stampen te maken het is puur mijn eigen ervaring waarom zou ik dat niet mogen zeggen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:34

Moderatoropmerking:
Ik dacht dat het in dit topic al iets algemener en rustiger ging, maar helaas.

Persoonlijk en op de man spelen is niet de bedoeling hier. Het is natuurlijk wel mogelijk dat mensen persoonlijke ervaringen hebben met de stal van Aerdenhout, dat kunnen ze ook gewoon in het topic noemen.

Het is daarbij echter wel de bedoeling dat er niet met modder gegooid wordt of met persoonlijke grieven gekomen wordt. Soms gaan mensen inderdaad weg bij een stal of ergens anders rijden. Hou dan ook de eer aan jezelf en blijf daar correct onder.

In dit geval heeft Alabaster haar mening kunnen geven en het lijkt me dat dit topic weer gewoon over de vraag van de TS kan gaan ipv over individuele gevallen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:42

Alabaster schreef:
Dat gun ik iedereen hoor. Het heeft niks met in de grond stampen te maken het is puur mijn eigen ervaring waarom zou ik dat niet mogen zeggen?

met de hulk in mijn achterhoofd.............

lief je hebt er 10 jaar gestaan........... als het zo slecht was, dan had je het nog geen 10 maanden uitgehouden toch?

Ik ken beide bokkers niet.......... en beiden zeggen dingen waarvan ik denk........ Naaaaaah is niet helemaal zuiver.......

ik kan bij sommige dingen de AH zegt niet meegaan en ook in sommige dingen die AB zegt niet meegaan, maar ik kan ze wel beiden begrijpen........

leg dit naast je neer dames :D echt.......... dit lijkt wel een catfight wat eigenlijk nergens over gaat :)

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:51

[/quote]
Overigens is me al meerdere malen opgevallen dat Alabaster waar ze de kans maar krijgt aerdenhout de grond in wil stampen en dat vind ik niet fair. Gun andere mensen een eerlijke kans om aerdenhout te leren kennen.
[/quote]

Sorry hoor maar wil je dan ook even kijken in Aerdenhout haar berichten en post?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:55

Moderatoropmerking:
Dames, ik heb een hulk geplaatst, ik heb het vriendelijke verzoek per PB gedaan om niet te persoonlijk te worden en wat zie ik?

Ik geef als moderator niet graag OW's of ban's, maar als er op mijn vriendelijke verzoeken gewoon niet gereageerd wordt dan zie ik geen enkele andere mogelijkheid.

Als je een probleem met iemand hebt spreek dat dan lekker in persoon uit of per PB en niet hier in dit topic.

Nog 1 opmerking en ik geef OW's + bijbehorende ban's

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:55

Oh Lagency, snel je bericht aangepast :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:14

(ben maar gestopt met lezen bij pagina 5 en door gegaan naar pagina 10)

'zomaar een manege ruitertje' is inderdaad een probleem waar ook ik tegen aan liep toen ik een verzorg paard zocht
aan de andere kant heb ik dan op manege ponys wat van de hogere dressuur oefeningen geoefend en werk ik op een stal
wat ik zelf ondervind (verzorgers wereldje, manege wereldje, pensioen stal wereldje) is dat er onder mensen met paarden over het algemeen (ik weet dat een heleboel mensen niet zo denken, maar het gros wel) de gedachte heerst van manege ruiters = houthakkers
nou is dit (helaas) voor het over grote gedeelde waar, en soms moet ik zelfs me inhouden en gewoon beleefd zijn
maar die enkeling (waar ik me zelf graag toe reken ;) ) die voorbij het houthakken en zagen is, en graag meer wilt leren, loopt hier tegen aan
nou kan ik redelijk rijden, maar er is nog zo veel , en probeer dit ook aan alle kanten (stal werk, privelessen, verzorg paard)
ik heb gelukkig een baas die me overal mee naar toe sleurt en dus leer ik ook zo behoorlijk wat
(maar terug) toen ik een verzorg paardje zocht liep ik hier ook tegen aan, van 'mijn paarden zijn erg gevoelige dieren'
nu heb ik dit uitgelegd en mocht ik mn kunstje komen doen ;)
uiteindelijk is het goed afgelopen en heb ik een pracht verzorg paardje (maar o, wat is ze eigenwijs :+ )

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 18:25

Fijn...hoop dat het nu weer iets "normaler" kan.
Om even op de vraag terug te komen van laetitia...de constructie van het eerst niet betalen en als een paard "goed" is wel is omdat je hier in de regio sowieso voor een paard op een "manege" en dat ben ik wel geweest natuurlijk, vele malen meer betaald. Aan gezien ik niet 1 paard heb, maar meerdere en die ook allemaal moeten eten, is het voor mij denk ik de beste oplossing.
En nogmaals...de bijrijders...of eigenlijk zoals wij het noemen de halfpensionnners, hebben bijna een eigen paard staan.
Ik denk dat het ook anders is als je alleen maar 1 of een paar eigen paarden hebt en niet een manege bent geweest.
Natuurlijk heb ik ook wel onderzoek gedaan naar de manege's/ stallen hier in de omgeving en geloof mij, ze zijn vele malen duurder dan 110 euro per maand.
Maar nogmaals, ik ben niet zo wanhopig op zoek hoor, ik vroeg het me alleen af waar de goede ruiters zaten.
En ter info. er staan momenteel maar 2 paarden die een verleden hebben!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:10

Urielle schreef:
vorame schreef:

Gelul, ik woon in Antwerpen en de stallingsprijzen zijn hier hetzelfde als die in Rotterdam.
Ik heb mijn paarden dan ook drie kwartier over de snelweg verderop gestald staan. En toch word ik gewoon betaald voor mijn diensten hier in de nabije omgeving.
Iedereen doet alsof Belgie niks dan platteland is, maar ook hier heb je een dure 'Randstad'.

En in het zuiden ook hoor. Hier heb je tegenwoordig ook niet snel een stalling met binnenbak onder de 300 euro per maand. En als je er dan weidegang bij wil betaal je weer extra, voor je trailerstalling, voor krullen ipv stro, meer dan 1 keer hooi op een dag, gebruik van de stapmolen etc. Ik sta inderdaad ook 20 km van huis af, mede omdat dat zo'n 70 euro scheelt per maand (en de verzorging uitermate goed is). Ik heb weleens gezocht naar stallen in Amsterdam (te fietsen vanaf het centrum) en daar was het inderdaad nog duurder, maar zodra je iets buiten Amsterdam keek waren het voor mij weer vrij normale prijzen. En ook hier kan je vaak gratis paarden bijrijden. Ik heb zelf ook betaalt als bijrijder, maar dat was wel echt een heel fijn leerpaard en ik was toen nog geen 'handige ruiter'. Ik denk dat de handige ruiters toch vaak gratis iets kunnen vinden.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:04

Voor veel mensen in de randstad is een betalende bijrijder een manier om de kosten enigszins binnen de perken te houden. Vaak zijn het al vriendinnen of mensen die heel bewust benaderd worden om betalende bijrijder te worden, vaak vanuit de manegeeigenaar/ instructeur voorgesteld. Ik schrik in de regio Amsterdam idd echt niet meer van een bedrag van 400 euro per maand voor alleen stalling. Sta je op een manege is het in de wintermaanden meestal verplicht meerijden, weliswaar tegen een ander tarief maar toch duur als je 4 weken x 3 lessen per week a 10 euro per les moet betalen aan extra kosten per maand. Het alternatief is buiten Amsterdam in de regio Waterland/ Landelijk Noord te gaan staan maar dan sta je vaak bij een kleine stal met wat minder faciliteiten of totaal geen faciliteiten met alleen een buitenbak zijnde een plens zand en kan je alles zelf doen. Als ik voor zeg 100 euro per maand bij een "boer" sta en ik moet 3x per dag zelf voeren dan is dat op zijn zachtst gezegd niet handig aangezien ik om 700 uur s'ochtends op mijn werk wordt verwacht. Als ik dan ook nog mijn paard zelf buiten moet zetten en er is niemand om mijn paard weer buiten te zetten als het om 11 uur gaat onweren wordt mijn werkgever er niet blij van dat ik uurtje heen en weer ben. De stallen waar dat weer in de service inbegrepen is betaal je weer aanzienelijk meer.

Persoonlijk vind ik dat je altijd eerst zelf moet gaan kijken, wellicht dat een ander niet de juiste klik met de eigenaar heeft maar dat wil niet meteen zeggen dat dat aan de eigenaar ligt. Als het dichter in de buurt zou zijn zou ik morgen op sollicitatie durven gaan bij TS.
Zoals Vorame al aangaf is er meestal heel veel mogelijk maar moet er wel overleg zijn over bepaalde zaken. Denk dat er geen eigenaar moeite mee heeft dat zijn bijrijder setjes-freak is aangezien het paard daar meestal toch geen weet van heeft welke kleur hij op zijn rug heeft liggen maar een ander bit is van wezenlijk belang voor een paard. Je moet je als bijrijder idd aanpassen aan bepaalde dingen zoals het de eigenaar voor ogen staat maar dat geldt ook als je op een manegepaard rijdt, daar kan je ook niet zomaar een ander zadel op leggen. Je zoekt een situatie die voor jou en de andere betrokkenen werkbaar is en anders is het vervelend maar toch een kwestie van verder zoeken. Overigens is het precies hetzelfde op het werk, ik moet mij daar ook in het redelijk aan de richtlijnen die de directie opsteld houden en anders moet ik een andere baan zoeken.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:26

Urielle schreef:
vorame schreef:

Rustig maar. :)
Dan weten we nu ook dat Belgie dure stukken heeft, net als nederland.
Ik zit in een goedkoper stuk en daar wordt minder snel geld gevraagt en zelfs eerder betaald aan een ruiter.
Maar we weten allemaal dat dat niet overal zo is.
Het wel degelijk regio gebonden.

En in het zuiden 300?
Die ken ik maar op een paar plekken hier in de regio en dat zijn plaatsen waar ik nooit zal komen.
Veel te mega.
3 binnenbakken, elk weekend wedstrijd, dat soort dingen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:31

Naast de regio is de kruiwagen van een bijrijder/verzorger ook bepalend of zij wel of niet betaald om een paard te rijden.

Ik ben begonnen als bijrijder van iemand die ik niet kende, zij was zo blij met mij dat ik niet hoefde te betalen.
Toen heb ik een tijdje een eigen paard gehad, wat helaas allemaal mis is gegaan.
Toen ik geen paard meer had werd ik door vriendinnetje van stal gevraagd haar paard te rijden. Er is nooit gesproken over een bijdrage.
Als ik ooit stop met het huidige paard, kan ik waarschijnlijk ook op een ander paard van deze stal gaan rijden..gratis...

Bij deze stal moet je echter wel zelf mesten (wintermaanden) en voer klaar zetten. Als eigenaar heb je ook een rooster om 1 x in de week de paarden buiten of binnen te zetten ('s winters staan de paarden overdag in paddocks, zomer's 24/7 op het land).
Als bijrijder hoef je niet mee te doen aan dit rooster, maar ik help altijd wel als er iets gedaan moet worden.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:38

Die kruiwagen maak je denk ik heel vaak zelf.
Je rijd wel lekker, komt opdagen op de afgesproken tijden, je bent goed voor het paard.
En niet te lui eens een klusje mee te doen.
Die ruiters zitten niet snel zonder paard. Als een paard verkocht wordt vraagt de volgende alweer of ze daar willen komen rijden.
En dan moet je net maar op de juiste tijd weten dat iemand paardloos gaat worden.
Dan heb je de juiste gevonden. :)
Maar vaak weet je dat niet en vis je net achter het net.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:30

vorame schreef:
Die kruiwagen maak je denk ik heel vaak zelf.
Je rijd wel lekker, komt opdagen op de afgesproken tijden, je bent goed voor het paard.
En niet te lui eens een klusje mee te doen.
Die ruiters zitten niet snel zonder paard. Als een paard verkocht wordt vraagt de volgende alweer of ze daar willen komen rijden.
En dan moet je net maar op de juiste tijd weten dat iemand paardloos gaat worden.
Dan heb je de juiste gevonden. :)
Maar vaak weet je dat niet en vis je net achter het net.

Dat heb ik persoonlijk inderdaad ook wel ervaren (als bijrijder dus), helaas ben ik verhuisd :+ Ik merk toch dat het vaak moeilijk is om ergens "tussen" te komen als niemand je kent. Vooral voor pensionpaarden die op een manege staan worden volgens mij niet vaak bijrijders gezocht op bijv. internet.

Maarja, ik denk nog steeds dat het mogelijk moet zijn iemand te vinden. Misschien zelfs iemand die al voorzien is, indien jij iets beters te bieden hebt. Ik denk wel dat het belangrijk is om meteen al duidelijk aan te geven wat je precies zoekt en ik weet niet of aerdenhout dat al doet maar ik denk dat het zeker handig zou zijn als je in advertenties/op je site iets uitgebreider zou vertellen wat voor mensen je precies zoekt en wat je hier schreef over het betalen.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:02

Wat nou als je eerst die " handige ruiter" de paarden/pony`s goed laat rijden en ze dan als "leasepaard" aan gaat bieden? Dan hoeft de handige ruiter niet te betalen voor zijn corrigeer werkzaamheden en heeft die een leuke uitdaging en kun je daarna geld vragen aan degene die een leuk paardje heeft om te rijden?