Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
IkbenMarije schreef:Ik word zo verschrikkelijk moe van die drammerige reacties van mensen die het altijd beter moeten weten. Op de eerste pagina was al wel duidelijk dat die mensen gelijk hadden. Maar 9 pagina's lang zeggen mensen steeds hetzelfde en vaak ook nog op een enorme k.utmanier, denken jullie nou niet dat Rhody dat nou eens in de gaten heeft?
zo hehe, ik had zo'n jeuk onder mn nagels na het lezen van dit topic
Rody01 schreef:Om spieren te kweken. Ik zie haar spieren pas NU, en nu moet je niet zeggen dat ze hier geen spieren van krijgt, want ik zie ze zitten!
Meerdere instructeurs hebben gezegt dat ik met elastiek moest gaan rijden.
__Nathalie__ schreef:Pas nu? De pony is 4. Spieren kweken heeft tijd nodig zeker bij een jong dier, ze is nog in de groei. Daarbij is ze drachtig. Ik zou me nog helemaal niet druk maken om die spieren.
Die spieren komen vanzelf.
Ze krijgt ook spieren zonder die halsverlenger.
Als jij haar maar op de goede manier rijd.
Nu heeft ze haar hoofd naar beneden, loopt ze te opgekropt (te kort in de hals) en achter de teugel. En verder doet ze niks.
Als je met haar aan het werk gaat zonder de halsverlenger, van achter naar voren zal ze vanzelf jou hand op gaan zoeken en zal ze vanzelf zakken met haar hoofd en dan loopt ze wel nagevelijk.
Dan loopt ze met haar achter hand er beter onder, gebruikt ze haar rug en loopt ze nagevelijk ipv in de krul zonder dat de rest wat doet. Want met die stiek er zo aan loopt ze in de krul en niet nagevelijk.
Dan zet je haar hele lichaam aan het werk ipv alleen de hals.
Normaal rijd je van achter naar voren. En nu ga je andersom van voor naar achter.
Edit ik kwam een bericht van je tegen dat je in 4 jaar bij een ander niks geleerd had en nu eindelijk wat leert.
In feite leer je nu nog niks, je pony heeft zijn hoofd naar beneden omdat er een stiek aan zit die hem daar toe dwingt. En niet omdat jij hem zo rijd dat hij nageeft.
Je leert nu dus niet hoe je je pony zelf van achter naar voor nagevelijk rijd. En dat word een probleem op het moment dat de stiek er af gaat!
In feite leer je nu dus net zo min wat. Je leert misschien hoe je er netjes op moet zitten omdat je pony toch wel met zijn hoofd naar beneden loopt. Maar vind je het niet veel leuker als jij je pony zelf door jou eigen harde werken nagevelijk kan rijden? Dat als je op wedstrijd gaat je trots kunt zijn op wat jij door jou rijden met je pony hebt bereikt?
Ik zou tegen je intructrice zeggen dat je graag zelf leert om je pony goed aan het lopen te krijgen zonder stiekEn als jou intructrice echt zo goed is als je zegt dan kan ze je dat prima leren zonder stiek
Rody01 schreef:We hebben de eerste lessen met dee basis gewerkt. Ik vind het vervelend dat iedereen gelijk conclusies gaat trekken. Als er nog een aantal écht vervelende reacties komen gaat dit topic op slot!
Rody01 schreef:We hebben de eerste lessen met dee basis gewerkt. Ik vind het vervelend dat iedereen gelijk conclusies gaat trekken. Als er nog een aantal écht vervelende reacties komen gaat dit topic op slot!