Ponyparkcity dierenmishandeling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvana94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:15

Ik vind het geen dierenmishandeling, maar ik denk ook niet dat ze het er heeeeeel leuk zullen hebben.

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:59

Mishandelen is een heel groot woord, maar voor kinderen die niet kunnen rijden ist wel zielig voor de pony's..

Mondje hangen, boem beentje is je lijf geparkeerd die dingen. Maar als je goed kan rijden en zo'n beessie merkt dat ist vort beestje ook leuk toch!:D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:52

lx3 schreef:
Mishandelen is een heel groot woord, maar voor kinderen die niet kunnen rijden ist wel zielig voor de pony's..

Mondje hangen, boem beentje is je lijf geparkeerd die dingen. Maar als je goed kan rijden en zo'n beessie merkt dat ist vort beestje ook leuk toch!:D

Volgens mij kunnen ze beter de kinderen hebben die niet kunnen rijden (waarbij de ouders netjes meelopen en de kinders gewoon zitten en alleen stappen) dan de kinderen die denken dat ze goed kunnen rijden terwijl die echt in de teugels hangen en de hele dag zowat galopperen en als het niet hard genoeg gaat nog een trap extra geven..

silvia486

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 08:54

hoi

ik ben er geweest in de herftsvakantie,
en ik moet zeggen voor de kids is het natuurlijk super leuk een pony heel de dag bij je,
ik moet zeggen ik heb geen gekke dingen gezien hoor en met een bit indd word niet meer gereden,
soms moest ik gewoon lachen want dan was het meer kindermishandeling, zal het ff uitleggen,
zo rond een uur of 4 worden de ponys het beu of kregen ze honger en dan waren er ponys (lekker eigewijs) die jopte zo hun ruiter eraf en in RENGALOP terug naar de stal,
dan zag je ineens een pony voorbij rennen zonder ruiter.

Marjo

Re: Ponyparkcity dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:19

ik heb verhalen van mijn moeder gehoord (is al een tijdje terug) van ponypark slagharen. Denk dat beide toch wel hetzelfde is.

Toen was het zo dat je een Shetlander kon huren voor een dag, die shetlander kreeg je, daar ging je op zitten, die bokte eens en rende weg. Aan het einde van de dag mocht mijn moeder helpen Shetlanders vangen :+

Nee vind het geen dierenmishandeling. Denk dat er toch te veel beestjes zijn die het geweldig vinden om zo'n dag vertroeteld te worden!

MeJustC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:54

Ik vind het ook geen dierenmishandeling. Maar ik vind ook niet dat die pony's het daar goed hebben.

Er is te weinig begeleiding, en de begeleiding die er is durft zijn of haar mond niet open te doen. Er wordt 10 uur per dag met die dieren gesleept. 10 uur waarin ze te weinig kans krijgen om te drinken, waarin ze verkeerde dingen te eten krijgen, waarin mensen die geen flauw benul hebben van paarden ermee lopen te slepen, er rustig 6 uur per dag op gereden wordt, ze geen minuutje rust hebben, en als mensen ze eventjes zat zijn worden ze hopsakee zo vastgebonden en niet naar omgekeken.

En tuurlijk gaan ze 's nachts de wei op, of de stal in en komt de dierenarts als ze ziek zijn en krijgen ze genoeg te eten, maar ik vind dit geen paardwaardig bestaan. Een dier hoort niet 10 uur per dag zich als een modepoppetje te moeten gedragen. Daarbij ben ik nogsteeds van mening dat er onmogelijk goed voor 300 paarden gezorgd kan worden, dat is gewoon teveel.
[/quote]

Die van 12 à 13 jaar lopen er nog veel harder mee te slepen en te crossen, want die moeten stoer zijn. Of die laten papa en mama erop zitten, want dat is zo grappig.[/quote]

Dat slaat echt nergens op, zelf ben ik 13 jaar en er zijn zoveel vriendinnen rond deze leefdtijd die dat echt niet gedaan jhebben in ppc, er zitten van alle leefttijden mensen tussen die zo zijn!
dus niet alleen de 12 á 13 jarigen!

Maar ik vind het wel zoals de eerste quote in mijn bericht helemaal waar!, er komen daar kinderen die er niks vanaf weten dus, niet iedereen weet hoe je een paard moet behandelen of benaderen!

Groetjes, Vera

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:50

MeJustC schreef:
Ik vind het ook geen dierenmishandeling. Maar ik vind ook niet dat die pony's het daar goed hebben.

Er is te weinig begeleiding, en de begeleiding die er is durft zijn of haar mond niet open te doen. Er wordt 10 uur per dag met die dieren gesleept. 10 uur waarin ze te weinig kans krijgen om te drinken, waarin ze verkeerde dingen te eten krijgen, waarin mensen die geen flauw benul hebben van paarden ermee lopen te slepen, er rustig 6 uur per dag op gereden wordt, ze geen minuutje rust hebben, en als mensen ze eventjes zat zijn worden ze hopsakee zo vastgebonden en niet naar omgekeken.

En tuurlijk gaan ze 's nachts de wei op, of de stal in en komt de dierenarts als ze ziek zijn en krijgen ze genoeg te eten, maar ik vind dit geen paardwaardig bestaan. Een dier hoort niet 10 uur per dag zich als een modepoppetje te moeten gedragen. Daarbij ben ik nogsteeds van mening dat er onmogelijk goed voor 300 paarden gezorgd kan worden, dat is gewoon teveel.

Helemaal mee eens. In de folder of op de site staat volgens mij ergens dat de pony's gewend zijn om met kinderen om te gaan. Ik vind dat je als 12 of 13 jarige en niet heel groot en zwaar bent je nog best op een grote shetlander kunt rijden. Toen wij er 10 jaar geleden waren was er een fjord van ongeveer 130 ofzo en de pony die wij er toen een keer hadden bij gehuurd was ook ongeveer zo groot en ook heel breed. Deze pony had de naam 'TurboJack' en was mega sloom.

cali78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 18:44

Hallo,
Wie weet of er nog een vos merrie staat op ponypark city genaamd "JELTJE" maar misschien heet ze nu weer anders. Ze is een kruising Welsh / arabier. Ze moet rond een jaar of 7 of 8 zijn.
Ik heb wel foto's maar weet niet hoe ik ze hierop kan krijgen, ik zal proberen ze op mn profiel te zetten...

Ze heeft een hele smalle bles, 2 hoge witte achterbeentjes tot net onder de hakken, linksvoor witvoetje en rechtsvoor een klein beetje wit.

Hoop dat iemand meer van haar weet, ze is bij ons gefokt en zijn natuurlijk heel benieuwd naar haar.
Wij hadden dus gehoord dat ze via via naar ponypark slagharen was gegaan. (helaas)

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:51

cali78 schreef:
Hallo,
Wie weet of er nog een vos merrie staat op ponypark city genaamd "JELTJE" maar misschien heet ze nu weer anders. Ze is een kruising Welsh / arabier. Ze moet rond een jaar of 7 of 8 zijn.
Ik heb wel foto's maar weet niet hoe ik ze hierop kan krijgen, ik zal proberen ze op mn profiel te zetten...

Ze heeft een hele smalle bles, 2 hoge witte achterbeentjes tot net onder de hakken, linksvoor witvoetje en rechtsvoor een klein beetje wit.

Hoop dat iemand meer van haar weet, ze is bij ons gefokt en zijn natuurlijk heel benieuwd naar haar.
Wij hadden dus gehoord dat ze via via naar ponypark slagharen was gegaan. (helaas)

Groetjes

Dat moet sneu voor je zijn -O- Verkoop je je merrietje en komt-ie uiteindelijk bij ppc terecht. Lijkt mij niet zo'n fijn idee. Je ziet zo'n diertje vrolijk door de wei huppelen de ene dag, en de andere dag loopt ie in de kreukels in ponypark city.

Op een gegeven moment loopt zo'n diertje ook zonder joy in het leven te sjokken, de ruiter heel enthousiast en mamma en pappa fotos maken van (meisjesnaam) ...

cali78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:06

Hoi hoi, nou dat is wat we "gehoord" hebben....en wij hebben zoveel veulens gehad die allemaal verkocht zijn en je kunt ze niet blijven navolgen maar we dachten als zij daar nog zou staan dan gaan we daar natuurlijk heel snel even kijken.

En ik ben daar nog maar 1 keer geweest, maar of het daar nou zo erg is weet ik niet... maneges zijn ook niet de ideale droomplaatsen voor een paard/pony. Maar er zijn ook mensen (particulieren) die hun paarden niet echt op een goede manier behandelen en ik denk eigenlijk dat dat veel vaker voorkomt dan op maneges etc. want anders komen er niet veel mensen meer.

Hoop dat iemand weet welke pony ik bedoel en of ze uberhaupt daar nog staat....

arlette1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:39

ik denk dat die pony's het daar niet superslecht hebben alleen ze zullen het aventoe wel zat zijn kind erop kind eraf en dan woord er weer aan geplukt en ze moeten dat elke dag doen dus soms zullen ze wel gemeen zijn maar egt dierenmishandeling is het denk ik niet ( ik ben er zelf heen geweest en ik vond de paarden er niet onverzorgd uitzien)

8-)

Apple

Re: Ponyparkcity dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:13

Oud topic.