De training op weg naar de Z-ZZ

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Puppetje

Re: De training op weg naar de Z-ZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:00

Maflinger schreef:
Als je kijkt naar de benen van de ruiter op de schimmel en vergelijkt met die op de vos. Dat scheelt wel een paar maten, of niet?

Dat dacht ik ook al te zien. Misschien toch 2 verschillende personen op de foto?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:00

slimmerik schreef:
Ach virgin_lady weer. Rolleyes
Ik vind de foto's er niet vriendelijk uitzien. Ik vraag me ook ernstig af of die van jezelf zijn of gewoon van internet afgehaald. Sorry maar ik kan je echt niet serieus nemen.

(zie eerdere topics van je)

Voor deze keer ben ik het met je eens.

Zie dat ts rond de 14 is wel raar om dan paardensport opleiding te doen waarbij ze niet eens wil zeggen waar.

Verschilt erg van elkaar de ruiter.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:01

Ja... gaat schuiven met halster. Heb je een kaptoom op stal liggen (of te leen)? Daar kunnen ze wel aan.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:01

virgin_lady schreef:
de hackamore omdat hun daar hem vaker mee rijden omdat hij dus een tijd geen bit inkon.
maar ik ben aan t kijken hoe ik t anders op kan lossen.

over de bijzet kan dat aan zijn halster dan ? of gaat die schuiven dan omdat dat nogal los zit

madelief88 schreef:
Heb je niet een gewoon hoofdstel?
Heb ook wel eens gezien (als absolute noodoplossing) dat de teugels aan de neusriem van een normaal hoofdstel werden gezet. Dat is in ieder geval een stúk beter dan dit onvriendelijk gebruik van de hackamore en als deze pony langer zonder bit moet, is een echt bitloos hoofdstel dan geen idee?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:02

als ze 14 is, kan ze niet eens een andere opleiding doen dan de middelbare, de orun is vanaf 17 dacht ik en deurne vanaf 16.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 13:02

ik wordt bijna 16 Knipoog dus ben geen 14 meer nu.
het is toch echt dezelfde persoon hoor haha kijk maar goed naar me gezicht

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:03

ja ik las ook dat ze 14 was.... dan kan je toch nooit al naar het mbo?? Knap om voor je 14de al een havo/vwo 3 overgangsdiploma te hebben of een vmbo 4

euhhh ik las in een topic in maart dat je 14 was???

trustHim

mmmm als ze 14 is vind ik de eerste foto's nogal vreemd, ziet er niet echt uit als 14 daarbij lijken het idd 2verschillende personen

opgeheven

Vork

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:04

Is wel hetzelfde meisje hoor, postuur is hetzelfde dus lijkt me sterk dat het iemand anders is. Ja

Misschien ben ik te goedgelovig, maar ik vind iedereen hier nogal wantrouwig (hebben veel bokkers last van trouwens)..

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:04

Ik wilde eigenlijk een heleboel zeggen, maar mede bokkers hebben het woord al voor mij gedaan (thanks)

Ik hoop voor je dat je een nieuwe instructeur kan vinden die iets meer paardvriendelijker les geeft, echt dat gun ik je wel omdat je zo graag wilt.

Maar om nog heel even terug te komen op, ieder gezond paard kan binnen een jaar Z zijn....nou dat gebeurd wel eens maar die paarden zijn vaak na een jaar zo verknipt (in hun hoofd) omdat alles te snel voor ze gaat.
Daarbij nog niet te spreken over de lichamelijke veranderingen die een paard door moet gaan van niveau B tot Z. En vaak (niet altijd) worden ditsoort paarden gereden door proffesionele ruiters die een heel grote truken doos hebben en zo deze paarden door de klasses heen weten te loodsen.
Dus bedenk nog maar eens goed wat je doel is.

succes met je ambities en je pony's en ik hoop voor hun welzijn dat je de juiste keuzes gaat maken in de toekomst.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:05

Qua rijtechnisch commentaar heb ik niet meer echt iets toe te voegen aan die 8 eerdere pagina's. Back to basic en als je instructeurs zeggen dat dit goed is: zoek een andere instructeur.

Wel vraag ik me af of ik nu de enige ben die denkt dat het hoofdstel van het witte paard niet goed zit. Dat zit toch tegen zijn oog aan?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:06

Redrumfox schreef:
Is wel hetzelfde meisje hoor, postuur is hetzelfde dus lijkt me sterk dat het iemand anders is. Ja

Misschien ben ik te goedgelovig, maar ik vind iedereen hier nogal wantrouwig (hebben veel bokkers last van trouwens)..

Haha ja word je vanzelf.. Lees anders eens andere topics van dit meisje.. Niet zo verwonderlijk dus Clown

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:06

Tieneke, dat word al 9 pagina's lang aangegeven hoor Knipoog

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 13:06

ik ben 15 en binnenkort 16 Knipoog als jullie niet geloven dat ik die opleiding doe dan niet. zolang ik het zelf maar weet Ja
nou op beide pony's ben ik het gewoon de ene was met dikke kleding aan en de andere toen het bloedheet was. en er zijn een paar kilo af.
gek dat ik geen 14 lijk als ik het niet ben en zo superduidelijk zijn ze niet dat je precies alle rimpels oid kan zien

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:07

Tieneke schreef:
Qua rijtechnisch commentaar heb ik niet meer echt iets toe te voegen aan die 8 eerdere pagina's. Back to basic en als je instructeurs zeggen dat dit goed is: zoek een andere instructeur.

Wel vraag ik me af of ik nu de enige ben die denkt dat het hoofdstel van het witte paard niet goed zit. Dat zit toch tegen zijn oog aan?

Heb je gelijk in, was al ergens eerder gezegd. Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:08

virgin_lady schreef:
ik wordt bijna 16 Knipoog dus ben geen 14 meer nu.
het is toch echt dezelfde persoon hoor haha kijk maar goed naar me gezicht

Dan is dus een eerdere post van je duidelijk onmogelijk. Je kunt iig op deze leeftijd nog geen stage gelopen hebben op diverse stallen.

virgin_lady schreef:
Ik doe Instructeur Paardensport opleiding. En heb stage gelopen op diverse stallen.
Rijd op dat niveau geen westrijden maar daar zijn we op aan het trainen om te kunnen gaan rijden.

Net zoals je al in heel veel topics het niet zo nauw neemt met de waarheid. Met andere woorden: een pennymeisje wat heel veel dromen heeft. Waar het (gelukkig) ook bij zal blijven Knipoog
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 03-09-08 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:08

Whitepanther schreef:
ja ik las ook dat ze 14 was.... dan kan je toch nooit al naar het mbo?? Knap om voor je 14de al een havo/vwo 3 overgangsdiploma te hebben of een vmbo 4

dat kan wel hoor ik was ook 14 toen ik van 3 na 4 havo ging..en ik was dus 15 toen ik aan deurne begon .MAAR ik ben wel een uitzondering geweest en mocht puur komen omdat ik een overgangs bewijs had en aantoonbare rijervaring door middel van winstpunten (voordat hier weer discussies over komen) Clown
Laatst bijgewerkt door lique op 03-09-08 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:09

Whitepanther schreef:

Je kan vanaf je 15e beginnen met een mbo opleiding op niveau 1 ..
In de 3e klas had ik nl een klasgenootje van 15 die was blijven zitten en datzelfde jaar weer opnieuw bleef zitten en dus naar het mbo moest
Maarja 14 is idd onmogelijk .. maar ze zegt dat ze 16 is .. vind ik wel knap dat je in 1 jaar (je slaag vmbo op je 16e jaar met zeer wat uitzonderingen 15) eerst een kappersopleiding heb gedaan en al metteen kon overswitchen in een paardenopleiding ... WAAR VOLG JE DIE paardenOPLEIDING DAN ??
En je heb geen niveau 1 kappersopleidingen dus zonder vmbo diploma kon je dus al niet vanaf je 15e die opleiding volgen

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:09

zucht heb wel eerdere topics van de ts gelezen ik weet niet of het nut heeft want heb het idee dat er wel 6 persoonlijkheden in haar hoofd zitten,maar OOK IK wil even reageren met als enige TERUG NAAR DE BASIS. een intructrice welke je leert wat voorw neerw IS en daarna hoe te berijken en dat met IEDER begrip in de dressuur.
(geloof me dat ga je niet binnen een jaar berijken .)
Leuk dat ze een doel voor je neer wilt zetten, maar lijkt me niet de manier.

Succes, al weet ik niet of je hier serieus mee bent

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:10

Utixo schreef:
Tieneke, dat word al 9 pagina's lang aangegeven hoor Knipoog

Hmm, had via de zoekfunctie gezocht en had er niks over gevonden. Wel over de hackamore, maar niet over de bakstukken tegen het oog aan Knipoog Maar goed, misschien toch verkeerd gezocht.

Meid, ambities mag je zeker hebben, maar maak ze wel realistisch en kijk hoe je die echt op een realistische manier kan bereiken. Want op deze manier kom je idd nog geen B-proef door. Dat je voor instructeur gaat, kan ik op zich niet geloven.

opgeheven

weet je Lady,... je wekt zelf wantrouwen op om ten eerste een ongeloofwaardig topic te openen met een misleidende titel.

Verder heb je nog steeds geen antwoord gegeven op welke ROC je de opleiding doet n.a.v. meerder verzoeken hiervoor.

Ik gun je het beste maar als je op deze wijze je ambities laat blijken dan kun je natuurlijk de donder op zeggen dat je niet serieus genomen wordt.

Ambities hebben is gezond maar nogmaals, niet ten kosten van je paarden.
Laatst bijgewerkt door opgeheven op 03-09-08 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Ik vind het alleen zo jammer dat er op 10-11-07 al precies hetzelfde word gezegd. Je kunt de foto's niet meer zien, maar gezien het commentaar dat word gegeven, zou je bijna zeggen dat het om dezelfde foto's gaat...

Edit; ik dacht dat ik het topic had gekopierd. Even wachten...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:12

Ik wist trouwens niet dat je die opleiding al op je 14de kon doen? Hier in België kan dat volgens mij niet. Bij jullie wel dan?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:12

Hier even een slotje voor overleg.