losrijden in Hong-kong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

____

Re: losrijden in Hong-kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:38

amazone77 schreef:
Miss_Montana schreef:
Vraagje aan degenen die zo erg erover in zitten: Waarom zitten jullie niet in China dan op dit moment? Tja, als jullie het allemaal beter en diervriendelijker kunnen snap ik niet waarom jullie op dit moment niet met de OS meedoen hoor... Want wees nou eerlijk, Anky en ál die andere 'dierenmishandelaars' staan daar wel mooi! Jullie kunnen allemaal veel zeggen maar deze mensen zijn wel op de OS met hun paarden en daar kan niemand omheen. Anky heeft al 2 gouden plakken op zak, ik wil jullie dat nog wel eens zien nadoen. En als er een paardvriendelijkere methode is zou ik die graag zien, maar alle toppers op de OS staan bekend om hun zware en fanatieke trainingen. En de mensen die denken met kusjes en knuffels naar de top te komen, die komen er niet momenteel. Waarom niet? Omdat het niet werkt misschien? Ik snap dat mensen het zielig vinden wat er met deze paarden gebeurd, ik ben er ook geen fan van. Daarom heb ik er ook voor gekozen om niet eens de wedstrijdsport in te willen, mijn ambities liggen er ook niet. Maar je zal mij ook niet horen zeuren over dat het zielig is, want wát heeft het voor toegevoegde waarde? Want zij zijn op de OS om ons land te vertegenwoordigen, wij niet.

Over het klimaat: Paarden kunnen er wel aan wennen. Zolang er maar naar het paard gekeken word. En ik weet zéker dat de ruiters dat doen want als hun paard nu door de hitte bevangen raakt kunnen ze de wedstrijd voor morgen wel op hun buik schrijven. Denken jullie nou echt dat ze vrijwillig hun paard tot het randje drijven en het risico nemen dat het paard onwel word? Denk toch eens na joh! En het gezeur over zweet moet ook ophouden, zweten is voor mens en dier. Zweet is een overtollig vocht (dus afval) dat uit je lichaam moet, zweten tijdens het sporten is dus heel erg gezond!

en zo is dat!!! Afgod

Je haalt de woorden uit mijn mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:38

Ongelovelijk............ echt he...... wat een ongelovelijk getrut weer...........

sorrie, maar ben dit soort dingen zo ontzettend beu Lachen

zolang je nog op je fietsie in de rondte mag crossen heb je geen flauw benul hoe een ferari rijd.......... en is het behoorlijk wijs om gewoon je grote smoel te houden en je voordat je commentaar gaat geven eerst het woord Ferari eens leert spellen

pinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:42

amazone77 schreef:
Miss_Montana schreef:
Vraagje aan degenen die zo erg erover in zitten: Waarom zitten jullie niet in China dan op dit moment? Tja, als jullie het allemaal beter en diervriendelijker kunnen snap ik niet waarom jullie op dit moment niet met de OS meedoen hoor... Want wees nou eerlijk, Anky en ál die andere 'dierenmishandelaars' staan daar wel mooi! Jullie kunnen allemaal veel zeggen maar deze mensen zijn wel op de OS met hun paarden en daar kan niemand omheen. Anky heeft al 2 gouden plakken op zak, ik wil jullie dat nog wel eens zien nadoen. En als er een paardvriendelijkere methode is zou ik die graag zien, maar alle toppers op de OS staan bekend om hun zware en fanatieke trainingen. En de mensen die denken met kusjes en knuffels naar de top te komen, die komen er niet momenteel. Waarom niet? Omdat het niet werkt misschien? Ik snap dat mensen het zielig vinden wat er met deze paarden gebeurd, ik ben er ook geen fan van. Daarom heb ik er ook voor gekozen om niet eens de wedstrijdsport in te willen, mijn ambities liggen er ook niet. Maar je zal mij ook niet horen zeuren over dat het zielig is, want wát heeft het voor toegevoegde waarde? Want zij zijn op de OS om ons land te vertegenwoordigen, wij niet.

Over het klimaat: Paarden kunnen er wel aan wennen. Zolang er maar naar het paard gekeken word. En ik weet zéker dat de ruiters dat doen want als hun paard nu door de hitte bevangen raakt kunnen ze de wedstrijd voor morgen wel op hun buik schrijven. Denken jullie nou echt dat ze vrijwillig hun paard tot het randje drijven en het risico nemen dat het paard onwel word? Denk toch eens na joh! En het gezeur over zweet moet ook ophouden, zweten is voor mens en dier. Zweet is een overtollig vocht (dus afval) dat uit je lichaam moet, zweten tijdens het sporten is dus heel erg gezond!

en zo is dat!!! Afgod

ben het hier absoluut NIET mee eens. Het is wel zielig, en als het niet diervriendelijker kan, waar ik zelf niet in geloof overigens, mag van mij die hele wedstrijdsport af worden geschaft, en zou die rollkur gewoon onder dierenmishandeling en dierenbeulerij mogen vallen.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:43

Ik wordt eerlijk gezegd schijtziek van al die reltopics over de manier waarop Anky d'r paarden rijdt. Er is allang al aangetoond dat, mits goedgebruikt, haar methodes niet schadelijk zijn. Iedereen heeft een mening, respecteer ik, maar die mening hoeft niet iedere week opnieuw verkondigd te worden in het honderdste topic dat hierover geopend wordt. Ik zie zelf het probleem niet. Ik rij m'n paarden niet zo, zie er het nut niet van in, maar Anky wel, en blijkbaar wérkt het, anders zou ze niet aan de top staan en anders zou ze niet zo blijven rijden, als iets niet werkt dan stopt men er doorgaans mee.

____

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:03

Citaat:
ben het hier absoluut NIET mee eens. Het is wel zielig, en als het niet diervriendelijker kan, waar ik zelf niet in geloof overigens, mag van mij die hele wedstrijdsport af worden geschaft, en zou die rollkur gewoon onder dierenmishandeling en dierenbeulerij mogen vallen.

De rollkur is geen dierenmishandeling e.d. mits het goed word toegepast op een kundige manier. En zoals hierboven al is beschreven, als het echt zo slecht is, hoe komt het dan dat Anky al tweemaal de OS heeft gewonnen?
In de paardensport word naar mijn idee veel te veel veroordeeld. Gewoon bij jezelf blijven en niet alleen maar anderen af willen kraken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:31

Sandka schreef:
amazone77 schreef:

als je aan de top staat,dan kan je wel zeggen dat je de beste bent,wat voor soort sport je ook beoefend.

Precies hoe wil je anders de top bereiken?

En dat je de beste bent betekend automatisch dat je goed bezig bent? Verwijs verderom naar doping perikelen in bijv de tour, of de jonge turnstertjes....

____

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:37

Stef, er zijn meerdere wegen naar Rome. De manier van losrijden van van Grunsven is wat anders dan doping in een tour de france. Misschien ben je het niet eens met de methode die ze handhaaft maar je kunt niet ontkennen dat ze hiermee toch heel ver komt. Als het echt zo slecht is zouden de wegen toch blokkeren?

pinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:42

frysogeen schreef:
Citaat:

De rollkur is geen dierenmishandeling e.d. mits het goed word toegepast op een kundige manier. En zoals hierboven al is beschreven, als het echt zo slecht is, hoe komt het dan dat Anky al tweemaal de OS heeft gewonnen?
In de paardensport word naar mijn idee veel te veel veroordeeld. Gewoon bij jezelf blijven en niet alleen maar anderen af willen kraken.

maar vind een paard het fijn om zo te lopen? denk het niet. Anders zou die als anky een keer wat meer vroeg wel eerder in de krul gaan lopen, en zou ze niet zo hoefen zagen Lachen Denk je dat ze een paard zo kan laten lopen met alleen een halstertje? nee he, daar heeft ze echt een stang voor nodig... En waarom? denk daar maar eens goed over na Knipoog

pinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:43

Inujojo schreef:
Ik wordt eerlijk gezegd schijtziek van al die reltopics over de manier waarop Anky d'r paarden rijdt. Er is allang al aangetoond dat, mits goedgebruikt, haar methodes niet schadelijk zijn. Iedereen heeft een mening, respecteer ik, maar die mening hoeft niet iedere week opnieuw verkondigd te worden in het honderdste topic dat hierover geopend wordt. Ik zie zelf het probleem niet. Ik rij m'n paarden niet zo, zie er het nut niet van in, maar Anky wel, en blijkbaar wérkt het, anders zou ze niet aan de top staan en anders zou ze niet zo blijven rijden, als iets niet werkt dan stopt men er doorgaans mee.

helemaal niet, ze weten het nog niet, ze hebben alleen nu nog niks gevonden, maar dat betekend niet dat het 100% zeker is of het onschadelijk is...

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:51

Pff kritiek-op-Anky-topic nr 893747635634 .. Dromen
Heeft iemand eigenlijk ooit een clinic van haar bijgewoond ofzo? Daar vertelt ze je precies wáárom ze wát doet.
&Waarom zou ze in hemelsnaam nog fotografen toelaten bij haar training als ze werkelijk iets fouts doet? Waarom zou ze dan de hele wereld laten zien hoe ze rijdt?

pinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:52

Kaiya schreef:
Pff kritiek-op-Anky-topic nr 893747635634 .. Dromen
Heeft iemand eigenlijk ooit een clinic van haar bijgewoond ofzo? Daar vertelt ze je precies wáárom ze wát doet.
&Waarom zou ze in hemelsnaam nog fotografen toelaten bij haar training als ze werkelijk iets fouts doet? Waarom zou ze dan de hele wereld laten zien hoe ze rijdt?

die zin snap ik niet. Wanneer doet ze iets fout in jou ogen?

____

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:02

Pinos dat is een resultaat van jaren training, dat naar beneden trekken is wel erg zwart wit Lachen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:07

ja ik vind het ook weer helemaal nergens over gaan. Er lopen giga veel dierenartsen rond. En als hij / zi niet goed loopt denk je nou echt dat daar niemand wat van gaat zeggen? Vooral die chinesen van os die hebben zulke strenge regelens en weet ik veel, Waar zijn dan de dierenartsen die kritiek op deze manier van rijden hebben. Als jullie het allemaal goed weten dan moet de dierenarts het al helemaal weten. Daarom is bonfire oo kzo oud geworden denk ik hahaaa

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:19

frysogeen schreef:
Stef, er zijn meerdere wegen naar Rome. De manier van losrijden van van Grunsven is wat anders dan doping in een tour de france. Misschien ben je het niet eens met de methode die ze handhaaft maar je kunt niet ontkennen dat ze hiermee toch heel ver komt. Als het echt zo slecht is zouden de wegen toch blokkeren?

het gaat me niet om de manier van rijden, het gaat me om de argumenten die hier neer gekwakt worden dat als je aan de top mee draait, je automatisch goed bezig bent... En dat is in mijn ogen verre van waar

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:24

stef schreef:
frysogeen schreef:

het gaat me niet om de manier van rijden, het gaat me om de argumenten die hier neer gekwakt worden dat als je aan de top mee draait, je automatisch goed bezig bent... En dat is in mijn ogen verre van waar

ben het met stef eens. tuurlijk, anky is ver gekomen. ze kan erg goed rijden. maar dat wil niet zeggen dat je dan persé goed bezig bent.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:27

ter aanvulling: en dan heb ik het specifiek over die rollkur-methode. voor de rest niks op haar aan te merken. maar dat is mijn mening. het is mijn methode niet, en dat is aan mij. dit topic staat er tenslotte toch om een discussie te voeren Lachen

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:32

Het valt me mee dat er nog geen discussie is losgebarsten over het niet dragen van een cap Nagelbijten / Gniffelen
Aan de top rijden betekent niet automatisch dat je de juiste methode gebruikt, maar inderdaad, een clinic volgen van Van Grunsven en haar beweegredenen worden duidelijk.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:36

4EverHobbes schreef:
Het valt me mee dat er nog geen discussie is losgebarsten over het niet dragen van een cap Nagelbijten / Gniffelen
Aan de top rijden betekent niet automatisch dat je de juiste methode gebruikt, maar inderdaad, een clinic volgen van Van Grunsven en haar beweegredenen worden duidelijk.

Haha goeie, scherp! Laten we daar maar niet over beginnen...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:41

tja cap is eigen keuze laat ze dat lekker zelf weten!

Omdat anky haar beweegredenen uitlegt is het opeens wel een goede methode dan? Kan ook van alles uitleggen waarom ik iets doe, maar maakt mij dat tot een goede ruiter?

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:43

nee ik denk niet dat 4EverHobbes bedoelt dat het dan wel een goede methode is. maar je weet dan in ieder geval haar beweegredenen, en voor jezelf dan om te bepalen of je de methode goed vind of slecht. correct me if I'm wrong Lachen

en ik denk dat dat over die cap niet serieus bedoelt was Knipoog

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:44

Hopelijk niet want dan wordt dit topic steeds zotter.
En nou allemaal naar bed zodat we morgen onze shetties weer kunnen verzorgen!!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:44

Goh echt Knipoog

Maarja dan nog, heb vaak zo'n clinic gezien, maar zelfs daarna kon in het nut er niet van inzien..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:45

Dan begrijp je er wrs niks van!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:45

En weer is er een aanleiding gevonden om lekker te rellen over LDR....
Het maakt mij allemaal niet zoveel uit, maar ik geloof nog steeds dat er werkelijk geen ENKEL paard de dressuurtop kan bereiken zonder dat de ruiter aan de grenzen komt van wat het paard fysiek en mentaal aan kan. Zo gaat dat nu eenmaal met topsporters en dus ook met topsportpaarden.
Het is jammer dat de discussie nooit daarover gaat, maar steeds weer over het zelfde stukje van een bepaalde trainingsmethode van steeds dezelfde amazone.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:47

Ik zet een slotje op dit topic Lachen. Uiteindelijk draait deze discussie een beetje in een kringetje rond.
Laten we nu eerst maar gaan kijken hoe Anky het gaat doen op de OS Lachen