met slof rijden om te voorkomen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Re: met slof rijden om te voorkomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:03

En daarna...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:03

En wat heeft de osteo gisteren verteld?

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:14

geloof niet in een osteo, geef mij maar een kraker....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:38

Daarom zei ik ook dat ze Steffi van der Laarse eens moest proberen. Naast (holistisch) DA is zij ook o.a. chiropractor. Ben overtuigd dat zij heel wat zou vinden bij deze pony.............

Overigens hebben vrijwel alle paarden wel iets of een zwak punt. Ik geloof daarom ook niet zo in verhalen als 'mijn paard is gecheckt en er is niets gevonden'. Wij mensen, hebben over het algemeen ook allemaal onze zwakke plekken, hoor. Haha!
En op ons wordt niet eens gereden. Clown

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:04

gisteren is die man geweest en hij is wat scheef bespiert waardoor hij gaat staken met rijden omdat hij dan spierpijn krijgt.
verder was hij in goede conditie hij heeft hem gekraakt. hij zag er meteen ontspanner er uit.
rijtechnisch moet ik hem veel op de rechterhand rijden zodat hij rechter gaat lopen en dan wordt het met die spieren ook beter.

zo ongeveer was het ik ben zelf niet bijgebleven omdat ik niet tegen het gekraak ken een vriendin van me is er bij gebleven en heeft me later alles vertelt

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:06

Ninx schreef:
Hoe oud is je mannetje eigenlijk?

6 jaar

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:07

unamie schreef:
booster schreef:
ik heb haar toen iedere week laten komen en toen heb ik gevraagt of ze het me ook wou leren dat ik het zelf kon en daarna heb ik het zelf overgenomen dit doe ik 1x per week uitgebreid

Een masseur die elke week moet komen lost geen (diepe) spierproblemen op!
Zelf kun je echt niet "even" leren masseren
Is misschien wel lekker voor de ontspanning, maar niet om (diepe en dus serieuze) spierproblemen op te lossen.
Dat is dus duidelijk op de foto's te zien.

dit heb ik ook niet even geleert heeft wel even een tijd geduurt voor ik het kon

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:09

booster schreef:
deze foto is van een aantal maanden geleden.
toen zaten veel pony's nog een beetje in de wintervacht.
en dat hij schraal is ljkt omdat hij hele ruime gangen heeft. hij was toen een beetje dunner dan nu maar deze foto's zijn genomen 2 dagen voor de tandarts kwam en hij had haken en daar lagt het aan

unamie schreef:
booster schreef:
en dat hij schraal is ljkt omdat hij hele ruime gangen heeft.

Dit geloof je toch niet echt Clown

lees opnieuw :
hij was toen een beetje dunner dan nu maar deze foto's zijn genomen 2 dagen voor de tandarts kwam en hij had haken en daar lagt het aan

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:11

inderdaad, steffie van der laarse is trouwens nog wel meer dan dat geloof ik.. ? (die heeft van alles geleerd Slim )
Iedereen die tot nu toe is geweest is razend enthousiast over haar...

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:12

runningkawa schreef:
die foto is niet zo omdat hij aan het dollen is...hij is schraal, maar ook die rug, dat klopt niet, en ook zijn billen kloppen niet, zo enorm ingevallen.

OP zo'n paard dacht ik nog niet aan rijden, maar eerst eens aansterken, kijken wat er mee is...want dat is niet goed

Niet om je te katten (wat ik al het hele topic niet doe) maar om je wakker te schudden.
Laat alub een goede da komen en trek bloed.
Dit ziet er echt niet goed uit...

zijn kont zat totaal niet genoeg bespiering op en zo schraal is ie niet.
er is bloed afgenomen en er was niks gevonden.
omdat hij toen inderdaad dunner was dan normaal maar bleek alleen aan de haken te liggen

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:20

Mag je er meteen weer op gaan rijden dan?

Mijn paard was ook scheef bespierd, en ik heb paardenosteopaat Michael Hamerslag erbij gehaald. Bespiering op de linkerschoft was ingevallen. Ik heb er de eerste 3 weken alleen aan de hand mee gestapt, en daarna eerst het longeren weer opgepakt (was misschien wel een extremer geval). Daarna is hij nog 2x terug geweest. Er zit nog wel wat gevoeligheid in de rug, maar dat is een reactie op de veranderingen die zijn lichaam hebben ondergaan. Jouw paard zal ongetwijffeld ook reacties in zijn lichaam moeten verwerken. Komt jouw osteo nog terug?

De opmerking vooral op rechts rijden geeft mij een gek gevoel. Onze fysio heeft mij laatst uitgelegd dat je beide zijden gelijk traint. De arm bespierde kant zal harder moeten werken (omdat die spieren minder gewend zijn), en die zal dus geleidelijk aan bijtrekken.

Wat was de opninie van de osteo ten aanzien van de slof?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:26

Jazzit schreef:
Mag je er meteen weer op gaan rijden dan?

Mijn paard was ook scheef bespierd, en ik heb paardenosteopaat Michael Hamerslag erbij gehaald. Bespiering op de linkerschoft was ingevallen. Ik heb er de eerste 3 weken alleen aan de hand mee gestapt, en daarna eerst het longeren weer opgepakt (was misschien wel een extremer geval). Daarna is hij nog 2x terug geweest. Er zit nog wel wat gevoeligheid in de rug, maar dat is een reactie op de veranderingen die zijn lichaam hebben ondergaan. Jouw paard zal ongetwijffeld ook reacties in zijn lichaam moeten verwerken. Komt jouw osteo nog terug?

De opmerking vooral op rechts rijden geeft mij een gek gevoel. Onze fysio heeft mij laatst uitgelegd dat je beide zijden gelijk traint. De arm bespierde kant zal harder moeten werken (omdat die spieren minder gewend zijn), en die zal dus geleidelijk aan bijtrekken.

Wat was de opninie van de osteo ten aanzien van de slof?

moet eerste week wel rustig doen door veel te stappen.
ik moest meer op de rechterhand rijden zodat hij daar sterker in werdt.
hij komt over een paar weken weer terug ik weet hoe of wat allemaal persies hij zou me een brief of mail sturen met alles erin omdat ik er niet bij stond dat ik alles op me gemak ken doorlezen
slof vondt hij niet verstandig tiedemann eigelijk ook niet maar kon niet zoveel kwaad omdat hij daardoor wel meer zijn rug ging gebruiken en dat was goed maar ken het zonder dan liever zonder

bobby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:32

waarom liegen jullie haar aan???? omdat jullie denken dat ze verkeerd met haar paard omgaat dat vindt ik juist niet want ik geloof haar wel als ze zegt dat ze een goede band met haar paard heeft en dan wil het nog niet zeggen als haar paard omhoog komt of bokt of wat dan ook dat het dan medisch is want dat hoeft niet altijd het kan ook vb tussen de oren van een paard zitten maar ja dara denken jullie dan ook weer niet aan. en een tiedemann dan vecht het paard alleen tegen ijn eigen kracht aan dus ik weet niet hoe jullie erover denken maar dit vindt ik wel te ver gaan hoor

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:35

bobby88 schreef:
waarom liegen jullie haar aan???? omdat jullie denken dat ze verkeerd met haar paard omgaat dat vindt ik juist niet want ik geloof haar wel als ze zegt dat ze een goede band met haar paard heeft en dan wil het nog niet zeggen als haar paard omhoog komt of bokt of wat dan ook dat het dan medisch is want dat hoeft niet altijd het kan ook vb tussen de oren van een paard zitten maar ja dara denken jullie dan ook weer niet aan. en een tiedemann dan vecht het paard alleen tegen ijn eigen kracht aan dus ik weet niet hoe jullie erover denken maar dit vindt ik wel te ver gaan hoor

booster schreef:
gisteren is die man geweest en hij is wat scheef bespiert waardoor hij gaat staken met rijden omdat hij dan spierpijn krijgt.
verder was hij in goede conditie hij heeft hem gekraakt. hij zag er meteen ontspanner er uit.
rijtechnisch moet ik hem veel op de rechterhand rijden zodat hij rechter gaat lopen en dan wordt het met die spieren ook beter.

zo ongeveer was het ik ben zelf niet bijgebleven omdat ik niet tegen het gekraak ken een vriendin van me is er bij gebleven en heeft me later alles vertelt

Het was dus wel iets...
Maar ik ben het wel met je eens dat het iets rustiger kon

Fijn dat je nu weet wat het echt is booster

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:37

Pikeur schreef:
bobby88 schreef:

booster schreef:

Het was dus wel iets...
Maar ik ben het wel met je eens dat het iets rustiger kon

Fijn dat je nu weet wat het echt is booster

het was niet zo erg hij had het maar heel licht

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:11

KirstenG schreef:
inderdaad, steffie van der laarse is trouwens nog wel meer dan dat geloof ik.. ? (die heeft van alles geleerd Slim )

Klopt, zij is een echte expert. Knipoog
En een geweldig mens met paarden. Ja
Overigens heeft ze mijn paard ook 'gekraakt' en ik ben ook niet dol op al die verhalen daar omheen, maar ik ben er gewoon bij gebleven, hoor. Knipoog

Booster, ben blij dat je meer weet, al vind ik het hier en daar nog wat vaag, maar goed.
Dus geen slof of tiedeman meer. Mocht je het gevoel hebben om te blijven aanmodderen, email Steffi van der Laarse dan eens.

Overigens kan een paard na het kraken wel problemen met de spieren krijgen. Spieren gaan natuurlijk niet meteen helemaal 'mee', als je snapt wat ik bedoel. Mijn paard moest ik goed masseren (zijn rug) toen zijn bekken weer recht gezet was. Ik kon een tijdje niet rijden op zijn rug, die zich echt even moest aanpassen.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 08:35

Nadya schreef:
KirstenG schreef:

Klopt, zij is een echte expert. Knipoog
En een geweldig mens met paarden. Ja
Overigens heeft ze mijn paard ook 'gekraakt' en ik ben ook niet dol op al die verhalen daar omheen, maar ik ben er gewoon bij gebleven, hoor. Knipoog

Booster, ben blij dat je meer weet, al vind ik het hier en daar nog wat vaag, maar goed.
Dus geen slof of tiedeman meer. Mocht je het gevoel hebben om te blijven aanmodderen, email Steffi van der Laarse dan eens.

Overigens kan een paard na het kraken wel problemen met de spieren krijgen. Spieren gaan natuurlijk niet meteen helemaal 'mee', als je snapt wat ik bedoel. Mijn paard moest ik goed masseren (zijn rug) toen zijn bekken weer recht gezet was. Ik kon een tijdje niet rijden op zijn rug, die zich echt even moest aanpassen.

wat vind je er vaag aan?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 08:41

hey
wees nou allemaal eens een beetje vriendelijk. ok op die ene foto lijkt hij schraal (oorzaak gekend en in het verleden dus dat is gepasseerd) op die andere foto in stand zie je toch duidelijk een goed haflinger (bolle kont etc).
een slof vind ik persoonlijk met momenten wel een goede hulpteugel, maar dit vergt ervaring, zelfbeheersing en controle. en kan je dus beter leren op een paard en onder begeleiding van een ervaren persoon. te vaak zie je ruiters dit doen uit mode of gebruiken ze het meer als dwangmiddel. uiteindelijk moet je paard naar het bit gereden worden tegen de loodlijn aan (=op de teugel) bij rijtechnisch verkeerd gereden paarden helpt dan een slofteugel om ze terug het vetrouwen te geven van; en vooruit én durven naar het bit komen. dus eerst zeker je paard laten nakijken op rug. persoonlijk ben ik niet zo voor chiropractors, zonder dat er een foto genomen is. fysio is ok.
en verder spieren laten werken en trainen. maar dit vraagt werk, opzoekingswerk, leren begrijpen hoe een paard beweegt en welke spiergroepen er gebruikt worden en je moet durven begeleiding vragen.
alvast veel succes

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 08:45

bulck schreef:
hey
wees nou allemaal eens een beetje vriendelijk. ok op die ene foto lijkt hij schraal (oorzaak gekend en in het verleden dus dat is gepasseerd) op die andere foto in stand zie je toch duidelijk een goed haflinger (bolle kont etc).
een slof vind ik persoonlijk met momenten wel een goede hulpteugel, maar dit vergt ervaring, zelfbeheersing en controle. en kan je dus beter leren op een paard en onder begeleiding van een ervaren persoon. te vaak zie je ruiters dit doen uit mode of gebruiken ze het meer als dwangmiddel. uiteindelijk moet je paard naar het bit gereden worden tegen de loodlijn aan (=op de teugel) bij rijtechnisch verkeerd gereden paarden helpt dan een slofteugel om ze terug het vetrouwen te geven van; en vooruit én durven naar het bit komen. dus eerst zeker je paard laten nakijken op rug. persoonlijk ben ik niet zo voor chiropractors, zonder dat er een foto genomen is. fysio is ok.
en verder spieren laten werken en trainen. maar dit vraagt werk, opzoekingswerk, leren begrijpen hoe een paard beweegt en welke spiergroepen er gebruikt worden en je moet durven begeleiding vragen.
alvast veel succes

bedankt voor je tip

Karlijn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:28

Als je voorzichtig met de slof omgaat kan het geen kwaad.
Houd hem niet constant strak, maar alleen op de momenten dat zijn aandacht ver te zoeken is of wanneer hij omhoog dreigt te komen.
Mijn paardje heeft vorige week bij mijn instructrice ook aan de slof gelopen, maar zij kwam er helemaal tegenin.

Veel succes!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 11:35

dank je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:54

waarom verkoop je hem nu?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 11:57

omdat ik in de avond moet gaan werken en ik alleen maar in de avond ken en wil hem niet in zijn wei laten staan wil dat ie genoeg aandacht krijg met rijden gaat het gewoon goed enzo zonder hulp teugels dus dit is niet de rede.
en moet ook eerlijk zijn na de dood van me andere paardje in april is me zin ook heel ver weg