Renate en ik aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Margot_

Re: Renate en ik aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:31

ik tem, want dit loopt de spuitgaten uit Vork

het rij-technische commentaar is wel gegeven nou

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:32

goed gedaan
doe jij het niet doe ik het!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:32

sjorsie schreef:
Gedurfd dat je deze foto's hier plaatst, je zegt dat je inmiddels bent afgevallen maar je bent echt gewoon nog te zwaar voor dit paard, op elke foto loopt ie met een ingezakte weggedrukte rug, hij kan simpel weg gewoon niet over de rug lopen, dus ontspannen word dan ook erg moeilijk, niet onaardig bedoeld maar voor het paard is het beter als je er pas weer op gaat als je een heel stuk lichter bent, hier maak je de rug van je paard mee kapot. Kan je niet met hem gaan mennen of vrijedressuur doen todat je lichter bent dan kan je wel gewoon met je paard bezig blijven.

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar met deze reactie hierboven ben ik het helemaal mee eens. Over dat rennerige van je paard, dat heb ik ook gehad met mijn paard (nog steeds). Misschien denk je (dacht ik eerst ook) dat alleen maar vast houden en slof eraan (dat ze voor je gevoel nog wel aardig lopen) goed is, maar dat is echt niet zo. Hoe moeilijk het ook is (ik weet dat) je moet ze loslaten, om die rug te kunnen gaan gebruiken. Ik heb er ook een tijdje (niet eens heel lang) een slof aan gehangen. Gewoon losjes. Resultaat: omhoog komen, staken en nog harder rennen. Op deze manier met dit soort slofgebruik kom je er simpelweg gewoon niet! Resultaat daarvan: 2 maanden niet rijden, er was geen land mee te bezeilen. Alles was nagekeken, ze mankeerde niks. Na deze 'break' ging het rijden al stukken beter, alle hulpteugels eraf, en nu kan ik vaak gewoon lekker rijden. Soms heeft ze nog wel eens dat ze rennerig is, maar nu is het tenminste onder controle.

Over je gewicht, dat is je eigen keuze (dat je nog rijd). Ik persoonlijk ben het daar niet mee eens. Je zadel is te klein, en je balans is ook een stuk minder en je pony drukt op elke foto haar rug weg ...

dit zei mijn zus: kijk zelf eens serieus terug naar deze foto's, vind jij dit dan een eerlijk beeld?? Ik namelijk niet ...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:34

_Margot_ schreef:

volgens mij valt het wel mee met de ongeoorloofde reacties, TS is gewoon te zwaar voor haar paard, daar is niets overdreven aan dat kan iedereen zien, op veel stallen hebben ze tegenwoordig de regel dat ruiters boven de 80 kg niet eens meer de lessen in mogen, om hun paarden heel te houden en dan zou TS dit wel mogen, dit is zielig voor het paard, niet voor de TS

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:34

sjorsie schreef:
_Margot_ schreef:

volgens mij valt het wel mee met de ongeoorloofde reacties, TS is gewoon te zwaar voor haar paard, daar is niets overdreven aan dat kan iedereen zien, op veel stallen hebben ze tegenwoordig de regel dat ruiters boven de 80 kg niet eens meer de lessen in mogen, om hun paarden heel te houden en dan zou TS dit wel mogen, dit is zielig voor het paard, niet voor de TS

Helemaal mee eens!

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:35

sjorsie schreef:
_Margot_ schreef:

ik ga verder niet in discussie,

de ruiter is gewoon té zwaar Vork

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:35

Ts is niet te zwaar, ts moet alleen leren rijden...... thats it

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:36

en ik kijk ook wel vanuit jullie oogpunt, maar iedereen verteld haar weer hetzelfde Vork

en haar rijkunsten zijn idd, niet geweldig KIWIKo ROFL

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:36

KiWiKo schreef:

Te zwaar om te paardrijden........

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:37

weetergeen schreef:
KiWiKo schreef:

Te zwaar om te paardrijden........

idd. als ze een echte paardenliefhebster is, dan kijkt ze ook naar het belang van het paard,
en dan zou ze er niet opstappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:38

Tem maar weer.. Als Bokt niet lief genoeg voor de TS is hoppa sla maar op die temknop. Tem idd maar, want dat bord voor die kop blijft toch wel. Lachen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:38

een normaal gebouwde man van 190 is meer als 80 kilo, dan zouden die dus nooit mogen rijden?!??? en een manege paard heeft het over het algemeen wel wat zwaarder dan het paard van de ts. uren achterelkaar rndje lopen met een hoop gehobbel en getrek en steeds weer een ander lijkt me erger dan 3 a 4 keer per week een klein uurtje netjes gereden te worden (wat dus wel wat verbeterd kan worden zoals bij iedereen!!!)

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:39

Anoniem schreef:
Tem maar weer.. Als Bokt niet lief genoeg voor de TS is hoppa sla maar op die temknop. Tem idd maar, want dat bord voor die kop blijft toch wel. Lachen

ik tem zeker niet uit medelijden hoor Juul, ja, een beetje dan, voor het paard ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:40

_Margot_ schreef:
[naam] schreef:

ik tem zeker niet uit medelijden hoor [naam], ja, een beetje dan, voor het paard ROFL

Waarom tem je dan? *LOL*

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:40

Juul schreef:
Waarom tem je dan? *LOL*

tsjaa dat vraag ik mij nou ook af Blond

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:41

_Margot_ schreef:
Anoniem schreef:

ik tem zeker niet uit medelijden hoor Juul, ja, een beetje dan, voor het paard ROFL

IK vind die smilly een beetje jammer want het is eigenlijk helemaal niet om te lachen dit topic. Het is doodzielig...........

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:42

sjorsie schreef:
_Margot_ schreef:

Bij deze zeg jij dus ook dat ik te zwaar ben voor mijn paard.
80 kilo dat redt menig (groot) mens niet! Ik ben over de 1.80 lang, Mannen zijn vaak een stuk langer. En ook zwaarder. 80 kg is niet het gemiddelde van de volwassen mens.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:43

Ik zet er meestal ROFL bij, dat is mijn trekje Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door _Margot_ op 13-07-08 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:43

het is gewoon der waarheid wat gezegd word ze is gewoon wat te zwaar voor haar paardje.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:44

spuit12 schreef:
het is gewoon der waarheid wat gezegd word ze is gewoon wat te zwaar voor haar paardje.

daar waren we ook nog niet achter ROFL

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:45

ze is niet te zwaar voor haar paard............ ze mist alleen wat techniek....... maar te zwaar is ze niet hoor.....

Ik heb wel zwaardere mensen op een paard zien zitten, en die toch zo een dier in volle harmonie de baan door kregen

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:46

_Margot_: Misschien is het een idee om op te houden met die nutteloze berichten? Je hebt je punt wel gemaakt nu, en zulke kinderachtige opmerkingen kan je wel ergens anders maken.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:46

KiWiKo schreef:
ze is niet te zwaar voor haar paard............ ze mist alleen wat techniek....... maar te zwaar is ze niet hoor.....

Ik heb wel zwaardere mensen op een paard zien zitten, en die toch zo een dier in volle harmonie de baan door kregen

is wel te zwaar voor haar paardje maar ze orgt er goed voor.
er is een maximaal gewicht en ik denk dat zei er toch wel overheen zit maar ze houd wel van haar beestje en dat is het belangrijkste

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:47

KiWiKo schreef:

de ruiter heeft gewoon niet genoeg ervaring om zo'n (moeilijk?) paardje te rijden.

maar ik vind het ook niet prettig om naar de combinatie te kijken, het pas niet echt Bloos

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:47

_Margot_ schreef:
Ik zet er meestal ROFL bij, dat is mijn trekje Huilen van het lachen

Zo grappig is het niet. ik heb een vriendin te zwaar is en ik weet hoe moeilijk die het daarmee heeft gehad. Ga dan niet zitten uit lachen.