MM, dan weet ik zeker dat ze er in de bak thuis ook onvoldoende over te zeggen heeft. En dat is in een les zo te toetsen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
IndianLady schreef:Dat snap ik, maar de dicipline waar ik les in wil hebben kost mij iets te veel. Centered Riding
Lielle schreef:wat noem je veel? Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar aan de andere kant vind ik les echt een investering in mezelf. Ik les zo af en toe bij een bekende eventing amazone uit de UK, en dat kost me een vrije dag + diesel + 55 euro voor les van een uur met 4 personen en daar heb ik iedere cent voor over.
MM, dan weet ik zeker dat ze er in de bak thuis ook onvoldoende over te zeggen heeft. En dat is in een les zo te toetsen ;)
door eens uit de 'comfort zone' te stappen. IndianLady schreef:De enige instructrice die CR deed woonde 40 km verderop. Ik ben verhuisd naar Ede en de dichtsbijzijnde instructeurs wonen in Arnhem. Waar mijn tante dus ook staat en waar zij dus via CR les krijgt.
. Ik zal er eens over denken om een ad neer te zetten Lielle schreef:R0X, als je onder verzameling de verzameling zoals je die in het Z en hoger ziet verstaat, ben ik het met je eens. Maar 'verzamelen' kan ook al betekenen dat je paard met een aangespannen rug en een actief dragende achterhand loopt, en dat is IMO een basisvoorwaarde.
ik betaal 10 euro per keer. in principe een half uur, maar als het uitloopt nooit geen probleem. ze helpt ook wel eens gewoon zo zonder les. ik heb meestal 2 keer in de week les. _Question schreef:Ik vind dat als de ruiters weten hoe ze moeten lichtrijden (bij wijze van) geen les meer nodig hebben. Als het goed is weten mensen uit zichzelf dat ze geen paarden moeten hinderen, dus ook niet in de mond, en daar hoef je geen 100 euro per maand aan uit te geven. Vaak rijden deze mensen zelfs constant met een losse teugel door het bos, dus dat is een en al genieten.
runningkawa schreef:nou...met lichtrijden ben je er niet...
jeetje dat kun je na les 1 al
En juist dat met de lange teugel door het bos slenteren...daar gaat je paard kapot aan...
R0X schreef:Cassidy schreef:...
Werk je aan verzameling, rechtrichten, gymnasticeren van je paard?
...
Volgens mij is verzamelen een aspect van dressuurmatig rijden, en niet van recreatief. Althans, in míjn ogen!
_Question schreef:Ik vind dat als de ruiters weten hoe ze moeten lichtrijden (bij wijze van) geen les meer nodig hebben. Als het goed is weten mensen uit zichzelf dat ze geen paarden moeten hinderen, dus ook niet in de mond, en daar hoef je geen 100 euro per maand aan uit te geven. Vaak rijden deze mensen zelfs constant met een losse teugel door het bos, dus dat is een en al genieten.