uk en ik in een dipje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellentje94

Re: uk en ik in een dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:56

was even dit topic aan het doorlezen
en ik begrijp niet dat je zo cru kan zijn

het is idd niet zo mooi voor het plaatje
maar volgens mij gaat het nog wel
hij heeft erg mooie gangen
en geweegt zich toch nog soepel
soms wind ik het er een beetje gespannen uitzien
maar dat komt waarschijnlijk door het dipje

en als ik het mag vragen
van welk merk is je dekje?
want vind het ongelooflijk mooi!!

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:26

het plaatje klopt misschien niet maar ik zit meer naar je mooie pony te kijken dan mij daar druk over te maken :p
ik zie als ik naar de foto's kijk een pony die graag voor je zal werken en dat jij een hele nette zit hebt en dat de meeste mensen die zo een moeilijke pony(zo als hier de hele tijd gezegd is geweest)helemaal niet zo mooi kunnen zitten blijf lekker door rijden en als je dan nog meer groter wordt hebt je nog altijd de kar:p

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 23:41

_Celien schreef:
Haha, ik moest even lachen. Zie je het al voor je, een shetlander tussen de paarden in het M.
Nee sorry, een persoon boven de 18 heb ik de never nooit op een wedstrijd zien verschijnen met een shet.
Moet ik er wel bij zeggen, dat waar jij op doelt, denk ik, vaak dames zijn van een jaar of 12, 13, 14 die net een groeispurt genieten en dus de lucht in schieten. Geloof mij dan ook dat die personen misschien 40 kilo wegen.............
Uitzonderingen zijn er altijd/!!!

Er is wel een bokker die dressuur rijdt met haar Shet (meen L), maar weet ff niet meer wie het is (heb al zitten zoeken).

Maar ik vind TS niet te dik, ben blij dat ik dit topic niet geopend heb, want ik zou direct te kampen hebben met een minderwaardigheidscomplex; wat zijn sommige mensen onbeleefd zeg (of ronduit bot en onbeschoft!).
Voor het plaatje is het misschien wat minder, maar dan nog... wat IS dat ideale plaatje dan? Ik met mijn 1.60m. op een paard van ruim 1.70m.? Vind ik eerlijk gezegd ook niet mooi ('hee paard, waar ga je met dat meisje naartoe?').

Tip van Polly2 vond ik erg goed... Denk dat dat zo'n beetje de enige tip is waar TS daadwerkelijk wat aan heeft...

@TS: je hoeft niet van ze te eten, zo via je rug naar beneden af laten glijden. Er zullen hier zat mensen zijn die ideaal voor hun paard zijn qua plaatje, maar totaal niet kunnen voorzien in de behoeften van hun paard, enkel en alleen omdat ze hun dier niet kennen.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:32

Quellian schreef:
_Celien schreef:
Haha, ik moest even lachen. Zie je het al voor je, een shetlander tussen de paarden in het M.
Nee sorry, een persoon boven de 18 heb ik de never nooit op een wedstrijd zien verschijnen met een shet.
Moet ik er wel bij zeggen, dat waar jij op doelt, denk ik, vaak dames zijn van een jaar of 12, 13, 14 die net een groeispurt genieten en dus de lucht in schieten. Geloof mij dan ook dat die personen misschien 40 kilo wegen.............

Er is wel een bokker die dressuur rijdt met haar Shet (meen L), maar weet ff niet meer wie het is (heb al zitten zoeken).

Maar ik vind TS niet te dik, ben blij dat ik dit topic niet geopend heb, want ik zou direct te kampen hebben met een minderwaardigheidscomplex; wat zijn sommige mensen onbeleefd zeg (of ronduit bot en onbeschoft!).
Voor het plaatje is het misschien wat minder, maar dan nog... wat IS dat ideale plaatje dan? Ik met mijn 1.60m. op een paard van ruim 1.70m.? Vind ik eerlijk gezegd ook niet mooi ('hee paard, waar ga je met dat meisje naartoe?').

Tip van Polly2 vond ik erg goed... Denk dat dat zo'n beetje de enige tip is waar TS daadwerkelijk wat aan heeft...

@TS: je hoeft niet van ze te eten, zo via je rug naar beneden af laten glijden. Er zullen hier zat mensen zijn die ideaal voor hun paard zijn qua plaatje, maar totaal niet kunnen voorzien in de behoeften van hun paard, enkel en alleen omdat ze hun dier niet kennen.

idd dat is zorro mag nou geloof ik M starten. ik had eigenlijk het zelfde met mijn oude pony.
maar ik zou toen al over gaan naar de paarden. dit omdat ik wedstrijden reed en ik gewoon steeds minder punten kreeg.
ik was gewoon te lang. maar zolang je pony (en jij) je er goed bij voelen zie ik geen probleem.
trek je er niks van aan en train lekker verder.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:13

je hebt hem lekker aan het lopen, en je bent niet te zwaar kwa kilos, ik moest ff 2 keer kijken om wel te zien dat de zadel en dus het zwaarte punt dan iets te ver naar achter is, maar ik zie ook dat je heel heel licht zit op bijna elke foto, je hindert hem niet. Verder meld je zelf dat je dus niet onzettend vaak op hem rijd maar dus ook aangespannen en grondwerk, dus jij zal wel weten wat hij aan kan. succes verder, hij is trouwens wel een super mooi pony.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:16

Ik vind de combinatie niet eens slecht eruit zien, ik vind dat het niet misstaat.
Okee je hebt lange benen en ze steken eronder uit, maar je bovenlijf is niet zo lang en je hebt een mooie zit dus zo te zien stoor je hem ook niet.
En te zwaar ziet het er echt niet uit, hij loopt lekker en heeft mooie gangen Lachen

Misschien moet je hem alleen iets meer loslaten van voren, dat hij zich iets meer kan ontspannen Lachen Dat hij dan rustiger word en minder vervelend gaat doen.
Daarbij lijkt het alsof je 1 teugel iets langer hebt dan de andere omdat het bit er aan 1 kant wat meer uit komt, dus probeer goed je teugels gelijk te houden.

Veel succes verder met hem en gewoon lekker blijven rijden Knipoog kan best.

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:22

vindt het wel bot hoe er gereageerd wordt.
vindt het een leuke pony loopt mooi.
enigste wat ik als tip kan geven is laat nog een keer naar het zadel kijken.
veel plezier met de pony en veel plezier met het mennen.

Het is niet zo dramatisch ze rijd er niet elke dag op, pony loopt lekker voor de kar, en pony heeft het echt wel goed .
geen getrek gezaag wat willen we nog meer ?liever dit dan eentje die zaagt en tegen zit en alles doet wat je ook maar fout kan doen.

Vindt het een compliment waard hoe rustig je hier over blijft.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:47

Ik vind dat je een leuke pony hebt....en het straalt er ook wel vanaf dat er een koppie op zit...

Ik heb alle pagina's doorgelezen en ook ik kan wel zeggen je bent te groot, te zwaar enz enz.....maar ik zie een leuke pony die leuk gereden word!! liever iemand die te groot is en de pony goed rijd dan een lichtgewichtje die de pony kapot rijdt...

Je kan er nog makkelijk op en geniet van het mennen!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:42

* kijkt dit hoofdschuddend aan*

echt, ik vind dit in en in triest, en dat heb ik het NIET over de topic starter!
9 pagina's vol, dus ik dacht, jeetje, wie rost zijn paard zo verschrikkelijk af om dit resultaat te krijgen?
en wat zie ik? een meisje die gewoon lekker dressuurmatig aan de gang is en " voor het plaatje" wat groot is.
my god, het moet niet gekker worden op bokt zeg!
ik denk dat iedereen die hier keer op keer ronduit beledigende opmerkingen maken, dit meisje compleet de grond inboren of wel erg makkelijk denken over dat ideale plaatje, zelf eens critisch naar zichzelf moeten gaan kijken.

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:51

polly2 schreef:
_Celien schreef:

Op dit forum heb ik er genoeg voorbij zien komen, en geloof mij nou die mensen wegen wel meer dan 40 kg en die starten ook tussen de paarden in het M. Spit het HAW maar eens door dan kom je ze zo tegen. Ik verzin dit soort verhalen niet hoor. Based on a true story Haha!

ach ik moest zo lachen om je stukje, ik had helemaal die voorstelling van een volwassen vrouw ( jaartje of 20 ) op een shet tussen de paarden in het M. Want jij heb het over volwassen ( dus boven de 18 ) en in de M..... Dus was dat mijn conclusie:D[/quote]

Nou...en die conclusie klopt dus . Kijk maar eens in dit topic:

[HAW] Zorro@wedstrijd 13-01-2008 en deze:

[HAW] Mijn nieuwe dressuurshet aan het werk

De foto's zijn weg, maar kijk dan maar in het profiel van Ukkiepuk.

Dan weet je wat er bedoeld wordt.[/quote]

Dank jewel voor het opzoeken. Had daar nog niet echt de moeite voor genomen Haha!

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:19

Ach wat een drama's allemaal. Lees me reactie maar op pagina 8 dat zegt genoeg over alles!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:41

_Celien schreef:
Ach wat een drama's allemaal. Lees me reactie maar op pagina 8 dat zegt genoeg over alles!

Blijft drama om niks Slapen
Laatst bijgewerkt door Dav op 03-06-08 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:46

Dav schreef:
_Celien schreef:

Laat die mensen ook hun mening hebben en neer zetten.
Je hoeft jou mening niet te blijven herhalen/opdringen.

Misschien moet iedereen maar eens ophouden over haar lengte en gewicht, wat te zwaar zou zijn (en echt reuze meevalt Knipoog ), na 8 pagina's is het wel duidelijk wat veel mensen vinden.
Nogmaals het ziet er goed uit en ga lekker zo door Lachen
Laatst bijgewerkt door Iinge_ op 03-06-08 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:47

Iinge_ schreef:
Misschien moeten al die andere mensen niet hun mening blijven herhalen, na 8 pagina's is het wel duidelijk wat veel mensen vinden.

Hehe Clown Goede inbreng, maar je luisterd niet naar je eigen tip Knipoog

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:48

Adil18 schreef:
Iinge_ schreef:
Misschien moeten al die andere mensen niet hun mening blijven herhalen, na 8 pagina's is het wel duidelijk wat veel mensen vinden.

Ja ik hoor iedereen 8 pagina's zeggen dat het er goed uitziet Clown

Ik bedoel ophouden met het zeuren over lengte, ik heb al ge-edit zodat het duidelijker is Clown

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:51

Iinge_ schreef:
Adil18 schreef:

Ja ik hoor iedereen 8 pagina's zeggen dat het er goed uitziet Clown

Ik bedoel ophouden met het zeuren over lengte, ik heb al ge-edit zodat het duidelijker is Clown

Huilen van het lachen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 17:01

Ontzettend bedankt mensen Lachen

Over het zadel, zag dat er weer een opmerking over was, er is nog geen 2 maanden geleden naar laten kijken, dus ik denk dat dat niet nodig is Knipoog.

Heb gister weer even gereden,en het ging super, hij was ontzettend braaf, en heb het daarom na een kwartiertje afgekapt.
Volgende keer proberen we het weer iets langer, langzaam opbouwen Lachen

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:51

Ik ga je proberen goed nuttig commentaar te geven waar je wat aan hebt!
Probeer als je rijd goed je hakken en tenen uit te drukken. Goed vooruit te kijken en je handen mooi rechtop houden.
Verder vind ik het een mooi en fijn dier. De laatste foto van zijn nieuwe bezigheid is leuk! Knipoog
Men je er vaak mee?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:47

Lowara schreef:
* kijkt dit hoofdschuddend aan*

echt, ik vind dit in en in triest, en dat heb ik het NIET over de topic starter!
9 pagina's vol, dus ik dacht, jeetje, wie rost zijn paard zo verschrikkelijk af om dit resultaat te krijgen?
en wat zie ik? een meisje die gewoon lekker dressuurmatig aan de gang is en " voor het plaatje" wat groot is.
my god, het moet niet gekker worden op bokt zeg!
ik denk dat iedereen die hier keer op keer ronduit beledigende opmerkingen maken, dit meisje compleet de grond inboren of wel erg makkelijk denken over dat ideale plaatje, zelf eens critisch naar zichzelf moeten gaan kijken.

Mee eens........

Ik dacht ook, nu komt het.....maar helaas geen afgematte/mishandelende pony met een lager lichaamgewicht dan de rijder, haha, synisch bedoeld dat snap je neem ik aan wel.
Er zullen zeker omstandigheden zijn wat het gedrag van je pony verklaard, maar ik kan me niet voortstellen dat dit door je lengte/gewicht komt.
Daarnaast vind ik het erg om te lezen dat als iemand op bokt een topic opent en daarin zet dat ze een dipje heeft en daar klaarblijkelijk van baald er zo over/tegen iemand gepraat wordt, als ze nou 120 kg woog, kan ik me de verontwaardiging voortstellen maar kom op nou......
Misschien geen ideaal plaatje, maar so what? ik zie geen vatsige rijder op een te kleine pony.

Is er behalve dat je pony omgeschoold is tot menpony nog meer verandert?

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:58

hey hey
nou ikgaat niet heel je topic lezen ik heb je foto's bekeken
en ik vind dat je met het feit dat hij soms wat drukker is
erg goed omgaat.Rustig blijven dan is er niks aan de hand.

Wel wil ik mededelen dat het lijkt alsof het paard het meer naar
zijn zin heeft voor de kar.Dit niet omdat je te groot of te zwaar bent (Aangezien er zelf mensen in dit topic op een shetlander rijden.
en een niet al te kleine kont hebben *uhum*

ik vind dat je je er gewoon over heen moet zetten laat hem soms even lekker klieren.
Jij wil ook wel eens je ei kwijt toch.

vind het een erg leuk paard en hij staat erg leuk voor de kar moet ik zeggen Haha!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:03

Enigzins kan ik het me voorstellen. Mijn paard heeft ook voor de koets gelopen en sindsdien is het zo lastig om hem los in zijn 'bekkie' te krijgen zeg maar. Ze worden er gewoon een beetje hard van als ze voor de koets lopen. Tenminste dat is mijn ervaring.

Misschien dat je bitje ineens veel meer inwerking had als daarvoor.

Hoe dan ook, de foto's zijn moment opnamen, maar toch loopt hij netjes! Komt wel weer goed! Succes!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:44

BounceBabe schreef:
Enigzins kan ik het me voorstellen. Mijn paard heeft ook voor de koets gelopen en sindsdien is het zo lastig om hem los in zijn 'bekkie' te krijgen zeg maar. Ze worden er gewoon een beetje hard van als ze voor de koets lopen. Tenminste dat is mijn ervaring.

Hoe dan ook, de foto's zijn moment opnamen, maar toch loopt hij netjes! Komt wel weer goed! Succes!

volgens mij doe je het dan niet goed. Mijn ervaring is dat deze paarden juist veel makkelijker en veel meer voorwaarts zijn en actief hun achterhand gebruiken...

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:13

Adil18 schreef:
BounceBabe schreef:

volgens mij doe je het dan niet goed. Mijn ervaring is dat deze paarden juist veel makkelijker en veel meer voorwaarts zijn en actief hun achterhand gebruiken...

mijn paardjes staan ook voor de kar en makkelijker zijn ze ECHT NIET te rijden.Eerder moeilijker
omdat het bitje wat ze in hebben voor de kar scherper is.en ook door het feit dat ze denken
dat ze je aankunnen he.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 16:46

cissie schreef:
Is er behalve dat je pony omgeschoold is tot menpony nog meer verandert?

Nee helemaal niets,

Ik heb hem overigens voor de kar ook op ee dikke watertrens staan, geen liverpool, die vind ik veel en veeelste scherp.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:54

Oei dat was dom om ééns een keer foto's te plaatsen van een keer dat het minder gaat...

Valt meteen heel bokt over je heen en waarschijnelijk is je inmiddels al verteld dat je, je pony mishandelt, rugklachten, te groot, te dik, spanning etc.

Tja je bent een beetje aan de dikke en lange kant voor die pony, het geeft geen mooi plaatje...
Maar lekker blijven rijden hoor.. word al genoeg gezeikt hier Knipoog