Type instructeur..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fem_daf

Re: Type instructeur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:53

Nr 2!
Doe mij maar recht toe recht aan! Als ik iets flut doe, wil ik t ook horen. Natuurlijk moet ze wel zeggen wanneer iets goed gaat of wanneer het beter gaat, anders schiet je er nog niks mee op..

Ik ben ook zo bij de DA, ligt een rugprobleem aan mijn rijden? Zeg t maar keihard, want dan weet ik tenminste dat het aan MIJ ligt en dat ik iets moet veranderen aan mezelf.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:40

Ik ben van mezelf echt ongelooflijk onzeker en ben altijd bezorgd of ik niet nog beter kan rijden of dat ik iets verkeerd doe.
Gekleineerd worden heb ik dan ook liever niet, maar wat heb je in hemelsnaam aan iemand die zegt dat alles goed is? Wil je nou goed leren rijden of niet??
Kijk een instructeur moet niet je rijden afvallen, als hij ziet dat jij enorm je best doet en het lukt niet in 1 x dan hoeft ie niet gelijk boos of grof te worden. Maar als iemand 3 x achtereen dezelfde fout maakt of de instructeur ziet gewoon totaal geen verbetering in het rijden dan vind ik het logisch dat hij dan streng word/is!

Als jij niet beter word is het toch ook zonde van je geld en van zijn tijd, als ie alleen maar zegt dat alles goed is kan die net zo goed zn rekening nummer geven en gewoon lekker thuis blijven zitten en kan jij zo blijven rijden als doet!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:28

Charlenexx schreef:
maar wat heb je in hemelsnaam aan iemand die zegt dat alles goed is?

Niets, daarom was de indeling van de TS ook volstrekt niet zinvol Lachen

Citaat:
Maar als iemand 3 x achtereen dezelfde fout maakt of de instructeur ziet gewoon totaal geen verbetering in het rijden dan vind ik het logisch dat hij dan streng word/is!

Waarom? Als ik 3 keer dezelfde fout maak is het niet omdat ik mijn best niet doe, maar omdat ik blijkbaar niet goed begrijp wat ik doen moet. Strenger zijn heeft dan geen enkele zin, daardoor ga ik het echt niet sneller begrijpen. (Integendeel zelfs...)
Dat is net als schreeuwen tegen mensen die de taal niet spreken: door harder te praten gaan ze echt niet ineens begrijpen wat je zegt. Dan kun je beter een andere weg zoeken: andere woorden, gebaren, uitleg, wat dan ook.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:32

Urielle schreef:
Ik pas meer bij een mengvorm. Ik ben zelf vreselijk perfectionistisch en gedreven maar daarbij heel onzeker. Als een instruxteur tegen me zegt dat iets prut is, ga ik daar echt weken van van slag zijn, gewoon tegen het depressieve aan. Uiteraard wil ik wel weten als er iets niet goed is, maar vooral: wat moet ik WEL doen. Ik hoor liever dat ik in de volte meer de buitenteugel en buitenbeen eraan moet houden dan 'dat de volte prut was'. Ik weet dat, ik voel dat, maar ik kom om te leren oplossen. Een instructeur die me een goed gevoel kan geven en daarbij ook nog zegt wat er moet veranderen kan het beste in me naar boven halen.

vind ik ook.

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:02

de instructeur moet inderdaad zeggen als er iets niet goed is maar dan moet er ook bij gezegd worden hoe het beter kan anders schiet je er ook niets mee op. Als iets goed gaat mag dat ook zeker vermeld worden

xChamberlain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:25

IK heb dan graag type 2, ik kan er niet tegen als iemand als maar tegen me gaat zeggen dat ik het goed doe. Want dat is nou eenmaal niet zo.
Ik heb een keer les gehad in Oostenrijk, en die vrouw zei als maar Supaa! En daar word ik gewoon echt gestoord van.
Als je ziet, als er subtop wedstrijden bij ons op de manege zijn en van Silfhout is daar ook, zie je ze elkaar voordurend afkatten, als ze het echt goed hebben gedaan krijgen ze daar natuurlijk ook wat over te horen, maar het is nooit goed genoeg.
Of je moet net zo'n wonderlijke score als Anky halen met 85%. Clown

Twixietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:10

Ik heb een mengeling... Tong uitsteken ( zo graag hoe ik da zeg ). Type 1 een beetje en type 2 een beetje... Hij zegt vaak dingen zoals: " Dat trok echt op niets! Opnieuw! " maar ook dingen zoals " die galop was al goed ".
Het liefst zou ik nu type 1 hebben, maar na een tijd toch type 2, dus ik denk dat ik bij mijn instructeur wel goed zit!

Twixietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:12

Maar efkes he die type 1, maar een paar lessen, en dan type 2...

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:13

Urielle schreef:
Ik pas meer bij een mengvorm. Ik ben zelf vreselijk perfectionistisch en gedreven maar daarbij heel onzeker. Als een instruxteur tegen me zegt dat iets prut is, ga ik daar echt weken van van slag zijn, gewoon tegen het depressieve aan. Uiteraard wil ik wel weten als er iets niet goed is, maar vooral: wat moet ik WEL doen. Ik hoor liever dat ik in de volte meer de buitenteugel en buitenbeen eraan moet houden dan 'dat de volte prut was'. Ik weet dat, ik voel dat, maar ik kom om te leren oplossen. Een instructeur die me een goed gevoel kan geven en daarbij ook nog zegt wat er moet veranderen kan het beste in me naar boven halen.

helemaal mee eens!!

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:21

2

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:18

ik heb zelf een type 2 gehad. eerst voelde ik me enorm gekleineerd door haar omdat ze zo streng was en weinig complimenteerde. maar later wen je eraan en bleek ze dus heel goed voor mijn zelfvertrouwen te zijn.
ik durf nu veel meer en pak paarden beter aan.
daarvoor had ik een type 1. die vond het altijd goed ook al deed je niks of deed je het waardeloos.
niks hoefde en alles mocht.
ze was snel bang dat we iets niet konden en daarom durfden de meesten ook slecht.
door nummer twee is onze groep enorm vooruit gegaan.
ik voel me daar beter bij maar mijn zusje heeft nummer 2 ook een keer gehad en die vond het dus helemaal niks.
ze pakte veel te hard aan en was veel te bot vond ze.
zij is ook nog maar 10.
nu heb ik een combinatie. een die vriendlijk is maar wel zegt wat je moet doen en weet wat je kan. ze pakt je wel aan.
ook wel heel fijn Haha!

groetjes,