Zielig? Nee Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zielig? Nee
lie_ke schreef:hoi, ik had laatst met een vriendin op een haflinger gereden (haflinger was wel jaar of 20)
dus met z'n 2en op 1 paard, wij zijn allebei ongeveer 50 kilo.
alleen toen zei iemand tegen ons dat dat zielig was enzo..
ik weet het zelf eigenlijk niet echt, gewoon een beetje stappen en draven kan toch geen kwaad?, of wel?
Leek me trouwens ook niet echt prettig voor Björn, dus hebben we gevraagd of we de rest van de weg niet gewoon konden stappen, iedereen boos want die wouden allemaal draven zonder zadel

FEST schreef:ehm .
zoals meerdere al zeggen : zou je zelf iemand van 100 kilo of meer op je paard / pony laten zitten / rijden ?
het hangt er bij mij totaal vanaf op wat voor soort pony , hoe zwaar de mens en wát je precies doet .
als je met z'n tweeen , zo ongeveer 100 kilo , op een shet gaat zitten , dat kan gewoon echt niet .
maar een haflinger houdt dat best , het is een supersterk gebouwde pony en kan dus best wel wat aan .
en even stappen en draven kan dus helemaal geen kwaad .
Ans schreef:FEST schreef:ehm .
zoals meerdere al zeggen : zou je zelf iemand van 100 kilo of meer op je paard / pony laten zitten / rijden ?
het hangt er bij mij totaal vanaf op wat voor soort pony , hoe zwaar de mens en wát je precies doet .
als je met z'n tweeen , zo ongeveer 100 kilo , op een shet gaat zitten , dat kan gewoon echt niet .
maar een haflinger houdt dat best , het is een supersterk gebouwde pony en kan dus best wel wat aan .
en even stappen en draven kan dus helemaal geen kwaad .
Volgens mij zou dat alleen maar zijn omdat het er niet uitziet en zielig lijkt terwijl paard/pony (lees bepaalde rassen, niet allemaal) het makkelijk kan hebben...
(gaat meer om het aanzicht..)
correct me if i'm wrong

FEST schreef:Ans schreef:
Volgens mij zou dat alleen maar zijn omdat het er niet uitziet en zielig lijkt terwijl paard/pony (lees bepaalde rassen, niet allemaal) het makkelijk kan hebben...
(gaat meer om het aanzicht..)
correct me if i'm wrong
je bent niet 'wrong' .
maar een shetlander is natuurlijk een kleiner beestje , van daar dat meerdere mensen , onder andere ik , zo denken .
ik weet ook niet precies wat een shetlander of wat dan ook er van vind .
maar kijk is naar de falabella : te klein om te berijden .
shetlanders zijn niet voor niets voor de kleinere kinderen , of niet ?
maar zowieso , hangt er vanaf welke pony , of niet ?