Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Re: Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:42

Ik wou het net zeggen Kelly_Taco haha.. Ik heb laatst ook met zijn 2-en op paard gezeten. Ik op zadel en meisje van 3 voorop Haha! Zielig? Nee

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:56

Als het een stevige haf is weegt ie gouw 400-500,
bijvoordbeeld:
ik heb een pony van 400 kilo,
ik zet er 2 mensen op die samen 100 kilo wegen,
dat kan! en is niet zielig!
want 400:4=100, dat kan een pony dragen.
dus als je het gewicht van een pony :4 doet en het is even zwaar als jullie 2 kan dat wel,,

Kimmy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:41

Een haflinger is een harstikke sterk ras. Ik werk op een manege waar mensen met een beperking haflingers en fjorden rijden en deze zijn af en toe toch ook bijhoorlijk zwaar. maar als je zelden met zijn 2 op een paard zit denk ik dat het verder geen schade zou hebben die beestjes zijn enorm sterk.

Bambi_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:03

ik vind niet zielig zolang het niet te zwaar wordt voor de pony.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:10

Ik denk dat het echt wel kan.. Haflingers worden ook vaak voor voltige gebruikt. Dan zit je er soms wel met 4 mensen op.
En inderdaad, stappen kan zeker geen kwaad.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 08:32

Ik denk dat het voor een keertje wel kan. Er is natuurlijk een groot verschil tussen een uur fanatiek dressuren en 10 minuutjes stappen, maar als we van dat laatste uitgaan, is het in mijn ogen geen probleem.

Heb ook wel eens zonder zadel met een vriendin op een haflinger gereden, gewoon wat stappen en niet te lang. Beestje heeft er niets aan overgehouden hoor. Knipoog

ellentje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:07

het kan lijkt mij voor even wel zeker
als je nu 20min. echt gaat rijden zou ik het niet echt doen
ik zat een met een vriendin heel even op een D-pony
is stap was alles goed maar in draf begon hij te bokken
daar zijn we dan ook maar mee gestopt

miekeJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 16:19

lie_ke schreef:
hoi, ik had laatst met een vriendin op een haflinger gereden (haflinger was wel jaar of 20)
dus met z'n 2en op 1 paard, wij zijn allebei ongeveer 50 kilo.
alleen toen zei iemand tegen ons dat dat zielig was enzo..
ik weet het zelf eigenlijk niet echt, gewoon een beetje stappen en draven kan toch geen kwaad?, of wel?

nee hoor geen punt, een haflinger is sterk zat, ik doe het met mijn tinker ook hij weegt 1000 kilo ik 100 en mijn vriendin 55 kilo hij heeft er totaal geen moeite mee en ik durf te wedden een haf ook niet ze zijn sterk breed en kunnen tegen een stootje alsje het met een ponytje doet van 400 kilo zou ik het wel afraden

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:58

het kan wel maar ik zou het niet al te vaak doen

Kiimmetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:37

Doen wij ook wel eens, alleen dan meestal met uitstappen ofzo, en dan kijken we ook wel bij welke paarden we dat het beste kunnen doen:)

Melis_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:08

Als de haflinger zelf niet aangeeft dat hij/zij het vervelend vind, is er niks aan de hand.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:47

Samen met een vriendin rij ik ook vaak zat met zijn tweeën op een Fjord.
Maar wij wegen wel minder..

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:18

Ik heb ook weleens met iemand anders op Björn (Fjord) gezeten. We moesten toen pony's uit de wei halen en er was geen pony meer voor een meisje. Die ging toen bij mij achterop (zonder zadel) omdat ze anders een enorm eind moest lopen. Denk dat we samen zon 90/95 kg wogen..
Had niet echt het idee dat hij er veel moeite mee had.. Alleen draven ging voor geen meter want zij hobbelde enorm en trok mij bijna mee eraf Tong uitsteken Leek me trouwens ook niet echt prettig voor Björn, dus hebben we gevraagd of we de rest van de weg niet gewoon konden stappen, iedereen boos want die wouden allemaal draven zonder zadel *LOL*

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:23

paarden kunnen heus wel iets dragen maar ik denk niet dat ze het erg comfortabel vinden Nagelbijten / Gniffelen

Christieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:14

Het hangt er een beetje van af hoe zwaar jullie samen zijn, hoe lang jullie er op blijven zitten en wat jullie doen.

Persoonlijk vind ik 100 kilo best veel en zeker als jullie ook draven enzo, zou ik zelf niet doen. Ik denk dat je hafje het wel aan kan, maar ik zou het toch niet doen..

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:20

Ik stap heel af en toe wel eens samen met mijn vriendin uit, maar dan houden we het ook maar bij stappen. Vork
En ik weet nog dat we vroeger nog wel eens met ze'n 3e er op zaten, maar toen waren we wel een stuk lichter Clown

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:37

Ik vind het ook van het ras en gewicht van de personen die erop zitten afhangen!
Bij mij op de pensionstalling zitten er ook wel es kleine meisjes met z'n 2en op een welshje!
Beesje vindt het nog hartstikke leuk ook!
Lekker spelenderwijs Haha!

Tsjah en die van mij kan sowieso wel 2 personen houden wat we ook wel gedaan hebben.. eigenlijk telt Kas met zijn 1.80m en 7 a 800 kilo niet mee haha Clown

FEST

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:19

ehm .
zoals meerdere al zeggen : zou je zelf iemand van 100 kilo of meer op je paard / pony laten zitten / rijden ?
het hangt er bij mij totaal vanaf op wat voor soort pony , hoe zwaar de mens en wát je precies doet .
als je met z'n tweeen , zo ongeveer 100 kilo , op een shet gaat zitten , dat kan gewoon echt niet .
maar een haflinger houdt dat best , het is een supersterk gebouwde pony en kan dus best wel wat aan .
en even stappen en draven kan dus helemaal geen kwaad . Knipoog

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:22

FEST schreef:
ehm .
zoals meerdere al zeggen : zou je zelf iemand van 100 kilo of meer op je paard / pony laten zitten / rijden ?
het hangt er bij mij totaal vanaf op wat voor soort pony , hoe zwaar de mens en wát je precies doet .
als je met z'n tweeen , zo ongeveer 100 kilo , op een shet gaat zitten , dat kan gewoon echt niet .
maar een haflinger houdt dat best , het is een supersterk gebouwde pony en kan dus best wel wat aan .

Volgens mij zou dat alleen maar zijn omdat het er niet uitziet en zielig lijkt terwijl paard/pony (lees bepaalde rassen, niet allemaal) het makkelijk kan hebben...
(gaat meer om het aanzicht..)

correct me if i'm wrong

Steef20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:24

Ik vind het niet zielig, maar het ligt er ook al hoelang en hoe wat wie en waar maar zo over het algemeen. Niet zielig

FEST

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:28

Ans schreef:
FEST schreef:
ehm .

Volgens mij zou dat alleen maar zijn omdat het er niet uitziet en zielig lijkt terwijl paard/pony (lees bepaalde rassen, niet allemaal) het makkelijk kan hebben...

correct me if i'm wrong

je bent niet 'wrong' . Clown
maar een shetlander is natuurlijk een kleiner beestje , van daar dat meerdere mensen , onder andere ik , zo denken .
ik weet ook niet precies wat een shetlander of wat dan ook er van vind .
maar kijk is naar de falabella : te klein om te berijden .
shetlanders zijn niet voor niets voor de kleinere kinderen , of niet ?
maar zowieso , hangt er vanaf welke pony , of niet ?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:32

FEST schreef:
Ans schreef:

correct me if i'm wrong

je bent niet 'wrong' . Clown
maar een shetlander is natuurlijk een kleiner beestje , van daar dat meerdere mensen , onder andere ik , zo denken .
ik weet ook niet precies wat een shetlander of wat dan ook er van vind .
maar kijk is naar de falabella : te klein om te berijden .
shetlanders zijn niet voor niets voor de kleinere kinderen , of niet ?
maar zowieso , hangt er vanaf welke pony , of niet ?

Ik had er ook achter gezet dat het om bepaalde rassen gaat.. fijn gebouwde (kleine) pony's zou ik sowieso niet doen.. hangt van de personen af die erop zitten.. rij je samen met dochtertje van 14 kilo (in mijn geval) of 2x 70 kilo..
Maar ook zal er niet "rijden" onder verstaan worden en lijkt mij dat mensen zelf wel in de gaten hebben of het wel of niet kan en anders denk ik dat er 1 van de 2 wel naast sodemieterd als het betreffende paardje het er niet mee eens is Clown
En iemand van 100 kilo zal vast niet op een fijn gebouwde B/C pony stappen Haha!

Anouk__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:59

Ach dat kan ie heus wel even hebben
Ik zou het alleen niet een vol uur lang doen met veel draven enzo. maarja dat is mijn mening.. misschien kan ie dat ook best hebben, dat weet ik niet

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:01

haflingers zijn wel volgens mij wel sterk, je moet het alleen niet te lang doen.

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:55

Ik vind dat het geen kwaad kan. Wij hebben een keer met zijn 3en op een haflinger gezeten of met zijn 2en op een welsh pony gereden. toen sprong de welsh uit zichzelf galop aan. En haflingers zijn sterker volgens mij, dus... Tong uitsteken