Mijn kids met hun pony's @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Re: Mijn kids met hun pony's @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:22

merel90 schreef:
Sannekee waar héb je het over, deze pony's zien er hartstikke goed uit. Het lichte ponytje heeft zo te zien gewoon in de regen gestaan waardoor de kont donkerder is, verder zijn ze beiden schoon. In een dikkere vacht ziet een pony er nou eenmaal niet zo tiptop granzend uit als een Salinero Clown
En sorry voor jou, maar een paard wordt er niet gelukkig van als jij hem mooi laat blinken hoor, een paard is gelukkig als hij genoeg contact met soortgenoten heeft, lekker naar buiten kan, genoeg voer en water heeft en goed wordt behandeld. Om vies zijn geven ze niets, poetsen is puur praktisch zodat het tuig niet gaat schuren. Denk je dat paarden in het wild het erg vinden als ze onder de modder zitten?

(sorry, offtopic Clown )

Soory , was ook een reagtie op iemand anders !

Maar het is wel zo , dat als paarden voelen dat ze veel aandacht voor het rijden krijgen , dat ze dan veel happy'der zijn !! ( ik bedoel gewoon poesten , hoefjes krabbel en een beetje hun manen goed doen !! )

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:22

Kir_Ples schreef:
Maar zoals ik al zei, de TS had de eerste paar foto's niet op bokt moeten plaatsen.
Ik durf te wedden dat deze reactie's dna ook niet zo heftig waren.

Waarom mogen er nou altijd alleen maar perfecte foto's geplaatst worden? Van tips en kritiek kun je toch ook leren? Dat er pagina's lang alleen maar word gegild hoe verschrikkelijk de foto's zijn zonder onderbouwing of tips, daar kan de TS niets aan doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:23

Kir_Ples schreef:
Ik neem aan dat jij een volte kunt rijden?
Dat jij wel kan wijken?
Dat jij je paar goed onder controle hebt?
En dat je dus ook wel kunt dressuren, ik zeg niet dat dat op ZZ niveau ofzo moet, maar ik neem toch aan dat je de dressuur basis ook wel kunt?? Sigaar
En ja ik ben zeker grappig. bedankt voor je compliment. Koe

Jazeker allemaal oefeningen die wij ook doen, net als vierkantje zijwaarts en volte achterwaarts. Alleen geven we andere hulpen. Je hoeft nog altijd niet engels te hebben gereden om dit te kunnen. Als je begint in de westerntak leer je deze oefeningen ook, maar dan met de westernhulpen Knipoog

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:24

Western en "klassiek" zijn verschillende rijstijlen, maar beiden hebben een dressuurmatige basis. Dressuur betekent niks meer dan het paard gymnasticeren. Of dat nu western, klassiek, spaans of whatever is.

Verder is het niet OMDAT je western rijdt dat je met een schaarbit rijdt. Een schaarbit is een verfijning van het rijden, geen versterking. Ik kan me voorstellen dat je graag een rem hebt op je paard (wie niet?). Maar een nieuw bit met een veel zwaardere inwerking introduceer ik persoonlijk vanaf de grond, om zo ongelukken te voorkomen. Je kind erop zetten en maar laten trekken tot het paard toegeeft is wat mij betreft geen training, maar gewoonweg gevaarlijk. Wat als ie begint te steigeren?

Een paard kan wat mij betreft even goed reageren en veilig zijn op een sidepull als op een schaarbit, en een paard kan ook beiden leren negeren en doorrennen als ie wil. En inderdaad, om dat goed te krijgen is een dressuurmatige basis noozakelijk!

toverpaardje

Jeetje er word nogal wat bijgehaald zeg(slecht gepoetst? waar gaat dit over zeg...?)... Dat de pony dat bit naar vind, is duidelijk voor iedereen. Maar ik zie die meisjes echt nergens trekken, plukken en rukken hoor.. Wat een onzin.

Petrichor

merel90 schreef:
Kir_Ples schreef:
Maar zoals ik al zei, de TS had de eerste paar foto's niet op bokt moeten plaatsen.
Ik durf te wedden dat deze reactie's dna ook niet zo heftig waren.

Waarom mogen er nou altijd alleen maar perfecte foto's geplaatst worden? Van tips en kritiek kun je toch ook leren? Dat er pagina's lang alleen maar word gegild hoe verschrikkelijk de foto's zijn zonder onderbouwing of tips, daar kan de TS niets aan doen Knipoog

Maar ik denk wel dat dat gekibbel minder was, als ze die eerste foto's niet had geplaatst.
Daarbij vind ik het bit eingelijk een eigen keus, al had ik het zelf niet gedaan.

HorsesWoman

Laten we nu verder gewoon tip's geven ?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:25

Miss_Montana schreef:
Kir_Ples schreef:
Ik neem aan dat jij een volte kunt rijden?
Dat jij wel kan wijken?
Dat jij je paar goed onder controle hebt?
En dat je dus ook wel kunt dressuren, ik zeg niet dat dat op ZZ niveau ofzo moet, maar ik neem toch aan dat je de dressuur basis ook wel kunt?? Sigaar
En ja ik ben zeker grappig. bedankt voor je compliment. Koe

Jazeker allemaal oefeningen die wij ook doen, net als vierkantje zijwaarts en volte achterwaarts. Alleen geven we andere hulpen. Je hoeft nog altijd niet engels te hebben gereden om dit te kunnen. Als je begint in de westerntak leer je deze oefeningen ook, maar dan met de westernhulpen Knipoog

En je houding heb je zeker ook wel onder controle.
Ik bedoelde het zeker meer op die manier, ik bedoel dus niet dat iedereen die western rijd ook gelijk maar Z moet kunnen dressuren.
Dit is mijn laatste post, want straks krijg ik weer een ban wegens offtopic.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:27

sannekeee schreef:

Aan jouw bedoel je? Over je opmerkingen? Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:30

Kir_Ples schreef:
Ik bedoelde het zeker meer op die manier, ik bedoel dus niet dat iedereen die western rijd ook gelijk maar Z moet kunnen dressuren.

Natuurlijk, maar mijn huidige houding heb ik vooralsnog geleerd van mijn instructrice. Wat bedoel je nu precies? Dat je eerst engels moet rijden voordat je op western overgaat? Of dat je gewoon basis paardrijden (houding/hulpen/ontspanning/nageeflijkheid) moet leren? Want dan ben ik het ook met je eens. Alleen niet als je zegt iedereen moet eerst engels hebben gereden voordat hij of zij aan western begint. Hopelijk wil je nog 1 antwoord geven alleen hierop Schijnheilig

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:32

Miss_Montana schreef:
Kir_Ples schreef:

Natuurlijk, maar mijn huidige houding heb ik vooralsnog geleerd van mijn instructrice. Wat bedoel je nu precies? Dat je eerst engels moet rijden voordat je op western overgaat? Of dat je gewoon basis paardrijden (houding/hulpen/ontspanning/nageeflijkheid) moet leren? Want dan ben ik het ook met je eens. Alleen niet als je zegt iedereen moet eerst engels hebben gereden voordat hij of zij aan western begint. Hopelijk wil je nog 1 antwoord geven alleen hierop Schijnheilig

Ik bedoel inderdaad houding hulpen enz.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:33

@ sannekeee, Denk dat een paard al door gewoon goed verzorgd moet worden, en niet alleen maar voor het rijden :s

TS, je ziet het verschil op de foto's zeker ook wel. De foto's met bit en zonder. Zonder bit is het een totaal andere paardje. Moest zelfs terug lezen en kijken of het wel het zelfde dier was..

En sowieso vind ik dit soort bitten, en vele andere 100 keer niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:33

@Kir_Ples: Jeeeey dan zijn we het met elkaar eens! Sorry, ik heb je even verkeerd begrepen daarnet Clown

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:35

Miss_Montana schreef:
@Kir_Ples: Jeeeey dan zijn we het met elkaar eens! Sorry, ik heb je even verkeerd begrepen daarnet Clown

Geeft niet haha. Tong uitsteken

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:35

Ohja nog belangrijkste van alles. Als je weet dat je dochter haar paard niet onder controlen kan houden met buitenrijden. Moet je haar dat ook niet laten doen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:40

Maar TS heeft eerder al gezegd dat haar dochter het paard kan stoppen door het op een volte te zetten, en dat ze ook niet bang was, maar dat de moeder (TS) bezorgd was.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:41

De foto's zonder bit zien er veel beter uit.
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe foto's waar ze bitloos rijden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:44

sannekeee: wat klets jij nou weer? Clown
een paard gaat heus niet dood aan vieze benen. en de pony voelt zich beter omdat ie aandacht krijgt, dat krijgt ie heus wel hoor! probeer een witte pony is wit te krijgen dan moet je m echt elke week wassen ze laat die pony's tenminste in hun waarde. Clown

elk paard kan er wel eens van door gaan hoor dan hoef je niet meteen te gaan grondwerken en dergelijke TS zoekt een oplossing voor ALS het gebeurt dat het beestje te stoppen is! het is en blijft een paard.
doe niet zo bijdehand zeg.. ze weet heus wel waar ze mee bezig is als je [url]gelezen[/url] had dan had je geweten dat dat bit was om te proberen en er niet meer als een kwartiertje in heeft gezeten.

ze is hartstikke goed voor die pony's hoor, en dat bit.. zolang het goed gebruikt word(zoals hier!)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:03

sannekeee schreef:
Soory , was ook een reagtie op iemand anders !

Maar het is wel zo , dat als paarden voelen dat ze veel aandacht voor het rijden krijgen , dat ze dan veel happy'der zijn !! ( ik bedoel gewoon poesten , hoefjes krabbel en een beetje hun manen goed doen !! )

Clown ROFL Dream on...

Sorry meisje, maar gezien je leeftijd is het goed begrijpelijk dat je het helemaal fantastisch vind om pony's lekker te poetsen. Helemaal geweldig, maar pony's zelf maakt het echt geen donder uit hoor, of ze nou 'lekker gepoetst' worden of niet. Die van mij staan zo'n beetje 24/7 buiten en met name de merrie heeft echt niet altijd zin in dat getut en gepluk. Gaan we uit rijden met de wagen dan is het pony uit de wei plukken, snel een borstel er over heen, tuig op, inspannen en wegwezen.
Zou zij zich dan niet happy voelen?

Ben trouwens benieuwd waar jij die informatie vandaan haalt. Je presenteert het alszijnde een vaststaand feit... Je hebt nog altijd pony's (zoals bijv. mijn merrie) die helemaal niet zo van dat getut, geknuffel en gepoets zijn. Als je haar uitgebreid gaat knuffelen, zie je haar echt zo kijken van 'heej, blijf es van me af joh, laat me met rust...' en die loopt ook zó weer weg hoor.
Gooi je 't tuig er op, is ze zo blij als wat, want ja dan gaan we weer lekker een eindje rijden.

't zijn hier net een stel zwijnen; rollen in de modder vinden ze heerlijk. Nu ga ik me toch echt niet iedere dag een ongeluk borstelen om dat allemaal weer weg te halen; daar heb ik geen tijd voor en geen zin in, om nog maar niet te spreken over het feit dat ze in principe alleen geborsteld worden voordat er bijv. tuig op komt, aangezien het buitenpony's zijn, en ze hun vacht, vet- en modderlaag goed nodig hebben voor de regen en de kou.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:08

Foto's in TS profiel zien er vind ik wel goed uit. Dus hoe kom je er bij dat de paarden er niet goed verzorgd uitzien?
merel90 schreef:
Maar TS heeft eerder al gezegd dat haar dochter het paard kan stoppen door het op een volte te zetten, en dat ze ook niet bang was, maar dat de moeder (TS) bezorgd was.

Is dat buiten ook het geval? Daar gaat dan dus niet altijd zomaar..

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:48

ik sluit me geheel aan de reactie's toe Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:49

Ik heb niet alles meer doorgelezen sinds gisteravond, maar mijn zoontje is dus 10 en rijdt al zijn hele leven. Hij heeft het geleerd met heel veel vallen en opstaan op zijn shet.
Hij heeft meteen western gereden en dat is totaal niet slecht voor houding of hulpen. Denk dat hij beter wegrijdt op menig dressuurpony/paard, dan andersom.
Hij heeft zijn shet alles geleerd op een trensje, dat kost tijd en geduld.
Hij rijdt ook al een tijd op die van mij en soms andere paarden, allen western gereden en dat gaat ook prima.
Met zijn 10 jaar ziet en beseft hij heel goed wat een bit doet, of andere hulpmiddelen.
Een kind wat altijd al meegaat en rijdt, leert al heel veel.
Hij mist wat kracht met zijn zit en benen nog, maar zit wel perfect. En ik heb liever hem op welk willekeurig paard, dan sommige ouderen.......

By the Way, Ik reed allang wedstrijden op die leeftijd. Wel dressuur en springen dan en niet op een kant en klare pony of op een hele foute manier.

Misschien was het vroeger nog net even anders, want ik reed dan wel met pelham buiten op een perfecte dressuur/spring pony. Met dubbele teugels en martingaal. Nogmaals dat was beter dan getrek aan een trensje en we hadden heerlijke ritten.

Ik wil ook het beste voor mijn pony's, maar mensen slaan tegenwoordig wel aardig door. En engels, western of naturals is soms haat en nijd, hou daar eens mee op zeg...Kijk eens verder.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:02

als ik heel eerlijk ben zie ik op de eerste foto's een pony die zich sterk maakt uit protest, ik zie géén pony die pijn heeft.
wellicht is het voor je dochter wel handig om haar te leren rijden met 2 teugels, om zo ook een effectieve noodrem te hóuden hihi
het viel me trouwens we op dat ze met haar boomloze zadel beter zit dan met de pad, het schimmeltje is leeeeeuuuuuk en wordt naar mijn mening keurig gereden en niet 'zielug mishandelt'.....
wel vind ik je jongste dochter beter op haar pony passen dan je oudste maar das een kwestie van smaak

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:57

sannekeee schreef:
En over die vieze benen : Nee , tuurlijk mishandel je heb dan niet , maar fijn is het ook niet voor hem !
Te is bewezen dat paarden zich beter en gelukkiger voelen als ze genoeg aan dacht krijgen voor het rijden en helemaal gepoests worden !

Dan voelt mijn paard zich diepongelukkig. Ach gut

sannekeee schreef:

Dat zei ik ook al, maar toen was het niet goed. Lips are sealed

esperance schreef:
Is dat buiten ook het geval? Daar gaat dan dus niet altijd zomaar..

Misschien kan ze daarvoor de one rein stop aanleren, is imo effectiever dan op een volte zetten. Ja

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:06

heeey

wat een leuke pony's !!

opzich ziet de foto er niet hjeel leuk uit ofzo maar als je het goed bekijkt zie je dat ze niet heel erg hard er aan trekt of aan hangt dus ik begrijp goed dat je het voor de veiligheid doet maar wel goed opletten dat het goed gaat met het bit! Knipoog