(Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

plieza

Re: (Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 01:41

edit: laat maar Knipoog

veel plezier met je paardje Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 02:03

Ik kan bijna niks meer zeggen dan, schaam je. Dit kun je niet maken tegenover dit dier

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 08:39

Veel plezier met je paard Haha!

Ik ben benieuwd naar berichten over dit dier over een paar maanden/jaren Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:03

dan komt er weer een topic met "help ik ben belazerd"

Er komen ontzettend veel topics van mensen die met de verkoop belazerd zijn,
En allemaal hebben ze geen poot om op te staan,omdat ze volgens de wet, nalatig zijn geweest door niet te keuren, en door geen foto's te laten maken.

maar goed, zoals iemand al zegt, ik kan beter tegen een boom praten ..

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:17

amen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:01

Probeer als ze gaat hangen op je hand of ver achter de teugel kruipt je handen enkele centimeters naar voren te plaatsen en even flink wat gas te geven.

Verder: zéker volledig laten doorlichten voordat je tot koop overgaat.
Paard lijkt op de filmpjes niet helemaal rat.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:37

Misschien een tikkie OT, maar ik gebruik de foto's maar even voor een soort studie... (filmpje is op mijn trage pc lastig te beoordelen....)
Maar het lijkt op de foto's wel of ze bokhoeven heeft en weinig koot? In ieder geval weinig verende koten. Of zie ik dit verkeerd?
Ik stel deze vraag niet omdat ik Patty dit paard wil afraden, of dat ik dingen ga zoeken om te "zeiken" maar ik heb de foto's even als studiemateriaal gebruikt.... Bloos

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:54

En hoe is het verlopen???
Ik zag in een ander topic dat je had geschreven dat ze in de ochtend werd gekeurd??
IK hoop dat het goed nieuws is geworden en je er veel plezier mee kan hebben !!
Ik ben zeer benieuwd!!!! Haha!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 14:42

Maikeltje; Ik kan niet zelf foto's gaan laten maken(en betalen). Ja dat kan ik wel doen, maar dan komt het paard niet meer. Knipoog
Alke; Hoelang ik dat zou kunnen volhouden, geen idee. Maar dat zie ik dan vanzelf wel. Lachen
Kamy; Oke bedankt, ik snap wat je bedoeld. Lachen
Equidea; Onderbouwing??

Ze is goedgekeurd Haha!
Wel heeft ze haken op haar tanden, daarvoor komt een paardentandarts.
En heeft ze rotstraal bij alle4 haar hoeven, daarvoor komt een hoefsmid.
Met de buigproef liep ze direct, met alle 4 de benen, goed weg.
Heb ook nog gezegd dat wat mensen filmpjes gezien hadden en er mensen bij waren die haar wel regelmatig vonden lopen maar ook mensen die dat niet vonden, en het vonden lijken alsof ze ataxie heeft/zou kunnen hebben.
De DA heeft er nog extra op gelet. Maar hij vond dat er hier geen sprake van was.
Een paard met axtaxie/begin van, zou op de kleine volte ook het buitenbeen meer naar buiten neerzetten en ronder mee zwaaien zegmaar. Dit doet ze totaal niet, ze zet haar benen juist goed neer zei de DA.
Ze was wel een felle, en er zou veel mee gedaan moeten worden.

Heb ook nog gevraagd wat de DA ervan vond dat we geen foto's lieten maken.
Toen zei hij dat, als het paard al bijna 7 is, en nog nooit iets gehad heeft. Dit ook niet zo snel meer zal gebeuren.
Daarbij heb ik geen echt hoge ambities met haar, en als ze 10 jaar zou zijn en er dan foto's gemaakt worden en een opmerking op de foto's zou zijn zou dat niet zo'n probleem zijn volgens hem.

Morgenmiddag komt ze voor ongeveer 1 week op proef. (Mits het weer nog redelijk is morgen)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:45

veel plezier!!laat je weer eens foto's zien,ik vind het een mooie merrie!(pas op dat je er niet af klapt,als ze fel is....)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:48

Nou meis,
gefeliciteerd !!!
ik denk dat dit topic nu wel op slot kan Haha!
want er werd toch nog zeer weinig commentaar geleverd op het rijtechnische gedeelte, maar meer over het keuren en dat je subtiel gezegt eigenwijs was Tong uitsteken daarom druk ik op de temknop!
en hoop ik snel nieuwe foto's van jullie samen te zien!! Knipoog

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:53

Suc6 en veel plezier met je aankoop!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:29

Succes met je paardje!!!! En je kunt je lol op dit weekend, als het een felle is. Want het schijnt stormachtig weer te worden! Knipoog

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:50

Ik denk als het echt een felle zou zijn dat je er ook niet zo 1 2 3 op zou kunnen zitten na een jaar stilstand. Vork Maar iig gefeliciteerd met je aanwinst! (ookal snap ik nogsteeds niet dat je haar niet rontg. hebt laten keuren)

[edit] Dat geld wat je nou kwijt bent aan de hoefsmid/tandarts had je beter voor deze keuring uit kunnen geven. Ben je wel van plan om een nieuw zadel te kopen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:13

Gefeliciteerd!
En goed gedaan, dat je alles heb overlegd met de D.A!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:51

Suziej schreef:
Ik denk als het echt een felle zou zijn dat je er ook niet zo 1 2 3 op zou kunnen zitten na een jaar stilstand. Vork Maar iig gefeliciteerd met je aanwinst! (ookal snap ik nogsteeds niet dat je haar niet rontg. hebt laten keuren)

[edit] Dat geld wat je nou kwijt bent aan de hoefsmid/tandarts had je beter voor deze keuring uit kunnen geven. Ben je wel van plan om een nieuw zadel te kopen?

het paard is niet van haar, waarom geld aan een paard uitgeven als het niet van haar is?? Ik geef ook pas geld aan een paard uit, als het daadwerkelijk ook van mij is!!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:57

ach patty zo zie je maar weer, laat eerst maar eens goed nakijken voordat je zelf conclusies gaat trekken omdat andere dat zeggen Knipoog *zoals ataxie*
ik heb gehoord dat Nico het paard kon? nou als er 1 persoon is die het kan weten, is hij het wel.
veel plezier met haar!
Maar ik moet erbij zeggen dat het nooit verkeerd is om goede dingen aan te nemen. Lachen

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:32

Gefeliciteerd met de keuring en succes ermee! Ik zou je als rijtechnisch advies mee willen geven om wat rustiger te gaan lichtrijden. Het ziet er op de filmpjes nogal gehaast uit, en je zit erg ver achterin het zadel. Ook vind ik dat je vaak in elkaar duikt, probeer rechtop te blijven zittenm schouders laag en je voeten goed te laten aarden in je beugels. Succes en hopelijk wordt het wat met deze Jackson.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:06

Pattypaard schreef:
Maikeltje; Ik kan niet zelf foto's gaan laten maken(en betalen). Ja dat kan ik wel doen, maar dan komt het paard niet meer. Knipoog

Hoe wil je het dan gaan doen als het paard echt een keer wat heeft? Een serie foto's en de nodige medicamenten gaat 3x zo veel kosten als een keuring? Dus hoe wil je dat dan veroorloven?
Goed verzekeren kan je niet... want ze is niet Röntgen gekeurd.

Ben echt benieuwd welke VA je had? Haha!
Want een verdenking op ataxie... hoe ging de staartproef dan?

Maarja, ze is iig 'goed' gekeurd Knipoog
Veel plezier met haar... ik hoop voor je dat ze in de komende jaren niets gaat mankeren Lachen

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:32

Bedankt Lachen
Geerke, er komen zeker nog een keer foto's Lachen
Suziej; De eigenaar betaald de smid en de tandarts nog. Lachen Ik laat nog wat mensen (met verstand ervan), naar het zadel kijken. Als ze zeggen dat het zadel niet goed/in de weg ligt wil ik wel een passende gaan kopen.
4EverHobbes; Zal eraan werken Lachen
C_alsemgeest; Het ligt niet aan het geld. Dat is er wel. Maar of het mag of niet van mijn ouders. Als iets niet mag, ga ik het niet doen. Zou ik dat wel doen, dan is het ook direct geen paard kopen/paard weg.
Mark Deuss heeft haar gekeurd.
De staartreflex was helemaal goed zei hij. Lachen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:55

c_alsemgeest schreef:
Pattypaard schreef:

Hoe wil je het dan gaan doen als het paard echt een keer wat heeft? Een serie foto's en de nodige medicamenten gaat 3x zo veel kosten als een keuring? Dus hoe wil je dat dan veroorloven?
Goed verzekeren kan je niet... want ze is niet Röntgen gekeurd.

Ben echt benieuwd welke VA je had? Haha!
Want een verdenking op ataxie... hoe ging de staartproef dan?

Maarja, ze is iig 'goed' gekeurd Knipoog
Veel plezier met haar... ik hoop voor je dat ze in de komende jaren niets gaat mankeren Lachen

Euh met alleen klinisch kom je tot een bepaald bedrag gewoon de verzekering in hoor, uitgebreid en ziektekosten en al.....

Teminste ik begrijp dat ie klinisch gekeurd is...
Veel plezier met je paard en zoek goede begeleiding. NIets moeilijker dat een paard correct beleren als je daar geen ervaring mee hebt.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:00

Als je je geen 500 euro kan veroorloven, waarom begin je dat ign aan een paard? Zoals eerder gezegt, een paard groeit door bespiering, het zadel groeit niet mee, heb je wel geld voor een nieuw (goed) zadel? Verzekering kost ook geld. En wat dacht je van dekens? Of krijg je die er allemaal bij? Heb een beetje het idee dat je er nog niet helemaal klaar voor bent (financieel). Vandaar ook geen rontg. keuring?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:03

Ik wens pattypaard heel veel geluk wens met haar nieuwe paardje. Ze heeft dat gedaan wat ze wilde (klinisch keuren) , heeft veel van de tips die wij gegeven hebben overgenomen en de dierenarts extra op bepaalde dingen laten letten. Tevens nemen de eigenaren het bekappen en tandarts voor hun rekening. Met die extra kosten voor toebehoren heeft ze vast al wel rekening gehouden. Het paardje is goedgekeurd dus ik denk dat er weinig meer aan toe te voegen is.....
Misschien alleen nog dat we over een paar maandjes hier misschien eens een paar fotootjes zien hoe goed het gaat?! Haha!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 01:00

@frisiangirl; goed gezegd! Ik snap ook niet zo goed dat veel hier zich druk maken over de financiële situatie van Patty. Meisje weet wel waar ze aan begint denk ik.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 05:47

De ouders duidelijk niet helaas......
Maar wens haar alle geluk met haar paardje. Lachen