Vier jaar te oud om in te rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_H

Re: Vier jaar te oud om in te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:53

4 jaar is een mooie leeftijd,zijn ze al weer wat meer door gegroeid.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:39

knoevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:32

linky schreef:
Prachtleeftijd, OK dan! de meesten worden veel te vroeg/snel ingereden....................
Veel plezier!

helemaal mee eens Knipoog

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:56

Mijn paard is net 4 jaar en nu ruim een maand onder het zadel. Ik ervaar het als prettigge leeftijd. Dit omdat bij 3 sommige nog echt te jong zijn.

_x_NiNi_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 07:40

linky schreef:
Prachtleeftijd, OK dan! de meesten worden veel te vroeg/snel ingereden....................
Veel plezier!

Helemaal mee eens 4 jaar is goed dat is echt niet te oud Knipoog

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 07:43

Flew schreef:
Nee, ik vind 4 juist een mooie leeftijd om in te rijden.

Amen!

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:54

4 jaar is beter dan 3 jaar! dus niks aantrekken van andere mensen Knipoog

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:02

Bij ons op stal worden de paarden pas ingereden als ze 4 zijn Knipoog.
Zijn ze meestal lekker sterk gebouwt, en er klaar voor Haha!!

Jose_Bb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:19

het kan nog steeds hoor

komeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:09

ik vind het wel een mooie leeftijd om te beginnen Haha!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:30

4 is een nette leefdtijd, eerder zou ik persoonlijk nooit beginnen met 'rijden', wel wandelen en grondwerk.
valerie is helaas met 2,5 ingereden, er is toen een tijdje op gereden en heeft toen stil gestaan.
ze word deze maand 6 jaar, en ik ben nu pas begonnen met doorrijden,ook ben ik begonnen met verkeersmak maken.

neem er lekker de tijd voor, ze kunnen nog lang zat werken, laat hem dan nog even jong zijn en uitgroeien, en vraag er pas wat van als hij daar klaar voor is(verschilt soms per paard, maar ik zou het iig niet voor zen 3,5 beginnen met rijden/longeren)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:01

Wow! 2,5 is echt wel vroeg.

love_falko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:29

Ik vind vier jaar een mooie leeftijd! Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf of ie al uitgegroeid is. Die van mij wordt binnenkort vier en rijden we waarschijnlijk eind dit jaar in.

Braampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:07

hey,

Ik rij zelf fjorden in, en die komen eigenlijk altijd zodra ze rond de 3 zijn aan de beurt.. Tong uitsteken
Maar je kunt zelf goed zien of een paard er al klaar voor is. Je kan ze beter wat langer laten staan dan ze te vroeg inrijden!! Ik vind 4 jaar een hele mooie leeftijd om paarden in te rijden. Maar ik ben het er niet over eens dat 3 jr te jong is ( als het paard er klaar voor is)!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:59

Ik ben nu mijn vierjarige aan het inrijden en ik vind het wel lekker, ze is al wat sterker en volwassener in haar koppie dan een drie jarige. Wat ik wel merk is dat ze wat steviger in haar schoenen staat dan een driejarige, en ze is net aan het puberen. Het levert af en toe mooie beelden op zal maar zeggen.. Knipoog

_wildegune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:59

Tuurlijk niet, er zijn genoeg paarden die nog later ingereden worden omdat er de eerste tijd niets mee gedaan is.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:43

rommeke schreef:
4 is een nette leefdtijd, eerder zou ik persoonlijk nooit beginnen met 'rijden', wel wandelen en grondwerk.
valerie is helaas met 2,5 ingereden, er is toen een tijdje op gereden en heeft toen stil gestaan.
ze word deze maand 6 jaar, en ik ben nu pas begonnen met doorrijden,ook ben ik begonnen met verkeersmak maken.

neem er lekker de tijd voor, ze kunnen nog lang zat werken, laat hem dan nog even jong zijn en uitgroeien, en vraag er pas wat van als hij daar klaar voor is(verschilt soms per paard, maar ik zou het iig niet voor zen 3,5 beginnen met rijden/longeren)

Wat zonde. wel fijn ze stil gestaan heeft dan.
Ik wil de mijne in de zomer gaan inrijden (hij is 19 april 2 geworden) maar ik zit nog te tuffen hoe ik dat ga doen.
Wil volgend jaar herfst of winter een zadeltje erop leggen en aan een bitje wennen, die zomer wil ik erop gaan zitten (2010)

Ik vind 4 jaar een heel mooie leeftijd om te beginnen

Orban is trouwens wel 'verkeersmak'. Rijden auto's en zelfs tractors langs, had ie nog nooit gezien, hij kijkt er niet eens naar en dat binnen een week, terwijl die 8 dagen terug toen ie aan kwam nog geen eens aan een halster mee kon lopen, als dat zo goed blijft gaan komt het wel goed

Ik ken btw ook een merrietje dat op haar 2 is ingereden, op een manege is gezet, om de dag aan het werk, en na een half jaar is verkocht (pony van crista op bokt). die heeft zelfs een veulen gehad voor die leeftijd. Als de manege dat wist hadden ze haar niet gekocht hoor, dat weet ik zeker
Had er zelf nog op gereden Ach gut
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 12-05-08 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:44

Nee, dat is een mooie leeftijd Knipoog

Quieto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:56

Ik heb een 5-jarige merrie ingereden en die was niet de makkelijkste, nu moet ik er bij zeggen dat dat de eerste pony was die ik inreed, dus ik had nog niet zoveel ervaring. En nu ben ik een 3-jarige ruin aan het inrijden en die doet het super. Maar goed, ik denk dat 3 jaar de beste leeftijd is, want hoe ouder ze worden hoe lastiger. Maar het ligt ook heel erg aan het karakter!! En persoonlijk vind ik ook of het een merrie of een ruin is(ruin is braver, is mijn ervaring iig)

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:09

vind het een goede leeftijd Knipoog

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:17

Mijn paardje is ook met de 4 ingereden. Voor haar was dit erg goed omdat ze nog heel speels was Lachen Daarnaast is ze nu ook meer volgroeit en er beter aan toe.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:21

Nee, 4 vind ik een mooie leeftijd om te beginnen, mijn paard is op zijn 5e beleerd en is nu 10, rijd wel M1+9 Knipoog

Celien_Alex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:47

4 jaar vind k absoluut niet te laat om in te rijden!! natuurlijk kan het ook al op 3-jarige leeftijd, maar wat is er mis mee om er nog een jaartje mee te wachten! Ik vind 4 juist wel een mooie leeftijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:52

Ik vind vier jaar eigenlijk in de meeste gevallen de beste leeftijd om je pony/paard in te rijden.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het inrijden op drie jarige leeftijd fout vind.

Ik vind dit verschillend per pony/paard.
Sommige pony's of paarden zijn sneller "volwassen" als andere.

In het geval van sport paarden vind ik het alweer een ander verhaal.

serra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:49

Ons ene paard is 4 en sinds 4 weken onder het zadel, hij pakt alles heel makkelijk op nu. De andere is 3 en die blijft lekker nog een jaartje staan, ik vind hem nog veel te ielig en ook qua gedrag vind ik hem er nog niet aan toe.
Dus ik vind 4 jaar zeker niet te oud maar juist een mooie leeftijd omdat ze er vaak ook geestelijk meer klaar voor zijn om aan het werk te gaan.