agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissMaar

Re: agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:19

silvana schreef:
Het is heel naar dat je gehandicapt ben en mischiens dan dapper dat je toch wilt rijden.Ik vraag me alleen af of je dan beter niet op een wat ouder beleerd paard rijd.
Nu ben je een paard wat nog niet helemaal stabiel is en nog moeite moet doen voor zijn evenwicht te vinden aan het rijden.Door dat je zelf niet recht zit zeker als je maar één arm kan gebruiken breng je het paard uit zijn balans.Voor een jong paard is dit gewoon eng.

Persoonlijk zou ik zo'n paardje eerst door laten rijden zodat het zelf stabiel is in alles.
Maar ik denk dat het met de tijd best in orde komt,paardje heeft een rustig karakter zo te zien.

Mee eens Ja, Probeer het eerst op een ouder beleerd paard , wel super dat je doorgaat met paardrijden ondanks je gehandicapt bent, maar als je dat er bij had gezet in het topic snappen de mensen ook waarom je op sokken rijd , edc.
Ik snap heel goed dat jullie graag in galop willen , maar vind de manier waarop ook niet juist.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:21

ik rijd al ook op oudere paarden... en over het wel of niet neerzetten dat ik gehandicapt ben.... ik heb zelf dit topic niet gestart, maar heb in MIJN eerste post wel al uitleg gevgeven volgens mij Knipoog

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:43

Klijn schreef:
Super wat je al met je paardje hebt bereikt! Volgens mij heb je behoorlijk wat doorzettingsvermogen en ga je nog ver komen! Respect hoor!!

Hier sluit ik me helemaal bij aan Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:44

dank:) mooie avator heb jij trouwens! zelf gemaakt?

snelwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:55

Zelf help ik bij ons op de manege in de gehandicapten lessen. Ik las dat je één keer per week in de les rijd, dat lijkt me dan wel verantwoord. Mijn moeder heeft zelf ook dystonie, en rijd ook paard. Als ze gaat galoperen lopen wij naast, als dit dan nog niet lukt (omdat ze inderdaad kracht tekort komt in haar benen) helpt ook iemand door bijvoorbeeld even naar het paard toe te rennen. Ik snap dat sommige mensen het er niet mee eens zijn, maar ik vindt het knap van je hoe je het nu voor elkaar hebt! En snap dat je het paard aan jou hulpen wil laten wennen, ik denk zeker dat je over een tijdje zelf de hulp kan geven! Succes!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:55

MissMaar schreef:
silvana schreef:
Het is heel naar dat je gehandicapt ben en mischiens dan dapper dat je toch wilt rijden.Ik vraag me alleen af of je dan beter niet op een wat ouder beleerd paard rijd.
Nu ben je een paard wat nog niet helemaal stabiel is en nog moeite moet doen voor zijn evenwicht te vinden aan het rijden.Door dat je zelf niet recht zit zeker als je maar één arm kan gebruiken breng je het paard uit zijn balans.Voor een jong paard is dit gewoon eng.

Persoonlijk zou ik zo'n paardje eerst door laten rijden zodat het zelf stabiel is in alles.
Maar ik denk dat het met de tijd best in orde komt,paardje heeft een rustig karakter zo te zien.

Mee eens Ja, Probeer het eerst op een ouder beleerd paard , wel super dat je doorgaat met paardrijden ondanks je gehandicapt bent, maar als je dat er bij had gezet in het topic snappen de mensen ook waarom je op sokken rijd , edc.
Ik snap heel goed dat jullie graag in galop willen , maar vind de manier waarop ook niet juist.

Does lezen meid

Agnes, je doet het keigoed! Indi gaat echt voor jou door het vuur en daar gaat het om toch!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:42

ikenindi schreef:
dank:) mooie avator heb jij trouwens! zelf gemaakt?

Nee niet zelf gemaakt...
jaren geleden ooit gevonden op internet Knipoog

Je hebt trouwens een erg mooi paard!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:08

Ik vind het echt werkelijk waar super. super super super.
Ik heb tot en met pagina 3 gelezen, maar door iemand anders laten beleren is pas ingewikkeld voor het paard. Er komt iemand op zijn rug voor de eerste keer zitten. Paard snapt er niks van (duh). Wordt beleerd, waardoor ie alle hulpen begint te begrijpen. Daarna gaat Agnes erop zitten. Wat krijg je dan? Juist! Dat ie weer niks snapt omdat ze die hulpen helemaal niet kan geven!
Ik vind het echt heel mooi hoe jij met je paardje omgaat, met die hoeven uitkrabben dat je die op je schoot legt, mee gaat wandelen etc.
En dat mensen zeggen dat je een ander (ouder) paard moet nemen, ben ik het al helemaal niet mee eens. Waarom zou in hemelsnaam een 15 jarig paard bom-proofer moeten zijn dan een 4-jarig paard? Alsof je als je die vanaf zijn halve jaar al hebt nog niet genoeg hebt kunnen laten zien en proeven.
Nogmaals, super!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:59

dank, ja en indi is bomproofer dan roos, het arabiertje van 24 wat ik ook wel eens rijd;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:02

Ik ben echt blij voor je dat indi zo goed bij je past en dat het rijden zo goed gaat met haar. Leuk dat ze heel bomproef is Lachen. Veel plezier verder, geniet van en met haar!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:04

dank:)

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:58

Als ik het goed begrijp galopeerd ze wel onder het zadel bij iemand anders?
Als deze persoon hier nu veel mee gaat oefenen, en met aangaloperen zegt "let op, Galop!"
Bij let op moet deze dan al de aandacht krijgen van het paard om de overgang te maken naar de galop. En bij het zeggen van Galop! de beenhulpen geven.
Zo hebben wij meerdere paarden leren aangaloperen op stem.
Succes, ik hoop dat je hier wat mee kan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:40

ze galoppeerd bij mij nu ook gewoon onder het zadel;)

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:02

supper voor der dat ze het durft zo echt toppie ! OK dan!
en dat galop gaat goed komen ! Knipoog OK dan!

toppie ga zo door Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:05

ga ik zeker doen! maar dan met ander hoofdstel Knipoog

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:07

Agnes, ik heb nu echt veel recpect voor je! Zo nog durven!
Volg je eigenlijk ook les met speciale gehandicapten mensen? Misschien is dit wel iets voor je, dan ben je niet alleen met normale mensen maar echt, succes en je doet het goed!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:19

Snoop_fan schreef:
Agnes, ik heb nu echt veel recpect voor je! Zo nog durven!
Volg je eigenlijk ook les met speciale gehandicapten mensen? Misschien is dit wel iets voor je, dan ben je niet alleen met normale mensen maar echt, succes en je doet het goed!

vind dit een beetje raar van je gezegt.( misschien mijn opvatting)
maar waarom kan ze niet gewoon tussen de "normale" mensen rijden. kan toch net zo goed?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:20

ik rijd in de gehandicaptenles. daarvan zijn deze foto`s ook Knipoog maar ik rijd ook gewoon in mijn eentje buitenritten (wel op ander paard) en ik rijd ook gewoon zelf in de bak. maar dan wel met hulp. iemand moet indi vasthouden als ik er op klauter Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:22

minkie schreef:
maar waarom kan ze niet gewoon tussen de "normale" mensen rijden. kan toch net zo goed?

ksnap wat je bedoeld, maar ik val daar niet over. is gewoon moeilijk te omschrijven. met normale bedoeld ze waarschijnlijk: gezonde Knipoog

en ach, er zijn veel gemenere opmerkingen in dit topic geplaatst. en in andere topics ook. en deze was niet gemeen bedoeld ga ik van uit;)

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:24

dacht ook niet dat het gemeen bedoelt was maar kon het niet laten om er even wat van te zeggen. Lachen
maar krijg je prive les of rij je in een groep?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:26

in een groepje van 3. en ik krijg wel hulp van mensen ook. dat is dan 2 instructeurs op 1 ruiter (ik Knipoog )

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:28

jeetje 2 op 1! kom je ook nooit tegen. luxe....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:30

haha ja he Knipoog toffe mensen heet dat Knipoog

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:43

ikenindi schreef:
minkie schreef:

ksnap wat je bedoeld, maar ik val daar niet over. is gewoon moeilijk te omschrijven. met normale bedoeld ze waarschijnlijk: gezonde Knipoog

en ach, er zijn veel gemenere opmerkingen in dit topic geplaatst. en in andere topics ook. en deze was niet gemeen bedoeld ga ik van uit;)

Neen het was niet gemeen bedoeld.. Zo ben ik niet Knipoog ik heb zelf ook een familielid (verre familie) die gehandicapt is en bij de twinsporten in Belgiê (gehandicaptedag) ga ik ook wel eens helpen!
Ik bedoelde dat het kon dat jij nog niet in een gehandicaptenles meereed, deze lessen zijn wat meer aangepast aan wat gehandicapten kunnen (Agnes kan wel wat meer dan een gewone gehandicapte Knipoog ) er wordt ook meer rekening mee gehouden denk ik Knipoog
Ik bedoelde het niet slecht Knipoog

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:57

ikenindi schreef:
[ksnap wat je bedoeld, maar ik val daar niet over. is gewoon moeilijk te omschrijven. met normale bedoeld ze waarschijnlijk: gezonde Knipoog

Die gemene opmerkingen komen van `gezonde`mensen die stikjaloers zijn dat jij met beperkingen meer voor elkaar krijgt met een jong paard, terwijl zij dat niet kunnen. Bij het rijden van een jong paard is je uitstraling het allerbelangrijkste en wat dat betreft breng jij waarschijnlijk meer vertrouwen over naar die dieren als zij. Dat zag er op de foto`s erg goed uit.