Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Saskiaatje schreef:Waarom zou ik haar in godsnaam níet dumpen om zoiets? Ik heb wel 10x gezegd dat ik dat NIET wil hebben, absoluut niet. En dat ze het dan tóch doet, geeft mij gegronde redenen om na te gaan of ik haar wel als bijrijdster wil hebben.
Tevens deed ze het wél onder begeleiding en ging het alsnóg fout, ze mag van mij ook niet meer bij deze instructie lessen, want óok de instructrice wist dat ik dit absoluut niet wilde hebben.

MISTRAL94 schreef:Alle partijen hebben wel een stukje schuld hierin.

Ik heb absoluut geen zin meer in dit gedonder, dan lopen de paarden maar een dagje minder
Nu heb ik misschien wat meer ervaring maar ik denk dat als je een goede klik hebt met elkaar en bijrijder ook met het paard je een heel goed duo kan vormen met je bijrijder. 
Ik kan dingen moeilijk uit handen geven ook al heb ik niet altijd even veel tijd. Ik ben jaren geleden van een paard van een ander gevallen. Ik was alleen op dat moment (kwam wel iemand aanfietsen) die mensen hebben ook de ambulance gebeld omdat ik zelf niet daartoe in staat was. Ik moet er dus niet aan denken dat het mijn bijrijder zou overkomen. Dat diegene er afvalt en dat er niemand bij is. Ik heb geen probleem ermee als mensen mijn paard rijden als ik er maar bij ben. Dat is voor mij ook de reden geweest waarom ik er genoeg van had, waren een aantal dingen voorgevallen en dit kwam er nog eens bij. Voor mij de bekende druppel om te zeggen ik doe het zelf. Nu komt het wel goed uit omdat mijn merrie dus ook nog eens ziek geweest is en dus niet te veel meer moet werken. 
Iris82 schreef:De enige tip die ik kan geven is:
Heej bijrijdster, ik heb gehoord dat je afgelopen les galopwissels aan t oefenen was. Ik heb liever niet dat je dat doet, want ik vind dat mijn paard daar nog niet aan toe is.
En zip it.
Lise81 schreef:Iris82 schreef:De enige tip die ik kan geven is:
Heej bijrijdster, ik heb gehoord dat je afgelopen les galopwissels aan t oefenen was. Ik heb liever niet dat je dat doet, want ik vind dat mijn paard daar nog niet aan toe is.
En zip it.
Niet alleen aan jou hoor. Maar lezen blijkt wel vaak een kunst te zijn.
Ze heeft het van haar bijrijder gehoord.
Ik denk verder dat het onderwerp wel erg uitgemolken wordt. De TS heeft al lang geschreven wat ze ging doen nu en waarom
Breitling schreef:Lise81 schreef:
Niet alleen aan jou hoor. Maar lezen blijkt wel vaak een kunst te zijn.
Ze heeft het van haar bijrijder gehoord.
Ik denk verder dat het onderwerp wel erg uitgemolken wordt. De TS heeft al lang geschreven wat ze ging doen nu en waarom
Zou je dat dan even willen quoten want dat vind ik hier nergens terug. Wat ik gequote heb komt uit een ander topic
Citaat:Maar nu hoeft er dus niet meer gereageerd te worden, dan kan het topic afzakken, want ik heb begrepen dat je geen slotje op je eigen topic kunt laten zetten.

Breitling schreef:Mocht de instructrice voorstellen om in de binnenbak te gaan rijden zal ik zeker zeggen dat de eigenaresse dat liever niet heeft en ik dat dus niet wil (ongeacht of ik die mening deel of niet!!)
Jij zegt dat ja, ik zou dat ook zeggen, maar niet iedereen is iemand die makkelijk praat en zegt dat zo makkelijk ik ken er zat die dat niet zouden (durven) zeggen.
Ik zou eerder boos zijn op instructeur die weet dat het niet mag en een ander nemen.
Breitling schreef:Nikitah86 Ik begrijp wat je bedoeld. Zelf zou ik ook zo reageren want ik ben iemand die makkelijk mijn mond open trekt. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet.
Ik vind eigenlijk dat alle partijen schuld hebben ook de instructeur.
Persoonlijk vind ik het schandalig hoe ts praat over haar bijrijdster. De manier waarop alleen al.
Het is mooi dat ze er uit gekomen zijn en nu maar hopen dat bijrijder dit niet terug gaat lezen.