Urdal,[Fjord] @ Poging Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_

Re: Urdal,[Fjord] @ Poging Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:43

Nordal is hij sowieso van. De moeder is niet heel bekend ofzo. gewoon vroegere verzorgers Lachen .

Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:14

Voor de leuk..
ik ken hier in de buurt al 2 Nordal zoons die beiden.. Z2 dressuur lopen..
bij de paarden.. de een woont 5 km naar links.. de ander 5 km naar
rechts..

Ik zeg overigens niet dat die makkelijk te rijden zijn..
1 heb ik nooit op gezeten en zal ook nooit gebeuren..
De ander is super gaaf, maar daar moet je wel op werken!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:19

de Nordal van Urdal is een tijdje geleden al met pensioen gegaan. (qua fokken dan verder weet ik niet niet. Lachen )

demi_demi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:07

Het lijkt helemaal niet of je voor de plezier rijd met je pony, want ik zie geen plezier tussen jullie volgens mij wil je alleen maar een paard die super loopt en niks verkeerd mag doen. En als ik lees dat hij 2a3 jaar geleden hartstikke goed liep zonder stiek en sporen dan is het onzin dat hij dat nu niet meer kan.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:29

Beste Topicstarter,

Ik heb net even de 9 pagina's doorgelezen en ik vind het erg jammer hoe je reageerd. Je zou verwachten dat meiden van 15 wel redelijk volwassen kunnen reageren, maar helaas blijk jij een uitzondering op deze zaak. Wellicht is het meschien voor jou beter om helemaal geen foto's meer hier te plaatsen tot je gewoon kan acepteren wat anderen er van zeggen en meschien wat met hun adviezen doen ipv zo te reageren ?

Ook sla je het aanbod van Toad in de wind, wat opzich niet erg is want dat moet iedereen voorzichzelf weten. Echter had je dit wel op een wat suptielere manier kunnen brengen. Ze bedoelt het goed en wil je alleen maar helpen. Als je dat niet wilt oke maar doe het dan iig af met een woordje zoals Nee, bedankt voor je aanbod maar liever niet, ipv IK HEB JE HULP NIET NODIG...of iets in die bladibla trend. En wat betreft je huidige instructie, als ze je deze manier van "rijden" probeert bij te brengen en jij vind dat ze dat super doet. Dan heb je nog heel wat te leren over hoe je vriendelijk en goed rijd...

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:07

ben eigenlijk wel benieuwd wanneer die nieuwe fotos nou komen..
tis inmiddels al 3 weken geleden dat je zei dat je ze ging maken Clown

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:07

jeetje wat een topic!
mag ik vragen wat jullie van je zelf denken? wat is jullie cometaar op de foto's? (dat heeft iedereen wel over zichzelf)

en mag ik vragen wie jullie lesgeeft
zit die gene ook op bokt? want ik denk persoonlijk niet dat dit zijn of haar bedoeling is

en hebben jullie ook een keer iemand anders geprobeert dat kan soms echt schelen als je al een poos van 1 iemand les krijgt om dat iemand anders te nemen
die zit net andere dingetjes en die heeft vaak ook een ander beeld dan iemand van wie je al een poos les krijgt

groetjes nathalie

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:21

jeetje..
ik heb net eve in je profiel gekeken en schrok behoorlijk..
iemand van 15 die zo reageerd...
k heb eigenlik behoorlijk mdelijden met je pony..
sonde dat je hem zo rijd.
tis zo'n leuk dier!

hopelijk ga je nog een keer luisteren naar de vele goede tips hier op bokt!!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:25

Sommigen mensen moeten even leren accepteren dat ze nog niet goed kunnen rijden.
Bij paardrijden VRAAG je of een paard iets voor je wil doen, maar jij dwingt hem.

Sorry dat ik je een snauw geef maar je reageerd zelf ook niet netjes dus dan hou ik me ook niet in.

Je moet gewoon dat stiek eraf halen en alleen rijden als er iemand bij is die er verstand van heeft. Je rijdt hem zo de gruzelementen in.

Waarom moet hij perse aan de teugel lopen????????

Je had andere reacties verwacht van 'super' en 'ziet er netjes uit'. Maar die krijg je helaas niet omdat bokt gewoon eerlijk zeg wat ze ervan vind.

Ga een helemaal terug naar de basis voordat je er stieken om gaat hangen

[EDIT] toch maar even aangepast Duivel

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:32

kirrepir schreef:
ben eigenlijk wel benieuwd wanneer die nieuwe fotos nou komen..
tis inmiddels al 3 weken geleden dat je zei dat je ze ging maken Clown

Ja daar ben ik ook wel erg benieuwd naar

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:01

ik wil niet opdringerig doen Schijnheilig
maar komen er nou nog fotos dan? of ben je er nog niet toe in staat geweest ze te maken?
want als er gewoon geen fotos meer komen dan ga ik dit topic niet meer in de gaten houden Nagelbijten / Gniffelen

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 21:17

Doe dat dan lekker niet!
we kunnen nu haast niet rijden vanwege het weer en mijn camera heeft nog steeds raar beeld.
we rijden wél of longeren maar houd het maar niet in de gaten ik kijk wel even wanneer ik tijd heb en het een beetje weer is,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:37

Amber_ schreef:
@ il0nkii:
Ik vind de foto's van de oude verzorger er ook niet vriendelijk en vrolijk uit zien. Maar nu zie ik eronder staan dat het al 3 jaar geleden is, dus daar ga ik niks over zeggen. Je verandert veel in 3 jaar *LOL*.

Kim weet dat Fjorden niet sloom zijn (Zoals de mijne he Kim Knipoog ). En ze rijdt niet gemeen. Maar ik heb haar paar keer zien rijden op wedstrijden met haar Haflinger en ik moet zeggen dat ze dan super netjes rijd, niks op aan te merken. Ze zal zeker ook wat tips meenemen van jullie om te verbeteren met Urdal !

Ik wou net zeggen, die foto's in haar profiel op die haf zien er heel anders uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:42

Toad schreef:
Kim, ik vind het eerlijk gezegd betreurend dat jullie echt helemaal geen millimeter vooruit zijn gegaan. En dat je dan nog zegt dat je goede instructie hebt vind ik nog betreurender.
Wat ik altijd van Danielle e.a. heb gehoord is dat Urdal juist erg voorwaarts was. Op deze foto's zie ik een fjord die vreselijk op de voorhand loopt, van voren ontzettend wordt tegengehouden, waarschijnlijk omdat je hem aan de teugel trekt. Hij kan gewoon geen kant op.
Erg zonde. Als je hem zo strak van voren houdt, zal hij alleen maar meer spieren ontwikkelen op zijn hals, en zal hij alleen maar harder in de mond/hals worden. Leer hem te dragen. Dan komt de nageeflijkheid vanzelf. Zoals ik je al eerder heb aangeboden wil ik best een keer langskomen om je te helpen.

Wel nog een compliment: hij ziet er mooi slank uit. Maar meid alsjeblieft zoek andere instructie want dit wordt niks. Na meer dan een halfjaar geen enkele verbetering. Kom op. Jij kunt beter.

vind het wel meevallen eigenlijk Scheve mond

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:51

VivaLaVida schreef:
Toad schreef:

Wel nog een compliment: hij ziet er mooi slank uit. Maar meid alsjeblieft zoek andere instructie want dit wordt niks. Na meer dan een halfjaar geen enkele verbetering. Kom op. Jij kunt beter.

Je wil niet weten hoe hij eerst was en hij is altijd al een grote stevige knol geweest. Dus dit is zeker een hele verbetering!!

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:54

Isabella_ schreef:
Doe dat dan lekker niet!
we kunnen nu haast niet rijden vanwege het weer en mijn camera heeft nog steeds raar beeld.
we rijden wél of longeren maar houd het maar niet in de gaten ik kijk wel even wanneer ik tijd heb en het een beetje weer is,

je hoeft niet zo bot te reageren, ik vroeg het heel beleefd en kraak niets of niemand af
wou gewoon even kijken wat de stand van zaken waren Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:16

Danielle_ schreef:
Je wil niet weten hoe hij eerst was en hij is altijd al een grote stevige knol geweest. Dus dit is zeker een hele verbetering!!

ow..vandaar.. vond m niet zo heel dun maar dan zal het wel zo zijn Lachen

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:13

VivaLaVida schreef:
Toad schreef:
Kim, ik vind het eerlijk gezegd betreurend dat jullie echt helemaal geen millimeter vooruit zijn gegaan. En dat je dan nog zegt dat je goede instructie hebt vind ik nog betreurender.
Wat ik altijd van Danielle e.a. heb gehoord is dat Urdal juist erg voorwaarts was. Op deze foto's zie ik een fjord die vreselijk op de voorhand loopt, van voren ontzettend wordt tegengehouden, waarschijnlijk omdat je hem aan de teugel trekt. Hij kan gewoon geen kant op.
Erg zonde. Als je hem zo strak van voren houdt, zal hij alleen maar meer spieren ontwikkelen op zijn hals, en zal hij alleen maar harder in de mond/hals worden. Leer hem te dragen. Dan komt de nageeflijkheid vanzelf. Zoals ik je al eerder heb aangeboden wil ik best een keer langskomen om je te helpen.

echt? ik vind hem wel slank. De buikspier is duidelijk te zien, en ja, misschien beetje vet op zijn kont, maar vind hem behoorlijk slank hoor. Het is een stevig gebouwde fjord, maar op zijn buik zit weinig vet.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:31

jammer dat het weer op deze manier moet..ik heb niet het hele topic gelezen dus ga me er maar niet tussen mengen.
jullie bedoelen het vast goed en zullen hem zo goed mogelijk willen behandelen. als je zelf niet bekend bent met alle manieren kun je het ook niet zo 1,2,3 veranderen. ik vindt het jammer dat hij met elastiek gereden wordt. dit is niet de methode om hem zijn hoofd te laten zakken, maar dat is vast al uitgelegd. en niet iedereen rijdt hetzelfde. een paard kan bij de een totaal anders reageren als bij een ander.
ik zou opnieuw beginnen en vooral letten op ontspanning. geen sporen omdoen, gebruik die alleen als verfijning van hulpen. wanneer hij echt niet aan been is geef je hem na been te hebben gegeven een tik. hij zal het toch weer even moeten leren/knopje omzetten. ik denk dat het een heel slim paardje is wat precies weet bij wie die wel en niet moet luisteren. geduld hebben, dan komt het vast goed.

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:55

ik vind het er best goed uitzien, nee het is nog geen Z dressuur maar dat hoeft tog ook niet meteen? ik rij ook geen Z Clown ( lijkt alsof bokt van iedereen verwacht dat ze meteen Z rijden.)

over het stiek ben ik het wel met de rest eens dat ie misschien wel wat losser kan, maar ik vind daar in tegen ook dat mensen er wel erg veel over blijven door zeuren als het een paar keer gezegt is dan is het wel duidelijk.
en ik denk dat je hem nu ook wel losser hebt zitten Knipoog

de TS heeft ook nooit gezegt dat ze geen advies wil/aanneemt maar ze wil gewoon niet dat Toad haar in RL komt helpen en dat mag niet iedereen hoeft elkaar aardig te vinden. een goede instructeur hebben ze vast wel.
Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe foto die zullen vast al een verbetering zijn.

Kim, als je wilt kan ik ook wel een keer foto's maken voor je ik heb hier nog een goede camera liggen Knipoog

voor de rest zou ik willen zeggen dat bokt ook wel iets minder in de aanval kan en het ook over de goeie dingen kan hebben.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:55

Citaat:
voor de rest zou ik willen zeggen dat bokt ook wel iets minder in de aanval kan en het ook over de goeie dingen kan hebben.

mee eens

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:57

ik heb dit topic van het begin af aan gevolgd,maar bewust maar niet gereageerd aangezien ik gezien heb hoe de TS reageerd en hoe het allemaal opgevat wordt.Ik ga het niet herhalen,maar ben het met de andere eens(stiek,sporen,rijstijl).Geloof me,bokt wil alleen maar helpen.Ik ben nu iets meer als een jaar bezig met mijn draver van de drafbaan en die heeft ook zeker het eerstr halfjaar of iets langer met zijn hoofd in de lucht gelopen( niet letterlijk in de lucht maar niet nageeflijk) maar ik ben begonnen met lekker actief van achteren,lekker rustig opbouwen aan de pessoa(met longeren dan) en veel voltes,gebroken lijnen e.d.Nu zakt hij vanuit zijn rug,met een goede actieve achterhand.Ik heb dan ook ong 2 maanden geleden een topic met foto's geopend en heb (behalve wat kleine verbeterpuntjes) alleen maar leuke reacties gehad dat hij zo ontspannen nageeflijk loopt.Een meisje die ik ken had ook een elastiek zo strak om d'r paard gedaan en het paard is hier bijna 'kapot'aan gegaan,en is zo erg veranderd dat ze het paard heeft moeten verkopen en een andere heeft gekocht.Laat het niet zo ver komen met deze,daar is het een veel te leuk dier voor!

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:59

ja je hebt gelijk Knipoog , maar dat over het elastiek is nu wel duidelijk. aangezien er al 9 pagina's over wordt doorgedramt

en ik weet zeker dat het bij de TS is aan gekomen!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:04

Sander454 schreef:
ja je hebt gelijk Knipoog , maar dat over het elastiek is nu wel duidelijk. aangezien er al 9 pagina's over wordt doorgedramt

en ik weet zeker dat het bij de TS is aan gekomen!

het is bij haar aangekomen,dat zeker.Maar als het haar ene oor in gaat en de andere oor uit,maakt het denk ik niet uit dat ik het er ook nog even bijzet,aangezien ik dit gewoon vind.Normaal ben ik niet zo'n hele strenge beoordeler van foto's,heb ook gereageerd in jou topic,maar met zoiets wel,omdat ik daar gewoon een paard aan kapot heb zien gaan..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:18

ik heb de discussie vluchtig doorgekeken maar ga er even niet in mee, dit is puur een reactie op de foto's , wat mij opvalt en wat ik er van vind

mijn advies, elastiek eraf , met spoed , doet meer kwaad dan goed,
loslaten die handen, geef het beestje de ruimte van voor
oftewel terug naar de basis, ruimte van voren, veel overgangen rijden, schakelen en hem op de manier weer lekker voor het been rijden , en van achter naar je hannd toe en zal hij vanzelf contact willen opzoeken

nu word hij van voor opgesloten, achterhand rommelt er maar wat achter aan en zijn ruggebruik is niet bestaand

sporen is niet nodig, als hij van voor de ruimte krijgt, zul je zien dta ie vanzelf ook were wil gaan lopen

zoek alsjeblieft goede instructie , dat scheelt echt ontzettend veel

en "het is een fjord' geloof me ik heb tientallen fjorden ingereden en doorgereden , die zijn op je pinken te rijden als je het goed aanpakt, en kwa voor het been zijn , ook fjorden kun je gwoon met minimale hulpen prima aan elkaar rijden
dara heb je echt geen kracht en pluk werk voor nodig
ik denk zeker dat jullie een leuke combi kunnen worden , maar dan moet je wel flink aan de bak