dat ik de foto's gisteren niet heb kunnen plaatsen.
Mijn vriendin die foto's zou gaan maken, was ziek.
Daarom ging mijn vader 's avonds mee, de foto's zijn dus ook wat donker. Ik had nu pas weer tijd op om de computer te gaan (ik had het druk met leren:DUITS echt een rotvak
). Maargoed, ik vond het zelf opzich wel goed gaan, naar mijn idee liep ze lekker laag en ontspannen. De benen staan nog niet helemaal goed onder haar zwaartepunt maarja, het kan ook nog niet perfect zijn
. Toen ik de foto's zag was ik alleen iets minder tevreden. Op de foto's ziet ze er weer gespannen uit, terwijl ze dat echt helemaal niet was, het was zo dat ik vooral erop lette dat ze goed op het been was, ik reed een paar voltetjes (hoe je het ook schrijft
) en toen was ze vanzelf aan de teugel. Maarja, niks aan te doen dat het er anders uit ziet op de foto's. Ook moet ik, maar dat merkte ik ook onder het rijden, het neusje er wat meer uit rijden. Als ik het goed heb doe je dat door iets met je handen mee te geven en een keer been te geven (klopt dat, of doen jullie het anders?). Maar er is ook een pluspunt: ik denk dat jullie het er allemaal mee eens zijn dat mijn beenhoudin echt een stuk verbetert is. Ik mag alleen nog even de beugels een gaatje langer doen, dat doe ik morgen. Nou, dan zal ik eindelijk de foto's is op bokt gaan zetten, ik zal zo de link geven. En dan zie ik jullie allemaal weer bij het volgende topic!

Ik rij zelf wél met zweep, maar alleen maar voor de zekerheid. Want als hij bokt, krijgt een tik. Soms als ik travers ga rijden en hij reageert niet goed genoeg op m'n kuit, krijgt hij een klein tikje achter de kuit, maar verder niet. In principe is één tik als het paard niet reageert op de schop niet erg, als het maar niet blijft gebeuren.
) Wanneer je dit gaat toepassen zal je paard de eerste tijd met zijn hoofd in de lucht gaan lopen maar wanneer je dit heel consequent toepast komt hij vanzelf met ontspanning naar beneden. Je zult dan ook merken dat hij makkelijker uit te zitten is en dat je dan ook aan je eigen houding kan gaan werken.