Quike @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lieke4quike

Re: Quike @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:26

sorry jongens,
dat ik de foto's gisteren niet heb kunnen plaatsen.
Mijn vriendin die foto's zou gaan maken, was ziek.
Daarom ging mijn vader 's avonds mee, de foto's zijn dus ook wat donker. Ik had nu pas weer tijd op om de computer te gaan (ik had het druk met leren:DUITS echt een rotvak Haha!). Maargoed, ik vond het zelf opzich wel goed gaan, naar mijn idee liep ze lekker laag en ontspannen. De benen staan nog niet helemaal goed onder haar zwaartepunt maarja, het kan ook nog niet perfect zijn Haha!. Toen ik de foto's zag was ik alleen iets minder tevreden. Op de foto's ziet ze er weer gespannen uit, terwijl ze dat echt helemaal niet was, het was zo dat ik vooral erop lette dat ze goed op het been was, ik reed een paar voltetjes (hoe je het ook schrijft Haha!) en toen was ze vanzelf aan de teugel. Maarja, niks aan te doen dat het er anders uit ziet op de foto's. Ook moet ik, maar dat merkte ik ook onder het rijden, het neusje er wat meer uit rijden. Als ik het goed heb doe je dat door iets met je handen mee te geven en een keer been te geven (klopt dat, of doen jullie het anders?). Maar er is ook een pluspunt: ik denk dat jullie het er allemaal mee eens zijn dat mijn beenhoudin echt een stuk verbetert is. Ik mag alleen nog even de beugels een gaatje langer doen, dat doe ik morgen. Nou, dan zal ik eindelijk de foto's is op bokt gaan zetten, ik zal zo de link geven. En dan zie ik jullie allemaal weer bij het volgende topic! Haha!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 22:00

Ik heb besloten om de foto's maar gewoon hier neer te zetten, of mag dat niet?
nouwja, in ieder geval heb ik mijn eigen commentaar hierboven al gegeven.
Ik ben echt heel dringend op zoek naar tips om het neusje er uit te rijden. Als je erop zit merk je gewoon dat ze echt ontspannen loopt, maar met haar neus achter de loodlijn, en volgens mij lijkt het daarom ofdat ze heel gespannen is, zou dat kunnen?
De meeste foto's waren zo donker dat ze niet geschikt waren om op bokt te zetten, de foto's waar ze echt netjes liep zijn ook veel te donker en de foto's van het warmrijden en uitrijden zijn ook te donker, dus we zullen het hier mee moeten doen Haha!.

Hier zijn de foto's (wel wat donker)

1.

2.

3.

4.

huh, de foto's willen niet uploaden met imagesshack?
hij zegt de heletijd dat de afbeeldingen niet bestaan, kan iemand helpen?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:30

Ik geloof dat je een paar pagina's terug zei: mijn paard volgt mijn hand, dus loopt hij aan de teugel.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Je paard loopt namelijk echt niet in een correcte houding, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij jou hand niet zal volgen. In mijn ogen zegt het wel/niet volgen van de hand van de ruiter dus ook vrij weinig over het wel/niet aan de teugel lopen van het paard.
Als je bijvoorbeeld hals strekt volgt je paard ook jou hand naar beneden,, maar loopt hij dan aan de teugel? Ik dacht het niet...

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:14

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:38

Het is niet zo raar dat de foto's niet te zien zijn als je geen link plaatst.
Het is sowieso beter om de foto's gewoon in een eigen topic te plaatsen dan blijft het overzichtelijk en hoeven mensen hier niet over foto's te vragen.
Geloof dat in dit topic inmiddels het meeste wel gezegd is.

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:40

Ik snap niet waarom je die sporen om heb.
Volgens mij gebruik je ze geen eens?

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 21:17

Lotte1990 schreef:
Ik geloof dat je een paar pagina's terug zei: mijn paard volgt mijn hand, dus loopt hij aan de teugel.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Je paard loopt namelijk echt niet in een correcte houding, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij jou hand niet zal volgen. In mijn ogen zegt het wel/niet volgen van de hand van de ruiter dus ook vrij weinig over het wel/niet aan de teugel lopen van het paard.
Als je bijvoorbeeld hals strekt volgt je paard ook jou hand naar beneden,, maar loopt hij dan aan de teugel? Ik dacht het niet...

Aan de teugel heeft niets te maken met de loodlijn en ophouding. Aan de teugel betekend dat het paard aan de hand is, hij hoeft dan NIET persé op de loodlijn te lopen, of in de ophouding te zijn. Dat is zoals ik het altijd heb geleerd.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 21:18

Kleinduimpje schreef:
Ik snap niet waarom je die sporen om heb.
Volgens mij gebruik je ze geen eens?

ik gebruik ze wel, maar het liefst zo weinig mogelijk

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:26

ik denk dat het best zonder sporen lukt hoor, gewoon loslaten aan de voorkant, en voorwaards rijden. Voorwaarts is het belangrijkste, de reactie op jouw been moet zijn: vooruit! Als dat voor elkaar is, komt de nagefelijkheid vanzelf. Dit heb ik zelf ook gemerkt, na een kleine 3 weken rijden op deze manier kreeg ik al heel wat leuke en goede complimenten van laurens van lieren (op de selectiedag). Misschien dat het scheelt voor jou als je dat weet... Ik spreek dus ook uit ervaring. Het gaat wel om de basis!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 20:54

Slotty schreef:
ik denk dat het best zonder sporen lukt hoor, gewoon loslaten aan de voorkant, en voorwaards rijden. Voorwaarts is het belangrijkste, de reactie op jouw been moet zijn: vooruit! Als dat voor elkaar is, komt de nagefelijkheid vanzelf. Dit heb ik zelf ook gemerkt, na een kleine 3 weken rijden op deze manier kreeg ik al heel wat leuke en goede complimenten van laurens van lieren (op de selectiedag). Misschien dat het scheelt voor jou als je dat weet... Ik spreek dus ook uit ervaring. Het gaat wel om de basis!

ja dat klopt, maar om haar goed aan mijn been te krijgen heb ik de sporen af en toe nodig ( inplaats van de zweep).

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:46

Een paard goed aan het been krijgen gaat je niet lukken met zweep en spoor. Een spoortje is alleen om je hulp net iets beter te laten inwerken, bij de hogere oefeningen.

Neem het advies (van ons allemaal) aan, doe alsjeblieft je spoor af.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:39

Maarrrr vraag ik mij toch af he, je paard is niet aan het been, hoe maak je hem dan wel duidelijk dat ie voorwaarts moet zonder zweep/spoor? Als ik een paard heb dat slecht voor het been is dan gebruik ik toch in eerste instantie echt wel een zweepje om reactie naar voren te krijgen! Paard moet toch even weten wat de bedoeling is, dat lukt dan toch niet door maar heel zacht kuit te blijven geven waarop het paard een beetje blijft aansukkelen?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:53

Als mijn paard niet reageert op kuit, krijgt hij een schopje, reageert hij daar niet op krijgt hij een flinke schop. Ik ken geeneen paard dat níet vooruit gaat op zo'n schop. Na die schop weer kuit eraan, komt 'ie weer terug in tempo; nog een schop. Het paard zal na een paar schoppen toch echt wel doorhebben dat kuit -> voorwaarts betekent, zo niet is er iets fout gegaan in het inrijden.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:02

Ja oke, zo doe ik dat ook, duidelijk. Maar ik zit ook wel eens op paarden waarbij ik de reactie op die "schop" nog niet voldoende vindt en nog even iets meer wil met behulp van een tik achter de kuit. 't is niet de bedoeling dat continue getikt wordt dan.

Maar nou snap ik je, want dat is ook mijn manier. Lachen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:05

Oké, gelukkig. Dan zitten we op één lijn. Knipoog Ik rij zelf wél met zweep, maar alleen maar voor de zekerheid. Want als hij bokt, krijgt een tik. Soms als ik travers ga rijden en hij reageert niet goed genoeg op m'n kuit, krijgt hij een klein tikje achter de kuit, maar verder niet. In principe is één tik als het paard niet reageert op de schop niet erg, als het maar niet blijft gebeuren.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:02

Ania heeft wel gelijk, begin eerst eens met het werken aan de ontspanning van je paard, dit ziet er misschien allemaal heel mooi uit maar je paard loopt verkeerd!!! Verder snap ik niet dat je boos word doordat alle bokkers terecht commentaar geven, ik weet zeker dat ze je hier alleen maar mee willen helpen!!! Nog veel plezier met je paard en ik hoop dat je aan deze punten gaat werken.... ben benieuwd naar je volgende topic!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:05

Ik vind je paard leuk maar zoals bijna iedereen al zegt is dat hij wat opgekropt loopt! als ik jou was zou ik eerst proberen je paard goed op de achterhand te laten werken en een goed tempo behouden! zelf ben ik namelijk ook bezig met voorwaarts neerwaarts en zonder te spelen (mag ook niet van instructrice) komt ze op een gegeven moment zelf op de loodlijn lopen!
Als ik jou was zou ik gewoon oefenen en je paard proberen niet in de krul te trekken Knipoog! en je kan mischien beter eerst zonder spoortjes rijden en gewoon dan oefenen met je hakken goed houden, heb je je hakken goed kun je ze evt. weer om doen Knipoog!
Oja en blijf consequent rijden Lachen!

Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt, enne niemand is perfect, en nu heb je wat om te oefenen Lachen

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:27

Ik vind dat je een leuk paard Haha! hebt maar ik zie niet veel ontspanning. Mijn advies is om je handen naar voren te doen, een lichte aanleuning te nemen en dan veel overgangen rijden. Van de stap naar draf, draf stap, draf galop en dit de hele tijd door. Ik zou ook je spoortje afdoen en je paard laten reageren op je kuit. Wanneer hij niet reageert geeft hem een wat duidelijkere hulp. Nog geen reactie Dan mag er een hele duidelijke hulp doorkomen. Je paard loopt nu wel in de krul maar dit is niet op de goede manier. Dit moet van achter komen ( daar zit de motor Cool ) Wanneer je dit gaat toepassen zal je paard de eerste tijd met zijn hoofd in de lucht gaan lopen maar wanneer je dit heel consequent toepast komt hij vanzelf met ontspanning naar beneden. Je zult dan ook merken dat hij makkelijker uit te zitten is en dat je dan ook aan je eigen houding kan gaan werken.

Misschien is het een idee om te vragen of iemand je paard eens wilt longeren en dat jij er dan zitoefingen op doet. Zo ontwikkel je ook een betere balans en ga je netter zitten. Probeer je been lang te maken. Ik zou op dit moment niet zonder beugels gaan rijden. Dit omdat je paard gespannen is, jij dus niet ontspannen kan gaan zitten waardoor er alleen maar meer spanning komt terwijl je juist ontspanning wilt!
Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt! Succes ermee

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:25

Ik vind jouw foto's uit jouw vorige topic een beter beeld geven.
Ik zou zeggen, blijf op die manier doorrijden en zoek een goede instructeur die jou en het paard op een ontspannen manier aanleuning aan kan leren.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 20:50

Ik heb een slotje aangevraagd.
Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het commentaar, maar ik vind
dat al het nuttige wel gezegd is en ik ga zo snel mogelijk nieuwe foto's plaatsen.
Tot snel in mijn volgende topic! Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:54

Je krijgt geen slotjes op verzoek bij dit soort topics Knipoog

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:20

lastig he. al die kritiek. Ik ben 30 jaar ouder en heb er ook nog moeite mee. Neem rustig de tijd om alles te leren. Mijn paard heeft ook M2 gelopen en ik heb hem nu twee jaar. Ik ben weer helemaal overnieuw begonnen met lessen. Ik leer samen met hem weer de basis en de rest komt vanzelf. Dus neem lekker de tijd en iedereen heeft dingen om te leren. Als je les krijgt krijg je toch ook de hele tijd aanwijzingen? Eigenlijk is het hier hetzelfde alleen staat het zwart op wit. Soms zijn de opmerkingen wat bot en dat is niet fijn, maar wat nu misschien nog lastig is, kan je straks weer een stuk beter. Mooi paard trouwens. Heel veel plezier en succes met rijden.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 22:36

Dank u:D
nee, je krijgt id geen slotje op verzoek, best iri

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:52

Ik vind ook dat je je paard wat langer moet laten lopen.
Dan gaat hij niet zo zijn rug optrekken.
En dan kan hij ruimen lopen met zijn benen want hij loopt precies niet actief genoeg.
en in galop goed voeten evenwijdig met je paard houden anders prik je hard met de sporen.

het is een heel mooi beestje!

Silke

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 22:58

Silke_ schreef:
Ik vind ook dat je je paard wat langer moet laten lopen.
Dan gaat hij niet zo zijn rug optrekken.
En dan kan hij ruimen lopen met zijn benen want hij loopt precies niet actief genoeg.
en in galop goed voeten evenwijdig met je paard houden anders prik je hard met de sporen.

het is een heel mooi beestje!

Silke

Dank u Dank u Afgod