Shendie springt aan de hand@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Shendie springt aan de hand@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 19:40

pennylivurd schreef:
daarmee ben ik het niet met je eens, zowel bandages en beenbeschermers zijn slecht voor paarden. De temperatuur van het been, het stuk waar de bandage ofwel de beenbeschermer omheen zit, wordt heel warm en komt dicht bij de gevarenzone. hierdoor kunnen er alleen maar meer blessure's ontstaan. Bovendien hebben die dingen bijna geen nut.

jah daar heb je gelijk in Tong uitsteken;) maar ik had dat hier ergens op bokt gelezen dus dacht ik dat Tong uitsteken sorry foutje !

geeft niet hoor Knipoog

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:11

Verstandig vind ik het niet, ik ga wel mee met het andere commentaar! Knipoog
Verder leuke pony!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:51

saskiakefie schreef:
pennylivurd schreef:
haay Haha! paardje zit er leuk uit maar jah ik vind het ook een beetje te vroeg voor springen je kan hele leuke andere dingen maar die zijn al op genoemd maar met springen moet je volgens mij altijd peesbeschermes of bandages om doen vooral zal ik dat doen als hij zo jong is enuh je zei dat het gras toch zo nat was dan zal ik helemaal niet springen want op gras glij je zo uit! noujah ik hoop voor je dat de pony later geen problemen krijgt met zijn voeten succes er mee Knipoog

maud

daarmee ben ik het niet met je eens, zowel bandages en beenbeschermers zijn slecht voor paarden. De temperatuur van het been, het stuk waar de bandage ofwel de beenbeschermer omheen zit, wordt heel warm en komt dicht bij de gevarenzone. hierdoor kunnen er alleen maar meer blessure's ontstaan. Bovendien hebben die dingen bijna geen nut. Knipoog

Mijn paard draagt tijdens het dressuren toch echt beenkappen. Wat is dan beter, een hogere temperatuur of het tegen elkaar tikken van de benen, wat wonden voortbrengt? Bovendien, "die dingen" hebben soms wél nut.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:50

als een paard zichzelf aantrapt vind ik een beschermer niet verkeerd, echter je ziet maar genoeg paarden die gewoon goed lopen en toch bandages of peesjes dragen, bijvoorkeur in de laatste modekleuren en passend bij een dekje.

met springen doe ik ze er altijd wel om, niet omdat mijn dieren aantrappen maar tegen pijnlijke tikken bij het raken van de balk. ik heb beschermers die ook de voorkant van het been beschermen.
met kleine sprongetjes (ik heb kleine dunne balkjes voor mijn mini) gebruik ik ze overigens niet.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:21

Ik vindt het heel erg sneu voor de TS dat mensen zo negatief reageren.
Stel je voor dat je zelf iets doet wat achteraf minder handig bleek, dan zou je dat toch niet op deze manier willen horen?
Je kunt ook proberen om op een opbouwende manier wat duidelijk te maken.
Zelf laat ik mijn jonge paarden ook af en toe vrijspringen.
Niet lang achter elkaar en ook niet hoog, ik bekijk dan de techniek en de aanleg van het paard.
Van die paar sprongetjes worden ze heus niet minder, wat dat aangaat vindt ik dat bokt wel vaker overdrijft.
Wat ik de TS zou willen meegeven is dat ze lekker door moet gaan met plezier maken met haar verzorgpony.
Wel moet ze zich afvragen of de pony het ook leuk vindt.
Vrijspringen moet ze op deze leeftijd nog niet teveel met de pony doen, eens in de 3 maand is geen enkel probleem.
Daarbij zou ik de sprong lager maken (de emmer er af) en er op letten dat er geen balken achter de hindernis liggen.
Je kunt ook nog een paar balkjes neerleggen en bv een zeiltje om overheen te lopen dan heb je een heus parcoursje.
20 minuutjes is lang genoeg en vergeet niet om goed uit te stappen.
Veel plezier met je verzorgpony!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 19:25

diessel schreef:
Stel je voor dat je zelf iets doet wat achteraf minder handig bleek, dan zou je dat toch niet op deze manier willen horen?
Niet lang achter elkaar en ook niet hoog, ik bekijk dan de techniek en de aanleg van het paard.
Van die paar sprongetjes worden ze heus niet minder, wat dat aangaat vindt ik dat bokt wel vaker overdrijft.
Wat ik de TS zou willen meegeven is dat ze lekker door moet gaan met plezier maken met haar verzorgpony.
Vrijspringen moet ze op deze leeftijd nog niet teveel met de pony doen, eens in de 3 maand is geen enkel probleem.
Daarbij zou ik de sprong lager maken (de emmer er af) en er op letten dat er geen balken achter de hindernis liggen.
Je kunt ook nog een paar balkjes neerleggen en bv een zeiltje om overheen te lopen dan heb je een heus parcoursje.

bedankt. Lachen

rode_tomaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:56

saskiakefie schreef:
diessel schreef:

Hee,
Hier ben ik het ook mee eens.
Ze snapt het ook met opbouwende kritiek,
Nu natuurlijk ook, maar komt veel harder aan. ik denk niet dat ze nu nog te hoog en te vaak zal springen.

Veel plezier Lachen