Wodan ( Negro x Houston) @ work!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: Wodan ( Negro x Houston) @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:04

oOoKellyoOo schreef:
De meeste mensen reageren alleen op moment opnames, en stampen je dan helemaal de grond in , en er volgt meteen een kudde meelopers. Ik wil de mensen de kost niet geven die hulpteugels gebruiken, en beslist ook mensen die negatief erover reageren.
Een foto is en blijft een moment opname.
Prettige jaarwisseling.

tja misschien zien wij alleenmaar die momentopnames en wordt om een mening van andere mensen gevraagd? hoe moeten we dan reageren? ga wat loopt je paard normaal goed over de rug?? Knipoog

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:05

Roos_s schreef:
oOoKellyoOo schreef:
De meeste mensen reageren alleen op moment opnames, en stampen je dan helemaal de grond in , en er volgt meteen een kudde meelopers. Ik wil de mensen de kost niet geven die hulpteugels gebruiken, en beslist ook mensen die negatief erover reageren.
Een foto is en blijft een moment opname.
Prettige jaarwisseling.

tja misschien zien wij alleenmaar die momentopnames en wordt om een mening van andere mensen gevraagd? hoe moeten we dan reageren? ga wat loopt je paard normaal goed over de rug?? Knipoog

idd, dan kunnen we toch nergens meer op reageren Knipoog?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:30

Sluit ik me helemaal bij aan! Afgod

Zamora

Re: Wodan ( Negro x Houston) ex-hengst eindelijk @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:14

Zoro schreef:
Haha wat leuk he die slof hahahaha prachtig! Het kan me niet schelen dat ie wat strak zit, na het ongeluk heb ik een whiplash opgelopen en hij was al paar dagen niet gereden dan rijd ik graag even met een slof ook al zit die te strak.. Want een val van het paard kan ik mij niet perimenteren.
Hij moet nog heel erg leren over de rug te lopen, maar dat duurt even en als het even spannend is komt inderdaad de dikke onderhals erop en rug weg.. Maar dat komt allemaal wel goed!

Dit geloof je toch zelf niet? Dat jij een whiplash hebt wil niet zeggen dat je je paard ook allerlei nek en rug aandoeningen hoeft te geven. "Hij moet nog leren?" Leer eerst zelf eens rijden! Je hebt straks veel meer werk om het paard eerst weer goed te krijgen voor je er echt mee aan de gang kan als je hem zo blijft rijden. Walgelijk! Ben blij dat ik gewoon met een bitloos hoofdstel met losse teugels buiten kan rijden.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:23

Zo Krista jij bent popu haha. Gelukkig weet ik hoe je kan rijden Lachen Haha..
Vind het wel sneu dat iedereen zich hier zo drukt over maakt.

Zamora. En is jou paard gelukkig dat jij boven op hem zit?

Ik rijd mijn paarden ook wel eens met slof. Maar kan ook het bos in met losse teugels.
Je weet verder niet wat er met dit paard gaat gebeuren of gebeurt is. Niet te snel oordelen denk ik dan maar

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:24

@Zamora, dat kon je ook niet vanaf dag 1 Knipoog
En voor dat iedereen hier veroordeelt moet je eerst zelf in die situatie gezeten hebben denk ik.
Ik geloof ook niet dat TS structureel met slof zal gaan rijden en van een paar keer met slof gaat ie echt niet dood.
Veiligheid voorop.
Misschien is er geen andere mogelijkheid op dit moment en moet ie toch z'n beweging hebben. Daar al eens aan gedacht?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:42

Neej hij zal niet doodgaan neej, maar zal wel rugklachten kunnen krijgen zo en daarna rest van zn leven niet fijn te rijden zijn!
En veiligheid voorop, ja idd! maar pas je je dan aan aan het paard en niet nu zoals het paard aan jou aanpassen!
En geen andere mogelijkheid, longeren lijkt me toch vrij simpel?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:47

Van een paar keer met slof rijden krijgt hij ook geen rugklachten. Wel als je hem zo een half jaar tot een jaar achter elkaar rijdt. Maar niet van een paar keer.
Er wordt altijd zo overdreven op gereageerd vind ik.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:57

Jammer van de kwaliteit foto`s. Wat mij opvalt is dat je je handen nogal breed hebt en dat je ze plat houdt. ( ik ga express niet over de slof zeuren, dat is nu al genoeg gebeurd lijkt me)

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:58

Sommige mensen proberen misschien gewoon een advies te geven. Vooral omdat TS bezorgt is om haar veiligheid.
Het oordeel van de slof (soms wat overdreven) wordt gegeven over de foto's die NU geplaatst zijn. Deze geven een minder prettig beeld.
Het is een prachtig beestje dat TS heeft. Mensen die TS kennen zullen het vast beter weten. Hopelijk kan TS gauw weer rijden zonder angst en zullen we dan weer nieuwe foto's zien.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:02

double schreef:
Sommige mensen proberen misschien gewoon een advies te geven. Vooral omdat TS bezorgt is om haar veiligheid.
Het oordeel van de slof (soms wat overdreven) wordt gegeven over de foto's die NU geplaatst zijn. Deze geven een minder prettig beeld.
Het is een prachtig beestje dat TS heeft. Mensen die TS kennen zullen het vast beter weten. Hopelijk kan TS gauw weer rijden zonder angst en zullen we dan weer nieuwe foto's zien.

Ik denk dat je dat tegen mij bedoelde. Ik snap wat je bedoelt hoor! Maar ik had zelf gewoon even geen zin om daar nog verder op in te gaan. Zelf ben ik ook niet zo voor een slof. Ik kan dat wel vertellen, maar mijn mening zal na 9 pagina`s echt niet doorslaggevend zijn

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:12

Zoro schreef:
Haha wat leuk he die slof hahahaha prachtig! Het kan me niet schelen dat ie wat strak zit, na het ongeluk heb ik een whiplash opgelopen en hij was al paar dagen niet gereden dan rijd ik graag even met een slof ook al zit die te strak..

Nergens niet om hoor, maar zoals ik het begrijp moet je paard maar in die benarde houding blijven lopen zodat jij lekker kan rijden? Misschien moet je dan toch eens een andere oplossing overwegen.
Ik snap heel goed dat jij niet van je paard wilt vallen (dat wil niemand lijkt mij) ook gezien jou situatie, maar ik vind niet dat, dat ten koste van je paard mag gaan. En zoals al vaker gezegd kan je paard ook in deze houding, en mogelijk door deze houding in opstand komen en dan lig je er alsnog naast. Dus of dit de ideale oplossing is... nee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:15

Lijkt me een leuk paard maar je echt nageeflijk is hij niet ondanks de slof. Dat je met slof rijdt maakt mij niet uit maar doe er dan wel iets mee, gebruik hem om je paard echt nageeflijk en over de rug te rijden. Anders kan je op een gegeven moment niet meer zonder slof rijden.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:19

blacklight schreef:
Ik denk dat je dat tegen mij bedoelde. Ik snap wat je bedoelt hoor! Maar ik had zelf gewoon even geen zin om daar nog verder op in te gaan. Zelf ben ik ook niet zo voor een slof. Ik kan dat wel vertellen, maar mijn mening zal na 9 pagina`s echt niet doorslaggevend zijn

Nee was niet voor jou bedoeld, maar voor de mensen die reageren op de reacties die gegeven worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:04

supertinkie schreef:
Zoro schreef:
Haha wat leuk he die slof hahahaha prachtig! Het kan me niet schelen dat ie wat strak zit, na het ongeluk heb ik een whiplash opgelopen en hij was al paar dagen niet gereden dan rijd ik graag even met een slof ook al zit die te strak..

Nergens niet om hoor, maar zoals ik het begrijp moet je paard maar in die benarde houding blijven lopen zodat jij lekker kan rijden? Misschien moet je dan toch eens een andere oplossing overwegen.
Ik snap heel goed dat jij niet van je paard wilt vallen (dat wil niemand lijkt mij) ook gezien jou situatie, maar ik vind niet dat, dat ten koste van je paard mag gaan. En zoals al vaker gezegd kan je paard ook in deze houding, en mogelijk door deze houding in opstand komen en dan lig je er alsnog naast. Dus of dit de ideale oplossing is... nee.

benarde positie???jammer dat de pony power paint niet even kan reageren,die kan je vast wel uileggen wat WEL een benarde positie is.....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:05

geerke schreef:
benarde positie???jammer dat de pony power paint niet even kan reageren,die kan je vast wel uileggen wat WEL een benarde positie is.....

En dat wordt gewoon toegestaan door de KNHS volgens mij........... Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:06

dan zijn die gek...volgens mij..maar wie ben ik...?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:22

Moderatoropmerking:
HAW is nog altijd voor rijtechnisch commentaar, en niet voor de flauwekul met hoeveel keer het woord slof voorbij komt. Ook de P&P discussie is hier niet aan de orde, aangezien er geen foto's van P&P in de openingspost staan. Laten we ontopic blijven, zodat het topic ook niet gesloten hoeft te worden voordat de TS weer terug is?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:28

Zoro schreef:
Haha wat leuk he die slof hahahaha prachtig! Het kan me niet schelen dat ie wat strak zit, na het ongeluk heb ik een whiplash opgelopen en hij was al paar dagen niet gereden dan rijd ik graag even met een slof ook al zit die te strak.. Want een val van het paard kan ik mij niet perimenteren.
Hij moet nog heel erg leren over de rug te lopen, maar dat duurt even en als het even spannend is komt inderdaad de dikke onderhals erop en rug weg.. Maar dat komt allemaal wel goed!

Sorry, maar ik vind het hééééél erg dat er mensen zijn die zo over hun paard kunnen praten!!
Als ik dit soort beelden zie weet ik weer waarom ik zo bang ben als ik een paard moet verkopen... je weet nooit hoe, en waar ze terecht komen.. !

Hij moet zeker nog leren om over de rug te lopen, maar laat dat dier dan wat langer in zijn hals, rij hem wat lager en dieper, en trek 'm niet met zijn kin op zijn borst, daar kweek je juist die onderhals mee, waar je zo bang voor bent.

Ik ben totaal niet tegen de slof, mits je hem netjes gebruikt, ik rij zelf ook af en toe met een slof.

Ik heb dit werkelijk nog nooit gezien, het lijkt me beter dat als je écht bang bent, dat je dan zorgt voor goede instructie of begeleiding in de bak, ipv iemand in de bak met een fototoestel.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:24

Zou het niet kunnen zijn dat de Tser alles allang gelezen heeft(zonder in te loggen) en expres niet reageert? Van mij mag het best op slot, want er komt niets meer binnen wat iets toevoegd. De Tser wordt alleen maar zwarter gemaakt en het hoeft natuurlijk niet helemaal uit de hand te lopen voor zover dat nog niet is gebeurd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:55

Mexxuna schreef:
Zoro schreef:

Sorry, maar ik vind het hééééél erg dat er mensen zijn die zo over hun paard kunnen praten!!
Als ik dit soort beelden zie weet ik weer waarom ik zo bang ben als ik een paard moet verkopen... je weet nooit hoe, en waar ze terecht komen.. !

Ach, kom nou zeg. Iedereen doet wel eens iets wat liever niet door anderen gezien mag worden.

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:58

Mexxuna schreef:
Zoro schreef:

Citaat:

En wie zegt dat dit paard een slecht leven heeft.. het zijn maar foto's heel bokt staat op zijn kop omdat iemand een slof wat strak heeft zitten.. ik denk iig niet dat ze iedere dag zo rijdt.. !! en misschien moet het maar even! dat paard weegt zo'n 650 kilo als dat over jou heen walst met zijn gekke bokkesprongen ben je niet echt blij.. je moet de baas blijven en als dat haar manier is.. dan is dat zo .. zo is iedereen anders!!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:03

Leuk paard alleen rijdt je hem niet correct. Je moet proberen het neusje er meer uit te rijden en dus de slof veel losser te houden. Hij loopt nu achter de loodlijn en drukt de rug weg. Neem anders les van iemand die ervaring heeft met jonge paarden, die kan je vast verder helpen. Succes!

Even een toevoeging want ik zie dat het je niet boeitie strakke slof.
Ook al heb je een whiplash (gehad) dan hoor je een paard nog niet zo te rijden. En je hangt erg aan de slof en dat lijkt mij ook niet erg fijn voor je (ex) whiplash. Longeer hem anders eerst even of laat hem eerst even rijden door iemand anders voordat je er zelf op stapt. Want ook al doe je het voor je zelf en je vertrouwen, het gaat wel ten koste van je paard. En nogmaals Succes!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:22

Citaat:
benarde positie???jammer dat de pony power paint niet even kan reageren,die kan je vast wel uileggen wat WEL een benarde positie is.

Uiteraard heb ik die foto's wel gezien en ook daarvan vind ik het niet kunnen maar zo'n houding als dit paard heeft vind ik ook al ronduit zielig en dat alleen zodat de ruiter makkelijker kan rijden. Daarom zal ik mijn paard ook nooit op zo'n manier met hulpteugels naar beneden rijden. Ik prefereer sowieso geen hulpteugels. En volgens mij is een slotje hier inderdaad op zijn plaats.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:32

Wel of geen slotje, dat is nog altijd aan de topicstartster of de mods dacht ik zo!