Nero weer is @ work in nieuw eurostar setje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pastel

Re: Nero weer is @ work in nieuw eurostar setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:05

Het spijt me maar ook ik denk dat je momenteel te zwaar bent voor je pony.
Misschien komen alle reactie's wat hard aan maar ik denk dat je zelf ook best weet dat je te zwaar bent, je bent niet voor niks aan het proberen om af te vallen.
Waarom breng je het rijden niet wat terug naar bijv 2 keer in de week en pak hem eens aan de pessoa dat is ook goed voor zijn rug.
Eigenlijk zijn er al heel veel goede tips gegeven en die zou ik zelf niet zomaar van tafel vegen.
succes met afvallen ik weet dat het erg moeilijk is, maar wees wel eerlijk naar je pony en naar jezelf.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:14

Ik vind het er ook niet zo heel erg fijn uitzien allemaal, kom eens op ons topic neuzen bij voedertijd! Daar kunnen we elkaar helpen en praten over afvallen.

En jij hebt ook elke keer weer een nieuw dekje he!! (JALOERS)

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:34

GinnyBanshee schreef:
maar dat zegt ze in elke topic, ook die van mei... dus dat betekend niet veel...
geef je wel gelijk dat het offtopic gaat, en is nu wel vaak genoeg gezegd dus mij hoor je niet meer Tong uitsteken

En hier wil ook op reageren.
Ik heb alleen last van het tegenovergestelde van Dani, ik heb ruim 15/20 kg ONDERgewicht. Ik weet hoe moeilijk het is om in 'gevecht' te zijn met je gewicht, hoe frusterend het is als je op de weegschaal staat en je niks bent aangekomen/afgevallen of er juist iets af gegaan/bij gekomen. Je bent er zo hard mee bezig, en dan toch weer een teleurstelling als je op de weegschaal staat. Ik loop nu bij een dietiste en die houdt me goed in de gaten. Het gaat niet hard maar ik kom toch elke keer een halve kilo aan, wat voor mij best veel is. Misschien zou je dat eens kunnen proberen Dani, ga iig niet Sonja Bakkeren, Sonja Bakker heeft of een man/vrouw afgericht met normale baan, normale omstandigheden. Misschien stress jij wel heel snel, sport je heel veel, heb je een baan in de bouw of ander zwaar werk, allemaal factoren waardoor je sneller ewicht verliest, dan red je het niet met zo'n dieet... Een dietiste is dus echt iets wat ik je dan wil aanraden, je kan ook natuurlijk Elady van SF eens PB'en, die is dietiste in opleiding. Dit is echt als tip bedoeld, mocht je dit willen doen zou ik even langs je huisarts gaan en je probleem zo uitleggen, hij stuurt je dan wssl. wel door en dan wordt het ook vergoed door je zorgverzekering (8 á 10 consulten van een half uur). Verder vind ik gissen naar Dani's gewicht ook niet passend hier, en kan me voorstellen dat Dani door zulke opmerking erg gekwetst kan worden Lachen

Verder weet ik hoe jij er mee bezig bent, het komt goed dat weet ik! Lachen

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:38

zieke mensen Lachen

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:53

jammer dat er zo gereageerd word .

We hebben een hoop helderziende mensen die schijnbaar weten dat ts niets doet om af te vallen .
Ik denk zelf ook dat de pony het iets prettiger vind als ts iets lichter is .
Maar kom op mensen moet er nu 9 paginas vol gekalkt worden met het je bent te zwaar .
Jullie kunnen geen een van alle weten hoe hard ze haar best doet ( weet ik ook niet ) .

@ ts vind dat je een geweldig leuke pony hebt .

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:00

Ik vind het er leuk uit zien samen Lachen.
Waarom zou je nooit een gewicht kunnen behalen voor je pony? Wie stelt hier de regels er voor op?
Genoeg gezeur!

Veel plezier samen Vork dat is het aller aller aller belangrijkst

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:06

Weer typisch bokt ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet. We zijn nou eenmaal niet allemaal een Anky en helaas ook niet allemaal een topmodel met bijpassend figuur. Vraag me dan ook af waarom men door blijft zagen over zadel of gewicht. Mening is wel duidelijk na een aantal reacties om daar nu over door te blijven zagen.

Dani: Bekijk het van de positieve kant het levert je wel 9 pagina's op Vork

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:14

Ik vind het gewoon ronduit onbeschoft hoe sommige mensen uitvaren tegen Dani, dat kan echt wel wat minder hard en hatelijk.
Ik deel wel de mening dat je ten alle tijden eerlijk moet zijn tegen je pony en je serieus na moet denken of dit wel zo prettig is voor je pony. Er zijn zat andere dingen die je met hem kunt doen lijkt me, ga mennen, doe aan vrijheidsdressuur, wandel veel en nog meer van dat soort dingen.
Ik vind wel dat je een super leuke pony hebt, wees daar zuinig op!!

Verder wens ik je heel veel succes met het afvallen, zet door he!

Groetjes Thessa en Aike Doei!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:16

Allemachtig wat een typische Bokt-reacties dit weer zeg Scheve mond Lips are sealed

Ik sta er elke keer weer versteld van hoe bekrompen sommige mensen zijn...
Je zult toch verdorie niet voldoen aan het ideale plaatje van de "überbokker" Lips are sealed *zucht*

Ik vind dat Nero goed z'n best doet, rijden gaat misschien nog niet helemaal van een leien dakje en het plaatje ziet er misschien ook nog niet helemaal op en top uit, maar er wordt iig goed aan gewerkt Ja
Leuke pony! Veel succes nog met hem en natuurlijk ook met het afvallen Ach gut Lachen

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:21

Dani is enkele weken geleden n fotoshoot komen maken van mijn paardje.
Een heel leuke meid die bovendien nog prachtige foto's kan maken ook, maar das natuurlijk Off topic Haha! .

Ze praatte met zoveel 'liefde' over haar eigen pony, Nero, dat ik me niet kan voorstellen dat deze pony geen mooi leven heeft, zoals hier voorgesteld word.
Bekijk het ook ns van haar kant mensen : ze heeft die pony al zovéél jaren en dan is er toch n enorme band ontstaan. Ik zou zelfs mn eigen paard, die ik nu 'slechts' 1.5 jaar heb, niet meer kunnen verkopen of missen.
Ze zegt dat ze haar best doet en probeert af te vallen. Imo wil dit zeggen dat ze zich bewust is van het 'probleem' en eraan wil werken. Ik kan me voorstellen dat het enorm kwetsend is om 9 pagina's lang te moeten lezen dat je te dik bent, dat je je pony pijn doet,... terwijl ze wie weet zo hard haar best doen om zichzelf te veranderen voor haar pony. Afvallen is een proces van lange duur, natuurlijk zie je niet meteen resultaat! En wij zijn niet elke dag bij haar om te kijken wat ze er allemaal niet voor doet.

Dani, ik vind Nero n onwijs gave pony.
En dat appelbitje : heb ik zelf ook voor mn paard gekocht, n roze, net die dag toen je foto's kwam maken. Ik vind de mijne er ook véél fijner op lopen!!

Veel succes ook nog van mij met het afvallen, want ik weet hoe lastig dat kan zijn Clown
groetjes!!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:23

Sjonge jonge!!
Wat een onaardig gedoe hier zeg!!
Of je nou gelijk heb of niet je kan het ook op een wat aardige manier zeggen!!
Sommige doen dat ze het allemaal zo goed weten maar ondertusse ook van alles fout doen en misschien ook te groot, te klein, te zwaar te weet ik veel wat. (beetje onlogisch maar je snap me wel)

En dan heb je ook nog zo n oude zeikerd er tusse zitte maar niet veel meer te melden had na een hartig woordje!

Maar ik vind het een super leuke pony hoor! Tis net een beertje!
En ja je rijstijl kan ik weinig over zegge want ik rij ook met "losse" teugel Bloos
En er zijn altijd verbetering toch? anky doet ook nog niet alles perfect!!!

Succes met alles hoor!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:43

Ik dacht dat ik alles gezien had hier op bokt, maar dít slaat werkelijk álles! Dit kan je toch niet maken op die manier?! om de TS zooo af te zeiken?!

De TS rijdt haar paard op een vriendelijke manier, ze is alleen te zwaar. Heeft een van jullie die hier zo vreselijk veel commentaar op heeft ooit af moeten vallen? Als iemand besluit af te gaan vallen wil dat niet zeggen dat ze dat dan ook meteen doen, ze zijn de volgende dag niet al meteen 5 kilo kwijt hoor!
Ze rijd niet intensief, dus waarom zou ze stoppen? een half uurtje werk op een dag op déze manier (basisniveau) is mínder inspannend dan een uur lopen met een slanke den op de rug op Z-niveau, denk daar maar 's over na!!

@ TS: Ik vind dat het er goed uit ziet, je bent te zwaar maar dat weet je zelf ook. Mijn tip: Ga er mee aan de slag, niet alleen voor je pony of de idiote reacties hier, maar vooral voor jezelf. Succes ermee.

Edit; ik moet het nog even kwijt: Ik snap niet dat jullie op deze manier iemand zo de grond in kunnen boren.. verplaats je toch 's in een ander man voordat je allerlei dingen begint te roepen.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:50

Ik vind het echt knap van je dani, dat je zo beheerst blijft antwoorden, respect Ja
Als je een paar keer per week rijd en niet te lang en bovendien hard bezig bent af te vallen is er volgens mij niet zo veel aan de hand.
Ach, als je in zijn bek had getrokken en een pelham in zijn mond had gestopt, had je nu ook negen pagina's vol hoor Haha! Maar dan was het terrecht geweest en nu niet Knipoog

Ster_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:52

jefreyginny schreef:
wederom volkomen gelijk met dancie!!! ze wil hem niet verkopen omdat ze echt niet inziet dat het verkeerd is daarom denk ze dat als ze nu probeert aftevallen dat het wel goed komt. maar helaas vergeet ze dat ze als ze nu afvalt toch even moet stoppen met rijden om problemen te voorkomen.maar ja ze eigenwijs en denkt dat zal mij niet gebeuren. als ze gewoon slim is wacht ze met rijden totdat ze 70 75 kilo weegt. maar ja dat zal ze niet redde aan haar profiel te zien dus hierbij trek ik mijn reactie in met je moet hem niet verkopen.JE MOET HEM WEL VERKOPEN zodat iemand anders die rondt dat gewicht vell plezier en lol kan hebben met de pony en de pony ook met de nieuwe ruiter. nu kan het wel omdat de pony jong is wacht maar totdat je een jaartje verder ben. dan komen de eerste problemen. geef je op een briefje dat rugklachten of pees blessures als eerst komen al je zo door gaat !!!!!

Uh hallo doe ns even normaal dan!
Zij bepaalt toch zelf of ze dat paard verkoopt!!!?

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:56

DresslOver schreef:
Ik dacht dat ik alles gezien had hier op bokt, maar dít slaat werkelijk álles! Dit kan je toch niet maken op die manier?! om de TS zooo af te zeiken?!

De TS rijdt haar paard op een vriendelijke manier, ze is alleen te zwaar. Heeft een van jullie die hier zo vreselijk veel commentaar op heeft ooit af moeten vallen? Als iemand besluit af te gaan vallen wil dat niet zeggen dat ze dat dan ook meteen doen, ze zijn de volgende dag niet al meteen 5 kilo kwijt hoor!
Ze rijd niet intensief, dus waarom zou ze stoppen? een half uurtje werk op een dag op déze manier (basisniveau) is mínder inspannend dan een uur lopen met een slanke den op de rug op Z-niveau, denk daar maar 's over na!!

@ TS: Ik vind dat het er goed uit ziet, je bent te zwaar maar dat weet je zelf ook. Mijn tip: Ga er mee aan de slag, niet alleen voor je pony of de idiote reacties hier, maar vooral voor jezelf. Succes ermee.

Edit; ik moet het nog even kwijt: Ik snap niet dat jullie op deze manier iemand zo de grond in kunnen boren.. verplaats je toch 's in een ander man voordat je allerlei dingen begint te roepen.

Ik ben het helemaal met je eens.
Dit slaat alles.

Je kun dit niet maken tegenover de TS van dit topic.
Ze heeft het er waarschijnlijk al moeilijk zat mee en dan ook nog zulke opmerkingen.

Ik zie liever haar zo ontspannen bezig zijn dan vele anderen met een hoop geruk en gepluk met 50 Kg.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:56

Toch jammer dat sommigen onder ons de regels van HAW niet lezen Scheve mond HAW is voor rijtechnisch commentaar. Het is niet de plaats om een discussie te voeren over iemands gewicht en al helemaal niet over het feit dat ze de pony moet verkopen Knipoog

Dani ik vind het er redelijk uitzien, ik begrijp uit je verhaal dat je de afgelopen tijd niet veel les hebt gehad. Jammer want de foto's van afgelopen zomer zagen er heel goed uit. Ik hoop voor je dat het weer snel weer beter wordt, zodat jullie lekker kunnen gaan lessen. Wel weer een heel gaaf setje, succes nog!!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:04

gelukkig zien we nooit iele kleine pony'tjes met grote meiden erop Rolleyes

natuurlijk is het beter voor ruiter en paard als de TS gewicht verliest, maar ikvind het zeker geen mishandeling.
niet vergeten dat het een stevig gebouwde pony is, die kunnen heel wat hebben.

ik vind dit beter dan een verwend dressuurruitertje die haar pony vooruit trapt/slaat. ik denk dat iedereen het daar wel mee eens moet zijn.

TS: ik vind je pony echt heel gaaf! (maar dat had ik al gezegd Knipoog )

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:08

Ik vindt het een leuk paardje en past best bij je ..
Ik ben zelf ook niet mager en weet hoe het is als je wil afvallen
meid zet hem op en je mag altijd pb sturen

en voor de mensen met hun vooroordeel
wil je de wereld beter maken begin bij je zelf en niet bij een ander ..

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:10

Ik heb een tijdje het volgende onderschrift gehad;
Citaat:
waar kennis ophoudt begint het moddergooien

En als er maar 1 iemand iets zegt, volgt de rest.. hoezo kuddedieren??

En zo is het hier maar net.. Veel succes met je paardje TS-er..
Laatst bijgewerkt door malloesje op 19-11-07 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:10

ben het helemaal eens met je miriamrocky.. ben zelf ook bezig, en tis nie een van de makkelijkste dingen.. afvallen..
veel succes dani en je kan het Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:12

Lieve Dani,(ik ken je niet, maar goed) laat ik nu eens een normaal bericht plaatsen. Ik vind het heel erg goed van je dat je werkt aan een hoop dingen. Iedereen zit wel eens in een dipje en daar komt men ook wel weer uit.
Jij voelt wat het beste voor je paard is.

Er zijn inderdaad wat punten in het rijgedeelte die verbeterd moeten worden, maar als je weer les hebt zal dat wel goed komen. Ik begin daar dus ook niet over. Knipoog

Dit is tegen alle mensen hier die reactie`s blijven geven op het feit dat de TS overgewicht heeft. Mensen wat zouden jullie doen in dit geval. Zeggen dat je een ander paard kocht etc etc is goed gezegd, als je zelf niet in dit pakket zou zitten! Makkelijk hè een oordeel trekken over andere mensen, laat elkaar in hun waarde. Nu ik dit zo lees weet ik weer heel goed waarom ik geimigreerd ben. Ik reageer niet verder op dit toppic, dus eventueel verder commentaar op mijn bericht heeft geen zin, ik ga geen discussie voeren over iets waar jullie een belachelijk oordeel over trekken.

Wat de TS doet met de "bruikbare" tips is aan haar.

Dani, heel veel succes!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:13

Ik vind het een erg leuk paardje, een lekkere teddybeer. Lachen
Wel vind ik dat je contact met je teugels moet behouden
aangezien er nu soms van die boogjes in hangen.

En mag ik misschien weten wat voor een geweldige kwijl
deken je daar op de laaste foto hebt? Bloos

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:20

Wil toch nog even reageren,

Ik weet namelijk heel goed hoe het is om met je gewicht bezig te zijn. Ik weet ook heel goed hoe het voelt om op deze manier aangesproken/aangevallen te worden. (redenen via pb) Toch hebben dit soort "harde" reacties uiteindelijk wel geholpen, ja nadat ik me ontzettend klote gevoeld heb en de ogen uit me kop gehuild.

Overgens valt het me op dat er snel over 1 kam gescheerd wordt, ja ik heb ook gezegd dat ts te zwaar is, maar heb ook tips gegeven en het nog geprobeerd zo vriendelijk mogelijk in te kleden.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 12:24

Dankjewel voor de berichtjes Lachen!
Fijn dat er ook mensen zijn die het op een normale, niet aanvallende manier kunnen brengen!

Die deken is een eskadron dralon deken Haha!!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:26

Ik heb enkele topics van jou gezien.
En vind je een hele mooie pony hebben! (foto's in profiel, van ze koppie) geweldig!

Als jij zegt dat je bezig bent met afvallen vind ik het knap van je Lachen . Je zegt dat je vele variatie hebt, ook dit vind ik érg goed van je! *LOL* .
Ik weet zeker dat jij het beste wilt voor je pony..

Ga zo door.
Ben benieuwd wat het de volgende keer voor topic word Lachen