Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik heb net mijn pony verkocht, dat was ook een Gomel. Ik herken alles wat jou pony doet heel erg, dat luie niet vooruit te branden en dat wringerige/trekkerige. het is gewoon heel belangrijk dat je heel veel stukjes voorwaarst en weer terug rijdt. dat je met sporen rijdt maakt niks uit. ik weet hoe het is om op zo'n pony te zitten en van sporen worden ze echt niet slechter!
_joellover_ schreef:lama figo ik zie het al ik snapten iet hoe ik hem neer moest leggen.
Kafue vind jij mij te groot voor mijn pony?

wonderworst_ schreef:leuk paardje alleen :
lijkt te veel in de mond te zitten,,
zadel krap,,
en ik zou pas met sporen gaan rijden als je je voeten goed kan houden,,

tip: spoortjes af... niet goed aan het been zijn kun je ook oplossen met VEEL tempowisselingen en misschien af en toe eens een extra tik met de zweep..
en waarschijndelijk is je bit ook te groot zou toch is een iets kleinere maat gaan passen
Lijkt me niet echt handig en daar ga je zeker niet beter van zitten, integendeel. Die beugels moeten juist langer, je zit nu echt te kort. Als je wat langer gaat zitten kom je wat meer voor in het zadel, heb je een betere beenligging en kun je ook beter beenhulpen geven om je paardje lekker voorwaarts te krijgen. Beter is nog de beugels ook gewoon elke les minimaal een kwartiertje helemaal uit te doen. Dat is een erg goeie oefening voor je hele houding. Je kan al zonder zadel rijden, dus dat moet geen probleem zijn
_joellover_ schreef:nou ik die die moeilijke oefenningen omdat ze het al kon en daar krijg ik alleen maar meeer stelling met der nek
hahahatje je zal het niet geloven maar zonder begels is vreselijk :p
galop en stap wel goed maar draf..
JA idd.. ik hoor van iedereen dat me beugels langer moeten en van jou moet ik ze korter :s
), en dan gewoon een kwartier rondjes draven. Omdat je dan niet met je teugels bezig bent kun je je helemaal concentreren op je zit. Geloof mij, na een paar van die zitlessen, zit je als een huis! _joellover_ schreef:nou ik die die moeilijke oefenningen omdat ze het al kon en daar krijg ik alleen maar meeer stelling met der nek
hahahatje je zal het niet geloven maar zonder begels is vreselijk :p
galop en stap wel goed maar draf..
JA idd.. ik hoor van iedereen dat me beugels langer moeten en van jou moet ik ze korter :s