Bo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

P_A_R_Love

Re: Bo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:50

sporen af.
probeer je haken uit te druken
handen naarvoor
handen hoger
iets minder streng met ej handen

maar veder ziet het er leuk uit

lins85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:28

Heb je al nieuwe foto's.
Ik ben heel erg benieuwd of je vooruit gegaan bent.
Ik denk in ieder geval dat je er super hard aan gewerkt hebt! heel erg goed van je!
En veel succes met je pony!

lOveWill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:35

hoi!

wat een leuke pony en 4 witte beentjes Haha! ik heb net mijn pony verkocht, dat was ook een Gomel. Ik herken alles wat jou pony doet heel erg, dat luie niet vooruit te branden en dat wringerige/trekkerige. het is gewoon heel belangrijk dat je heel veel stukjes voorwaarst en weer terug rijdt. dat je met sporen rijdt maakt niks uit. ik weet hoe het is om op zo'n pony te zitten en van sporen worden ze echt niet slechter!
succes nog en ik ben benieuwd of je al wat vooruit bent gegaan Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:00

*edit

ik vond het toch maar een nutteloze post.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:16

_joellover_ schreef:
lama figo ik zie het al ik snapten iet hoe ik hem neer moest leggen.
Kafue vind jij mij te groot voor mijn pony?

Om mooi te kunnen zitten en netjes te kunnen rijden ja vind ik je een pietsie te groot voor je pony. Het komt je houding niet ten goede namelijk. Ik zou je liever op een groter paard zien maar dat is mijn persoonlijke mening.
Maar probeer in ieder geval je beugels langer te maken zodat je je been lang kunt maken en houden.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:41

Sommige mensen blijven herhalen, terwijl er volgens mij al 1000x is gezegd dat ze nu wel genoeg van hetzelfde commentaar heeft gehad..
Maarja, komen morgen je nieuwe foto's?
Succes iig..

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 18:51

Sorry mijn camera doet het niet hij gaat wel aan maar dan komt de lens er niet uit
Maar vandaag heb ik een les gehad en het ging super (1ste les zonder sporen) ze ging er helemaaal door heen de traver ging zelfs SUPER!!!
Ze was Zsuper en heb ook nog 70cm gesprongen ook !

Als ik het nog voor me kaar krijg probeer ik foto's te maken mis krijg ik me meoder over om te filmen

xxjes mij

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:54

leuk paardje alleen :
lijkt te veel in de mond te zitten,,
zadel krap,,
en ik zou pas met sporen gaan rijden als je je voeten goed kan houden,,

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:00

wonderworst_ schreef:
leuk paardje alleen :
lijkt te veel in de mond te zitten,,
zadel krap,,
en ik zou pas met sporen gaan rijden als je je voeten goed kan houden,,

Lees eerst eens voordat je wat post!
de TS verteld juist dat ze heeft gereden zonder sporen e.d.

Nieuwe foto's volgen!

Jeetje wat kan ik me hieraan irrirteren! Boos!

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:54

gewoon niet op reageren.. iedereen moet gewoon ff lezen.. desnoods eerst de eerste pagina en de laatste pagina dan weet je al genoeg

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 19:05

Ik irriteer me er ook aan hoor maarja dan krijg je weer suffe reactie's enzo
Ben nog steeds zuper trots op der van zondag

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:14

goed van je dat je zonder sporen rijd nu! want toen ik je foto's zag had ik wel bijna bij elke foto.....ouw je prikt je paard je nu heel hard in zijn buikje....en wat ik dan altijd zo lief van paard vind.........ze laten er nooid wat van merken dat ze het niet leuk vinden terwijl het gewoon pijn doet.
presies het bit.... (ik daar en tegen rijd bitloos hoor) dus je weet wel hoe bitloose ruiters op deze mond trekkingen reageren!
maar probeer wat minder aan de teugels te trekken.

een goeie manier is zo gou hij zijn hoofdje buigd, geef je hem iets meer teugel je neemt dan ook wel de druk weg op zijn bit. zo gou hij dan niet meer gebogen loopt, probeer je weer met wat te spelen met de teugels hem aan de teugel te krijgen. loopt ze mooi ontspannen geef je haar weer wat meer teugels.

dit kan heen hele lange tijd duren voor dat hij het snapt. maar wat hij nu gaat dneken als je dit gaan oefenen.............HEEY als ik mijn hoofdje buig word er niet meer aan mijn mond getrokken en blijft hij (na een lange tijd oefenen) gebogen lopen zonder dat jij aan de teugels loopt te rukken! en heb je eigelijk niet een meer een bit nodig!

veel sccs met de lessen! ben benieuwd naar de foto's

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:23

Zonder zadel , zweep, sporen etc gaan rijden, dan leer je te zitten en als je adn zo naar voren hangt glij je er van af!!
Suc6!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 19:36

nou detour zodner zweep sta ik stil en zonder zade lgaat prima dus..

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:54

Een tipje om je voeten beter te houden, ga eens 1 of 2 gaatjes korter zitten, dan kan je je hakken beter uitdrukken, en dan heb je meer het gevoel dat je echt op der zit en de baas over dr bent (echt waar!) en dan ga je waarschijnlijk vanzelf ook je tenen naar binnen draaien ipv je hakken.
Probeer ook: Borst vooruit (hier zeggen ze tieten de lucht in maar btw)
En een groter zadel zal misschien ook wel fijn zijn voor jou.
Zomaar een iedeetje.
en dat ''aan de teugel rijden'' bereik je alleen met heeeel veel ontspanning.
Probeer der eerst eens een paar keren ontspannen te rijden, en heel diep, dan als je de ontspanning gevonden hebt, moet je steeds een beetje op pakken.
probeer ook goed de achterhand eronder te houden
En al ga je dan zegmaar met borst vooruit zitten, en een beetje kneepjes geven, gaat ze waarschijnlijk naar beneden.
Ik weet het niet zeker, heb nog nooit opdr gereden, het ene paard is anders als het andere paard.
Het is nu niet zo, dta het binnen 1 of 2 keer al helemaal klaar is, dit kan echt wel 2 weken a een maand gaan duren.
maar wil je nou wat bereiken met dr of niet?
als je dat niet echt per ce wil, zla ik dr niet helemaal proberen ''aan de teugel'' te rijden.
Houd dr dan lekker voor de recreatie.

Oja, wel een heeeel leuk zadeldekje zeg!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:04

ziet er opzich leuk uit Lachen tip: spoortjes af... niet goed aan het been zijn kun je ook oplossen met VEEL tempowisselingen en misschien af en toe eens een extra tik met de zweep..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:09

Goed dat je al wat doet met het commentaar hier, da's in ieder geval al een stap in de goeie richting! Ja

Vind het alleen een beetje apart dat je met een pony die niet goed voor het been is, geen goed ruggebruik heeft, op de voorhand loopt en totaal niet gehoorzaam is voor jouw hulpen, travers gaat proberen?
Dat is een oefening als alle básis gewoon echt goed gaat. Ik denk dat je je nu beter kunt richten op haar voorwaarts laten lopen, lekker van achter naar voren rijden, en vooral jouw houding. Dan dat je nu oefeningen als travers, schouderbinnenwaarts en dat soort 'hogere' dressuur gaat proberen. Lachen

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:14

je pony kan zich echt niet ontspannen als je haar dwingt om in een boogje te gaan lopen ga haar is paar x longeren ofso en waarom rijd je met een zweep & sporen? Ach gut en waarschijndelijk is je bit ook te groot zou toch is een iets kleinere maat gaan passen Dromen

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:22

Leuke pony!
Jammer van je houding, ik weet zeker als jy eerst actief probeert te rijden.. zonder sporen en als je der eenmaal actief hebt aan je houding gaat werken. Dat het dan ook een stuk beter gaat met haar hoofdhouding. IK vind jullie wel een leuke combinatie en je houding komt na oefenen hopelijk wel goed.
Groejtes,
samantha

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:47

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe foto's. Je reageert goed in het topic dus ik denk dat je wel het e.e.a. met de tips en het commentaar gaat doen. Knipoog
Alleen die tip van de beugels 1 of 2 gaatjes korter Verward Lijkt me niet echt handig en daar ga je zeker niet beter van zitten, integendeel. Die beugels moeten juist langer, je zit nu echt te kort. Als je wat langer gaat zitten kom je wat meer voor in het zadel, heb je een betere beenligging en kun je ook beter beenhulpen geven om je paardje lekker voorwaarts te krijgen. Beter is nog de beugels ook gewoon elke les minimaal een kwartiertje helemaal uit te doen. Dat is een erg goeie oefening voor je hele houding. Je kan al zonder zadel rijden, dus dat moet geen probleem zijn Haha!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 07:32

nou ik die die moeilijke oefenningen omdat ze het al kon en daar krijg ik alleen maar meeer stelling met der nek
hahahatje je zal het niet geloven maar zonder begels is vreselijk :p
galop en stap wel goed maar draf..
JA idd.. ik hoor van iedereen dat me beugels langer moeten en van jou moet ik ze korter :s

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 09:33

_joellover_ schreef:
nou ik die die moeilijke oefenningen omdat ze het al kon en daar krijg ik alleen maar meeer stelling met der nek
JA idd.. ik hoor van iedereen dat me beugels langer moeten en van jou moet ik ze korter :s

Van mij moeten (nouja, moeten) ze ook juist langer! En zonder beugels draven is een kwestie van gewoon doen en oefenen. Als je dat namelijk niet goed beheerst zal je ook met je beugels aan niet goed zitten. Wat een erg fijne oefening is: beugels opsteken, knoop in je teugels, longeerlijn eraan (uiteraard heb je dan wel hulp nodig, iemand die de longeerlijn vasthoudt Haha!), en dan gewoon een kwartier rondjes draven. Omdat je dan niet met je teugels bezig bent kun je je helemaal concentreren op je zit. Geloof mij, na een paar van die zitlessen, zit je als een huis!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:33

als 1e heb ik een beetje het gevoel dat je je zelf behoorlijk goed vindt, bv bij dat vierkant stilstaan, voor de pony redelijk maar voor jou niet?
en ten 2e, doe alsjeblieft die vreselijke sporen af, sporen zijn om de hulp te verfijnen, niet om je pony naar voren te 'drukken'.
en ik zou ook maar niet zo trots zijn op die knik in de nek, want, ik zie liever dat het dier helemaal zonder knik loopt en lekker ontspannen, dan in die knik gedwongen.
ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als je je sporen al hebt afgedaan of dat er niets meer over gezegt mocht worden.
En je moet het vooral niet aanvallend zien, maar als tips.
Ik wil je helpen, net zoals iedereen hier.
Succes

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:05

@ aardbeitje_, je had niet eens het hele topic hoeven door te lezen om te weten dat er -nu inmiddels al- 9 pagina's hetzelfde gezegd wordt, alleen de laatste pagina was al voldoende geweest om dat te weten...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:11

_joellover_ schreef:

Maar het kan niet dat ze die travers goed loopt, omdat ze in de basis al niet eens naar je hand en je been loopt. Het is echt geen verstandig plan om dat nú te doen, want ze krijg geen stelling met haar nek (eh?), ze moet al goede stelling en buiging kunnen hébben voordat je eraan begint.

Ga gewoon lekker rechtuit de basisdingetjes rijden, en als alles dan goed gaat, kun je beginnen met die oefeningen Lachen