Ik zou de foto's eens aan Macy laten zien, die moet binnenkort ook een dressuurwedstrijdje doen met een meisje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simba_ schreef:Vind het trouwens érg apart dat een prof als Seth dit goedkeurd, en op zijn minst niet in een deuk ligt
nadita schreef:Had deze kleine zwarte ook al gespot op het Friezenforum. Knap om met een Shetlander mee te komen tussen de paarden. Met een Haflinger en Fjord is het vaak al een hele toer, maar een Shetlander?
Een niet alledaagse combinatie, maar waarom ook niet?
Het ziet er ontspannen uit, en op het filmpje was te zien dat deze combinatie zeer goede begeleiding krijgt.
Dennis schreef:Ik ben ook aan de grote kant voor mijn shet. En heb er ook regelmatig een fysio bij. Waarom? Omdat hij juist met een klein kindje een keer een flinke glijer gemaakt heeft waardoor hij stokkreupel geweest is. En pony nummer 2 loopt bij de fysio omdat hij een klap gehad heeft op het land. Sindsdien laat ik ze ongeveer 1x per jaar eventjes checken.
Je ent toch ook preventief? Je laat de tandarts toch ook preventief kijken?
Jorine_ilysm schreef:Meid , ik vind je gewoon een heel erg leuke shet hebben.
Je past er gewoon nog op. .
het plaatje is ook erg ontspannend,
je shetlander loopt gewoon bijna uit zich zelf lijkt het wel .
Het ziet er hartstikke makkelijk uit !
En de ontspannenheid zie ik ook .
ik zie dit dus veel liever dan een paard dat in elkaar getrokken wordt en terwijl hij net ingereden is van zijn baasje al een Z proef moet kunnen lopen .
of kinderen die hun shetlander pijn doen door allemaal rare dingen op ze te doen .
Meid , maak er een mooi seizoen van !
Aline_17 schreef:Ze past nog prima op die shet, en het gaat super. Ik snap niet waarom die eeuwige discussies altijd nodig zijn. Volgens mij weet ze heel goed waar ze mee bezig is hoor!
En ze rijd op die shet omdat haar andere paard een blessure heeft gehad, lees dit bit maar eens.
Jorine_ilysm schreef:Ik vind je echt een heel goed team met je shet , beter dan sómmige andere mensen !
Oakland1990 schreef:Is die BIT versie nog te koop? Zo ja welk nummer. Vind het knap van jou, kun je je protocol niet neerzetten? En je bent zelf niet eens groot met 1.58m dus laat staan voor 'n shet van 1.07m Kom op zeg, een shet kan wel wat meer verdragen, maar moest ik dit doen zou mijn instructie mij vierkant uitlachen, dus zo "belachelijk" en "dom" zal dit wel niet zijn!
Suziej schreef:Ik neem aan dat bijna iedereen dit liever ziet dan die situatie's wie jij beschrijft?Maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat erom dat sommige mensen dit gewoon ook niet mooi vinden, en dat is hun goed recht.
En ik denk niet dat hij uit zichzelf loopt anders waren die sporen en zweep ook niet nodig geweest.
ikke20 schreef:voor suziej:ik denk dat jij de ware reden voor het gebruik van sporen en een zweep toch niet weet.
ikke20 schreef:voor suziej:ik denk dat jij de ware reden voor het gebruik van sporen en een zweep toch niet weet.
xDramaQueen schreef:ikke20 schreef:voor suziej:ik denk dat jij de ware reden voor het gebruik van sporen en een zweep toch niet weet.
dat is het eerste wat ik dacht toen ze dat typte, beetje kromme reactie, ik vind je echt een super combi en erg leuk om te zien, als een persoon onder zijn kwpn uitkomt of onder zijn fjord, hoor je niemand piepen dat hij/zij te groot is maar bij een shet wel? zo groot is ze niet eens![]()
en suziej, je doet net alsof je bij elk paard niet hoeft te werken, niemand mag dus zweep en sporen? onzin dus. je bent aan het brabbelen.
Suziej schreef:Dan heb jij denk ik niet gelezen op welke reactie mijn reactie bedoeld was.Jorine_ilysm zei dat het net leek of deze pony bijna uit zichzelf liep. Daarop zei ik dat hij dat vast niet deed, anders waren sporen en zweep niet nodig geweest (dit was dus niet negatief bedoeld, alleen door jullie zo opgevat, achteraf had ik beter moeten uitleggen waarom ik er zo over dacht). Daarop kreeg ik de reactie van Jaimyliefje waaruit ik opmaakte dat ze dacht dat ik bedoelde dat sporen en zweep er zouden zijn om je paard naar voren te rijden. Maar zo bedoelde ik dit niet. Ik bedoel dat wanneer een paard uit zichzelf zou lopen er geen sporen en zweep nodig zijn, niet qua snelheid maar qua hulpen. Ik ben van mening dat wanneer een paard uit zichzelf zou lopen hij zo fijn aan de hulpen is dat er geen enkel hulpmiddel nodig zou zijn, en de kleinste hulpen correct worden opgepakt en uitgevoerd. Hiermee bedoel ik niet dat een hulpmiddel slecht is oid. Ik rijd zelf ook af en toe met sporen omdat mijn pony er gewoon goed op reageert. Ook heb ik gezegt dat het me juist niets aan lijkt om een paard te hebben wie zo goed overal op reageert dat je nooit een keer een hulpmiddel nodig hebt (natuurlijk kan je het ook eerst zonder hulpmiddel proberen op te lossen, maargoed dat lijkt me logisch). Helemaal niet negatief bedoeld dus, maar wel zo opgevat.
Suziej schreef:maar je gaat toch ook niet naar de fysio als er verder niets aan de hand is?
Suziej schreef:En ik denk niet dat hij uit zichzelf loopt anders waren die sporen en zweep ook niet nodig geweest.