Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Somebitch schreef:Marloes; Ben benieuwd of de TS uberhaubt van plan is om wat met het commentaar te gaan doen.Maar ik heb er zo mijn twijfels over..
haffilover schreef:Somebitch schreef:Marloes; Ben benieuwd of de TS uberhaubt van plan is om wat met het commentaar te gaan doen.Maar ik heb er zo mijn twijfels over..
Met commentaar zulk commentaar zou ik ook niks doen want je hebt er niks aan. Er kan het een en ander verbetert worden maar verder.... Denk ook niet dat jij daar verder iets mee te maken hebt. Het blijven haar (verzorg/rij) pony's. Ik denk niet dat ze daar bij jou verantwoording voor hoeft al te leggen.
haffilover schreef:Somebitch schreef:Marloes; Ben benieuwd of de TS uberhaubt van plan is om wat met het commentaar te gaan doen.Maar ik heb er zo mijn twijfels over..
Met commentaar zulk commentaar zou ik ook niks doen want je hebt er niks aan. Er kan het een en ander verbetert worden maar verder.... Denk ook niet dat jij daar verder iets mee te maken hebt. Het blijven haar (verzorg/rij) pony's. Ik denk niet dat ze daar bij jou verantwoording voor hoeft al te leggen.
Martine_m schreef:Redrumfox schreef:Wat lopen jullie je gigantisch aan te stellen zeg, als het aan jullie lag zou alleen Anky paarden in mogen rijden. Want je moet mínstens GP rijden voordat je daar goed genoeg voor bent.
Nee joh, jullie zijn allemaal topruiters.
)

Somebitch schreef:Marloes; Ben benieuwd of de TS uberhaubt van plan is om wat met het commentaar te gaan doen.Maar ik heb er zo mijn twijfels over..

__Marloes schreef:Martine_m schreef:
lees ff.. deed ie zelf
omdat jij die haf van voor probeerde aan de teugel te rijden te trekken bedoel ik.
[/quote]Martine_m schreef:__Marloes schreef:omdat jij die haf van voor probeerde aan de teugel te rijden te trekken bedoel ik.
tuurlijk
lottehorse schreef:Zo ik ga ook mooi eens wat zegen. ik vind het onverantwoordelijk! ik snap niet dat jullie die paarden mogen inrijden. ziet niemand dat het helemaal verkeerd gaat?
?Citaat:Oke, hier even alles op een rijtje wat je zou kunnen verbeteren.
- Zit niet teveel in de mond van het paard. http://www.mijnalbum.nl/Foto-I3UK8M3B.jpg Zo zitten je teugels goed voor een paard wat net onder het zadel is. Naarmate je langer bezig bent kan je wat meer aanleuning zoeken. Het gaat er nu alleen nog maar om dat het paard leert sturen, stoppen, en voorwaats gaan.
- Een touwtje om de nek van het paard. Zo hoef je niet in zijn mond te trekken mocht hij gekke sprongen gaan maken. Je pakt dan gewoon het touwtje vast. Hierdoor zal je paard ook niet de reactie hebben van AUW dat doet zeer waardoor ze nog meer zouden kunnen gaan bokken of wat dan ook.
- Loop niet te snel van stapel.. Een rondje stappen is voor in het begin al genoeg, als het paard hierin helemaal ontspant is het pas tijd om een stapje verder te gaan, de draf.. Ontspant het paard hier weer helemaal kan je nog een stapje verder! LET OP! Dit moet NIET in 1 dag.
-Let op je houding, hakken naar beneden, je teugels niet te strak. Je beugels een gaatje langer ozu ook een mooier zicht zijn
-Het is niet erg als ze met hun hoofd omhoog lopen, liever dit dan dat ze in de krul worden getrokken.
lottehorse schreef:goed krijgt ze hier:
eerst lekker longeren.
rustig aan opbouwen
daarna voorzichtig laten wenen aan ruiter
en teugel hulpen leren allemaal aan de longeer lijn.
dan rustig aan het paard laten wennen aan los lopen rustig hulpen geven en rustig sturen.
als je dan het paard echt zadelmak gemaakt heb ga je rustig beginen met door rijden. en naar beneden komen gaat vanzelf.
zo genoeg tips ?

beetje balkjes lopen aan de longe voor het evenwicht enzo