Renate @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Renate @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:00

Adil18; niet iedereen is bereid te leven in een zelf opgezet strafkamp.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:03

Quellian schreef:

Als jij een paardje hebt wat je moet dragen, vind ik dat je tot veel bereid moet zijn.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:06

Adil18 schreef:
Ik zeg ook helemaal niet dat ze moet stoppen, ik zeg alleen dat het voor haar en haar paard optimaler zou zijn...

Ik vind het ondoordacht om te zeggen dat het voor mij simpel was/is!!! Zal ik je dan ong. vertellen hoe "simpel" het is om zo te blijven als ik nu ben? Oké, komt ie: Ik loop ELKE DAG minimaal 7 km hard, maximaal 17 (meer red ik nog niet op dit moment, dan loop ik m'n spieren naar de knoppen)!! Ik snoep (bijna) niet, eet niet elke dag vlees meer (en ik was een onwijze vleeseter, ben er gek op), ik drink smerige kruidenmengsels (op aanraden) en drink verder bijna alleen water! Een glas cola drink ik niet, wanneer wel dan light. Alcohol raak ik niet meer aan (hooguit af en toe een glaasje rode wijn) Ik doe al anderhalf jaar geen suiker en melk meer in mijn koffie en de koekjes bij de koffie is ook sinds dien al afgelopen. Mijn schaaltje met vla is ingeruild voor een klein bakje magere yoghurt. Ik eet geen aardappels en alleen het gezondste brood wat je maar krijgen kan. Verder veel DROGE rijst (dus geen sausjes etc.) omdat ik toch sport en wel een paar koolhydraatjes nodig heb. Het komt zelden voor dat ik na 'savonds 6 uur eet en alle op fiets haalbare afstanden pak ik ook met de fiets (zo is het voor mij nu heel normaal om even naar mijn oma te fietsen die 23 km verderop woont). Must I continue...?

Ga mij geen les lezen over wat wel en niet makkelijk is wat I've been there and I'm still there! Het gaat om discipline en wilskracht, absolute controle van de geest...Het is zo'n gigantische kick om zo sterk te zijn, je zo te kunnen beheersen en prestatie te kunnen leveren wat je voorheen nooit had verwacht...!Ik vraag hier niet om bewondering, maar ik wil alleen laten zien dat het niet onmogelijk is! Je moet alleen willen...!

(Overigens, als jullie nu denken dat ik ofwel eruit zie als een bodybuilder of als een anorexia-patient hebben jullie het mis, zie er heel normaal uit Knipoog Heb zelfs nog steeds een grove bouw (nu alleen spier en geen spek Haha! ))

En ja, ben je nou trots op jezelf? Moeten we jou tegen jou op kijken en neerkijken op de TS? Zet even je complete dieet online zeg Koe Meid: Harstikke mooi dat je dit allemaal voor jezelf hebt bereikt, maar ik denk niet dat jij het zelf op prijs had gesteld als mensen jou de les waren gaan lezen toen je dit alemaal nog niet zo deed, of wel? Het is érg makkelijk praten achteraf. Geweldige boodschap heeft de TS hier niet aan hoor, je ratelt alleen je eigen dagschema op Clown

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:07

Quellian schreef:

Strafkamp? Voor mij is dit een zevende hemel! Haha! Ik wil helemaal niet meer anders leven! Denk nou niet dat ik mezelf alles ontzeg, als iemand jarig is ben ik ook echt niet de trutige trut die het gebakje afslaat omdat ze om haar lijn wil denken Knipoog

Diablo schreef:
Als jij een paardje hebt wat je moet dragen, vind ik dat je tot veel bereid moet zijn.

Juist, dat was ook een van mijn hoofdredenen waarom ik hier aan begonnen ben

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:14

Diablo schreef:
Quellian schreef:

Ik denk niet dat het paard er problemen mee heeft, ik denk dat de bodem het grootste probleem is en de bodem en het gewicht van de ruiter zullen vast geen ideale combi zijn, maar kom op hee... Iemand aanvallen op gewicht is zó min, daar krijg je de minderwaardigheidscomplexen en bijbehorende eetstoornissen door.

Ik vind het dieet van Adil18 dus wel onmenselijk en ik heb misschien makkelijk praten, want ik kan elke dag naar de Mac zonder een gram aan te komen, maar heb daarintegen ook een zus die te kampen heeft met overgewicht. Ik zie hoe het haar leven beïnvloed en wat ze ervoor doet (en met name laat), dan vind ik 8 pagina's regelrecht GEZEIK over gewicht min, héél erg min.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:16

Siets schreef:
En ja, ben je nou trots op jezelf? Moeten we jou tegen jou op kijken en neerkijken op de TS? Zet even je complete dieet online zeg Koe Meid: Harstikke mooi dat je dit allemaal voor jezelf hebt bereikt, maar ik denk niet dat jij het zelf op prijs had gesteld als mensen jou de les waren gaan lezen toen je dit alemaal nog niet zo deed, of wel? Het is érg makkelijk praten achteraf. Geweldige boodschap heeft de TS hier niet aan hoor, je ratelt alleen je eigen dagschema op Clown

Toevallig ben ik hartstikke trots op mezelf ja! En wat de TS hier aan kan hebben? Een duidelijk voorbeeld dat het anders kan! Wat denk je, dat mij niet de les werd gelezen? Meid, ik moest het van mijn eigen ouders horen, dat ik moest oppassen omdat mijn "ik-vreet-uit-frustratie-periode" uit de hand liep! Mijn vader die bijna dertig jaar ouder is had een lichamelijk betere conditie dan ik!!! Hoe vaak ik wel niet van leeftijdsgenootjes of vriendjes van mijn broertje heb moeten horen dat ik een "gruwelijk dik moster was". Weet je wat ik nu doe? Ik lach om die mensen, ja, ik lach ze bikkelhard uit, omdat ik nu geestelijk en lichamelijk sterker ben dan die mietjes die mij vroeger uitscholden voor "zwijn".

Maar wat ik nu ook wel een beetje aan het beseffen ben is dat ik het echt wilde, ik was niet happy met mezelf. Misschien is de TS wel happy en wil ze niet veranderen, dat is dan haar keuze.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:16

Wat een gezeur allemaal zeg en dat 9 pagina's lang!

@ Pubelia, ik vind dat je jullie lekker vooruit zijn gegaan en blijf lekker genieten van je paardje!

fransie

Woonplaats: Selfkant Wehr (net over de grens bij Sittard in Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:18

Misschien kan de pony het nou wel goed dragen maar ik denk dat hij/zij er op latere leeftijd wel last van zal krijgen

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:19

Siets schreef:
Adil18 schreef:
Ik zeg ook helemaal niet dat ze moet stoppen, ik zeg alleen dat het voor haar en haar paard optimaler zou zijn...

Ik vind het ondoordacht om te zeggen dat het voor mij simpel was/is!!! Zal ik je dan ong. vertellen hoe "simpel" het is om zo te blijven als ik nu ben? Oké, komt ie: Ik loop ELKE DAG minimaal 7 km hard, maximaal 17 (meer red ik nog niet op dit moment, dan loop ik m'n spieren naar de knoppen)!! Ik snoep (bijna) niet, eet niet elke dag vlees meer (en ik was een onwijze vleeseter, ben er gek op), ik drink smerige kruidenmengsels (op aanraden) en drink verder bijna alleen water! Een glas cola drink ik niet, wanneer wel dan light. Alcohol raak ik niet meer aan (hooguit af en toe een glaasje rode wijn) Ik doe al anderhalf jaar geen suiker en melk meer in mijn koffie en de koekjes bij de koffie is ook sinds dien al afgelopen. Mijn schaaltje met vla is ingeruild voor een klein bakje magere yoghurt. Ik eet geen aardappels en alleen het gezondste brood wat je maar krijgen kan. Verder veel DROGE rijst (dus geen sausjes etc.) omdat ik toch sport en wel een paar koolhydraatjes nodig heb. Het komt zelden voor dat ik na 'savonds 6 uur eet en alle op fiets haalbare afstanden pak ik ook met de fiets (zo is het voor mij nu heel normaal om even naar mijn oma te fietsen die 23 km verderop woont). Must I continue...?

Ga mij geen les lezen over wat wel en niet makkelijk is wat I've been there and I'm still there! Het gaat om discipline en wilskracht, absolute controle van de geest...Het is zo'n gigantische kick om zo sterk te zijn, je zo te kunnen beheersen en prestatie te kunnen leveren wat je voorheen nooit had verwacht...!Ik vraag hier niet om bewondering, maar ik wil alleen laten zien dat het niet onmogelijk is! Je moet alleen willen...!

(Overigens, als jullie nu denken dat ik ofwel eruit zie als een bodybuilder of als een anorexia-patient hebben jullie het mis, zie er heel normaal uit Knipoog Heb zelfs nog steeds een grove bouw (nu alleen spier en geen spek Haha! ))

yeah right.

en dat is dan gezond??

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:21

pearlie schreef:
yeah right.

en dat is dan gezond??

Ik ben al 3 jaar niet meer bij een dokter geweest Haha! ...en de laatste keer dat ik er was moest ik daar heen voor de pil Knipoog

Dus ja, ik denk dat ik hartstikke gezond leef Lachen

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:22

Quellian schreef:
Ik denk niet dat het paard er problemen mee heeft, ik denk dat de bodem het grootste probleem is en de bodem en het gewicht van de ruiter zullen vast geen ideale combi zijn, maar kom op hee... Iemand aanvallen op gewicht is zó min, daar krijg je de minderwaardigheidscomplexen en bijbehorende eetstoornissen door.

Ik vind het dieet van Adil18 dus wel onmenselijk en ik heb misschien makkelijk praten, want ik kan elke dag naar de Mac zonder een gram aan te komen, maar heb daarintegen ook een zus die te kampen heeft met overgewicht. Ik zie hoe het haar leven beïnvloed en wat ze ervoor doet (en met name laat), dan vind ik 8 pagina's regelrecht GEZEIK over gewicht min, héél erg min.

Ander vraagje Quellian; Jij hebt een haf; een flinke en een forse (groter en sterker als die van TS als ik hem zo bekijk); zou je haar op jouw Stan laten rijden? Knipoog
Of is ze dan ineens wel te zwaar?
Ik weet dat jij ook een max aan gewicht op je pony wil hebben.....

Ik kan ook wel op een Shet willen rijden; sorry maar is niet eerlijk tegenover het beest. Dan koop je een ander/groter type paard als je niet wil afvallen.

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:28

pearlie schreef:
yeah right.

en dat is dan gezond??

uhm, wat zou er dan niet gezond aan zijn vraag ik me af?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:30

Ik val TS niet aan. Wat zij doet, moet ze zelf weten. Maar als je foto's plaatst, krijg je commentaar. Iemand de grond in stampen is niet nodig, maar ik zie dat ook eigenlijk niet gebeuren hier. Er wordt alleen (vaak heel voorzichtig) gezegd het misschien beter is voor het paard als ze wat minder zwaar zou zijn.
Zelf heb ik een Tinker, die vrij fors is en best wat kan hebben. Ook heb ik een zusje die behoorlijk overgewicht heeft. Ik heb altijd gezegd dat zij niet op mijn paardje komt. En dat is niet om mijn zusje de grond in te stampen, maar omdat mijn paardje nog langer mee moet en niet alleen voor mijn plezier leeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:33

NoaC schreef:
Ik kan ook wel op een Shet willen rijden; sorry maar is niet eerlijk tegenover het beest. Dan koop je een ander/groter type paard als je niet wil afvallen.

Daar ben ik het mee eens.
Er zijn stevige grote paarden die het gewicht van de TS met minder moeite kunnen dragen dan dit dier.
Misschien niet leuk om te horen omdat je uiteraard om de pony geeft, maar ik denk dat je het ook moet kunnen relativeren met opzicht op wat het beste is voor haar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:34

Ik kan me een post van mijn collega op pagina 7 herinneren.....

Oscar schreef:
Moderatoropmerking:
Ik kom hier ook maar even een kijkje nemen.
Op HAW gaat het om rijtechnisch commentaar, het lijkt me logisch dat het postuur van een ruiter een rol kan spelen als het om de manier van rijden gaat. Natuurlijk mag dat best bij de discussie betrokken worden.
Wel willen we graag zien dat er hier respectvol met elkaar omgegaan wordt en niet telkens in herhaling gevallen wordt.
Daarom ook het verzoek om weer ontopic te gaan en graag alleen reageren als er nog iets nieuws toe te voegen valt aan de discussie. Alvast bedankt Lachen

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:34

Adil18 schreef:
Siets schreef:

Toevallig ben ik hartstikke trots op mezelf ja! En wat de TS hier aan kan hebben? Een duidelijk voorbeeld dat het anders kan! Wat denk je, dat mij niet de les werd gelezen? Meid, ik moest het van mijn eigen ouders horen, dat ik moest oppassen omdat mijn "ik-vreet-uit-frustratie-periode" uit de hand liep! Mijn vader die bijna dertig jaar ouder is had een lichamelijk betere conditie dan ik!!! Hoe vaak ik wel niet van leeftijdsgenootjes of vriendjes van mijn broertje heb moeten horen dat ik een "gruwelijk dik moster was". Weet je wat ik nu doe? Ik lach om die mensen, ja, ik lach ze bikkelhard uit, omdat ik nu geestelijk en lichamelijk sterker ben dan die mietjes die mij vroeger uitscholden voor "zwijn".

Maar wat ik nu ook wel een beetje aan het beseffen ben is dat ik het echt wilde, ik was niet happy met mezelf. Misschien is de TS wel happy en wil ze niet veranderen, dat is dan haar keuze.

goh, wat heb ik een medelijden met jou Rolleyes

Als je er uit wil gooien hoe moeilijk jij het allemaal wel niet gehad hebt. Doe dat dan even in een eigen topic en verkloot die van een ander niet... -_-'

@ topic: Ik vind jullie een leuke combi Haha! Ik kan niet zoveel rijtechnisch zeggen. Maar ik denk dat je paardje niet zoveel las heeft van de vliegen als je druk in beweging bent hoor Knipoog Ik dnke dat hij eerder last heeft van de deken dan de vliegen zelf. Idem netje.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:35

Vind het niet gek dat die over het hoofd word gezien aangezien hij 2 pagina's terug stond.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:36

Dat wil dan niet zeggen dat je hem zomaar mag negeren. Knipoog

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:36

Adil18 schreef:
Siets schreef:

Ja maar kijk nou eens hoe je af dwaalt! De TS opent hier een topic met rijfoto's. En uiteindelijk gaat het hier om jou dagschema en alle narigheid die je hebt meegemaakt? Kijk dat je er trots op bent ok, maar volgens mij zit je hier in een totaal vekeerd forumonderdeel Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Siets op 16-08-07 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:37

Dat zeg ik ook niet, maar het is wel logisch dat niet iedereen het gelezen heeft.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:37

Roosjelief schreef:
goh, wat heb ik een medelijden met jou Rolleyes

Hoeft niet hoor, ik ben helemaal happy Knipoog

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:38

Anne_0 schreef:
pearlie schreef:
yeah right.

en dat is dan gezond??

uhm, wat zou er dan niet gezond aan zijn vraag ik me af?

geen aardappels, geen vlees, elke dag kilometers rennen....
klinkt mij vrij obsessief in de oren....

ze zegt de afgelopen drie jaar niet bij de dokter geweest te zijn, ben ik ook niet maar ik doe wel normaal.

en nu weer ontopic!!
TS, veel plezier met je paard, neemt de tips ter harte maar laat je pret niet bederven!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:39

Siets schreef:
Ja maar kijk nou eens hoe je af dwaalt! De TS opent hier een topic met rijfoto's. En uiteindelijk gaat het hier om jou dagschema en alle narigheid die je hebt meegemaakt? Kijk dat je er trots op bent ok, maar volgens mij zit je hier in een totaal vekeerd forumonderdeel Lips are sealed

Zegt ze nadat ze rotgevoelens van vroeger bij mij heeft aangewakkert....

maar goed, ik zal wel on-topic blijven....

Als een andere rijplaats gevonden, TS?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:40

Misschien een idee om ergens anders een discussie op te starten met de betrekking op tot hoever je een paard of pony kan belasten met het gewicht?

Ik hoop dat de TS toch iets aan de tips heeft gehad, en er ook aan gaat werken Ja

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 14:41

Adil18 schreef:
Siets schreef:

Zegt ze nadat ze rotgevoelens van vroeger bij mij heeft aangewakkert....

maar goed, ik zal wel on-topic blijven....

Als een andere rijplaats gevonden, TS?

Zo snel gaat dat nog niet, ben er vandaag niet meer geweest.