Supershet o.h.z; Startkaart of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Re: Supershet o.h.z; Startkaart of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:36

Nja, ik vind dat als je zo een topic te plaatst...je ook kunt blijven wachten op negatieve reacties..Ik vind de combi voor het plaatje ook niet mooi..Eerst thuis goed voor elkaar en dan pas op wedstrijd, en zoals duidelijk is op de foto's, is dta nog niet het geval...Ook het tuig vind ik nog niet echt goed ogen..Dus eerst ook een passend zadel enz...

Stef, ik vind dat je volkomen gelijk hebt, dus trek je maar niks aan van al het commentaar..Bij zulke foto's, kun je zulk commentaar verwachten.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:04

jewel want een L1 ruiter houd geen zadel vast,,
[/quote]

zucht ..

lieve schat ..

zelfs ik als 35jarige heb vd week even mijn zadel vast gehouden Haha!
en uh .. L1 ben ik al een beetje gepasseerd .. Bloos

dus al had de dame daar heel even haar zadel vast , SFW ?

de tip die karoliena jou gaf lijkt me wel een strak plan Knipoog

ts vind dt je netjes reageert en ben blij dat je iets aan neemt van de vele gegeven tips
zou het persoonlijk bij onderlinge en open wedstrijdjes houden Knipoog
denk dat dat voor deze combinatie leuk genoeg is
iig veel succes daarmee Vork[/quote]

anders gezecht op deze foto´s zie ik geen L ruiter.op haar eigen paard zal het er vast wel anders uitzien. (ben wel benieuwd naar een foto op haar eigen paard)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 14:09

Zullen we 't es ff over jou gaan hebben Massy? Wil je dat graag?

Nee, dan mag je van mij part ophoepelen, komt me nu een beetje de keel uit.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:12

dit topic gaat toch niet over mij maar overdat meisje en jouw verzorg shet. plaats ik een normale reactie en dan is het weer niet goed.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:13

Ik vind het echt een super leuk beestje Haha! Ze passen goed bij elkaar.. maar ik zou een goede startriem kopen, en dan kijken hoe het zadel ligt.. als het zadel dan nog steeds slecht ligt zou ik een andere doen..
En antwoord op je vraag.. je zou een startkaart aan kunnen vragen. maar t zou niet voor lang zijn.. en je moet zelf natuurlijk beslissen! jij kent die pony t beste en jij weet wat je er mee kan doen.. laat je niet beinvloeden van wat andere zeggen Knipoog iig nog heel veel succes Lachen

Tuurlijk kan t een L ruiter zijn!! Je hoeft toch niet altijd netjes te zitten enzo.. en de L1 is zo bereikt Knipoog Of je nou netjes rijdt ofniet Tong uitsteken

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:17

Moderatoropmerking:
kas_flower schreef:
Zullen we 't es ff over jou gaan hebben Massy? Wil je dat graag?

Nee, dan mag je van mij part ophoepelen, komt me nu een beetje de keel uit.

Dit soort opmerkingen zijn niet de bedoeling!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:19

Moderatoropmerking:
massy schreef:
ik reageer niet in dit topic om vrienden te maken. maar om mijn mening te zeggen Knipoog

Je hoeft ook niet te reageren om vrienden te maken.
Maar wanneer je reageert is het wel de bedoeling dat je dat op een normale manier doet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:52

Wat ik jammer vind is dat TS zegt van stop maar met de discussie... Volgens mij gaat het er hier nog steeds (ok, uitzondering daargelaten) op een heel normale manier aan toe, zowel van de kant van TS als van anderen, dus nog steeds zie ik geen probleem.
Wil wel even iets rechtzetten. Ik begreep dat er begrepen werd dat ik vond dat dit meisje er zowiezo niet op kan. Dat is niet waar. Ik denk dat dit meisje heel leuk recreatief op dit beestje kan rijden, maar denk ook dat ze (gezien haar lengte) op een officiele wedstrijd daarop afgerekend zal worden. Dat bedoel ik (in dit geval) met te groot

saphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:03

Diana_14 schreef:
LadyElmira schreef:
Op deze foto's zie ik eerlijk gezegt geen L1 ruiter, en dan nog niet gesproken over de schoenen en geen cap.

Je haalt me de woorden uit mijn mond Knipoog

Inderdaad Bloos

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:04

verder niks toe te voegen saphire?

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:16

mm volgens mij worden hier dingen gezegd, goed bedoeld, en dan anders opgevangen als ze gelezen worden. Het is een beetje de manier van hoe je zoiets typt, hoe het overkomt op iemand die het leest..
Zo word er commentaar gegeven, en idd HAW is uiteindelijk ook een discussie forum, toch? Lachen
maar als je commentaar geeft, onderbouw het dan. Want als je een reactie plaatst die niet onderbouwd is, heeft diegene waarvoor het bedoelt is er gewoon helemaal niks nada noppes aan.. Knipoog

De TS hier doet duidelijk wat met het commentaar en dan toch word er op door geramd, sorry hoor maar wat heeft zij daar aan? het is toch al gezegd. Als je er iets aan toe te voegen hebt álá, maar dat is vaak ook niet eens zo..

En idd. wat al eerder gezegd is, een ruiter bijv. L1/L2 op een pony die niet op dat niveau is vormd niet altijd een combinatie op dat niveau van de ruiter. Het ziet er dus vaak ook niet zo uit Lachen omdat de pony gewoon nog niet zo ver is..
Al keer je het om:
Zet een B ruiter op een bijv. Z1 paard, vormd het ook niet de combi op niveau van het paard, omdat de ruiter nog niet zo ver is..

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:06

Eerste foto's geven idd niet zo'n mooi beeld, geen rijkleding, zadel ligt te ver naar voren.
En vind een cap toch echt wel noodzakelijk ongeluk zit in een klein hoekje.

2e foto's zien er al veel beter uit! Dat ziet er toch veel netter uit in die nette rijkleding, cap op, super OK dan!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:36

Bojangles schreef:
Eerste foto's geven idd niet zo'n mooi beeld, geen rijkleding, zadel ligt te ver naar voren.
En vind een cap toch echt wel noodzakelijk ongeluk zit in een klein hoekje.

2e foto's zien er al veel beter uit! Dat ziet er toch veel netter uit in die nette rijkleding, cap op, super OK dan!

Hier ben ik het mee eenm, op de laatste paar fotos ziet het er veel beter uit.

En inderdaad, dit kan best een L ruiter zijn hoor. Het verschilt ook per paard hoe je erop zit.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:00

Tjongejonge.. t is weer goed raak hier.
@ TS: wat een leuke pony heb je. Ik denk dat alles goede tips al wel gegeven zijn. Knap dat je zo rustig reageert en wat doet met het commentaar! Ga zo door en veel plezier nog met je pony!!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 12:00

Waarschijnlijk gaan we vanmiddag weer rijden, dit keer zonder zadel misschien? Iemand nog tips?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:08

Met een zadel wat niet past meot je natuurlijk nooit rijden zonder zadel zou dan een goede oplossing zijn maar aangezien het ruitertje aardig aan de maat is denk ik weer neit dat zonder zadel dan nog prettig voor de pony is. Maar je zou het kunnen proberen.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 12:16

Je bedoelt dat het niet prettig is omdat de benen dan misschien in de weg zitten ofzo?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:19

Ja precies, de benen liggen los dan en bewegen meer waardoor de kans dus veel groter is dat ze met de benen de pony uit balans haalt of tegen zijn benen aan 'schopt'

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 12:19

Okee, we zullen even kijken hoe het gaat, weet je anders een andere oplossing?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:21

De enigste oplossing die er dan nog over blijft is niet rijden denk ik. Zolang je geen zadel hebt da past en het rijden zonder zadel is neit prettig voor de pony zit er niks anders op. Anders laat je haar andere leuke dingen doen als het niet blijkt te lukken

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:32

Ik krijg een beetje het idee dat het meisje zich in balans houd door aan de teugels te hangen. Verder ben ik het met Stef eens: Leuk om veelzeidig recreatief te rijden, maar niet om mee officieel (onderling zou wel gaan!) te rijden. Opmerking over dat het niet uitmaakt om lage punten te scoren vind ik wel erg vreemd. Men gaat nou eenmaal op wedstrijd om punten & te kijken wat men in huis heeft. Verder vind ik het wel een leuke shet! Haha!

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 07:20

Volgens mij kan je best met dat zadel rijden (het gewone zadel).
als je kijkt naar de 2e foto's ligt het zadel netjes met de originele staartriem.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 07:59

Ik denk, als ik de foto's op pagina 4 bekijk, dat dit meisje heel netjes kan rijden.
ze heeft wat problemen met de beenligging op het pinnokio zadeltje, maar op het andere zadeltje ziet dit er veel beter uit.
Het enige is: Ze is er al bijna te groot voor en dan bedoel ik met name te lange benen. Dit gaat ten koste van je houding en zit.
Ik geloof direct dat het meisje een L ruitertje is.
Zet Anky eens op een net zadelmak paard dat nog niet opgericht en nagevelijk loopt, met wat kortere beugels en iets vooroverzittend,een veiligheidscapje op en een blauwe rijbroek en ze ziet er ook niet uit als een wereldkampioene Knipoog
De reden dat ik dus geen startkaart zou aanvragen is puur om het feit dat ze er snel afgegroeid zal zijn. Niet om haar rijtechnische kwaliteiten.
Wat betreft het starten met een shetlander iha: Een leerlingetje van mij gaat met Shetlander in Ermelo op de Hippiade in het L2 starten.

Manon_mypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:41

Wat een gelul allemaal van Massy en Stef
ik ken dit meisje van concours pas was ze nog 3e op de overijselse en is L springen en M1 dressuur dus jullie moeten niet zo zeiken. sowieso als zij er alles aan doet ik denk dat ik hier meer verstand van heb als jullie want massy is eeb penny meisje en stef is een western Vd geval.
Zelf rij ik M & L & L &L &L en B springen en ook nog dress en heb veel ervaring als jullie wat te zeuren hebben dank dan na voordat je begint te zeuren Xx HVJ.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:45

Dus jij rijdt M en L en L en L en L én B springen.. volgens mij is er maar 1 penny meisje hier, en is het niet massy.. Clown