5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: 5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:45

Somebitch schreef:
^^ Ookal loopt ze ernaast dan kan die pony nog steeds bokken, dat hou je altijd wel al is een pony 20jaar & nog zo braaf, dan kan het ook nog weleens een bokje geven.

Klopt, maar Billy kan dan wel meteen gecorigeerd worden. Bij losrijden heeft hij meer vrijheid, en dat weten vierhoevigen Knipoog
Als er jonge kinderen op mn verzorghaf willen zitten, of ik weet dat ze hem nog niet helemaal aankunnen, dan heb ik ze ook aan de longe. Ascot is dan echt rustiger.

@ Bispax; je ment zelf met Billy?
En mooi profiel!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 11:47

Juut schreef:
Even over bovenstaande reacties over jonge paarden; die staan over het algemeen wat hoger in het bloed als een shet. Niet helemaal vergelijkbaar dus Knipoog

Ik vindt kiddo en pony er lief en schattig uitzien, maarre...ik zou ze dus niet los laten. T is een shet, maar wel een jonge en hengstje. Die kan het ook té leuk vinden, je schreef al dat ie een keertje bokte bij de draf. Voor pony en ruiter zou het jammer zijn als het echt fout gaat...
En de cap; voor een xtje zitten kan zo'n fiets helm wel, maar bij een val van de pony biedt het te weinig bescherming voor nek en achterhoofd.
Wees voorzichtig met die twee, dan is het over een paar jaar een geweldig leuke combi!

yep hij bokte ...was de eerste drafje aan de longe ..ben gelijk gestopt en even zonder haar gelongeerd ..effe laten uitbokken Knipoog
daarna heeft ze nog een rondje gedraaft maar ik heb er langs gerend voordat er mischien toch nog een bokje eraan zou komen Knipoog

het was voor alle 2 de eerste x ...effe wennen misschien Haha!

normaal loop ik altijd langs als ze rijd behalve als ik een foto maak dan sta ik een meter of 5 vanaf ...dus als ze los rijd om te leren sturen sta ik altijd in de buurt voor het geval dat Knipoog

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 11:50

Juut schreef:
Somebitch schreef:
^^ Ookal loopt ze ernaast dan kan die pony nog steeds bokken, dat hou je altijd wel al is een pony 20jaar & nog zo braaf, dan kan het ook nog weleens een bokje geven.

Klopt, maar Billy kan dan wel meteen gecorigeerd worden. Bij losrijden heeft hij meer vrijheid, en dat weten vierhoevigen Knipoog
Als er jonge kinderen op mn verzorghaf willen zitten, of ik weet dat ze hem nog niet helemaal aankunnen, dan heb ik ze ook aan de longe. Ascot is dan echt rustiger.

@ Bispax; je ment zelf met Billy?
En mooi profiel!

ik men ook maar loop er langs (vind nog te zwaar voor hem)..dus shakira ment er ook mee en ik loop steeds langs om hem eventueel te corrigeren Knipoog

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:57

Talonius schreef:
Ziet er echt schattig uit en zo leuk dat zadel en hoodfstel!!
laarzen en cap is lastig vinden voor die kleintjes. Mijn dochter van 5 heeft mt 28 laarzen, dus die zijn makkelijk te vinden en een cap krijgt ze als ze haar zwemdilpoma heeft. Ze mag nu enkel aan de hand stappen op onze shet dus ik loop er naast en dan heeft ze een oude cap op. Rijbroekje is trouwens ook best lastig zoeken, want die beginnen van sommige goedkopere merken pas met mt 116/122, of je hebt er 1 van 60,- en dat ik vind ik best veel geld voor een broekje wat in mijn geval 1 keer p/w wordt gedragen. Ik hoop dat die twee nog heel plezier van elkaar hebben!

maat 128 valt vaak klein uit. Heeft mijn dochterje ook (ook 5 jaar) gewoon op marktplaats.. Knipoog

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:02

gut wat schattig!
maar een hengste en dan ee nroze setje.. Tong uitsteken
en zoals hiervoor al gezegd.. ik zou echt een cap en rijlaarzen aanraden! kost echt niet zo veel en is wel zo veilig!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:05

oh wat schattig!!!!! Lovers
en al dat roze haha

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:09

Wat lieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeef!!!! Ziet er echt heel schatiig uit!!! Ahw! Lovers

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 12:10

goldiplay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:28

echt super schattig!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:10

quote ts

Citaat:
dus volgende x heeft ze schoenen/laarzen met hak aan
deze cap zal ze nog effe op houden (is tüv gekeurd)
en eventuele bodyprotector

iemand noemde iets over broekjes va 60 euro
die zij vanaf maat inimini (en zeker 116!) te krijgen al vanaf 25 euro

capjes voor fietsen of paardrijden krijgen idd dezelfde test

maar het enigste wat er "gevaarlijk"is aan de uitrusting van ts
zijn de beugels dus of een capje maken of kopen (17,50)
of zonder Vork

mijn zoontje heeft zijn toen nog hengst ook zelf zadelmak gemaakt
en is ook bitloos begonnen , zelfs zadelloos (stapsingeltje)
ook saampjes opgegroeid (hij was 2 pony was 1 )
die kleine trapte alles de wei uit , trapt nog naar vreemden
maar danny beschermt hij ! zelfs tegen ons kalf de doberman die vriendlijk tegen hem blaft Bloos Vork
tot nu toe is danny nog steeds de enigste die m rijden kan
of anders gezegd de pony accepteerd geen ander
maar danny vind mennen en beetje grondwerk veel leuker Knipoog
of er gewoon bij zitten
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4XLOJM7Q.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SEAX87BU.jpg

knapperd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:45

ik vind dit echt machtig mooi dat kleine grut
ach,en rose is tegenwoordig ook in bij de mannen dus het moet kunnen.
het duo ziet er erg ontspannen uit en lijken op elkaar ingespeeld heb het idee dat dat wel goed zit.
dus hoop nog foto's te zien van het schattige stel

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:28

Wat supercute!!
Mij niet met rose gezien Clown , maar als dit meisje rose zo'n mooie kleur vindt dat ze zichzelf en haar hengst er mee wil behangen, dan wens ik haar er veel plezier mee!
Een rijbroek bevordert de veiligheid niet, eventueel wel het comfort.
Een cap bevordert wel de veiligheid (als in, als er al wat gebeurt), en al is het geen paardrijcap, ze heeft wel een soortemet cap op.
Ook een bodyprotector bevordert de veiligheid, maar ik vraag me af of je er een zou kunnen vinden die haar goed past.
Niet passend spul kan soms voor ergere dingen zorgen dan het niet passende spul achterwege laten.
Wel zou ik de laarzen/schoenen/beugels aanpassen, zo'n ding voor de beugels zodat ze niet met haar voeten er door kan schieten lijkt mij een hele goede optie!

Ik heb mijn nichtjes laatst op mijn paard gezet, ik heb genoten van het zicht Cool
Van die ukkies die helemaal trots waren dat ze alleen op een paard rond mochten stappen en zelf konden rondsturen en het paard stop zetten Pling
En mijn paard die het allemaal wel goed vond en braaf haar rondjes liep met haar oren strak naar voren, de kant op die de meisjes wouden Cool
Ze wist echt wel of er nou een ukkie opzat of niet en dat je daar voorzichtig mee moest zijn Haha!
Ze konden er geen genoeg van krijgen, volgens mij hebben ze om en om samen wel zo'n 3 kwartier over het erf rondgestapt.

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:31

wat lief zeg Haha!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 16:06

nickyu schreef:
quote ts

Citaat:
dus volgende x heeft ze schoenen/laarzen met hak aan
deze cap zal ze nog effe op houden (is tüv gekeurd)
en eventuele bodyprotector

iemand noemde iets over broekjes va 60 euro
die zij vanaf maat inimini (en zeker 116!) te krijgen al vanaf 25 euro

capjes voor fietsen of paardrijden krijgen idd dezelfde test

maar het enigste wat er "gevaarlijk"is aan de uitrusting van ts
zijn de beugels dus of een capje maken of kopen (17,50)
of zonder Vork

mijn zoontje heeft zijn toen nog hengst ook zelf zadelmak gemaakt
en is ook bitloos begonnen , zelfs zadelloos (stapsingeltje)
ook saampjes opgegroeid (hij was 2 pony was 1 )
die kleine trapte alles de wei uit , trapt nog naar vreemden
maar danny beschermt hij ! zelfs tegen ons kalf de doberman die vriendlijk tegen hem blaft Bloos Vork
tot nu toe is danny nog steeds de enigste die m rijden kan
of anders gezegd de pony accepteerd geen ander
maar danny vind mennen en beetje grondwerk veel leuker Knipoog
of er gewoon bij zitten
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4XLOJM7Q.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SEAX87BU.jpg

super die foto`s nickyu , zoiets zie ik graag gewoon simpel met elkaar omgaan zonder poespas erom heen ....lekker genieten van elkaar

shakira doet ook graag grondwerk ...het rijden is ook geen must voor haar Haha!

voor iedereen bedankt voor de leuke reacties Knipoog

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:14

Marigold schreef:
Stacey schreef:
Zijn er al caps in die maat dan?

Ziet er leuk uit hoor! Leuk plezier beleven aan je pennypony'tje toch?

bedoel je chaps of een cap?
als je cap bedoeld, zeker weten zijn die er in die maat,
heb er 1 in huis, voor mn kids, past heel goed, en past al een jaar ofzo, dus steeds nieuwe kopen valt best mee!

Ja hoor, mijn dochter van net 4 jaar en mijn zoon van 6 hebben ook een goede cap. Kost wel wat (tussen de 60 en 80 euro per cap) maar veiligheid voor alles.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:40

wat een leuk stel, dat ze samen nog lang mogen genieten van elkaar!!

soraja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:08

wat een leuk stel
leuk dat zadeltje ook roze Haha!
hoe komje daar aan ?
ga zo door zou ik zeggen Haha!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 18:18

soraja schreef:
wat een leuk stel
leuk dat zadeltje ook roze Haha!
hoe komje daar aan ?
ga zo door zou ik zeggen Haha!

thnx ... Haha!

het roze zadeltje komt van ooteman

we gaan ook gewoon door ...wel met andere laarsjes Haha!

xjessiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:15

Wat een enorm schattig stel samen!
Het ziet er ook echt uit alsof het elkaars beste maatjes zijn..
(even offtopic, heb je laatst gelinkte filmpje bekeken, tranen Knipoog muziekje werkte ook mee Knipoogecht super te zien hoe je het zo voor elkaar krijgt!! OK dan! )

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 20:08

xjessiex schreef:
Wat een enorm schattig stel samen!
Het ziet er ook echt uit alsof het elkaars beste maatjes zijn..
(even offtopic, heb je laatst gelinkte filmpje bekeken, tranen Knipoog muziekje werkte ook mee Knipoogecht super te zien hoe je het zo voor elkaar krijgt!! OK dan! )

thnx jessie

Haha! leuk dat m`n filmpje zo aan komt ...hopelijk zien de mensen in dat het ook anders kan behalve het standaard rijden Knipoog

niet dat dit verkeerd is ... Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:18

leuk setje is dat! ziet er schattig uit!

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:19

bispax schreef:
primagirl schreef:
Schattig is het ja Lovers maar heel onverantwoordelijk om een 5 jarig ruitertje op een HENGST (!!!) te zetten. Ze heeft totaal geen ervaring, als er iets mis gaat weet ze niet hoe ze het moet oplossen. Niet echt slim Verdrietig En ze kan hem geen manieren leren, zo heb je straks een hengst die zelfs door een volwassene bijna niet te houden is Gestoord . En nog bitloos ook!!!! En, als ze er afvalt, ze heeft geen goeie cap en rijlaarzen, en wat ook verstandig zou zijn, een bodyprotector. Ik rijd zelf op mijn 5-jarige paarden (hengst en ruin) met bodyprotector, gewoon voor de veiligheid Knipoog

je heb volgens mij niet alles gelezen wat hier is verteld Haha!

dit duo zijn al 3 jaar bezig ...zoals poetsen , wandelen , grondwerk , vrijheids dressuur sinds kort doet ze mennen etc etc ...

dus we hebben niet zomaar een hengstje gekocht en hier maak effe zadelmak Knipoog
nee we zijn wel "BEWUST" mee bezig ....enne wat is er mist mee met combinatie hengst en bitloos

ik rij m`n 4 jarige hengst ook bitloos ...als het moet nog zonder iets Haha!
Afbeelding
Shot with E2100 at 2007-07-28

http://www.zippyvideos.com/8111776535198816/dscn4270/

maar goed misschien eerst lezen en dan reageren Knipoog

voor iedereen bedankt voor de leuke reacties en commetaar OK dan!

Dat ze al drie jaar bezig is had ik al wel gelezen, maar ik vind het sowieso niet slim Verdrietig . Het is en blijft een jonge shetlander hengst, en hengsten kunnen zo omslaan. En zonder bit, als het dan fout gaat, levensgevaarlijk Verdrietig . Het is niet dat ik nu iemand op de vingers wil tikken, absoluut niet. Maar ik vind het gewoon een eng idee, een 5-jarige meisje op een hengst Scheve mond Ach gut .
Ik rijd zelf ook een hengst, 1tje van 1.75, 5 jaar. Die rijd ik ALTIJD met begeleiding, er staat dus altijd iemand naast, dat is tenminste verantwoord en hij is echt braaf, goed opgeleid en opgevoed.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:28

primagirl schreef:
bispax schreef:

je heb volgens mij niet alles gelezen wat hier is verteld Haha!

dit duo zijn al 3 jaar bezig ...zoals poetsen , wandelen , grondwerk , vrijheids dressuur sinds kort doet ze mennen etc etc ...

dus we hebben niet zomaar een hengstje gekocht en hier maak effe zadelmak Knipoog
nee we zijn wel "BEWUST" mee bezig ....enne wat is er mist mee met combinatie hengst en bitloos

ik rij m`n 4 jarige hengst ook bitloos ...als het moet nog zonder iets Haha!
Afbeelding
Shot with E2100 at 2007-07-28

http://www.zippyvideos.com/8111776535198816/dscn4270/

maar goed misschien eerst lezen en dan reageren Knipoog

voor iedereen bedankt voor de leuke reacties en commetaar OK dan!

Dat ze al drie jaar bezig is had ik al wel gelezen, maar ik vind het sowieso niet slim Verdrietig . Het is en blijft een jonge shetlander hengst, en hengsten kunnen zo omslaan. En zonder bit, als het dan fout gaat, levensgevaarlijk Verdrietig . Het is niet dat ik nu iemand op de vingers wil tikken, absoluut niet. Maar ik vind het gewoon een eng idee, een 5-jarige meisje op een hengst Scheve mond Ach gut .
Ik rijd zelf ook een hengst, 1tje van 1.75, 5 jaar. Die rijd ik ALTIJD met begeleiding, er staat dus altijd iemand naast, dat is tenminste verantwoord en hij is echt braaf, goed opgeleid en opgevoed.

Sommige dieren hebben veel respect voor jongere kinderen. Dat is vooral te merken bij mijn buurmeisje, toen ik haar wilde optillen begon de hond naar me te grommen. Terwijl het normaal een bang beestje is (hijs bang voor vreemden). Bij anderen doet hij dat nooit, maar dat is een kwestie van vertrouwen. Ik vertrouw mijn opa's ruin ook altijd ,, ookal is hij zo groot. Mijn opa zou mij nooit op hem laten rijden of uit de stal halen ofzo. Terwijl ik als het moet/mag er zo op spring! Maar zoals ik al zei , is dat kwestie van vertrouwen Ja

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:37

Ik kom even terug op dit topic. Je verwacht dat alle mensen die normaal doen, ook een goede ervaring hebben met paarden. Jij hebt dat zeker. Er is veel commentaar op paarden die ingereden worden (en ik ben een voorstander van kritiek, je kunt altijd de ervaringen van anderen) maar je kent je eigen paard altijd het beste.

Het ziet er vooral erg leuk uit, jij weet het beste hoe je met de kleine en de andere kleine om moet gaan. Veel succes!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:40

Elke pony kan ineens 'gek' gaan doen. Ik reed vroeger op een kleine pony, een merrie.. en die schrok ook soms 'ineens' van niks en dan lag ik er weer naast. Dat deed hij gewoon met opzet, haha nu achteraf wel grappig. Ik denk dat je gewoon per pony/kind moet kijken of het vertrouwd is. Maar elke pony kan schrikken of een gekke beweging maken, jong of oud, hengst of niet. Natuurlijk zal een jonge onervaren pony dit eerder doen, maar als je het idee hebt dat het vertrouwd is (en dat kan alleen 'live' niet van een foto) dan is het toch geen probleem? Bovendien kinderen vallen zacht..