rijden op mijn jonge merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Re: rijden op mijn jonge merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:36

Citaat:
bokt heeft weer gesproken!

eerst is 7 pagina's iedereen tegen,
dan komt er iemand die goed haar mening kan verwoorden, en natuurlijk als er één schaap over de dam is...

heerlijk genieten, dat bokt

Afbeelding
Afbeelding

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:39

jammer dat er zoveel bokkers uit hun slof schieten als er ook eens iets positiefs wordt gezegd, want stel je voor dat TS een goed gevoel zou hebben bij haar post en zo word gemotiveerd om nog meer dr best te doen!

ongelofelijk..

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:42

Ja, denk je in al je enthousiasme leuk een paar foto’s te plaatsen, krijg je zulke reacties !
Pffff, al die fora zijn ook hetzelfde (kots)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:43

ArabianRanch schreef:
Ja, denk je in al je enthousiasme leuk een paar foto’s te plaatsen, krijg je zulke reacties !

Jij doet nu evenhard mee dit te verpesten!

Ts-er je hebt wle genoeg commentaar gehad denk ik zo.
Heb je alweer gereden en evt. nieuwe foto's? Lachen

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:48

Mooi paard heb je!

Ik vind het vriendelijk hoe je haar rijd.

Waar ik wel van moet Misselijk zijn de reacties die je krijgt... Echt om te huilen. Laat je niet onzeker maken door mensen die jouw en je paard niet eens kennen en al zo goed hun mening klaar hebben. En die mensen die niet eens rondom het zadel kunnen kijken of het uberhaupt echt wel zo slecht ligt als ze denken. Dan mogen we al onze foto´s wel naar de zadelmaker sturen in plaats van hem langs te laten komen als de beoordeling zo makkelijk zou zijn.

Succes met je mooie paard verder! En vooral foto´s blijven plaatsen!

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:00

Mooi paard heb je! Het gaat gerust allemaal goed komen als je goede begeleiding krijgt. Het is ook leuk als je samen dingen leert. Ik vond het zelf ook altijd lekker om in spijkerbroek te rijden maar ik heb een tijdje geleden een broek aangeschaf met van die stukken en dat is wel een wijde broek en daar kun je ook nog iets van Jodhpurs onder doen. Geeft wel een lekker vrij gevoel enzo en ook wel veilig en beter voor je houding want je zit een stuk steviger in het zadel. Kreeg altijd wondjes van die spijkerbroeken. Succes met je paardje en geeft de moed niet op na al dit (vast goedbedoelde) commentaar van al die mensen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:09

Moderatoropmerking:
Ik kom hier ook maar eens even een kijkje nemen Knipoog
Hierbij het verzoek om in elk geval respectvol met elkaar om te gaan. Er mag best een discussie gevoerd worden en er is niets op tegen om je mening te geven, maar graag er wel op letten hoe je iets verwoord.
Als iemand nog nuttig rijtechnisch commentaar toe te voegen heeft, dan mag dat uiteraard.
Graag eerst even het hele topic doorlezen en kijken of je niet in herhaling valt, daar heeft nl. niemand iets aan Knipoog

dunja74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:14

hoi, even een tip.
de neusriem hoort een heel stuk hoger te zitten.
een vingerbreedte onder de jukbenen.
gr

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:24

leuk paard ik ben wel met de andere mee eens dan je een cap op moet ik heb zelf ook een 3 jarige ´het blijven dieren´ik rij ook met een boyprotecator..

En verder je moet het hellemaal zelf weeten maar een jong paard zoekt steun... daarom moet ruiter met der handen en beenen opsluiten en recht houden anders blijft ze scheef loopen (slecht voor je paard)...

verder weet ik hoe het is om een jong paard te hebben en het is niet even makkelijk altijd je heb van die dipjes maar blijf oefenen...

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:13

Ik wil nog even terugkomen op die opmerking van : Groen en groen maakt bont en blauw.

Ik heb mijn haflinger gekregen toen hij 4 was. Hij had altijd voor de kar gelopen. Ik kwam net van een slechte manege waar ik had geleerd om half dubbel geklapt op mijn paard te rijden. Mijn haflinger is 2 weken bij iemand geweest die er een beetje mee gewerkt heeft. Zadelmak was ie al wel toen ie 2 weken naar iemand toe ging. Toen ik mijn haflinger thuis had staan begonnen de problemen. Hij was niet in galop te krijgen. Door niemand. Ik heb priveles gehad. Ik moet zeggen dat het steeds beter ging. Daarna hebben we een periode gehad dat meneer alleen maar vooruit kon schieten in rengalop en kon bokken en zijn hoofd tussen zijn benen stoppen zodat ie bijna onbestuurbaar werd. En al die tijd heb ik alleen maar geoefend net als de ts. En nu ben ik clubkampioen geworden. We springen samen 1,20 meter. Zonder zadel springen we nu ong 80 centimeter. Dressuur begint nu te komen.
Ik bedoel maar alles gaat niet vanzelf perfect. Gewoon oefenen. Ik weet nog dat vroeger iemand die zelf 300 paarden heeft (ook een aantal in Tsjechie) gezegd heeft tegen mij en mijn ouders : Dat paard is een slachtpaard , daar hoor je niet op te rijden! En nu een paar jaar later heb ik zijn dochter op haar perfecte springpaardjes verslagen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:33

Zo heb ik ook een jong paard naar het M gereden... maar daar heeft mijn paard heel veel voor moeten afzien en ik heb eerst heel veel kapot gereden, we zijn letterlijk door schade en schande wijs geworden. Nu zie ik dat pas in en heb ik spijt dat een paard heeft moeten lijden omdat ik zo'n groot ego had dat ik per se een jong paard wilde.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:34

Urielle schreef:
Zo heb ik ook een jong paard naar het M gereden... maar daar heeft mijn paard heel veel voor moeten afzien en ik heb eerst heel veel kapot gereden, we zijn letterlijk door schade en schande wijs geworden. Nu zie ik dat pas in en heb ik spijt dat een paard heeft moeten lijden omdat ik zo'n groot ego had dat ik per se een jong paard wilde.

Ik rij geen wedstrijden. En ik bedoel niet dat ik eerst mijn paard verpest heb om hem daarna tot een mpaardje te rijden. Binnenkort komen de foto´s (als ik een camera kan regelen).

Edit : Ik bedoel , Was jij erbij toen ik mijn paard inreed?
+ daarbij ben ik pas clubkampioen geworden toen mijn paard 6 ofzo was.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:41

ArabianRanch schreef:

Ja idd. Ik heb zelf wel een paar foto`s maar ik loop dat echt te twijfelen of ik die erop wil zetten. Ik bedoel , de ts rijd zo slecht nog niet eens. En dan krijg je reacties van braaf paard oid. En dan denk ik : Wat voor reacties zal ik krijgen? Ik bedoel ik hoef geen 9 bladzijdes afkraking over me heen.
Ik vind dat iedereen zijn mening mag geven, Maar dan moet het wel onderbouwd en met tips zijn en niet van braaf paard oid.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:32

jammer van de reacties weer.

Ik vind het een mooi paard. en ik denk dat jullie samen een leuk koppel vormen!

ik denk dat bokt nog versteld zal staan hoe jullie over een jaartje ofzo rondrijden Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:30

Succes met je paard. je maakt in ieder geval een hoop los bij een hoop lezers. is ook knappe prestatie! Zet een hoop aan het denken.