Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:23

Hoe is het zo gekomen dat het paard zulk gevaarlijk gedrag toont?

JuuLePuuL

pfffff nou zeg het moet niet gekker worden! Amen, haleluja ik bedoel gewoon dat ze de spijker op de kop slaat!

Als je al deze reacties niet aan kan plaats dan zoiets niet op bokt! En penny's zijn we al helemaal niet! Erg onvolwassen gedrag.

Ben inderdaad met Nadya eens dat het plezier van de mens in de meeste gevallen vaak voorop staat en ten koste gaat van het paard! Ook ik hou me wel bezig met NH en je krijgt er zoveel voor terug! Een heel ander paard zelfs!
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 04-07-07 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lovely1

Cayenne schreef:
Ook trouwens erg jammer dat TS in een ander topic de mensen hier een pennygroep vindt en even meldt dat het drama is geboren hier. Had toch wel een volwassen reactie verwacht van een mod. Je hebt ze hier zelf geplaatst dus dan kun je nou eenmaal commentaar verwachten, en het meeste commentaar vind ik nog terecht ook. Erg jammer dit.

Kijk daar heb je het weer, zodra je commentaar geeft ben je een penny Clown en als je lief met een TS meepraat ben je een topruiter die overal verstand van heeft... magische wisselwerking altijd. TS steekt liever haar hoofd in het zand denk ik en wil niks met commentaar doen dat moet ze zelf weten. Maar als ze geen commentaar wil moet ze ook geen foto's plaatsen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:24

Ts; waarom regaeer je alleen op de niet zinnige antwoorden..?
Nadya heeft net een heel mooi stuk getypt.. Ik vraag mij af of je daar ook een antwoord of mening op hebt. Want ik kan mij heel goed vinden in haar post.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Milly_ schreef:
kan haar geen ongelijk geven Haha!

Maar zeg het dan hier, gewoon hoppa Haha! Wie A zegt moet ook B zeggen Haha!

Overigens wel een leuke pony Lachen Ik snap alleen niet waarom TS zinnige reacties ook ontwijkt. Van een mod zou je toch echt ander gedrag verwachten Verward
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-07-07 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Aline_17

Leuk paardje!
Ik vind het jammer dat ie zo gereden word.
Wordt helemaal in een krul getrokken. Probeer meer te ontspannen, dan zou hij zich ook niet verzetten...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:25

Nessah schreef:
Ts; waarom regaeer je alleen op de niet zinnige antwoorden..?
Nadya heeft net een heel mooi stuk getypt.. Ik vraag mij af of je daar ook een antwoord of mening op hebt. Want ik kan mij heel goed vinden in haar post.

Dank je wel! (en JuulePuul ook).
Ik wacht in spanning af......

#Ymke#

Dit is met stipt het snelst groeiende topic allertijde!

De foto's zien er niet vriendelijk uit, maar soms moet je even doorpakken. Zij plaatsen tenminste 15 slechte foto's en niet maar 3 foto's omdat er toevallig geen 15 goeie bijzaten.

Chantalll

Tsjah, wat moet je hiervan zeggen ? Het ziet er niet vriendelijk uit. ok MAAR en ik heb zelf ook de paarden met een aanwijzing onder mijn kont gehad en op sommige momenten moet je hem of haar aanpakken. Ik heb geen zin om 8 pagina's door te gaan lezen dus bij deze.
Maar de mensen die het er niet mee eens zijn ... willen die dan gaan beweren dat ze hun pony/paard nooit op hun sodemieter geven ?

meestal krijg je met paarden met een aanwijzing eerst een niet al te vriendelijk beeld terwijl het er een week later weer geweldig uit ziet.

Denk dat we eerst maar eens moeten afwachten op meer foto's van later i.p.v. de lokale krant vol l*llen :p

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:26

Cayenne schreef:
Ook trouwens erg jammer dat TS in een ander topic de mensen hier een pennygroep vindt en even meldt dat het drama is geboren hier. Had toch wel een volwassen reactie verwacht van een mod. Je hebt ze hier zelf geplaatst dus dan kun je nou eenmaal commentaar verwachten, en het meeste commentaar vind ik nog terecht ook. Erg jammer dit.

En ik altijd maar opkijken tegen het modteam, mijn mening is nu van noord naar zuid bijgedraait. Knipoog
Domme zet Belker. Je kan ons dan wel penny's vinden, maar ik ben dan liever een penny dan iemand die geen gevoel heeft voor paarden en ze ziet als gebruiksvoorwerpen.

Enige voordeel van dit topic: besef nu weer hoe heerlijk mijn paarden het eigenlijk bij mij hebben in tegenstelling tot ''anderen'' die minder bevoorrecht zijn. Lachen

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:27

Belker schreef:
katiavl schreef:
Juulepuul onliners zijn niet toegestaan! En zeker niet het amen gedoe.

Hoe lang heb je deze pony al?

Vn veulen af aan.

Als je zo weinig plezier beleeft aan deze pony, kan je hem misschien beter verkopen

Billy

SuperPepeijn schreef:
Hoe is het zo gekomen dat het paard zulk gevaarlijk gedrag toont?

Dat staat in het verhaal van Katja:

Katja schreef:
Deze pony heeft geleerd dat hij het op kracht kan winnen omdat de ts door fysieke problemen niet in staat is hem de baas te kunnen. Dit leverde niet alleen soms gevaarlijke situaties op maar zorgde ook ervoor dat hij zijn lichaam op een verkeerde manier is gaan gebruiken waar hij zelf weer klachten van kreeg.

Albert

Haha!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:29

De weg er naar toe is net zo belangrijk als het eindresultaat.
Dat vergeet men precies hier?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:30

Wanted2003 schreef:
Als je zo weinig plezier beleeft aan deze pony, kan je hem misschien beter verkopen

Gefeliciteerd, ik geloof dat dit met stip de domste opmerking uit het topic is Haha!
Als TS geen lol had aan de pony zou ze niet zo vreselijk veel moeite doen om hem goed te krijgen, dan had ze hem gelijk verkocht aan de eerste de beste die geld bood. Haha!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:30

Mijn god, sorry hoor maar dan zie ik liever een ontspannen paardje dat met zijn neus in de lucht loopt.
Verder een leuk paardje, maar wanneer hij ontspannen loopt is hij nog een stuk leuker waarscheinlijk.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:31

Ik ben persoonlijk bij het trainen van paarden een grote voorstander van het zogenaamde 'anky' systeem, omdat bij een groot deel van de 'bloederige' dieren op deze wijze naar ontspanning/aanspanning gereden kan worden, klinkt off-topic, maar het lijkt erop dat de amazone op de foto's via deze methode aan het rijden is, maar het nogal onjuist gebruikt, en het er daardoor niet erg vriendelijk uitziet, dat is mijn mening, of dit ook de achterliggende rede van het rijden van de pony is weet ik niet.

Ik kan wel zeggen dat het niet erg is om een paard laag los te rijden, maar zorg dan ook dat de neus er goed uitgereden word,daarbij het ondertredende achterbeen niet te vergeten! en spierpijn zal deze pony de volgende wel hebben gehad!! haha! Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:31

Redrumfox schreef:
En ik altijd maar opkijken tegen het modteam, mijn mening is nu van noord naar zuid bijgedraait. Knipoog
Domme zet Belker. Je kan ons dan wel penny's vinden, maar ik ben dan liever een penny dan iemand die geen gevoel heeft voor paarden en ze ziet als gebruiksvoorwerpen.

Enige voordeel van dit topic: besef nu weer hoe heerlijk mijn paarden het eigenlijk bij mij hebben in tegenstelling tot ''anderen'' die minder bevoorrecht zijn. Lachen

Haha, nou mod of niet, ik kijk altijd naar hoe mensen hun paard benaderen en wat ze hen voor leven geven. Daar kan ik naar opkijken, naar mensen die hun paard voorop zetten.
Dan ben ik maar een 'penny' volgens TS, het zou mij wat. Ik weet zelf wel beter.
Maar ik vind het wel heel erg dat er zulke mensen rondlopen met paarden. Ik snap niet wat je aan paarden vindt, als je er zo mee omgaat.
Het zijn zulke geweldige dieren en je kunt zoveel moois met ze bereiken op een geduldige, rustige manier zonder enige vorm van dwang.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:33

Vroeger stonden pony's erom bekend dat ze lekker stout en eigenwijs waren. Toen werd er nog om gelachen. Tegenwoordig moeten daar meteen allerhande rare trucks en harde aanpakken bij komen. Onthoud 1 ding: Een pony kiest er nooit voor om onder het zadel te lopen, de mens is altijd nog zo gek om een paard daartoe te dwingen.

Feroza_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:34

ze is niet de enige die zo rijd. het ankyeffect begint ook hier al.
Erg jammer voor zo'n pony.

Anoniem

Nadya, ik ben zelf zeer paardvriendelijk, maar realiseer me wel dat niet elk paard zich zal geven volgens de NH methode. Soms heb je geen andere keuze, tenzij je wilt verongelukken. Dan kun je naar een uiterste redmiddel grijpen of een knol verkopen en dan maar hopen dat ie het goed krijgt.

Niet elk paard is "eerlijk", en als je veel ervaring hebt met paarden dan weet je dat OOK.

JuuLePuuL

Ik lees in een ander topic over 'ons' dat we aan het 'onzin spuien' zijn en er gewoon van genoten wordt hoe 'wij penny's' onzin uitkramen. Jammer dat dit zo gaat en dat er niet geluisterd wordt naar andermans mening en hulp en er zo kortzichtig over gedacht wordt.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:36

OMG OMG. Wat een opmerkingen en commentaren toch weer. Lezen is blijkbaar erg moeilijk, we zien foto's, maken daar een eigen waanzinnig wild west verhaal van en de rest van uitleggen en commentaren wordt niet meer gelezen.

Margreet schreef:
Menig paard heeft het aan professioneel "helpen" te danken dat 'ie niet in de worst beland is... Nou zal dat bij deze pony zo'n vaart niet lopen, maar je hebt ze er bij... Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Denk dat veel mensen het onderscheid tussen "(zeer) consequent en duidelijk lik op stuk" en "grof en onterecht" niet helemaal helder hebben. Het eerste hoeft maar kort en is niet zielig, het tweede gebeurt meestal langdurig (door onwetendheid) en lost niks op bovendien. Dat is wel zielig.

Koetsjiekoetsjie toe maar zoet maar braaf paardje lief paardje worteltje paardje nee dat mag niet paardje stout paardje niet lief paardje wheeeee Huilen

Hir kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ja Katja en Belker, veel succes, ik hoop dat je snel weer zelf lekker met hem aan de slag kan, en ik zou graag de vorderingen van de training volgen. Lachen

En wbt reltopics op HAW: Ik ben er onderhand flink beu van dat iedere keer als iemand gewoon durft te laten zien wat goed en minder goed gaat, en wanneer er goed gecorrigeerd moet worden, meteen de halve wereld op de achterste benen staat. reltopics? Is in mijn ogen gewoon een kwestie van onwetendheid bij veel mensen die zo reageren. Iedereen heeft wel eens mindere momenten in traning, laat die ook maar eens zien, ipv zorgvuldige uitgezochte, al dan niet gephotoshopte momenten. En nogmaals, er zit een groot verschil tussen iemand die echt goed weet wat hij/zij doet, en een penny die iets leuks nadoet wat hij/zij op tv/in een boek/op een clinic heeft gezien maar helemaal niet toe kan passen omdat de basis niet voor elkaar is.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:37

jeetje dames dit kan echt zo niet hoor 9 paginas zonder fatsoenlijk commentaar der in.

afentoe moet je je paardje even aanpakken ja heel jammer dan.

ik ben benieuwd naar de volgende fotos kijken of er verbetering inzit!

Suprirse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:37

Bij de 1e foto's iets te diep gerede.. word het niet eens tijd voor een iets grotere pony?? Knipoog