Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AstraGirlie schreef:Ik heb niets tegen al die show en acts, maar ik vind persoonlijk Honza zijn paarden zo onrrustig en nerveus soms, constant oren in de nek en veel gesteiger...Met kunstjes en acts alleen bewijs je nog niet dat je een goeie horse'man' bent.
marjoke schreef:Goed. En ik blijf bij mijn standpunt. En ik had het niet op jou dat je gewoon een recreatieruiter bent hoor.
ilsepilse schreef:Zonder zadel en hoofdstel langs de weg!!! Dat had ik dus nooit gedaan,ook al heb je de braafste pony of paard van de wereld! je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren.!
AstraGirlie schreef:Ik ken er genoeg die zo dachten zoals jij muiske, maar nu toch tot inkeer zijn gekomen nadat het toch te onveilig was in een druk land zoals Belgie of Nederland. Ze zijn overstapt op een sidepull, das ook een bitloos hoofdstel maar geeft je net dat stukje extra zekerheid. Maar goed, zoals je zegt, elk zijn mening...
En bij mijn weten leggen paarden hun oren bij serieuze concentratie niet plat tegen hun hoofd aan
Ik blijf erbij dat ik Honza teveel een showventje vind worden...misschien daarom dat hij plots zo bekend is geworden...
AstraGirlie schreef:Het is onveilig omdat je van een prooidier NOOIT kan zeggen dat hij niet in paniek zal geraken van het één of het andere.
Diep in hun hersenen ligt nog altijd het vluchtinstinct, hoe goed je hem traint. Met bit lopen paarden ook heus weg, dus daar draait het hier niet om. Je kan gewoon nooit zeggen dat je volledige controle hebt...
AstraGirlie schreef:Niet trekken, begrenzenNiet iedereen die met een hoofdstel rijdt is een aan de teugels rukkende maniak hoor, als ik je zo bezig hoor
AstraGirlie schreef:Niet trekken, begrenzenNiet iedereen die met een hoofdstel rijdt is een aan de teugels rukkende maniak hoor, als ik je zo bezig hoor
Trouwens met die bosal in je profiel, doe je ook aan een vorm van 'begrenzen'. Dus je spreekt je eigen tegen
AstraGirlie schreef:Maar waarom gebruik je dan die bosal?
poes schreef:Maar het paard in dit topic heeft Z2 gelopen. Als die niet kan verzamelen op de zit, dan is dat heel triest. Dus ik denk dat dit paard het wel kan, maar dat de ruiter nog wat handigheid moet krijgen om het eruit te rijden
Ik heb nog ruiters zien correct piafferen zonder teugels, kwestie van training.
AstraGirlie schreef:Maar dan ben je het ermee eens dat een bosal of hoodstel of wathever toch ook soms nodig is al begrenzing bij sommige (nieuwe) oefeningen?