Elke dag rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angie_girl

Re: Elke dag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:51

ik heb nog een jong paard dus rijd niet iedere dag maar vind het wel belangrijk dat een paard ook eens zijn rust krijgt en een dagje vrij heb.

shakiira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:50

het licht eraan hoe zwaar de trainingen zijn als je rijd maar 1x in de week heeft je paard wel rust nodig vind ik

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:54

Die mensen die elke dag rijden... hebben die geen werk en andere hobby's enzo? En hebben die een binnenbak?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:55

Jive wordt chaggerijnig als je hem elke dag rijdt. Dus meestal wordt er 5 keer per week gereden. Mijn zusje rijdt wedstrijden met hem,maar niet elk weekend. Dinsdag in de springles, vrijdag in de carousselles. Maandag rijdt ik en zondag is ook mijn dag, de rest wordt elke week ingedeeld.

De shetlanders worden ook niet elke dag bereden. In het weekend en dan door de weeks 1 of meerdere keren. Ze hebben een stal met uitloop, dus hoeven zich niet te vervelen en hebben genoeg bewegingsruimte.

Luce86Hera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:19

Ook bij mijn paarden komen geregeld vrije dagen voor en dat kan ook zeker geen kwaad.... ze zijn sowieso al een beetje lui van nature. Tong uitsteken

Het ligt er wel aan of je intensief wedstrijden rijd of niet en wat de situatie is waar de paarden in leven. Als ze lekker op het weiland staan of in een paddock krijgen ze uit zichzelf al enige beweging. In een stal is het denk ik belangrijker om ze er regelmatig uit te halen voor wat beweging.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:49

ik rij mijn pony eigelijk altijd, als ik hem een dag neit rij longeer ik hem wel. Als hij een dag stil staat wordt hij heel chagerijnig, ik train hem ook niet super zwaar maar een half dag per dag, maar dan nemen we wel alle oefeningen t/m de Z1 mee.

Mijn paard is nog jong en die rij ik niet elke dag, dat is bij hem ook niet nodig, hij moet nog veel leren en heeft de tijd nodig om alles te kunnen verwerken. Ook hem rij ik nooit een uur per dag.

De welsh rij ik ook zeker niet elke dag maar die heeft op het moment ook geen conditie, maar als ik er op rij rijden we meestal wel een uur als we buiten rijden, in de bak ook niet meer dan een half uur.

Ik rij gemiddeld elke dag 2 paarden

@pearlie: ik heb werk en andere hobby's maar nog rij ik elke dag 2 paarden!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:09

Ik rijd ze meestal 5 dagen in de week, soms een dagje meer, soms een dagje minder.

Ze staan overdags de hele dag buiten met goed weer, dus ze hebben er totaal geen probleem mee om een dagje niks te hoeven!
Meestal lopen ze daarna weer juist weer fijner!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:11

Elke dag rijden? Nee dat doe ik persoonlijk niet met mijn jonge paard. Knipoog

Ongeveer 3 - 4x per week doen we wat.
Rest is of een beetje longeren (soepel houden) wandelen, fietsen, grazen enz. Lachen
Of gewoon "vrij". Maar niet elke dag rijden, néén dank je Tong uitsteken

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:14

in de vakantie rijd ik haar meestal 5 keer en een keer een buitenrit, ze staat dus wel een dagje stil. als ik weer naar school moet, dat rijd ik meestal 4 keer per week en een keer buitenrit licht eraan hoeveel tijd ik heb.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:17

het verschilt per paard,maar ik vind dat het paard wat ik rij zich lekker voelt bij af en toe eens een dag vrij,of anders longeren.
lekker afwisselen!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 12:36

ik vind dat het verschilt per paard of je elke dag kan rijden of niet,
maar ik vind ik ook dat paarden makkelijk elke dag kunnen rijden ze kunnen 23 uur per dag rusten dat ene uurtje...
afwisseling vind ik wel heel belangrijk!!! Ja

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:58

Vind het ook nog eens per dag verschillend, je denkt toch niet dat ik met dit weer twee paarden ga rijden??? Echt niet, hebben een paar makkelijke dagen hoor....

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:49

Ik rijd 3à4x in de week, voor de rest nog eens longeren of id.
Zeker 1 dagje rust per week.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:55

lovekomeet schreef:
ik vind dat het verschilt per paard of je elke dag kan rijden of niet,
maar ik vind ik ook dat paarden makkelijk elke dag kunnen rijden ze kunnen 23 uur per dag rusten dat ene uurtje...
afwisseling vind ik wel heel belangrijk!!! Ja

hier sluit ik me totaal bij aan

Merel_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:19

Ik vind dat je je dier ook een dag in een week rust moet geven of je moet een dag of 2/3 rustiger trainen. Je paard kan niet vollop al zijn kracht geven ja? Vooral niet bij jonge paarden, rustig opbouwen, maar ook bij 6/7 jarige moet je rekening houden vind ik. Wel belangrijk dat ze voldoende buitenstaan, helaas heeft niet iedereen die mogelijkheid, maar een paar uur in de weide of bak is voor paarden een must. Althans dat is waar ik in geloof

Amazone_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:22

Elk paard is natuurlijk anders, maar een dagje rust vind ik persoonlijk niet erg.
Ik vind wel dat er afwisseling moet zijn.
Als je je paard niet rijdt, zet hem dan ff op de wei ofzo.
En elke dag rijden hoeft ook niet persee, als je hem dan maar wel goed en intensief longeerd.

Maar een dag rust kan zeker geen kwaad, zolang het maar geen 2 dagen achter elkaar zijn! Knipoog

Amazone_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:23

En een lekkere buitenrit kan natuurlijk ook geen kwaad Knipoog
Zolang jullie er maar van genieten Haha!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:58

Ik plan altijd tenminste 1 dag in de zoveel tijd een rustdagje, maar vaak komt het vanzelf wel zo uit dat ik een keer een dag neit kan... en dan is dta gewoon de rustdag, en zorg ik dat ik de dagen eromheen wel rij!

rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:22

ik heb een jong paard en rijd 3 soms 4 keer in de week, waar van 1 buitenrit
de andere dagen longeer ik en ze krijgt 1 rust dag(wandelen)

gatsby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:56

kelliiee1993 schreef:
Wat vinden jullie?
Moet je nou elke dag rijden met je paard, of kan je ook gewoon een dagje rust nemen.

Waar ik nu rijdt moet ze elke dag bereden worden, want ze kan niet een dagje stil staan.
Ik vind eigenlijk dat elk paard wel een dag stil kan staan.

Of Desnoods 3 dagen rijden 1 dag rust, 3 dagen rijden 1 dag rust etc.

Hoe rijden jullie? En hoe vinden jullie het als ze elke dag moeten lopen

Ik rij ook ongeveer 5 keer in de week de rest is rust . soms nog wel iets meer

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:57

Ik geef mijn paardje meestal om de 4/5 dagen een rustdag.
Ik merk aan hem dat hij dit gewoon nodig heeft.
Rij ik hem 6/7 dagen achter elkaar dan wordt hij klierig en gaat hij irritante spelletjes spelen. Clown
Hij wil ook wel eens lekker lantefanteren in de wei. Tong uitsteken

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:06

Ik rijd iedere dag.
Maar voor de afwisseling spring ik ook en maak ik buitenritten.En na een uur dressuren ga ik altijd even rondje uitstappen in het bos Lachen Ik zorg er zoveel mogelijk voro dat het geen eentonig werk is. Ik vind wel dat wanneer ik een beetje wil presteren gewoon iedere lekker moet rijden. Dan doe ik wel de ene dag zwaarder werk dan de andere dag uiteraard. Daarnaast mag hij iedere dag na het rijden naar buiten. Hij heeft een loopstal dus hij kan naar binnen en buiten wanneer hij wil. Ik houd hem alleen binnen voor een wedstrijd of wanneer de wei helemaal aan pap is.
Dus mijn paard moet gewoon 7 dagen in de week werken en mag lantefanteren in de wei Lachen
(Wanneer ik niet kan rijden omdat ik druk ben met school of wanneer ik er niet ben dan longeer ik of mijn vader hem zodat hij toch nog even moet werken, en longeren is ook wel is leuk voor de afwisseling)