Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

Re: Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:37

Iedereen geeft dezelfde informatie...we kunnen wel een discussie gaan voeren. Maar ik denk dat het al wel duidelijk is.
Laat nu de positieve reacties maar eens horen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:45

machtig wat een gave knol Haha! Ik hou normaal ook niet van schimmels maar dit is een prachtig schimmeltje! Veel plezier ermee! Maar zal vast wel goedkomen!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:48

Karin wat doe je nu, een schimmel!!! Tong uitsteken

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:48

Ja, tuurlijk, nu is het duidelijk. Maar om nu iedereen die geen positieve 'waw' reactie geeft direct af te schieten, vind ik ook wat ver gaan...Maar kom, ik vind het een mooi paard, en ik weet zeker dat dit paard hele goeie kwaliteiten heeft Pling

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:56

AstraGirlie schreef:
Ja, tuurlijk, nu is het duidelijk. Maar om nu iedereen die geen positieve 'waw' reactie geeft direct af te schieten, vind ik ook wat ver gaan...Maar kom, ik vind het een mooi paard, en ik weet zeker dat dit paard hele goeie kwaliteiten heeft Pling

Kom op zeg, dat is niet waar en dat zou je moeten weten als je alles gevolgd hebt.

Dlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:58

Mooi paard zeg! Veel suc6 Knipoog

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:03

Wat een heerlijk paard echt een mooi beest ik wens jullie samen heel veel succes voor de toekomst!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:12

KarinvdM schreef:
Maar Vvalar, met altijd lief zijn en braaf rijden kom je er niet.
Als je verder wilt komen zal je af en toe wat meer moeten vragen en wat meer moeten doen. Anders kom je niet verder en kan je je grenzen niet verleggen.

Maar je hoeft niet bang te zijn dat ik hem dagelijks zo aan het werk zet, dat kan ik zelf helemaal niet eens.
Olijf heeft me hiermee ook willen laten zien dat hij braaf is en geen rare dingen doet (omdat ik wat bang en voorzichtig ben geworden).

Je kunt een jong paard ook niet dagelijks zo aan het werk zetten dat zou dom zijn en het paard geen goed doen. Op de lange duur krijg je dan in 99% van de gevallen een staker en een draak.

met altijd lief en zijn en braaf rijden kom je er inderdaad niet soms moet je er door heen prikken net iets meer vragen net iets meer doorstellen net iets meer onder. Maar ook altijd moet je ervoor waken dat de neus eruit blijft en de tendens rond.
Grens verlegend bezig zijn is een logische aktie als je aan het trainen bent we willen namelijk wel eens iets verder dan het net zadelmakke paard nog niet in evenwicht lopend en dergelijke. Maar het liefst wijzen we die weg in alle rust en in alle eerlijkheid. Het erin drukken door een andere ruiter zal de combinatie uiteindlijk niet iets brengen.

En daarmee kom ik tot mijn vraag Karin. Wat geeft je de garantie dat dit paard die onder Olijf een vrouw die toch een zeker anderhalve kop groter is dan jou, langere benen heeft meer gewicht en msichien wel veel meer ervaring, braaf loopt en over de grens heen te rijden is met veel kracht en bombarie en daarbij niet ontploft dit bij jou ook zal laten zien.
Het is namelijk in mijn inzicht geen garantie en dit soort akties kunnen zelfs het tegenovergestelde bereiken dan beoogt. Gelukkig rijd je hem normaal gesproken zelf en ik ben helemaal niet anti met ferme hand, zit en been hoor absoluut niet. Maar het paard lijkt me braaf en leergierig en dan is me dit toch net weer te.

verder vind ik dat je hem zelf net rijd. En de grens die moet jij zelf verleggen niet een ander niet het paard. Jij moet over je nerveuze gedachten heen en dat lukt je vast. Kijk niet op naar een ander maar geloof in jezelf

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:23

Ik vind ook dat het paard bij Karin beter loopt dan bij Olijf. Ik krijg echt de kriebels van die foto's van Olijf, het paard is 4. Dan is dit echt niet nodig.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:28

Ik vind dit ook absoluut geen fijn beeld geven, te gedwongen te geforceerd. Het dier is 4 .. moet eerst maar eens doorgereden worden voordat er gegoocheld gaat worden met van alles en nog wat. Het is echt een supermooi dier en grensverleggend bezig zijn is natuurlijk niet verkeerd maar ik denk dat jullie hier nog een grens tever zijn... Wel veel plezier verder met je nieuwe aanwinst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:27

Wat heeft het paard geleerd van dit rondje?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:33

Pipo schreef:
Wat heeft het paard geleerd van dit rondje?

Het paard niet veel geloof ik, alleen karin weet nu dat Winston braaf blijft onder druk.

terroel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:44

mooi paard hoor maar let er op dat je niet ver naar achter gaat hangen verder veel succes groet Ach gut jes

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:46

Anoukie schreef:
Zo, we gaan de 10 pagina's zeker wel halen. En dat zonder slof! Karin mijn complimenten Haha!!

Haha! Haha!

Mooi paard Ka! Lekker dier! Heel veel plezier ermee OK dan!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:55

Anoukie schreef:
Zo, we gaan de 10 pagina's zeker wel halen. En dat zonder slof! Karin mijn complimenten Haha!!

Het is toch alleen maar goed om deze foto's zo te bespreken Verward Zo steken we er tenminste wat op. Olijf en Karin leggen uit wat de redenen zijn om hem even zo te rijden, het zijn twee hele goede ruiters en paardenmensen, Winston is een heel talentvol dier. En naar aanleidng van de foto's en het beeld dat die geven begint er een discussie. Vind ik heel fijn want ik ben er nog steeds niet uit.....

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:14

Ik vind het echt een super paard met veel kwaliteit.

Sorry dat ik het moet zegggen maar ik vind hem echt niet fijn bereden. Ik heb de sommige pagina's gelezen over: achter z'n vodden aan zitten. Sorry, dat vind ik onzin! Laat hem daan GAAN! Houd hem niet zo lelijk tegen. Sta desnoods wat toe met je binnenhand. Ik heb altijd geleerd dat je onderarmen en je teugels 1 lijn moeten zijn. Dit is bij jou ook niet het geval. Doordat je handen veel te hoog zijn sta je hem tegen in zijn natuurlijke beweging.

Maakt verder niet uit maar ik zou toch liever een paard zien die lekker ontspannen loopt, over de rug en 'er door heen'. Met een ontspannen paard die plezier heeft in zijn werk bereik je meer dan 'laten zien wat hij zou kunnen' Alles op z'n tijd en rustig aan.

Karin, heel veel geluk met dit prachtige dier!!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:15

Kelly_ann schreef:
Het is toch alleen maar goed om deze foto's zo te bespreken Verward Zo steken we er tenminste wat op. Olijf en Karin leggen uit wat de redenen zijn om hem even zo te rijden, het zijn twee hele goede ruiters en paardenmensen, Winston is een heel talentvol dier. En naar aanleidng van de foto's en het beeld dat die geven begint er een discussie. Vind ik heel fijn want ik ben er nog steeds niet uit.....

Waar wil je uitkomen dan Verward? Het zijn maar foto's, we zijn er verder geen van allen bij geweest irl Knipoog.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:22

heb ik iets gemist? ik zie alleen foto's van olijf? zijn er ook rij foto's van karin? want die wil ik dan ook wel even zien Haha!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:26

Conclusie: de foto's zeggen niks? Van foto's valt niks af te zien?

Dan kan HAW wel opdoeken...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:40

Kelly_ann schreef:
Conclusie: de foto's zeggen niks? Van foto's valt niks af te zien?

Dan kan HAW wel opdoeken...

HAW is er vooral om te laten zien wat voor paard je hebt. Het zijn en blijven momentopnamen, het is haast onmogelijk om aan de hand daarvan te bepalen waar iemand aan moet werken en of het goed of slecht ging. Je hebt hier 1 seconde te pakken van bijv. een uur rijden.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:43

Klopt hoor.. toch blijf ik dit een interessant topic vinden. en 10 pagina's absoluut niet onzinnig.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:47

HAW is voor zover ik weet om rijtechnisch commentaar te geven aan de hand van foto's. Lachen

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:50

Heel erg mooi paard , kan mooi lopen zeg !
Alleen die manen verpesten 'het plaatje' ..

Die vrouw mag wel iets aan haar armen gaan doen !
Die moeten op een lijn lopen met de teugels - paardenmond ...
Soms vind ik dat ze hem te fel aan de teugel wilt rijden . T mag iets meer ontspannen
Laatst bijgewerkt door Miss_Maya op 23-04-07 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:50

Sjoert schreef:
HAW is voor zover ik weet om rijtechnisch commentaar te geven aan de hand van foto's. Lachen

Tuurlijk, dat is het idee van Bokt Haha!. Maar de meesten willen gewoon graag hun paardje laten zien. Je kunt mij nl. niet wijsmaken dat de meesten op kritiek zitten te wachten of er echt wat mee gaan doen.

Daar komt bij dat er tig penny's hier zitten die dingen roepen waar ik als amazone niet eens iets mee zou willen doen, maar dat is een andere discussie.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:16

Kom toch ook even een duit in het zakje doen Bloos

Over de hele rijtechnische kwestie ga ik niks zeggen het is allemaal ongeveer wel gezegd..

Even wat anders : Stel he je koopt een splikplinternieuwe Ferrari net uit de fabriek .. die dingen moet je rustig inrijden anders gaat ie stuk. Je kunt er niet zo met 200 mee over de A2 dat is slecht voor het motorblok.

Maar ja je wil toch eigenlijk wel even zien hoe dat gaat als de PK's loskomen niet??? .. Het is wel je nieuwe Ferrari !!!

Duss.. je gaat even toch een klein stukje, maar even om te voelen, met 200 over de A2.. Heel even maar.

Gaat die auto daar stuk van ?? Nee!
Moet je dat iedere dag doen met een nieuwe auto?? Nee !!

Komaan mensen .. Als ik een nieuw paard heb dat nog jong is en veel moet leren. Maar er is een goede ruiter in de buurt is in de me wil laten zien hoe je het motortje even aan zet en hoe gaaf mijn nieuwe aanwinst wel niet is .. Sja kom maar dan hoor !! Tuurlijk wil je even weten wat je er uit krijgt als je even de druk opvoert. Dit is zeker niet perfect, maar laat wel zinen dat het een paard met potentie is.

Mensen paarden (en ferrari's) heb je voor je lol, je moet er bloedzuinig op zijn maar af en toe even het gas vol open in te kijken waar de limiet ligt, moet, mist met mate en gecontrolleerd, ook een keer kunnen.

Zijn we ook nog gewoon aan het hobby-en hier of hoe is wat mensen ??