maaitjuh schreef:O nee hoor, mijn paard loopt echt niet super licht in de aanleuning. Sommige momenten wel, maar sommige ook niet.
Maar dan ga ik niet trekken, daar wordt ze alleen maar zwaarder van. Ik accepteer dat bij haar, juist omdat ze nog lang geen Z niveau loopt en dat lichamelijk nog niet aankan.
Reden dat ik zo fel reageer is misschien ook wel omdat ik mensen ken die Z rijden en daarom helemaal opgehemeld worden door omstanders, terwijl zij dus echt niet leuk met hun paard omgaan.
Daarnaast ken ik ook heel veel Z ruiters die dat wel doen, dus ik wil echt niet zeggen dat alle Z ruiters zo zijn.
Ik heb trouwens wel altijd het idee dat als je voor opvangt wat je achter erin stopt en je blijft dat voelen in je handen, dat je paard dan alleen maar op de voorhand en op jou handen aan het hangen is?
Dit kan natuurlijk in ergere en in minder ergere mate maar ik vind het geen fijn gevoel.
ook hier ben ik het helemaal mee eens!
'mijn' paardje loopt echt super fijn als ze gewoon loopt op de manier waarop zij het fijnst aan de teugel loopt. Dan heb ik zogezegd een grammetje in de hand.
Maar zodra ik meer ga vragen (dus meer impuls, waarbij er meer positieve spaning komt... etc... blabla) dan krijg ik op dat moment veeel meer in mijn hand (wel blijft het veerkrachtig). En niet omdat ik aan het trekken ben, maar omdat ze simpelweg nog niet genoeg kracht heeft. Toch zal ze het op zulk soort manier moeten leren, en hoe vaker we het in kleine stukjes oppakken, hoe meer kracht ze ervoor zal gaan ontwikkelen. En uiteindelijk (hoop ik dan
) ook veel lichter worden. Dus ik snap jou posts volkomen!