een Z paard garantie voor een goede proef?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: een Z paard garantie voor een goede proef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:57

Maar dispensatie krijg je meestal voor 1 klasse lager.
Tenminste van de mensen die ik ken die dat gevraagt hebben.
Overigens heb ik het ook eens nagevraagt bij de knhs en kreeg ook dat antwoord (ging wel over springen, maar neem aan dat dat met dressuur niet anders is)

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:01

runningkawa schreef:
Maar dispensatie krijg je meestal voor 1 klasse lager.
Tenminste van de mensen die ik ken die dat gevraagt hebben.
Overigens heb ik het ook eens nagevraagt bij de knhs en kreeg ook dat antwoord (ging wel over springen, maar neem aan dat dat met dressuur niet anders is)

Ja dat schreef ik ook al, het lijkt me sterk dat ze zoveel dispensatie heeft gekregen. Ik ken ook alleen gevallen die dispensatie kregen om 1 klasse lager te starten. En die kregen er dan ook meteen een stuk of 10 gratis winstpunten bij..... (ook springen overigens). Hoe dan ook, het rammelt en ik heb sterk het gevoel dat TS er op moet hopen dat er geen controle plaats vindt....

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:43

Een Z paard kent toch al heel wat meer dan een B paard. Bijna alles zit erop of eraan, dus zou men denken; 'des te makkelijker voor de ruiter'. Maar nee, dat is niet zo.

Jij, als ruiter zijnde, moet ook heel wat kennen om een goede proef te rijden. Je moet de juiste hulpen geven om een paard dat al veel kent het juiste te laten doen. Je kunt niet denken dat een Z paard zomaar een mooie volte loopt. Jij moet zelf ook stelling vragen, je moet hard werken om de achterhand ook mooi rond te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:48

En als M ruiter ken je dat ook als het goed is Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:18

runningkawa schreef:
En als M ruiter ken je dat ook als het goed is Lachen

Haha! Dat mag ik wel hopen ja!

lufnikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:30

een ruiter moet toch zelf alle knopjes zien te vinden??

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:33

JENNx schreef:
Een Z paard kent toch al heel wat meer dan een B paard. Bijna alles zit erop of eraan, dus zou men denken; 'des te makkelijker voor de ruiter'. Maar nee, dat is niet zo.

Jij, als ruiter zijnde, moet ook heel wat kennen om een goede proef te rijden. Je moet de juiste hulpen geven om een paard dat al veel kent het juiste te laten doen. Je kunt niet denken dat een Z paard zomaar een mooie volte loopt. Jij moet zelf ook stelling vragen, je moet hard werken om de achterhand ook mooi rond te maken.

Afgod

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:00

@ Yentl KG en lufnikki >>> zie de post van RunningKawa Knipoog

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:00

JENNx schreef:

En hoef je dat dan bij een 'niet Z-paard' allemaal niet te doen? Het gaat er om of het rijden van een B proefje (in dit geval zelfs door een M ruiter!) met een Z paard simpeler is dan met een meer onervaren paard, niet of het vanzelf gaat. Het enige paard wat vanzelf wat doet is volgens mij die zwarte met gekleurde vlekken van de C&A, als je er tenminste een muntje in gooit. Knipoog

Tuurlijk moet ieder paard fatsoenlijk gereden worden, maar als je fatsoenlijk rijdt is het eenvoudiger met een paard dat alle kunstjes al kent om een goede B proef neer te zetten dan met eentje waarvoor alles nieuw is.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:01

Want anders was die regel er namelijk niet Haha!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:03

Dat je paard Z is wil niet zeggen dat je altijd een goede proef rijd, het kan net zo goed als bij een paard dat B is verkeerd gaan.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:40

Dus als jullie van mij (M2) en een willekeurig Z-paard er dik afgereden worden in een B-proefje dan hoor ik daar geen negatieve geluiden over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:48

En dan neem ik een M2 paard mee, omdat Z ik ben. Lachen
Ook gewoon in de B starten uiteraard.
Kijken of bovenstaande posters dat eerlijk vinden Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:49

Ik zou dan toch meteen voor LT paard gaan, maakt toch ook niet uit?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:41

En dan wel alle klassen helemaal uitrijden he Vork

(Ka-chingggggg Tong uitsteken Cool )

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:41

Garantie heb je nooit het blijft een levend beest. En je moet zelf ook kunnen rijden anders heeft het weinig nut.
Maar je hebt natuurlijk wel meer kans op slagen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:53

In het geval van TS, zijzelf M en paard Z, vind ik het niet eerlijk als ze B starten. In mijn geval wel Bloos . Mijn paard was M1 met winst, ik L1 met 2 wp'tjes, en ik moet dus L1 starten. Echter ben ik nog niet zo L-proef-proof ( Tong uitsteken ) dus ik bak er nog helemaal niks van. Bloos!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:59

Ik vind het ook niet helemaal eerlijk. Tuurlijk moet je er wel aan werken om ook een Z paard een goed B proefje te laten lopen. Maar zoals al gezegd is, als je zelf M bent, zal dat toch moeten lukken..

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:00

Als je een paard hebt die Z loopt hoeft nog niet te betekenen dat jij het ook kan Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:29

dniekje
lees aub ff het topic door Lachen

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:45

Ik vind van niet. Het is moet ook klikken met ruiter en paard. Het wil niet zeggen dan als je een Z paard koopt dat je er gelijk alles mee kan doen. toch?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:39

Dus jij vind het ok als een M2 ruiter B start met zijn Z paard begrijp ik hier uit?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:50

Een paard wat Z is geweest behoeft nog neit te betekenen dat jullie ook samen Z kunnen starten.
ik vind het zon onzin ten eerste is het altijd de combinatie die Z start en wordt het altijd samen bekeken.
Bovendien is het voor jou eerder een hanicap dat je paard Z heeft gelopen want een b proef vraagt een heel ander niveau dan de Z proef. denk alleen al aan de overgangen progessief houden, de arbeidsgangen meer voorwaarts en de aanleuning dan minder verzameld dan je nu kunt.
Het ontbreken van oefeningen kan al een probleem zijn want je paard kan veel eerder afgeleid zijn dan een B paard die met de B oefeningen al moeite heeft.
En dan de uitgestrekte gangen midden draf of uitgestrekt nee ik vind het onzin dat ze je er op aan kijken.
ik vind het eerder een handicap.

Prijs wegkapen goed we willen allemaal wel eens een keer winnen dat is logisch natuurlijk maar dat jouw paard nu toevallig Z is is geen garantie voor de winst.
Laat je dus niet kisten en start gewoon en ga dan met 10 Wp over die heb je ja snel genoeg, zeg gewoon niet meer dat je paardje al Z is geweest. Zeg gewoon dit is een fokmerrie en die start ik nu weer. leugentje om bestwil gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:11

lezen sommige eigenlijk wel?

Het is géén B ruiter die een Z paard in de B start
Maar een M2 ruiter die een Z paard in de B start

Leuk als je daar tegen moet rijden als je wel echt B bent...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:21

rustig RK , denk aan je hart Tong uitsteken Haha!