Replay @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janne92

Re: Replay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 18:01

ik ben 1.75 en ik word niet groter meer. en ben 14 jaar

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:35

hoe groot is replay eigenlijk dan ??
ik ben 1.78 ben 27 en word dus alleen nog maar kleiner Tong uitsteken

mijn pony is 1.50 haflingertje.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 13:00

Replay is 1.62

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:38

Ik hoop dat het steeds beter gaat Lachen

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:42

Laat al die preut alsjeblieft van het paardje af, die stieken hulpteugels al die zooi heb je niet nodig. Ik heb ook een draver en ik weet dondersgoed wat voor problemen je er mee kan hebben dus. Ik heb haar nu 7 jaar en heb het eerste jaar alleen gestapt! Meer kon niet. Na 4 jaar met ONTZETTEND veel angst toch het nodige overwonnen en kon ik fatsoenlijk rijden. Nog steeds gaat het elke dag beter, hoewel we ook nog heel regelmatig een terugval hebben. Hulpteugels lossen niets op bij een draver, misschien tijdelijk maar niet structureel, je maakt er meer mee kapot dan dat je er mee bereikt.
Met gedult en vertrouwen bereik je veel meer, je ziet op de foto's duidelijk dat die teugels en stieken veel te hard inwerken, je paard zal het dus uiteindelijk wel doen, maar wel met angst en verplichting. Hierdoor gaan ze verkrampen en hun spieren vasthouden, waardoor vaak de rug vast gaat zitten. --> en geeft dus pijn wat de problemen nog erger maakt.
Wat wil je liever? Een paard dat ontspannen en soepel loopt, ook al kost het meer tijd en energie, of één brok spanning die continu op ontploffen staat en waarschijnlijk nog pijn heeft ook? Die keus moet je maken, want ik ben bang dat je op deze manier niet veel zal bereiken, ook al vind je instructeur van wel.

Probeer het eens met nh, ga grondwerken, ga clickeren/vrijheidsdressuur, alles wat het vertrouwen in jullie vergroot. Verdiep je in meerdere methodes dan de harde manier, er zijn meer wegen die naar rome leiden.

Dravers zijn superpaarden, mits je ze goed behandeld. Heb er meerdere meegemaakt en het zijn paardjes waar je aan moet vragen of ze iets willen doen, niet MOETEN, dan gaan ze rennen of staken en heb jij geen controle meer.

Als je vragen hebt, pb je maar, kan je wel wat tips geven. Het is goedbedoeld advies en ik hoop dat je er iets mee doet.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:03

Ik ben wezen kijken bij Replay en ik vind dat ze gelijk heeft om een ander gevorderd iemand hem te laten rijden en meis laat de stieken er nog maar even om! Helaas zijn de fotoos momentopnames en zoals ik nu gezien heb heeft hij helemaal geen last van de stieken. Hij is anders doodeng want hij gaat dan echt hard!! Ik vind dat hij in deze korte periode goed vooruit gaat en zelf denk ik dat janna zelf straks veel plezier van dit paardje gaat hebben!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:46

patos schreef:
Janne92 schreef:
Toen ik hem kocht had ik geen instructeur.

En bij de andere 5 paarden dan? Sorry maar vindt het persoonlijk niet echt slim om 'zomaar' een paard te gaan kopen, dan is het ook niet zo raar dat je bij 'verkeerde' paarden uitkomt.

Ik heb ook "zomaar" een paard gekocht, zonder dat er instructie mee ging of iets dergelijks. En ik heb toch een behoorlijk goed paard, hoor. Welke ik trouwens ook rij met bijzet. Alleen niet met elastieken, maar met een thiedemann. Is dat ook een misdaad?

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 16:53

@ priscilla: heb je replay ook zien rijden? wat vond je ervan

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 07:18

priscilla schreef:
Hij is anders doodeng want hij gaat dan echt hard!!

Wat is er erg aan hard gaan? Als de bak omheind is zou ik me geen zorgen maken. Ik vind het erger als ze bokken of steigeren. Laat hem maar eens gewoon op eigen benen lopen, gewoon loslaten en daarna terug gaan rijden. Constant inhouden heeft alleen maar een averechts effect.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:55

Hij gaat zo hard dat meneer plat door de bochten heen gaat en eerlijk is eerlijk dat mag ie van mij liever steigeren of bokken!

ja janna heb hem zien lopen en hij deed het wel goed hoor!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:01

Beter gooi je die hulpteugels eraf, en ga je de fouten oplossen ipv ze te 'verbergen' met hulpteugels.
Natuurlijk kunnen hulpteugels nuttig zijn, maar op de bovenste foto vind ik je beestje beter lopen dan op de anderen.

Het is trouwens wel een prachtig paardje! Haha!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:33

Pikeur schreef:
Beter gooi je die hulpteugels eraf, en ga je de fouten oplossen ipv ze te 'verbergen' met hulpteugels.
Natuurlijk kunnen hulpteugels nuttig zijn, maar op de bovenste foto vind ik je beestje beter lopen dan op de anderen.

er is nou wel genoeg gezegd, en geloof me, er zijn gevallen waar het beter is om er wel een hulp teugel aan te hangen....
en dat is bij dit geval zo...maar het gaat nu al veel beter....

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:09

ladylay schreef:
Pikeur schreef:

er is nou wel genoeg gezegd, en geloof me, er zijn gevallen waar het beter is om er wel een hulp teugel aan te hangen....
en dat is bij dit geval zo...maar het gaat nu al veel beter....

Niet mee eens, blijft een beestje die net onder het zadel is, zijn balans nog moet vinden en in de krul getrokken wordt. Sorry, maar ik kan hier niks goeds aan vinden. Ik ben blij dat het nu beter gaat met rijden en ik hoop dat jullie zo snel mogelijk het elastiek eraf halen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:04

een paard dat net onder het zadel is hoort niet zoveel gepruts
om zijn licham te hebben.
Zodra jij der vanaf het begin van alles omgooit zal die nooit echt
normaal leren lopen met als gevolg dat hij er zo aan gewend kan
raken dat het stras nog lastiger wordt om hem normaal te rijden.
verder bemoei ik me hier niet echt mee eigen keus eigen paard
klaar maar ik zou het zo nooit doen.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:37

nee, maar ik maak hun en het paard irl mee....
en zonder elastiek was absoluut niet mogelijk....
ik kan toch beter er iets over zeggen, aangezien ik niet alleen van foto's een mening moet vormen

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:44

Ik vind het gewoon niet kunnen bij zo'n jong dier, dan is de basis niet goed en moet je daar eerst aan gaan werken. En anders is dit paardje te hoog gegrepen en moet er een ruiter met veel meer ervaring mee aan de slag gaan. NIet banketstaaf bedoeld, maar het dier snapt er waarschijnlijk gewoon nog niet zoveel van. Daarom gaat hij vluchten, probeer eerst vertrouwen te kweken en ga van daaruit verder. Paard is nog zo jong en hem dusmatig in een houding dwingen is gewoon niet goed voor zijn lijf.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:55

Ik denk dat jou paardje door dat stiek veel sterker word en je er straks helemaal niets meer aan hebt... Verder hoop ik dat het beter gaat...
zonder elastieken en andere toeters en bellen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:19

ik hoop dat jullie verder gaan nadenken, want wat nu onschuldig
lijkt kan over een tijdje gemeen uit de hoek komen.

Wat denk je dat er gebeurt als jij je elastiekje eraf haalt en het
paard merkt dat hij weer kan vluchten.
Dan zou ik hem liever naar een trainingsstal brengen ofzo.Ik hoop
dat je slim genoeg bent en is wat raad opvolgd.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 14:00

Replay gaat weg naar mijn tante i.vm met school problemen en geld problemen.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:07

dravers staan erom bekend dat ze wat drukker zijn dan andere paarden, Knipoog jammer dat ie weg moet
gr.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 20:05

Ja, maar ik kan hem blijven zien !

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:18

Klinkt misschien heel banketstaaf, maar waarom koop je dan een paard. Het is voor zo'n jong paard al moeilijk genoeg ingereden te worden door verschillende mensen en dan ook nog steeds verhuizen. Zijn deze problemen plotseling gekomen dan heb ik niets gezegd. Zo niet dan vind ik dat jij en je ouders beter hadden moeten nadenken voordat je een paard koopt, het is geen speeltgoed.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 21:00

Het is allemaal opeens gekomen, we hebben hem gekocht in oktober me ouders gingen in december scheiden , dus kan niks aan doen met geld problemen, en dat van dat hij zo heet is voor mij, hij had toen hij bij ons kwam kalmerings middel wisten we dus ook niet.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:04

Janne92 schreef:
ZIjn er alleen maar negatieve punten of ook positief?

Dat is HAW, het zijn negatieve punten omdat je daarvan veel kunt leren door de tips die worden gegeven.
Het postitieve is dat het er al beter uit ziet dan eerst, maar probeer eerst een ontspaning te krijgen en dan gaan werken aan de stelling.

omlaag komt vanzelf wel door de ontspanning!

Succes ermee

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:13

Ik vind het écht erg om dit zo te zien! Wat word die pony verpést zeg!
Je neemt toch les om dingen te verbeteren? Dingen die nu niet lukken (bij Replay dus ontspannen) er voor te zorgen dat die dingen wel gaan lukken? Ik denk niet dat je paard ontspannen gaat lopen door z'n kop naar beneden te trekken hoor.. Bloos

Waarom plaats je foto's op Bokt als je niet tegen kritiek kan?
Iedereen geeft je tips en advies.. Daar kun je van leren Knipoog
En als zowat iedereen zegt dat een stiek slecht is dan is een stiek toch goed omdat jou instructeur dat zegt?!
Mijn advies is; zoek een andere instructeur die dingen rijtechnisch probeert op te lossen ipv zomaar even een hulpteugel erom te hangen!

Het is niet aanvallend bedoelt hoor, en ik wil niet zeggen dat ik geweldig ben en super goed kan rijden enzo.. Maar ik weet wel (zoals bijna heel bokt Knipoog ) dat een stiek om een 3-jarige écht NOT done is..

Dit beestje weet nog niet wat goed en wat fout is, dat moet jij hem léren.. En dat leer je hem niet door er een stiek aan te hangen.. Knipoog
Zet er iemand op met lef en laat hem maar even flink racen.. Hij zal vanzelf wel moe worden en op dat moment moet hij nog 1 rondje! Tot de ruiter zegt dat hiij terug mag in draf.. Doet hij dat goed belonen en uitstappen..
Geloof me, dit hoef je maar een paar keer te doen en ze zal het niet snel weer in haar hoofdje halen nog een keer te gaan racen! Tong uitsteken

Veel succes, het is een mooi beestje! Lachen