june voorjaars fotos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boktxx

Re: june voorjaars fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:37

Ik ben het helemaal eens met de meeste hier, ik denk dat je zelf wel het beste wil voor je pony maar ook je vriendin niet af wil wijzen. Toch denk ik dat naar je pony gaan niet the place to be is zeg maar als je wat met je vriendin wilt gaan doen. Ik zou dus zeggen: scheidt die 2: ga naar je pony ZONDER je vriendin zodat je lekker serieus bezig kunt zijn met rijden, je je concentreerd en dus verbeterd. Dat kan niet met gegiebel en geklets tussendoor. Dus ik zou zeggen, ga gewoon een avondje met je vriendin wat anders doen. Want ik vind t, net als iemand anders al zei in dit topic, een beetje overkomen als kermispony.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:25

JessicaD88 schreef:
Ik ben het helemaal eens met de meeste hier, ik denk dat je zelf wel het beste wil voor je pony maar ook je vriendin niet af wil wijzen. Toch denk ik dat naar je pony gaan niet the place to be is zeg maar als je wat met je vriendin wilt gaan doen. Ik zou dus zeggen: scheidt die 2: ga naar je pony ZONDER je vriendin zodat je lekker serieus bezig kunt zijn met rijden, je je concentreerd en dus verbeterd. Dat kan niet met gegiebel en geklets tussendoor. Dus ik zou zeggen, ga gewoon een avondje met je vriendin wat anders doen. Want ik vind t, net als iemand anders al zei in dit topic, een beetje overkomen als kermispony.

Ben ik het mee eens Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:33

ach joh je moet zo maar denken, ooit pikt die pony het ook niet meer. Ik zag dat ze hem nog niet zo heel lang had, dan zal het testen waarschijnlijk nog wel komen Vork .

Een paard is geen scooter waar je iedereen even een rondje op laat rijden Bloos ..... Een paard is een levend iets MET gevoel, die foto met die vriendin zal zeker niet fijn gevoelt hebben voor je pony, denk je wel...?

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:45

zijn genoeg paarden die heel vergevingsgezind zijn helaas...

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 19:24

ik heb me paardje al bijna 7 maanden en ze heeft me nog nooit iets kwaads geflikt alleen als ze hengstig is. en ze kan der eigen soms vast zetten op rechts.
maar mijn pony is echt niet zo dat ze mij eraf zal gooien.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:17

Ik vind het om eerlijk te zijn niet zo gek dat ze vastzit... rechts of links
Bij deze pony lijkt het mij ook geen kwestie van doelmatig vastzetten zoals jij zegt... eerder dat ze vastzit door last van het rijden.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:00

Ik wilde even zeggen dat ik het wel knap vind hoe June20 op de soms wel erg botte hoewel daar wel waarheid in zit er op reageert. Ik ben ervan overtuig dat je het beste wilt voor June, maar idd ik zou gewoon alleen zelf op haar gaan rijden en er helemaal niemand anders op laten rijden dan kan er ook niets verkeerds gaan aangezien je zelf al aangeeft dat ze bokt bij je vriendin. Stel dat ze je vriendin een keer eraf bokt en zo merkt dat ze onder het werk uitkomt nou dan pas heb je een probleem!! Bokken is vaak een teken van verzet en kies dan altijd voor je paard want die kan niet voor zichzelf opkomen KnipoogEn alleen zelf rijden is ook veel beter voor de band. Lees ook dat je les hebt, en je hebt haar ook niet zo lang dus het komt vast wel goed. Gewoon alles vanuit het paard zijn oogpunt bekijken wat paardvriendelijk is Lachen en het feit dat je een stal hebt waar ze lekker buiten loopt zegt ook wel wat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:09

Mijn stukje hiervoor was trouwens helemaal niet bot bedoelt Ach gut Geen idee of het zo over is gekomen Knipoog
Ik wilde enkel de voor mij meer voor de hand liggende oorzaak aangeven voor het vastzitten/houden... omdat het in 99% van de gavallen niet aan het paard ligt maar aan het verkeerde rijden van de ruiter.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:40

Ik vind het erg niet vriendelijk uitzien...

Misschien ook je teugels loslaten als je gaat liggen, ik vind dat je wel wat in de mond trekt als je dit doet!

Rijdt je vriendin al (lang)?

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:08

Eowyn3003 schreef:

Misschien ook je teugels loslaten als je gaat liggen, ik vind dat je wel wat in de mond trekt als je dit doet!

Dit voegt niet echt iets toe aan het topic... misschien eens teruglezen? het is al heeeeel vaak gezegd...

@june20: heb je al nieuwe foto's? ben benieuwd naar hoe het nu gaat met alle tips erbij!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:09

annmary schreef:
@june20: heb je al nieuwe foto's? ben benieuwd naar hoe het nu gaat met alle tips erbij!

*wacht ook met smart op de nieuwe kiekjes*
Lachen

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:36

annmary schreef:
Eowyn3003 schreef:

Dit voegt niet echt iets toe aan het topic... misschien eens teruglezen? het is al heeeeel vaak gezegd...

Tja, sorry, ik ga geen heel topic van 9 bladen doorlezen hoor.

Misschien best gewoon voor je vriendin een verzorgpaardje zoeken.
Veel succes met je pony verder!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:47

Als je geen 9 pagina lang topic wilt doorlezen moet je ook niet reageren

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:17

Cayenne schreef:
Als je geen 9 pagina lang topic wilt doorlezen moet je ook niet reageren

Moderatoropmerking:
Mee eens.
Het is niet de bedoeling om telkens in herhaling te vallen, en dat wordt een beetje lastig als je niet de moeite neemt om te kijken wat er hiervoor al geschreven is.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:42

Als je je pony aan de teugel wil hebben moet je niet gaan trekken maar door lichte druk op de teugels en van achteruit naar voren te rijden. Met kleine ophoudingen in de hand. En zeker geen binnen teugel strakker nemen als de buiten teugel.
Voor de rest heb je t commentaar al gekregen Knipoog.
Wel een leuke pony Lachen

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 23:34

dankje ik bedoelde trouwens de buitenteugel haha..
ik ben blond maar ik ga zondag weer rijden hoop dat het goed gaat

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 14:31

ik maak morge weer fotos

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:51

Mooie pony !! Haha!
Vind 't er alleen niet altijd even vriendelijk uitzien.
Wacht op smart op nieuwe foto's ! Lachen
veel plezier nog met hem/haar (?)

Groetjes !

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 22:08

ik ga morgen weer rijden ben alleen helaas me camera kwijt en weet niet waar die ligt hoop dat ik hem morgen kan vinden en vandaag was het maar goed dat we geen fotos genomen hebben want ze had geen zin om te werken vandaag was heel tegenstrijdig en heb haar een week vrij gegeven en wilde vandaag dus lekker gaan rijden maar ja

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 03:07

Ik lees een heleboel stukjes van jou over bokken, vastzitten en tegenwerken.
Heb je ondertussen het zadel al na laten kijken?
Dit ligt echt veelste ver naar voren waardoor ze gewoon van de pijn of niet voldoende bewegingsruimte kan gaan "vervelen".

Tussendoor heb je ook wat "oudere" foto's geplaatst en als ik daar naar kijk ziet het er naar uit dat de billen een stuk minder vol zijn geworden, waar eerst een mooi rond kontje zat loopt het nu vlak (heb een paar keer heen en weer lopen zoemen maar er zit echt verschil in)
Ik neem aan dat ze genoeg te eten krijgt en krijg dus meer het idee dat de achter spiertjes wat verwaarloost zijn.

Ben het met een heleboel mensen eens dat priveles 1 van de beste oplossingen is, zo vaak als dat je kan betalen en van een goede instructeur/ínstructrice.

Maar bovenaan met stip:
Laat je zadel goed nakijken (en daarbij de paardenrug)
Let op je handen, deze zijn behoorlijk storend: draag je eigen handen en hou ze recht, een goede tip voor ontspanning kreeg ik van mijn instructrice: wrijf om de zoveel tijd even met je hand over de hals zodat je hem niet vast gaat zetten en controleer dan gelijk of ze nog goed staan.

Succes

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 03:12

En na het bekijken van je profiel ga ik er nog een stukje achteraan plakken.

Hier had je haar net:
Afbeelding

En dit is pas geleden:
Afbeelding
Afbeelding

Misschien dat hier een heel verhaal aan vooraf is gegaan maar kijk en vergelijk en haal er dan aub iemand bij om dit op te lossen want het verschil lijkt me vrij duidelijk en is dus binnen 7 maanden erin geslopen.
Op de eerste foto staat een mooie volle pony, op de laatste twee een pony met een ruggewervel erop en een puntbips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 06:51

Ik vind het er allemaal uit zien alsof er vreselijk werd getrokken en geplukt. Tim rijd het netst. en volgens mij is het beter om met cap op een vreemde pony te gaan.
Je zadel ligt ook niet goed. veel te ver naar voren.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:47

ik vind haar echt wat magertjes worden, met name ook de kont en de rug. Ook haar vacht ziet er wat minder uit, maar dit kan natuurlijk komen door de foto's.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:08

Ik vind je pony idd er ook beter uit zien op de foto's van toen je dr net had. Daar ziet ze er voller en wat gespierder uit...

Maar wie weet is dat in een paar weekjes al weer verbeterd! Wacht met smart op nieuwe (rij)foto's Haha!. Suc6 met het rijden, en idd wat hier ook vaker wordt gemeld, probeer privé les te krijgen. Doet echt wonderen hoor! Lachen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:14

Vreselijk....