Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evaaa___

Re: Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:38

Oohhhhhhh.
Deze mensen vinden deze tak van de paarden sport gewoon leuk om uit te oefenen. Geen probleem tog?
En natuurlijk heeft iedereen ze eigen mening hier over. Iedereen heeft wel eens verkeerde momentopnamens. Die paarden hebben er reuze lol in. Dus wat is het probleem? De honden krijgen aan het einde van de rit ook wat lekkers en krijgen lekker beweging dus die hebben het ook helemaal naar hun zin. En ik had ook nog ergens gelezen dat een paard ze been wel is breekt ofzo.... maar dat kan tog ook altijd met springen gebeuren of iets anders. Dus dat slaat nergens op. Koe

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:34

'T is niks voor mij, maar de paarden lijken het wel leuk te vinden Knipoog

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:12

Kion99 schreef:
Ik vind het hele leuke foto's hoor, als die paarden niet willen dan doen ze het ook niet.

Denk je dat nou echt? Als een paard niet wil dan word hij met verschillende methodes wel gedwongen hoor, is het niet in beeld van het "publiek", dan is het wel thuis zonder pottekijkers!!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:32

Als ik het goed heb begrepen ga je bij de jacht tijdens de sprong zeker niet mee. Mocht je paard na de sprong namelijk stuikelen, of mocht je je evenwicht niet kunnen bewaren, dan gaat je paard toch echt zonder jou achter de rest aan. Als je dan ook nog een paard hebt dat 'bankt', dat wil zeggen dat je paard bij het springen over een muurtje zijn hoeven ook even óp het muurtje zet (dus er eigenlijk op en weer af springt, terwijl je één sprong verwacht), dan ga je er gegarandeerd voorover af als je in de verlichte zit zit.

Dat wil uiteraard nog niet zeggen dat je er niet voor hoeft te zorgen dat je je paard zo weinig mogelijk hindert...

FRIESELIEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:59

Hhm, niet bepaald een sport waar ik graag aan zou willen meedelen,
Kreeg een brok in mn keel toen ik die honden met dat konijn zag,
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje zielig maarja,

Dat is mijn mening, het gaat er altijd een beetje ruig aan toe vind ik..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:07

FRIESELIEN schreef:
Hhm, niet bepaald een sport waar ik graag aan zou willen meedelen,
Kreeg een brok in mn keel toen ik die honden met dat konijn zag,
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje zielig maarja,

Dat is mijn mening, het gaat er altijd een beetje ruig aan toe vind ik..

nogmaals zoals al een paar x is gezegd het is GEEN konijn maar PENS

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:39

omg, wat zielig voor dat haasje , kun je nog wel gewoon met zo'n hond buiten lopen , volgensmij als hij iets ziet wat beweegt, gaat hij erop af, en vind het ook super gevaarlijk over die sloot heen , vooral hoe zij erop zitten, als ze beter reden , konden ze de parden er ook beter op af sturen.

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:39

nou ja PENS

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:51

l_cindy schreef:
nou ja PENS

Dan nog, wat maakt het uit of ze een haasje op eten of een stuk koe?
Dan zie ik nog liever een haasje dat zijn hele leven van de vrijheid heeft genoten word opgegeten dan een koe die zijn hele leven in een klein hokje is vetgemest of leeggemolken!!

ilonaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:20

Hey
Ik denk ook dat het konijn echt is want het ziet er wel zo uit en als je goed kijkt zie je idd botten.
Ik moet eerlijk gezegt niet aan het idee denken dat die honden dat eten.Maar goed
Ik zou er nooit aan mee doen!!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:14

Haha tjeez overdrijven is ook een vak hoor. Honden zijn nou eenmaal vleeseters. Die kun je niet op een dieet van mais en dopertjes zetten, en je kan me ook niet vertellen dat de honden van níémand hier ooit vlees eten. Tong uitsteken
Daarbij, rijd bijna iedereen hier op een leren zadel. Daar moeten we dan ook maar snel vanaf, want voor het geval je het niet wist: Leer komt van eenkoe. Scheve mond

Een stuk pens is imo echt niks zieligs aan. En met een haasje heb ik ook geen problemen eerlijk gezegd. Knipoog

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:04

Jeetje wat een gezeur! Paarden hebben er lol in , ruiters ook! Kijk eens naar het bloopertopic , alsof iedereen daar er zo lekker op zit en z'n paard goed in controle heeft , en dan vinden we het allemaal grappig! Dus ik zie eigelijk geen verschil .

En idd van dat beestje of wat het ook is , liever zo dan in een klein hokje zijn hele leven Lachen

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:55

HAHAHAHAHAHAHA!
Het gehalte: 'aaaaah wat zielig' is wel erg hoog geworden hoor! Lachen
Vind het wel lachwekkend eigenlijk. Nagelbijten / Gniffelen

'Als een paard niet wil dan word hij met verschillende methodes wel gedwongen hoor, is het niet in beeld van het "publiek", dan is het wel thuis zonder pottekijkers!!'
Kom nou toch zeg... haha! Een paard dat niet wil springen is gewoon niet geschikt voor de slipjachten. Denk je serieus dat ze tijd en moeite gaan verspillen aan een paard dat niet over sloten wil en hem 2 maal in de week thuis ff goed afranselen?
Jeetje, denk zelf toch eens na meid.

En mensen, als jullie dat stukje pens nou zooooooo zielig vinden omdat het een koe is geweest, wordt lekker veganist en ga op een anders topic daarover zitten klessenbessen. Is dit geen geschikt topic voor.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:16

l_cindy schreef:
omg, wat zielig voor dat haasje , kun je nog wel gewoon met zo'n hond buiten lopen , volgensmij als hij iets ziet wat beweegt, gaat hij erop af, .

Gelukkig maar dat er geen loslopende pens is...en ja...jachthonden zijn er speciaal op gefokt om achter wild aan te gaan...het op te jagen...of het op te halen Nagelbijten / Gniffelen (Sorry dat ik een beetje off-topic ga Bloos )
Er zijn zat dingen die niet door de beugel kunnen met paardensport...maar misschien wel leuk dat als je toch gaat reageren in dit topic je eerst even leest wat er al gezegt is...zo krijg je een beetje variatie in de antwoorden/opmerkingen Clown .Op deze manier hoeft met het dus ook niet iedere keer zielig te vinden van dat konijnhaasje dat zich had vermomd als een stuk pens(helaas had het geen nut Nagelbijten / Gniffelen )
Honden eten nu eenmaal vlees en het aan stukken scheuren van een pens is eigenlijk heel natuurlijk en voor de honden zeker het hoogtepunt van de dag.
Niet alle honden zijn nu eenmaal huishonden die graag liggen op de bank liggen en het voer hun bek in laten wandelen (mijn excuses alvast voor degene die erg fanatiek zijn met hun hondenkamaraad...maar ik hoop dat jullie begrijpen welk type hond/eigenaar ik bedoel Clown Tong uitsteken )

Verder...wees realistisch en voordat je gaat zeggen aaaaaaaah wat zielig...kijk eerst even wat er in je koelkast ligt en vooral wat je de afgelopen week gegeten hebt en misschien ook wel wat je aan je voeten hebt Knipoog

Nogmaals mijn excuses voor het off-topic gaan Bloos

Groetjes,Tinky

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:18

Hypofocus schreef:
Leuke reportage.
Maar bij sommige foto's heb ik dan toch echt het idee: Mens, leer eens paardrijden. Arme paarden hier en daar.

Inderdaad! En dat diertje.. Ga lekker de bos in en ga niet springen!

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:53

Haah leuk die jasjes..
ik zou het zelf niet durven over een kleine sloot springen Lachen

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:09

Volgens mij word mijn reactie over die pens verkeerd opgevat. Ik bedoel te zeggen dat iedereen het zielig vind van het haasje, maar de meeste zelf savonds ook vlees op hun bord hebben liggen. Daarom snap ik niet waarom iedereen het erg zou vinden als het een haas was!

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 01:09

Wat een hoog zeur gehalte Slapen
Zo gaat het nu eenmaal blijkbaar Lachen en als ze er toch lol in hebben zal het mij een zorg zijn want wat wil je doen eerst al die mensen aan spreken op hun rij gedrag? Knipoog
heeft denk ik niet zo veel zin Tong uitsteken

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 01:21

AAAHG die Tweede Foto,,..!! MUhahahahah Vet..! Vork

Dit is wel heel gaaf om te zien, en idd, kijk eens naar cross, daar hangen ze ook naar achter, om in evenwicht te blijven..De paarden Vinden Dit Geweldig... Haha!

En nee volgens mij is het is geen echt konijn, dat mag niet meer..

Leuk dat deze honden hun natuur eens uit kunnen oefenen...ipv kant en klare brokken... Cool
Leuke afwisseling.. Knipoog

Probeer zelf maar eens bij elke sloot(VLIEG)sprong Perfect in balans te blijven zitten, zal je tegen vallen.. Vork Bij mij kwam hetzelfde effect, zo ongeveer..

Xxx

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 07:59

Ik ga 20 keer per jaar (minimaal) naar de cross.. Ben ook in Aachen naar de cross geweest, jumping amsterdam en ook gewoon de oefen cross hier in de buurt.
Ik heb honderden foto's in totaal van die verschillende crossen. Maar dan zeg ik je eerlijk, ik denk dat nog geen 5% van die foto's, de ruiter zo op hun paard zitten over een sloot heen. Als je me niet gelooft.. Stuur me maar een pb.. En ik stuur je wat cross foto's Lachen ( uiteraard van een zelfde soort sprong).

Ik vind het grote onzin dat mensen zeuren over die honden.. Het zijn toch vleeseters? Kijk dat jachthonden in Engeland op levende vossen jagen vind ik heel wat anders. Die vossen gaan vaak langzaam en pijnlijk dood. Maar dit vlees is al geen levend dier mee. Dus wat maakt het dan uit? Je kan ze moeilijk een appel geven Knipoog

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:11

Cross is wel wat anders dan jachtrijden. Mijn tante rijdt ook jachten, zij traint haar paarden goed enzo, dan blijft het leuk. Maar veel van de mensen die mee rijden laten hun paarden rijden door meiden en rijden zelf alleen de jachten. Of de paarden zijn niet erg goed getraind. Er zit een bult regels aan verbonden (niet om veilgeid maar om hierarchie vast te leggen) en bij moeilijke hindernissen is er vaak ook een alternatieve route. M'n tante vertelde dat ze wel een keer had meegemaakt dat een paard zijn been brak. Dat gebeurde wel vaker. (Bij cross gebeurd dat stukken minder dacht ik). Ik zat met grote ogen te luisteren natuurlijk...dat je daar aan mee doet?! Maar als je je paard goed traind en risico's goed in kan schatten kan er een stuk minder mis lopen.
Kortom, het ziet er mooi uit, maar niet iedereen die bij een jachtgezelschap op een paard ziet zitten weet wat ie doet, of geeft misschien niet heel veel om z'n paard.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:51

Bij eventing gebeurt het ook met enige regelmaat dat een paard een been breekt, plotseling een hartstilstand krijgt e.d.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:54

Sja, ieder zijn ding he

Het mijne is het in iedergeval niet

Hipstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:00

Ai.. Niks voor mij.
Ik vindt het er ook maar heel zielig uit zien op sommige foto's.
Kan mischien aan mij liggen , daarom zei ik al.
NIKS VOOR MIJ !
Het ziet er af en toe beetje onvriendelijk uit zeg maar.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:33

ik vind het er ook niet echt goed uitzien. Bij foto 5 lijkt het wel het tegenovergestelde van de verlichte zit!