Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Re: Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:05

stoere haf Haha! ziet er netjes uit en aan je reacties te zien hou je genoeg rekening met je pony dus ga zo door OK dan!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:15

Wat een discussie weer, echt bokt! Maargoed, de TS heeft Renate bij ons van stal gekocht, en geloof me .. Die pony is heeeel wat gewend! Ze heeft altijd voor volle huifkarren gelopen. En daarbij, ik heb de TS en Renate in actie gezien, als ze te zwaar zou zijn voor Renate, zou de pony niet zo mega-hyperactief zijn. Lijkt mij dan he.. Komt nog bij, als het echt niet zou kunnen hadden we haar nooit aan de TS verkocht.
En het zadel, in het echt zat ze er prima in..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 13:27

thnx mLoes

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:47

Joehoe, we hebben alweer 7 pagina's vol met gezever om niets!

Pubelia: Vind het super dat je deze foto's plaatst, denk aan je zit, en het komt wel goed!
Super Haffie heb je!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:49

toen ik de eerste keer de foto's zag had ik ook een beetje zo van.. te zwaar..? maargoed toen ik later nog een keer op dit topic stuitte en ik nog eens goed keek ..

het ziet er goed en vriendelijk uit, pony lijkt absoluut geen hinder te hebben aan zijn ruiter en ik geloof best dat pubelia het beste voor heeft met haar paard.. dus ik zou zeggen ga zo door! (had ergens in dit topic gelezen dat je ook hard je best doet om af te vallen.. dus helemaal super! daar moeten sommige bokkers ook wat respect voor opbrengen!)

kortom ziet er goed en ontspannen uit, zou graag binnenkort nog wat meer foto's zien! Haha!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:00

Sorry ik vind der mischien ook te zwaar voor die pony, mischien kan die het wel houden. maar het is wel belastend voor de rug. en al dat vet wat heen en weer schud lijkt me ook niet zo´n pretje voor die pony. sorry dat ik dit zeg maar het is mijn menig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:03

lilian, vind je jezelf niet erg respectloos overkomen?
kijk ik zie vollere mensen ook liever op een groter paard ( zoals ik al eerder aangaf )
maar zo zie ik van die magere latjes weer liever niet op een groot krachtig paard.
En voor allebij heb ik redenen
maar om het zo te zeggen op die manier? Misschien kan je daar iemand wel mee pijn doen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:09

Lilian1991 schreef:
Sorry ik vind der mischien ook te zwaar voor die pony, mischien kan die het wel houden. maar het is wel belastend voor de rug. en al dat vet wat heen en weer schud lijkt me ook niet zo´n pretje voor die pony. sorry dat ik dit zeg maar het is mijn menig.

lekker vriendelijk weer zeg...........vet wat heen en weer schud,kan je dat niet ff normaal zeggen?
respectloos,dat ben jij.
je mag best je mening geven,maar komt het niet in je op dat iemand zich misschien gekwetst voelt?

aan Pubelia,laat je niet uit het veld slaan,ik lees net het berichtje van degene van wie je renate gekocht hebt,en dat zal ze niet zomaar schrijven

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:13

.. mensen, volgens mij is er al eerder in dit topic een Mod geweest die heeft gezegd dat de discussie over of de TS nu te zwaar is of niet niet meer gevoerd mag worden, zij wil graag advies of een leuke opmerking over hoe zij rijdt.. ze zit er heus niet op te wachten dat iedereen maar begint over ''te zwaar of niet'' daar loopt al een ander topic over!

dus klaar nu, oké?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:16

je hebt gelijk,Loesje88

sorry

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:29

om deze redenga ik bokt echt nog eens verlaten, dat commentaar altijd...

een haflinger kan heus wta hebben, en met zo opemrking kan je iemand misschien wel veel pijn doen? na mijn idee word er niet echt altijd even goed nagedacht hier..

veel plezier met je paard en trek je niet teveel aan van al het commentaar..

MoOntjjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:21

kijk dat beestje jo zweet zick dood fjporden en halflingers mogen sterk zijn maar denk nou eens na zo jij het fijn vinden als er iemand van meer als 100kilo op je rug zit ene zo beestje heeft gewoon de kracht niet voor gekke streken om jou het duidelijk te maken gheloof mij al zou dat beestje kunne praten zou die zeggega der af nou je moet maar zelf wete wat je er me doet maar dit is gewoon zielig klein beestje met een dik iemand in zadel

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:23

Zo is het wel weer goed geweest.
Mo0ntjje, wat dacht je van interpunctie?

Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was geweest, en na mij ook Mickey met een waarschuwing.
Ik ga even kijken wat er met dit topic gaat gebeuren.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:26

De haflinger kan met gemak deze amazone dragen.Maar hou het wel bij gewoon recreatief rijden ! Geen enkel probleem. Zorg echter voor een goed passend zadel (bijv. wintec cair pro) die de druk goed verdeeld. En vooral lekker veel buiten rijden...da's gezond ! Veel plezier met je leuke pony! Knipoog

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:26

@MoOntjjE: Schaam je! ga eerst eens ABN praten.. MSN taal is NIET toegestaan!

overigens zweten paarden ook als het benauwd is buiten.. en dat is het de afgelopen dagen behoorlijk geweest..!

zweten zegt dus niets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:27

Tja, ik zal m'n mond maar houden betreffende te zwaar zijn, meng me niet in de discussie, alhoewel er al reacties voorbij zijn gekomen waar ik me volledig bij aansluit. Scheve mond

Anyway, ontzettend leuke Haflinger!

MoOntjjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:31

ik geef mijn mening had ze dit maar niet op internet moeten zetten geloof mij veel meer ,mensen denken hetzelfde hierover ga dan een dieet volgen ga je halflingfer minder rijden enemeer voor de longe zetten stoppe moet niet maar houd rekening rijdt maar 30 min plaats van uurtje ga 2 3 per week rijden plaats van elke dag je kunt alrtijd oplossingen vinden

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:36

MoOntjjE schreef:
ik geef mijn mening had ze dit maar niet op internet moeten zetten geloof mij veel meer ,mensen denken hetzelfde hierover ga dan een dieet volgen ga je halflingfer minder rijden enemeer voor de longe zetten stoppe moet niet maar houd rekening rijdt maar 30 min plaats van uurtje ga 2 3 per week rijden plaats van elke dag je kunt alrtijd oplossingen vinden

als je een beetje de moeite had genomen om het topic eventjes door te bladeren had je gezien dat er al genoeg onbeleefde bokkers jou voor zijn gegaan met deze ongegronde mening!
en na veel waarschuwingen van moderators hopen we nu gewoon op een positief topic waar de TS nog iets aan heeft..
wil je alleen iets gemeens zeggen, kan je dat bij deze ook voor je houden

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:38

Oef, en jij kan ook oplossingen vinden Moontje, voor je taal-probleem. Alsjeblieft zeg! Ik heb je berichtjes 3x moeten lezen voordat ik ze snapte! Als je uitleg wil over hoofdlettergebruik en interpunctie mag je me altijd pmen Boos! Pff!

En nog even over het zweten, dat deed ze bij mij ook, al na een kwartiertje rijden. ( ook al stapten we alleen maar. En ik weeg 65 kilo ofzo, dus daar ligt het niet aan ) Sommige paarden zweten gewoon sneller / meer dan andere paarden :s

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:40

@ Moontje: Goh en dat is nou net wat de TSer doet. Ze werkt aan haar gewicht en houd rekening met haar pony. Maar misschien zou je nu kunnen stoppen met onbeargumenteerd blaten en eerst eens gewoon ABN leren.

Er is door een submoderater verzocht te stoppen met commentaar over het gewicht van de amazone. Het zou zonde zijn als dit topic op slot zou moeten, dus............

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:40

MoOntjje..leer eens met aanhalingstekens, punten en komma's te werken.
het is heel erg vervelend lezen op deze manier!

En voor de rest denk ik dat het zo wel genoeg is geweest met zeuren in dit topic.
de haflinger heeft er zo te zien erg veel plezier aan.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:41

Goh met zijn 4en tegelijk Haha!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:42

Haha Haha! Sorry, kan daar echt NIET tegen! haha

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:45

helemaal met je eens Mloes!
ik vind het er echt niet zo slecht uit zien.. deze haflinger heeft een goed leven.. sommige dressuurpaarden komen er minder goed vanaf!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 19:52

MoOntjjE schreef:

wat denk je dat ik doe? Lees eens eerst dit topic door... any way dank zij een paar mensen gaat dit topic op slot---> gevolg ik krijg geen tips meer. het enige wat ik hier op wil zeggen is EN BEDANKT....

de mensen weten zelf wel op wie dit slaat en op wie niet. Ik mag dit net zo hard op bokt zetten als wie dan ook. dat wil nog niet zeggen dat je botte opmerkingen mag en hoeft te plaatsen. Als ik kritiek heb op iemand hou ik me ook netjes, en verwoord ik het zo dat ik andere mensen niet kwets. helaas jullie kwetsen mij hier neit mee, maar andere mensen wel. Die kwetsen jullie hier mee. het gevolg daarvan is dat ze geen foto's meer durven te plaatsen omdat ze zich schamen omdat ze zogezegt zwaar lijvig zijn. maar kom op mensen Iedereen heeft toch wel iets. Hoe zou je vinden als ik je daar op aanval op een botte manier?? En dan zeg ik er wel bij dan had je maar niet....

Kom op word weer eens echt mens en doe alleen hier op bokt wat je ook van andere mensen ook terug verwacht....

Tot slot: als je wil reageren op mn gewicht, hou dan je mond. Wil je reageren over mn gewicht hoe ik er beste om kan gaan lees dan iig het topic goed door, is de tip niet gegeven schrijf hem op. miss heb ik er iets aan.
Laatst bijgewerkt door pubelia op 02-10-06 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt