Promessa @ work !! v. Gribaldi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Re: Promessa @ work !! v. Gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:53

idd bedankt voor de uitleg. ik kan me er ook redelijk in vinden. want ik moet haar ook losser laten.

maar sinds ze weer op een andere stal staat en beter voer krijgt is het net een tijdbom.. ze is onwijs sterk en wat je ook doet ze pakt er erg vest... ze heeft maling aan je been, hand en je zit.

we hebben goede begeleiding bij het rijden dat kan ik uit de lucht halen igg.

ze is op dit moment in een hele koppige fase.. en heel erg stug..
als je haar nu van voren los laat loopt ze als een giraffe met dr neus in de lucht...
wil je dan gaan vragen dan pakt madame dr bit vast en wilt gaan rennen.
ik denk dat ze enorm veel energie krijgt van dit voer... we hebben dr al minder gegeven..

als iemand me daar nou is tips over zou kunnen geven heel graag.

want hoe ze nu de laatste 2 weken is, is gewoon niet leuk meer.
de instructrice zei ook loslaten....maar die zag ook dat ze dan gelijk met je aan de haal gaat..

dus we moeten een midden weg zien te vinden, wat bij haar op dit moment heel moeilijk is.

maja tips daarover zijn welkom... als het maar niet afkrakend bedoeld word want we doen echt ons best met dr..
maar het lijkt wel of ze weer in de pupertijd is :S

groetjes

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:50

Dan zou ik eerst vooral aan de basis gaan werken, en niet aan oefeningen waarbij een hoge mate van verzameling vereist is, zoals die passage/piaffe enz. Werk eerst aan de ontspanning, probeer haar wat lager en wat ronder in te stellen, en als ze te hevig is probeer je dat op te lossen door figuren te rijden of als zij bevoorbeeld te snel gaat in de stap dan ga je halthouden en probeer je het opnieuw. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb bij tijd en wijle ook een tijdbom onder mijn kont en het komt heel regelmatig voor dat ik maar afstap omdat ze zo verschrikkelijk hevig is, maar vaak helpen bovenstaande dingen wel om haar fijner aan het lopen te krijgen. Als zij lekker ontspannen loopt, goed door de kaak, lekker nageeflijk, voor het been en een goed ruggebruik (sorry voor herhaling Knipoog) dan kun je m.i. weer gaan werken aan meer oprichting en als dat ook goed gaat, dan zou ik pas weer gaan werken aan die oefeningen waarvoor een hoge mate van verzameling vereist is. Mijn ervaring is dat paarden alleen maar heter worden van deze oefeningen namelijk... Om een lang verhaal kort te maken, eerst werken aan de basis. Je hebt wel een onwijs leuk paard onder je kont, dat wilde ik ook nog even kwijt Haha!

edit: type-fout

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:53

wow Wow! dit is wel een heel lang topic van HAW Clown
Ik vind het een heel leuk paardje.
Ik geef verder geen commentaar ( heb je ook al wel genoeg gehad denk ik Knipoog )
Ik kan ook geen commentaar geven, want ben zel maar een L-ruiter.
Ik denk wel dat de tip " eerst meer werken aan de basis" heel handig is.
Ik heb zelf ook een Gribaldi en die krijgt nu een beetje voer ( 4 handjes biks en 2 handjes muesli). Dat is opzich niet zoveel, maar eerst mocht ze maar 1 handje biks, zodat ze wel iets in haar bak kreeg als de andere paard gevoerd werden. Dat was op aanraden van mijn instructrice, omdat mijn paardje al vrij temperamentvol was.
De laatste tijd krijgt ze dus meer opmdat we meer van haar vragen, maar dat is ook duidelijk te merken.
Zij pakt nu ook af en toe het bit vast en raced dan een rondje door de bak.
Wel leuk om te weten dat mijn paard niet het enigste paard is wat zo sterkt reageert op verandering van het voer Haha!

Hoop dat je een goed tehuis vindt voor dit leuke paardje Clown

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:41

ja dat hoop ik ook idd..

en dat voer doet geen wonderen want het is nu echt een tijdbom.