Kleine floor (4-jarige shetlander) wordt zadelmak gemaakt..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Re: Kleine floor (4-jarige shetlander) wordt zadelmak gemaakt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:11

MissJ schreef:
Kijk maar uit Alina, straks wordt jij ook nog besproken in dat topic. Clown

Nagelbijten / Gniffelen Bloos!

Dromen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:12

ik vind het gezeur om te zeggen dat dit meidje te zwaar is. de pony is 4!! jaar! Onze 3 jarigen die worden ingereden worden vaak naar een stal gebracht waar er een volwassen man op klimt. Die 3 jarigen zijn minder volgroeit dan deze 4 jarige. Ik vind het juist goed dat er geen klein meisje op gezet word. Dit is een iets onder meisjemet naar mijn idee best een prima houding ed. Ik zie nergens op de foto's een pony wat er moeite mee heeft.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:15

Een driejarige shet met een volwassen man erop??? Dat is nog eens een goede africhtingsstal !!!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:19

Zou zo'n volwassen man ook op een pinnokiozadel zitten *LOL*

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:24

aerdenhout1 schreef:
Een driejarige shet met een volwassen man erop??? Dat is nog eens een goede africhtingsstal !!!

Ik denk dat machie de 3 jarige paarden bedoeld...

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:49

dynamiek schreef:
Zou zo'n volwassen man ook op een pinnokiozadel zitten *LOL*

Haha! nee die klemt zich zonder zadel wel vast op de ruggengraat Nagelbijten / Gniffelen

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:50

Sjoert schreef:
En nu weer iets serieuzer graag. Zou wel fijn zijn. Lachen

Laatste keer. Lachen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:26

Anoukie schreef:
aerdenhout1 schreef:

Ik denk dat machie de 3 jarige paarden bedoeld...

natuurlijk bedoel ik dat Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:33

Sorrie verkeerd begrepen. We hadden het over een shetlander, vandaar.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:34

Ik wilde even zeggen dat ik het wel een hele leuke en schattige pony vind om te zien.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:53

Djieezzzzzz wat een drama om niets.
Shetje word ingereden door een lichtgewichtje met mischien te lange benen voor het "mooie" plaatje.
Wat houd de shet er aan over helemaal niets,het word een shet met de juiste basis daar waar het de gem. shet ernstig aan ontbreekt.....

Het is dat ik geen zin heb om op bokt bekritiseerd te worden(duh Clown ) maar ik zou bijna foto's plaatsen van mij tijdens een van onze ritjes in het bos...
Wat een drama zou dat geven als dit al 9 pagina's duurt.

Shet = 1.10
Ik= is 1.65 en 37 jaar oud(enne ik prak mijn bips idd in een pinokiozadel Haha! )
Beestje leeft nog..is niet doorgezakt en dribbelt luid briesend een rondje door het bos met mij erop.
Het ziet er niet uit maar lol dat we hebben(ik kom overigens niet op de openbare weg Bloos )

Vjuli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:05

Wat een gezemel idd zeg, niet normaal Slapen

Karoliena, ik wil niet vervelend zijn, maar je zegt wel een aantal dingen over het zadel die deze pony op heeft, maar als je op jouw profiel kijkt dan zie je daar ook een meisje op een hele kleine pony die zelf zo scheef zit dat haar rechtervoet minstens 10 cm lager hangt dan haar linkervoet.

Volgens mij heeft iedereen hier zijn punt nu wel gemaakt. Richtje, veel succes en plezier met het begeleiden van deze combi!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:22

Jemig weer zoveel gezeur over een shet en meisje wat ik vind best past om in te rijden Lachen
Het is alleen maar om even te leren..
Als je iemand van 5 erop zet zou ik te riscovol vinden met inrijden..
wat als hij op hol gaat of een gekke sprong maakt..
ik vind het zo mooi passen voor het inrijden....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:49

Misschien is het gewoon wel zo dat de meeste die negatief reageren zelf niet op een shet zouden gaan rijden en hun jonge paard niet met een te zware of veels te lange ruiter beleren. Bij de "grote "paarden zul je zelden een ruiter tegen komen die zo groot toont op een paard als de t.s laat zien. Je kan ( mijns inziens ) een paard ook nooit de juiste hulpen leren als je benen zo ver onder de buik vandaan komen en ja ,eigenlijk te groot bent voor het zadel.De amazone op het plaatje rijdt de shet dan ook alleen maar op haar handen en zeker niet op haar zit en benen.En geloof mij er zijn zeker ook kleinere ruiters die wel de goede maat hebben en weten hoe het moet! Even wat langer zoeken en niet zomaar een meisje van de straat af pikken zoals er wordt gezegt!Je bent uiteinelijk wel met een levend dier bezig!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 20:53

Bedankt weer voor de positieve reacties! Fijn dat er ook mensen zijn die inzien dat dit gewoon een leuke combi is die met veel plezier aan het werk zijn Lachen

@aerdenhout, ik heb ook echt niet zomaar een meisje van straat afgeplukt. Ik rij op een stal een jonge pony voor iemand en dit meisje wordt daar altijd op de lastige shetlanders gezet, woont redelijk in de buurt en vind het geweldig leuk.
Ik vind het ook knap dat jij van deze 2 fotootjes kan zien dat de amazone alleen op haar handen rijdt OK dan! Ik kan het hier niet aan zien...

Ik besef heel goed dat ik met een levend dier bezig ben, daarom zit dit meisje er op Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:05

Sorrie maar je zet het er toch echt zelf bij dat je haar van de straat hebt geplukt! Dat van op de handen rijden kijk even zelf naar foto 2. En als je zelf een pony inrijd hoop ik dat jij dan wel met je benen en zit de juiste hulpen kan geven want deze amazone zal daar veel moeite mee hebben! En dat het meisje er plezier in heeft daar twijfel ik niet aan, en het zal een heel lief meisje zijn, en ook de pony is een hele leuke... alleen verschillen wij duidelijk van mening! Ik vind een vierjarige shet te jong en dit meisje gewoon niet passen. Maar deze strijd zal altijd wel blijven denk ik tussen shetlandrijders (niet allemaal !! ) en het "grote " paarden en pony volk!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:08

Het 'van de straat geplukt' was bij wijze van spreken Knipoog

En foto 2 heb ik al eerder uitgelegd... meisje stapte aan een half lang teugeltje en de pony schoot opeens weg. Dan kan ik me heel goed voorstellen dat er zo'n momentopname ontstaat.

Als je wilt oordelen over mijn inrijden, verwijs ik je naar het andere topic in mijn onderschrift Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:15

Ik oordeel over niemand! Ik weet niet hoe goed of slecht jij kan rijden, maar je haalt het zelf aan, vandaar! In elk geval veel succes met de hele leuke shet en de pony die je aan het inrijden bent want hier komt toch niemand meer uit!

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:20

aerdenhout1 schreef:
Ik oordeel over niemand! Ik weet niet hoe goed of slecht jij kan rijden, maar je haalt het zelf aan, vandaar! In elk geval veel succes met de hele leuke shet en de pony die je aan het inrijden bent want hier komt toch niemand meer uit!

Verward Je doet alsof Richtje een probleem aan de orde heeft gesteld, alleen zie ik (en een hele hoop andere mensen) helemaal geen probleem? Waarom wil je zo graag je gelijk halen?

Jouw standpunt is al meerdere malen aan de orde gekomen. Wanneer de TS er iets mee wilt, dan doet ze er wat mee. Ze is niet blind, niet doof en niet stom, ze heeft enkel een andere mening over wat goed is bij deze Shet. Leven en laten leven.... Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:22

aerdenhout1 schreef:
In elk geval veel succes met de hele leuke shet en de pony die je aan het inrijden bent

Bedankt Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:23

En ik zie idd ook geen probleem, enkel een verschil van mening Lachen

LadOyyPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:24

Volgens mij heefd de pony er plezier in.
Zelf vind ik het ook te groot maar voor 'tijdelijk' zou het geen kwaat kunnen, toch?

kikco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:26

jullie denken echt dat shetlanders niks kunnen houden he maar als er iemand met een kar foto's plaatst en daar een shet voor word er niks van gezegt !!!!:S dat snap ik dan niet maar ja ik vind het een leuk beestje !!!!!
xxx kiki

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:35

aerdenhout1 schreef:
en het zal een heel lief meisje zijn, en ook de pony is een hele leuke... alleen verschillen wij duidelijk van mening! Ik vind een vierjarige shet te jong en dit meisje gewoon niet passen. Maar deze strijd zal altijd wel blijven denk ik tussen shetlandrijders (niet allemaal !! ) en het "grote " paarden en pony volk!

Mee eens, veel succes verder....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:41

kicko ....een pony kan veel meer trekken dan dragen! Jij kan b.v best wel een kilo of 300 trekken op een wagen, maar tillen zal een tikkie moeilijker gaan!