Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hij moet zelf die balans vinden, darvoor ga ik hem toch niet rond trekken. In het bos vind ik al helemaal raar. Wat wilde je doen als je paard ervandoorgaat... zijn hoofd naar zijn singel trekken? Erg vreemd.. Prima als je zo'n teugel echt als hulp nodig hebt, maar tegenwoordig zie ik het iets te veel. Buff schreef:Wanneer grijpen jullie naar een hulpteugel? Welke gebruik je bij welke problemen? En hoe vaak? Krijg je resultaat? Doe je het onder begeleiding? Etc...

(ook al is het niet verkeerd bedoeld).
Yamcha schreef:Hoe reageert jouw paard dan in een groepje, met andere paarden?
Als een paard zich zo sterk maakt, weet ik niet of je dit op kunt lossen met een hulpteugel, daar lopen ze na verloop van tijd toch ook doorheen. Mss dat samen met andere (rustige) paarden een idee is?
Dizzy__Love schreef:Ik rij sinds een week elke week 1x met slofteugel.
Dit omdat ik de pony net niet door het punt van nageefelijkheid krijg, en hij de neiging heeft om zijn neus vooruit te duwen.
Een martingaal gebruik in de rest van de week, tegen het omhoog gooien van zijn hoofd.
Met springen gebruik een een borsttuig, dit omdat ik dit mooier uit vind zien, en omdat het zadel dan niet kan verschuiven.
Maar als ik met slofteugel rijd hangt hij los, behalve als hij zijn hoofd omhoog gooit of zijn neus naar voor duwt, dan neem ik hem iets strakker zodat hij dat niet meer kan.
Longeren doe ik met Pessoa, zodat hij zijn achterhand ook meeneemt.
Wat vinden jullie hiervan? Alle reacties gewenst...