Nickyu @ work op MAESTRO(andalusier)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mexx93

Re: Nickyu @ work op MAESTRO(andalusier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:07

Hé wat een gezeur weer over dat hij te dik is!

Jullie zouden gelijk moeten zien dat dit paard gewoon erg stevig gebouwd is en dat hij een mooie dikke hals heeft. Ook kropt hij zich een beetje op onder het zadel.

Ik zie nergens teveel vet, zelfs bij zijn schoft/hals
Kijk ook maar even in de TS haar profiel,
vind je Maestro nu nog steets dik?

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:47

gaan we weer....

he fem , nu ik eindelijk eens rustig kan kieken en wat kriticher kijk naar mijzelf zie ik direct waarom ik mijn zit niet kon vinden , zit te kort , weet ook niet of langer gegaan had met die zenuw beklemming in mijn rug maar toch..duik je ook minder naar voren
mijn buik nog opgezwollen vd bestraling en mijn armen waren zoooo stijf ..wist niet dat het zo opviel maar ach
het was iiig heeerlijk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:59

Ik vind hem echt uberstoer! wat een paard zeg

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:29

alano schreef:
nog een keer de foto's bekeken....die reactie van zijn staart snap ik niet helemaal...maargoed....

hahah wie gaat er nou op door je post een stuk of 7 keer! Met allemaal negatieve opmerkingen en dan zeggen dat ik niks mag zeggen tegen Liza post 1 geef je me ongelijk en post 7 ofzo geef je me weer gelijk ?! haha en dan zeg je dat als ze geen negatief kritiek wil geen foto's moet plaatsen.ga dan even het topic door lezen dan kom je achter de omstandigheden en zie je dat sommieg reactie's erg onredelijk zijn

@ Kikwoko ben het helemaal met je ééns! (komt niet vaak voor maar voor de verandering hé )

De meningen zijn dus verdeeld, ,maar het blijft ene prachtig paard en wat is er nou mis met zo'n heerlijk stevig paard. Liever lekker vol dan graatmager zoals die eerst was! Blijft gewoon een geweldig paard!

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:19

[quote="kimmie261"]wat denken jullie dat ie dan krijgt????

dit paard krijgt op een dag 1 kilo biks,en echt een plukje kuil,zo weinig dat ie tegenwoordig zijn hele strobed naar binnen vreet!!!iets wat ik vreselijk vind,omdat een paard niet behoort te leven op stro....

Waarom geef je hem geen hooi ipv biks. Dan heeft hij langer wat te doen en van hooi worden ze niet dikker en van biks wel. Mijn paard in ieder geval wel.

Ik vind het niet superdik. Het is gewoon een heel stevig paard. Dat zie je ook aan zijn boeg. Het is op zijn hollands gezegd gewoon een tank!!!!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:06

miss omdat die ook nog wat vitamientjes naar binnen moet krijgen ? ... 1 kg voor zo'n paard is niet veel mijn eigen anda kreeg ook zoiets terwijl die niks deed ...

hij is stevig gebouwd mooi rond en kort en zodra je een zadel oplegt zie de de rug tillen en zodra je gaat zitten spant hij de buik aan en word dus voor het oog boller terwijl het dus gewoon een juist tillend paard is

een ding is zeker , kimmie261 heeft t juiste met haar paard voor en verzorgd ze goed haar paarden en honden zijn alle het type breed op de foto tonen ze miss een beetje dik maar je ziet de ribben net niet
alle breed gebouwd , zou zeggen ga eens kijken of voel ze eens //

manman al zetten we het in een grote banner boven in op bokt valt het kwartje nog niet was ook echt de opzet van dit topic ..grr zucht

zullen we de breedte nu laten rusten ? of zemelen jullie der liever nog een paar pagina's over door ?

ik ben iig erg blij dat ik de kans had in alle drukte verdriet en hectiek ff te relaxen op een werelds paardje bij een werelds wijf

fem nogmaals toppie ! en bedankt voor alles

en trek je aub niet te veel van de zgn kenners aan, de meeste hadden dit prachtbeest allang in de frikandellen laten verwerken .. ipv zoals jij m weer de beterschap in verzorgen hoop dat je nog lang mag genieten van m !

matybu30

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:48

Leuk dier

Maar vitamientjes? Dat krijgt die van mij ook maar dan ziet hij er echt niet zo uit hoor heeft niets met vitaminen te maken. Dan zouden er hier steroiden ofzo in moeten zitten Hij is volledig uit verhouding. Ik vind het gewoon zonde. Het wordt nu een beetje een propje, en dat zie ik bij meerdere paarden in je profiel.

Ik vind dat de ruiter hem wel erg netjes rijdt Weet je zeker dat je er nooit eerder op gezeten hebt?

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:59

weet heel erg zeker dat ik er nooit eerder opgezeten heb

mijn man zei zelfs jeetje wat een mooi slank dier en we hebben zelf een anda gehad en een appaloosa en nu een type fries achtige pony dus geloof me
hij is echt niet zo vet als die lijkt
meeste van haar paarden hebben een hele brede nek (van zich zelfs ..) je zou m in het echt moeten zien dan zal je zien dat die niet half zo breed is als dat die lijkt op de foto

dit paardje is een heeeel stuk dikker !! viewtopic.php?f=10&t=564446
en tja die hebben we nog maar net dus heb daar nog niet veel aan kunnen doen daarbij zeer waarschijnlijk zwanger ...dus wacht nog ff met heftig lijnen

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:19

larixfire schreef:
kimmie261 schreef:
wat denken jullie dat ie dan krijgt????

dit paard krijgt op een dag 1 kilo biks,en echt een plukje kuil,zo weinig dat ie tegenwoordig zijn hele strobed naar binnen vreet!!!iets wat ik vreselijk vind,omdat een paard niet behoort te leven op stro....

Waarom geef je hem geen hooi ipv biks. Dan heeft hij langer wat te doen en van hooi worden ze niet dikker en van biks wel. Mijn paard in ieder geval wel.

Ik vind het niet superdik. Het is gewoon een heel stevig paard. Dat zie je ook aan zijn boeg. Het is op zijn hollands gezegd gewoon een tank!!!!

dan weet ik niet wat ze bij jullie voor biks krijgen, maar normaal gesproken worden ze van biks niet dik maar energie rijk etc.
van hooi (wij voeren trouwens kuil) worden ze wel dik, mijn paard is ook lekker stevig en krijgt 2 keer per dag een pluk hooi als hij nog meer zou krijgen word hij tonnetje rond

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:20

mijn shetters kirjgen onbeperkt hooi en zijn alle 3 slank ..dus vertel mij t maar

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:27

hm tja dan weet ik het ook niet meer. Misschien hebben wij dan dik makent hooi (kuil) bij ons worden ze er moddervet van. Mijn paard gaven ze eerst ook heel veel hooi op een dag, maar je zag hem met de week dikker worden, toen weer over op wat minder en toen kwam die weer een beetje in model

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:32

Kuil is wel wat anders dan hooi... veel voedzamer.

Van hooi worden paarden niet dik, van kuil en brok wel.

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:33

hoi hoi,

mooie foto's ziet er leuk uit. voor het eerst weer engels en metteen schouderbinnenwaarts, zozo die is het dan nog zeker niet verleerd.
Toen ik de foto's zag leeuk het eerder een half boulonaisse half andalusier. maar kan geen boulonaisse zijn want er zijn daar maar 2 van in heel nederland.
hij toont niet dik maar wel heel breed. weet je zeker dat het volbloed andalusier is en geen trekpaarden bloed inzit. vind het wel een prachtig paard om te zien.

groetjes vero

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:36

leuke foto's hoor!

ziet er goed uit! hou wel van die stevige paardjes!

mijn new forester is ook behoorlijk stevig gebouwd. sommigen zeggen ook dat ze te dik is, maar ze krijgt alleen maar 1 kilo biks en 2-3 plakken hooi per dag. en als ze in de wei gaat overdag dan krijgt ze maar 1 plak per dag...

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:56

hij haalt wel weer een hoop pagina's zo knappe Maestro!!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:05

verosjaak , heb ooit blauwe maandag western lesjes gevolgd , handje vol om mijn toenmalige anda te begrijpen , die had enkeld western gereden en saampjes zijn we toen op de gulle middenweg uitgekomen , ook met onderbenen af op een western zadel en losse teugel kan je met een paard netjes verzameld de changementen doen om de pas en op de pas de appyementen schouder binnenwaarts en travers zover waren we namelijk voordat ik m verkocht , laatste jaar hebben we voornamelijk recreatief buiten gehobbeld , sinds ik hem verkocht heb nu bijna jaar geleden doen we helemaal niks anders meer dan buiten hobbieen , zijn nieuwe eigenaresse is er erg blij met m ..op een engels gereden paard was het voornamelijk knopjes zoeken en erg wennen daar ik normaliter 90% van alles op de zit en bovenbenen doe ..dan nog 5% kuiten en 5% handen dat is dus minimaal ..

Breitling-> kuil is idd wel dikmakend droog hooi niet

Verosjaak-> de hulp van mijn smid heeft er eentje , een boulonaisse dus

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:11

Bij elk paard valt het eten anders,
dus daar is geen discussie over mogelijk.

maar we houden het maar bij Maestro i.p.v het eten

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:24

OMG 9 pagina's!!!! En wat veel gezeur.... Femke, super dat je Nickyu zo tot steun kan zijn!! En Nickyu, super dat het inderdaad ook een steun voor je is geweest!!
Ik vind het heerlijke foto's.. Nickyu, nogmaals veel sterkte en Femke wat ben jij toch een goed mens!! Voor mens EN dier!

_Noah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 01:00

nickyu schreef:
ik ben iig erg blij dat ik de kans had in alle drukte verdriet en hectiek ff te relaxen op een werelds paardje bij een werelds wijf

Nickyu,

Ben zo blij dat het je geholpen heeft even je zorgen opzij te zetten en te genieten wens je de komende tijd veel sterkte toe!!

Groetjes Margreet

StalDoorstap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 01:46

nickyu schreef:
weet heel erg zeker dat ik er nooit eerder opgezeten heb

mijn man zei zelfs jeetje wat een mooi slank dier en we hebben zelf een anda gehad en een appaloosa en nu een type fries achtige pony dus geloof me
hij is echt niet zo vet als die lijkt
meeste van haar paarden hebben een hele brede nek (van zich zelfs ..) je zou m in het echt moeten zien dan zal je zien dat die niet half zo breed is als dat die lijkt op de foto

dit paardje is een heeeel stuk dikker !! viewtopic.php?f=10&t=564446
en tja die hebben we nog maar net dus heb daar nog niet veel aan kunnen doen daarbij zeer waarschijnlijk zwanger ...dus wacht nog ff met heftig lijnen

Hoezo is ze zeer waarschijnlijk zwanger? Je zei dat de veearts bij het opvoelen meteen al op een hoef stuitte....??Dan is het toch wel zeker dat ze zwanger is?
Of hebben alle meries hoeven in hun lichaam.....

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:06

bedankt voor ook reageren in dit topic ,
...zal ik reageren of tel ik tot 10,000??

ZE IS NIET OPGEVOELD ... maar luisteren en lezen is wel vaker een probleem toch ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:36

Sterkte meid, ik heb ook al je andere topics al gelezen en je hebt het verdiend.

Het is niet mijn zaak maar het valt me op dat Natasha op de een of andere manier je topics probeert te verzieken?

in ieder geval ziet het er erg goed uit

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:44

waar haal je trouwens het goore gore lef vandaan om zo een topic te verstieren ...

ik heb je gebeld voor info over deze doodbrave beginners merrie
die alleen buiten zeer braaf was , toch ?
toen heb ik gezegd mijn gezond heid belet me om daar te komen dus ik neem de gok toen heb je ook heel erg duidelijk gemaakt dat er GEEN weg terug was , IK heb dat risico genomen vertrouwend op je woord

stom stom ...daar meestal er wel iets niet klopt

ze zou links achter ligt onregelmatig lopen , nou dat klopte idd

dit beginners paardje daar hebben we een week overgedaan
om in de buurt vd achterhand te komen

om er achter te komen dat de klappen die ze volgens jou gehad had (dat was trouwens na afleveren dat je dat zei )

zo ENORM hard zijn geweest dat de haren afgesneden waren
de korsten er op stonden

ze loopt nu perfect , liep waarschijnlijk niet goed ivm wat blauwe plekjes , och kleinigheidje

geen dierenarts kon in de buurt komen bij de achterhand laat staan opvoelen ... met alle risico's van dien overigens

na 3 dierenartsen , tja ga niet zomaar iets roepen , kan ik toch wel met enige zekerheid zeggen dat de leeftijd op de papieren niet klopt
die ligt eerder in de buurt van de 14 dan de 7
(hadden we dat al niet eerder meegemaakt met een paardje bij jou vandaan ??)
daarbij klopt de aftekening op de papieren niet

maw kans dat dit vervalste papieren zijn is groot , klopt iig niet bij DIT paard

ze is idd verkeersmak , aan de hand volgt ze idd braaf

ik had je aan de lijn na de eerste x longeren hier
toen zei je ze draaid om , tenminste bij die meiden , bij mij liet ze het wel ..., nou dit paardje wist gewoon weg niet wat uberhaubt de bedoeling was en enorm bang vor de zweep , draaide op een bepaald punt om en keek met angst

ben even terug naar afgegaan en over nieuw begonnen , ze doet het nu goed en braaf , beestje had gewoon weg geen idee wat de bedoeling was en was/is als de dood voor de zweep en bezem steel of wat er dan ook aan het eind van de steel hangen mag

onder zadel is ze erg braaf in het bakje , ze bokt niet , is zogoed als onstuurbaar maar verder ze is idd braaf , buiten aan de hand niks aan het handje , zodra je opstapt is iedere scheve stoeptegel eng en springt ze 2 meter op zei als ze denkt dat er eventueel een kabouter zou kunnen zitten

heb steeds tussen door gemeld , ik krijg der wel goed maar baal der wel van ,

toen je hoorde dat ze een vlek had en zeer waarschijnlijk zwangerwas (je kan der haast niet omheen kijken maar ok ..) toen ja toen melanie
toen baalde je , je zei weet je nog die en die die we hebben gehad daar kwam potverdorie ook zo'n mooi veulen uit je zult zien dat hier ook zo'n mooi veulen uitkomt , had er nog niet moeten verkopen
potverdikke

toen ik een topic opende van help moet inene zoveel regelen en stort het liefste even NU terplekke inelkaar ivm het overlijden van mijn moeder , ja toen kreeg ik pb , je kan der terug brengen hoor krijg je je geld terug ,

JOEHOE NIEUWSFLASH op zo'n moment denk je aan ALLES ECHT ALLES BEHALVE EEN PAARD !!!!!!!!

DAT HEB IK TOEN OOK GEMELD EN WAT DOE JE GA JE PBTJES STUREN

JOEHOE NU EVEN NIET BETEKEND NU EVEN NIET , WELK GEDEELTE BEGREEP JE DAAR NIET VAN DAARBIJ WAT VALT ER TE BEPRATEN DAN ??

nu denk je kan ik meer aan verdienen TOEN mocht ik der inene terug brengen en nu wil je der zelfs komen halen ?>>?>

man al 10,000 x gezegd ik heb der gekocht en ik hou der want als ik der inruil bij jou weet ik ook hoe laat het is , kan der nooit beter op worden en ik krijg der wel goed , daarbij heb ik NU nog steeds HELE ANDERE DINGEN AAN MIJN HOOFD

HOE VAAK MOET IK DAT NU NOG ZEGGEN

je krijgt er NIET TERUG

daarbij vind ik het heeeeeeel erg zwak dat je nu begint te zanikken hier over

ik heb jou die dingen gemeld van joh dit zijn mijn bevindingen
en verder NIEMAND gemeld dat ze bij jou vandaan komt
VANAF HET EERSTE TELEFOONTJE VOOR DE KOOP gezegd ik koop der en hou der punt uit ,dat was de afspraak jij vraagt hoe het gaat met haar IK GAF EERLIJK ANTWOORD ALS DAT NIET IS WAT JE HOREN WOU HEEL ERG JAMMER DAN

en nu ga jij in ieder topic van mij lopen zei ken ????

HAAL DAT BLOK BETON VOOR JE KOP VANDAAN EN GA JE MOEDER ZIEKEN LAAT MIJ MET RUST

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:00

Denk aan jezelf, meis

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:54

oja natasja / melanie

voor dat we het vergeten
had je die knol uberhaubt wel eens van dicht bij bekeken ?
de kale plekken ter grote van daalders in haar manen kam (die er volgens jou niet zitten ???)duiden toch op iets , je zegt kan geen zomer exceem zijn want ze had te lange manen , tja plaatselijk erg lang plaatselijk heel stuk korter

ach t zijn van die kleine dingetjes . kan ook nog een schimmeltje zijn , maar volgens de DA tjes hier niet ...

maar zoals eerder gezegd , gekocht is gekocht toch ?

net als een 17 inch brede boom zadel wat een 19 inch smalle boom bleek ,

ik hou nu op , paard staat hier is nu vann mij en het is nu aan mij

dus kappen met dat prutsmuts ... ik hield het uit beleefdheid stil
je vroeg er nu zelf om en nu ophouden !

ik ga mijn energie aan belangrijkere zaken besteden
als je het niet erg vind , als je het wel erg vind erg jammer dan

mijn pa komt zo en we moeten nog wat dingen regelen ...

pffff zucht grom