Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

merrieveulen schreef:een paard zou nooit zijn kuddeleider tarten, dus als doet die nog zoiets niet-leuks, dan zal het paard dat accepteren, uit angst om uit de kudde gezet te worden door het tonen van zwakheden. natuurlijk zijn er paarden die je eraf gooien, alleen zien deze ja dan niet voor 100% als kuddeleider, zo simpel is dat.
beetje apart alsie dat niet doet
lotttttttt schreef:Citaat:ehhmm jaa ik heb wel fotos van de hengst waar ze waarscheinlijk door gedekt is..het is namelijk niet 100% zkr dat ze drachtig is..
we moesten het afwachten..
De hengst is trouwens vandaag gecastreerd }>
haha was wel grappig want we dachten dat ze zijn ballen hadden mee genomen
Dus ik pak de emmers op zie ik opeens die 2 ballen er in liggen haha echt te ranzig..
hahaha dat had angela me alweer verteld he, gore verhalen altijd

Cheytjuh schreef:merrieveulen schreef:een paard zou nooit zijn kuddeleider tarten, dus als doet die nog zoiets niet-leuks, dan zal het paard dat accepteren, uit angst om uit de kudde gezet te worden door het tonen van zwakheden. natuurlijk zijn er paarden die je eraf gooien, alleen zien deze ja dan niet voor 100% als kuddeleider, zo simpel is dat.
hmz..dan zijn er wel erg veel paarden die je niet als kuddeleider zien... dan ziet geen 1 paard een mens als kuddeleider want ik ken geen paard dat er nog nooit iemand heeft afgegooid...elk paard doet dat wel eens...en eraf gooien heeft ook lang niet altijd met kuddegedrag te maken...een paard dat pijn heeft, of het niet kan houden, gooit je er wel af....dat gaat juist tegen zn natuur in als hij dat niet doet...Een paard in de kudde dat pijn heeft, en dat wordt lastiggevallen door de leider, bijt en schopt ook wel van zich af !!beetje apart alsie dat niet doet
![]()
Laat jij je zomaar overbelasten of als jij pijn hebt, laat jij het dan over je heen gaan als iemand die hoger gezag heeft als jou, je lastigvalt en je nog meer pijn doet ?...Dat zit niet in de natuur van een mens en ook niet van een dier....

sasjeeh schreef:heeej merrieveulen met dat trappen he..
bij mijn ponys is er nu ook een duidelijke rang gekomen (naja behalfen tussen mijn d pony en mijn shet is het nog niet helemaal duidelijk zei pakken elkaar nog wel eens..)
maar die helemaal onderaan staat geeft zo nu en dan wel snel een trep terug hoor:)(niet vaak moet ik er bij zeggen)

IloveKelly schreef:mijn verzorgshet is de leidende pony( ook tegen andere paarden). maar toch bokt hij mij er niet af ofzo
ik vind het zadel ook niet goed liggen..
maar ze rijd er nu toch niet meer op?