shetlandrace!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:45

Als het nog kon had ik ooit ook graag zo'n shetlanderrace gereden maar ja ik zou mee kunnen lopen en dat zou niet eerlijk zijn hahhaha. Leuk en gefeliciteerd met je 2e plaats

Cheytjuh

Re: shetlandrace!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:52

merrieveulen schreef:
een paard zou nooit zijn kuddeleider tarten, dus als doet die nog zoiets niet-leuks, dan zal het paard dat accepteren, uit angst om uit de kudde gezet te worden door het tonen van zwakheden. natuurlijk zijn er paarden die je eraf gooien, alleen zien deze ja dan niet voor 100% als kuddeleider, zo simpel is dat.

hmz..dan zijn er wel erg veel paarden die je niet als kuddeleider zien... dan ziet geen 1 paard een mens als kuddeleider want ik ken geen paard dat er nog nooit iemand heeft afgegooid...elk paard doet dat wel eens...en eraf gooien heeft ook lang niet altijd met kuddegedrag te maken...een paard dat pijn heeft, of het niet kan houden, gooit je er wel af....dat gaat juist tegen zn natuur in als hij dat niet doet...Een paard in de kudde dat pijn heeft, en dat wordt lastiggevallen door de leider, bijt en schopt ook wel van zich af !! beetje apart alsie dat niet doet

Laat jij je zomaar overbelasten of als jij pijn hebt, laat jij het dan over je heen gaan als iemand die hoger gezag heeft als jou, je lastigvalt en je nog meer pijn doet ?...Dat zit niet in de natuur van een mens en ook niet van een dier....

sasjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:12

lotttttttt schreef:
Citaat:
ehhmm jaa ik heb wel fotos van de hengst waar ze waarscheinlijk door gedekt is..het is namelijk niet 100% zkr dat ze drachtig is..
we moesten het afwachten..

De hengst is trouwens vandaag gecastreerd }>
haha was wel grappig want we dachten dat ze zijn ballen hadden mee genomen
Dus ik pak de emmers op zie ik opeens die 2 ballen er in liggen haha echt te ranzig..

hahaha dat had angela me alweer verteld he, gore verhalen altijd

haha ook van die ballen in het emmertje?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 23:45

Cheytjuh schreef:
merrieveulen schreef:
een paard zou nooit zijn kuddeleider tarten, dus als doet die nog zoiets niet-leuks, dan zal het paard dat accepteren, uit angst om uit de kudde gezet te worden door het tonen van zwakheden. natuurlijk zijn er paarden die je eraf gooien, alleen zien deze ja dan niet voor 100% als kuddeleider, zo simpel is dat.

hmz..dan zijn er wel erg veel paarden die je niet als kuddeleider zien... dan ziet geen 1 paard een mens als kuddeleider want ik ken geen paard dat er nog nooit iemand heeft afgegooid...elk paard doet dat wel eens...en eraf gooien heeft ook lang niet altijd met kuddegedrag te maken...een paard dat pijn heeft, of het niet kan houden, gooit je er wel af....dat gaat juist tegen zn natuur in als hij dat niet doet...Een paard in de kudde dat pijn heeft, en dat wordt lastiggevallen door de leider, bijt en schopt ook wel van zich af !! beetje apart alsie dat niet doet

Laat jij je zomaar overbelasten of als jij pijn hebt, laat jij het dan over je heen gaan als iemand die hoger gezag heeft als jou, je lastigvalt en je nog meer pijn doet ?...Dat zit niet in de natuur van een mens en ook niet van een dier....

een paard dat onder in rang staat trapt NOOIT van zich af naar de kuddeleider, echt nooit! de leider is de leider, en daarmee uit! zo werkt de paardenwereld. ik ben ook weleens van mijn paard gevallen, maar als je paard je er moedwillig probeert af te werken, ben je wel heel fout bezig, en dus absoluut niet de leider. paarden in de natuur volgen hun leider nog de afgrond in, zo werkt dat gewoon.

verder gaat het er mij niet om om iemand de grond in te trappen, al snap ik dat het zo overkomt, maar het gaat erom dat mensen leren inzien wat wel en niet kan, en dit kan dus overduidelijk niet. dat is de reden waarom ik erop doorga, en niet om iemand hier persoonlijk. ik ken niemand hier immers persoonlijk, dus er is dan geen reden om ze de grond in te boren lijkt mij.
ik vind het gewoon jammer als mensen stug vasthouden voor hun eigen lol, en zelfs niet eens nadenken over tips die goedbedoeld zijn voor de pony. ik had mijn pony ook ingereden als ik niet op tijd door een aantal bokkers hier (o.a. Karoliena) was gewaarschuwd. het is goedbedoeld, en in het belang van de pony, en daarom vind ik het op zijn minst raadzaam om er over na te denken, ipv gelijk de kont tegen de krib gooien. het is een kwestie van logisch nadenken wat wel en niet kan, en ja, shetten zijn sterk, maar niet onbeperkt uiteraard!

Junooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 23:47

Hehe ziet er leuk uit...

Op jumping Mechelen zijn er elk jaar shetland racen. misschien kan je je daar inschrijven

sasjeeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 10:38

heeej merrieveulen met dat trappen he..
bij mijn ponys is er nu ook een duidelijke rang gekomen (naja behalfen tussen mijn d pony en mijn shet is het nog niet helemaal duidelijk zei pakken elkaar nog wel eens..)
maar die helemaal onderaan staat geeft zo nu en dan wel snel een trep terug hoor:)(niet vaak moet ik er bij zeggen)

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 00:21

sasjeeh schreef:
heeej merrieveulen met dat trappen he..
bij mijn ponys is er nu ook een duidelijke rang gekomen (naja behalfen tussen mijn d pony en mijn shet is het nog niet helemaal duidelijk zei pakken elkaar nog wel eens..)
maar die helemaal onderaan staat geeft zo nu en dan wel snel een trep terug hoor:)(niet vaak moet ik er bij zeggen)

ja, naar degene boven hem, de volgende in rij. ze proberen altijd de 'trap' tree voor tree op te komen. de leidende merrie zal nooit gepakt worden door de laagste in rang in een groep, als de rangorde goed duidelijk is. zoals het hoort.

IloveKelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:23

mijn verzorgshet is de leidende pony( ook tegen andere paarden). maar toch bokt hij mij er niet af ofzo

ik vind het zadel ook niet goed liggen..

maar ze rijd er nu toch niet meer op?

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 02:02

IloveKelly schreef:
mijn verzorgshet is de leidende pony( ook tegen andere paarden). maar toch bokt hij mij er niet af ofzo

ik vind het zadel ook niet goed liggen..

maar ze rijd er nu toch niet meer op?

nee precies, en dat geeft aan dat jij de leider bent, (voor een deel in ieder geval zeker!) en zo hoort het ook!
ze wil dit jaar weer meedoen met de shetrace, en rijdt er af en toe op. ook af en toe kan veel schade aanrichten.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:55

Dit is een topic van 20 maart, inmiddels dus bijna een maand oud.
Vandaar een slotje.