lol hebben met je pony kan ook~~!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:10

Ik zeg ook zeker niet dat niemand zijn mening mag geven. Maar misschien is de reden dat ik het nut van 100 keer hetzelfde posten niet inzie juist omdat ik ook wel zie dat deze meiden er (waarschijnlijk) toch niks mee willen en gaan doen, en het dan verspilde moeite is. Ik acht de kans vrij klein dat 8 pagina's internet-mensen de meiden op andere gedachten kunnen brengen, zoals hiervoor wel werd beweerd het geval te zijn. Vaak zijn ze van het type dat het na een keer begrijpt, of van het type dat het via dit forum niet zal gaan leren / begrijpen. (en hopelijk / waarschijnlijk ooit op een andere manier / tijdstip wel)

Als ze toch niet luisteren... Tja. Ik weet het niet hoor. Als jij je persoonlijk er prettiger bij voelt dat je mening hier staat mag je van mij.

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:16

roosjuh1994 schreef:
waarom zit iedereen ons zo af te kraken je doet zeker niej alles zelf ook geweldig of zonder je paard pijn wat denk je van het wrede nageeflijk zijn dus te schuren dat zou ik dus nooit doen sommige van jullie vast wel

HAHAHA
Leer trouwens eens fatsoenlijk Nederlands te typen, met leestekens e.d.

Ik heb trouwens niet alles gelezen (was een beetje teveel )
Dus sorry als hier al op gereageerd is, maar ik kon het niet laten

Niemand zegt hier dat ze zelf alles GEWELDIG doen.
Daar gaat het niet om..
EN nageeflijk zijn? Dat heeft NIETS met schuren o.i.d. te maken. Ja, er zijn van die meisjes die gaan lopen zagen in de mond zodat ze 'mooi aan de teugel lopen', maar dat is idd slecht..
Een paard loopt pas echt nageeflijk als hij lekker ontspannen loopt en de achterhand er goed onder is.. Dus ga nou niet zeggen dat als een paard nageeflijk loopt dat ie pijn heeft..

Derest van het commentaar laat ik maar achterwege is al genoeg gegeven, maar dit vond ik zo'n stomme reactie dat ik daar gewoon op moest reageren

Serafina80

Re: lol hebben met je pony kan ook~~!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:33

uhm..jullie hebben het er steeds over dat de pony "in het echt" wel zn oortjes naar voren heeft..en dat je "in het echt" niet zo zit te trekken...en dat het momentopnamens zijn...maak dan nou eens GEEN moment opnamens en laat ze ons zien....want op al deze foto's trek je de pony, zit je te ver naar voren en belemmer je em en hij heeft zo te zien geen lol...en je zegt zelf dattie vaak vandoor gaat en bokt..dat heeft ook te maken met dat hij het helemaal niet leuk vind..maar omdat jullie zeggen dat het moment opnamens zijn...wil ik dat weleens zien..anders moet je echt ff iets gaan veranderen!

ben benieuwd..

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:36

oh enne nog een tipje...

op deze foto..ligt de onderste balk aan de verkeerde kant...niet zo slim want dat kan gevaarlijk zijn vooral omdat het een klein shetje is!

tis maar een tip!

Afbeelding

lotte_es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:49

hey dat is trouwens de pony van thomas

hihi zie ik net!!
mogen jullie die verzorgen?!

naja...

Bladibla1009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:51

pfff wat een leuk commentaar allemaal. Ja, ze trekt op de foto's maar niet op allemaal dus chill even!!! meisje dat aan het rijden is, ik denk dat je beter een ander paardje kan zoeken om te rijden want het beestje ziet er nou niet echt vrolijk uit.. Helemaal als je je benen al moet intrekken om uberhaupt over een hindernisje te komen (zie foto hierboven) Dat rijdt toch helemaal niet fijn! Maar je ziet wel dat ze er wel gewoon op kan zitten als het beesie los in het weiland staat dus het zal allemaal wel meevallen.. dat was em

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:52

lotte_es schreef:

hihi zie ik net!!
mogen jullie die verzorgen

naja...

Waarschuw Thomas maar....... laat hem maar eens een paar van deze foto's zien!!

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:55

TriscaDelia schreef:

en Dieuwke1989 ik ben er niet te groot voor maar zoals ik al eerder zij ze deed aldoor heel erg wild en vervelend en ze bokte ook aldoor dus lijkt het aldof ik haar in haar mond trek, en ik rijd al 6,5 jaar op een manege.

en over dat vd ik zou niet weten waarom ze vind springen heel erg leuk. zelfs als ze heeel sjaggarijnig is en we gaan springen dan schieten zodra ze vlakbij de balken is de oortjes naar voren.

Pardon? Niet te groot? Kind! Jij moet je benen bij wijze van spreken in je nek leggen om de balk niet te raken tijdens het springen! En ik zie alleen maar in jou verhaal schuld van de pony - schuld van de pony - schuld van de pony - schuld van de pony - schuld van de pony - schuld van de pony - schuld van de pony. 80% van de fouten ligt bij de ruiter. En dat jij 'al' 6,5 jaar op een manege rijdt zegt niets. Als ik door was blijven rijden op mijn oude manege dan had ik na 20 jaar nog niet beter dan een beginner kunnen rijden. Dus mischien leer jij al 5 jaar niets meer bij. Dus laat dat 'Ik kan zo goed rijden want ik rij al zo lang- verhaal' maar weg.

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:58

natasja50 schreef:
lotte_es schreef:

hihi zie ik net!!
mogen jullie die verzorgen

naja...

Waarschuw Thomas maar....... laat hem maar eens een paar van deze foto's zien!!

precies!!
en misschien ben je niet te zwaar maar wel te groot..dat is toch wel duidelijk bij dat sprongetje

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:00

ja, leuk, pret met pony. niet dus.

twee meisjes hebben lol, pony niet. duidelijk niet, als je kijkt hoe hij zijn rug wegdrukt en in zijn mond gezeten wordt. (afschuwlijk korte teugels ook, dat vindt hij vast heel lekker, lollig hoor)

als je niet wet waar een mexicaanse neusriem voor dient, doe je hem toh niet om bij die pony? sowiezo niet, als je geen gepast harchament hebt.

dit zijn echt weer van die vervelende dingen die op achterafweidjes gebeuren. kinderen die niet doorhebben dat het dier de lol er niet van inziet. want wat jij heel grappig vindt, kan het paard verschrikkelijk vinden. kinderen hebben dat inzicht nog niet helemaal, maar volgens mij zijn jullie toch al wat ouder. of zijn jullie nog niet zo ver dat jullie nog niet zonder begeleiding voor een pony'tje kunnen zorgen, zonder dat er meteen rare dingen gebeuren?

forgood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:16

Kijk ik kan me voorstellen dat als een paardje er vandoor schiet dat je dan als plotselinge reactie aan de teugels trekt,maar volgens jullie ging het paardje er constant vandoor. Vraag dan eens bij jullie zelf af WAAROM het paardje er constant vandoor gaat. Misschien wel omdat hij het helemaal niet zo fijn vind dat jullie er op rijden of heeft het beestje wel hinder van jouw lengte.
Waarom doen jullie niet dingen er naast i.p.v erop,zoals grondwerk,longeren enz. En als je erop zit ga dan gewoon alleen stappen en niet draven en galloperen.
En als het er normaal wel heel leuk uit ziet 'het rijden,plaats deze foto's dan niet op bokt. Dus plaats dan alleen foto's waar het er leuk uitziet en niet alleen foto's waar het er dus helemaal niet uitziet,want dan kan je commetaar verwachten natuurlijk!

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:21

jajaja ho maar ze weten het nu wel.. het word hier tig keer herhaald

Tjha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:32

Ik ben helemaal niet tegen lol met je knol.. maar alleen
je shet ziet er de lol niet echt van in..
En die mexicaanse die zit helemaal verkeert..

Als ik jou was had ik een ander hoofdstel gekocht!
**en nee ik ben niet tegen een mexicaans ik
rij de zelf namelijk ook mee

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:33

mijn interessante theorie anders niet.

beccieloeken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:56

dit ziet er idd niet lollig uit hoor, in tegendeel...
Ik begrijp niet hoe je ook maar kunt denken dat ou pony hier lol inheeft, het is nochtans erg duidelijk dat hij zich verzet, als ik van jou was zou ik idd een andere pony zoeken om mee te rijden...en dringend...

Ik kan niet geloven dat als je zo groot bent je nog met een shetlander gaat springen...neem jij je grote broer ofzo maar eens in je rug en ga dan ook wat over emmers springen, je broer heeft dan vast de grootste lol maar jij zeker niet, dit is net zo met je pony...

het wordt tijd dat je eens begint na te denken of dit echt wel verantwoord is

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:58

Citaat:
Ik zeg ook zeker niet dat niemand zijn mening mag geven. Maar misschien is de reden dat ik het nut van 100 keer hetzelfde posten niet inzie juist omdat ik ook wel zie dat deze meiden er (waarschijnlijk) toch niks mee willen en gaan doen, en het dan verspilde moeite is.

proberen kan toch geen kwaad?
Daarbij vind ik mijn tijd op bokt meestal verspild

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:58

mijntjuhh schreef:
jajaja ho maar ze weten het nu wel.. het word hier tig keer herhaald

Volgens mij weten ze het nog niet hoor, de smoesjes blijven komen

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:05

ja oke ma ze weten wel wat er gezegt word lovesaartje

luvlambiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:06

ik vind het er niet echt fijn uitzien,
een xtje een moment opname kan.., maar het is op elke foto zo dat je hem in zijn mond trekt.., dus dat is idd een smoesje
verder,, je bent er te groot voor,, en dat je al 6,5 op een manege rijd zegt helemaal niks.., ik vind het er onvriendelijk uitzien,, en idd hebben alleen jullie lol en die pony niet,,

luvlambiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:07

een xtje een moment opname kan.., maar het is op elke foto zo dat je hem in zijn mond trekt.., dus dat is idd een smoesje
verder,, je bent er te groot voor,, en dat je al 6,5 op een manege rijd zegt helemaal niks.., ik vind het er onvriendelijk uitzien,, en idd hebben alleen jullie lol en die pony niet,,

luvlambiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:07

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:09

Ik heb me bij de 4e pagina er al bij neer gelegd!
Ik vind het er idde niet mooi uitzien.
Misschien moet je die neusriem vervangen door een mooie engelse En als die andere kapot is, dan wacht je toch met rijden en koop je daarna een nieuwe Maar om nouw zó drastisch tekeer te gaan!

Weetje wat ik vaak doe met mijn paard? omdat er nu een hengst op stal is gekomen stelt hij zich geweldig aan maar ik laat hem voornamelijk zijn gang gaan, wil hij stappen? dan stapt hij, maar niet zachter, en niet harder dan stap(zie->halthouden en draf)
Wil hij draven? gaat hij draven, hou er structuur in, hij moet weten waar hij aan toe is, ga niet maar wat aanklooien, wan ik neem aan dat je dat vervelende gedrag uit hem wil hebben.

Daarna laat ik hem galoperen, net zolang als hij wilt, gaat hij terug in draf, mag hij dat, zolang hij het wilt, als hij tegen de teugel aan begin te dribbelen zit ik door en gaat hij (waarschijnlijk) in galop, ik doe niets met mijn benen, met handen, ik zorg dat er contact is, maar meer ook niet.
Bij hem helpt dat erg goed(natuurlijk in het begin goed de spieren warm stappen, niet daht ij in het begin gelijk in galop gaat!!)
Veel mensen zullen wel commetaar hebben op mijn manier van werken, maar dat ben ik, en 't maakt me eigenlijk vrij weinig uit wat men ervan denkt, want het werkt bij hem! Ik sta op mijn plaats en hij, ik respecteer hem, en hij mij, ik weet wat ik kan"flikken" en hij ook!
Enorm veel succes en groetjes uut babbeldoorn!

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:10

haha dat was 3 keer luvlambiek

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:11

valt een beetje in herhaling

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:12

Héél dit topic valt in herhaling.